Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Gepost door Mechanix 
Ik vind 'm wel gaaf. Jammer dat er zo weinig van die styling-creaties uit de jaren '80 over zijn.
Hoop ik niet! Ik denk eerder een nul teveel big smile smiley.
Dat zou al beter kloppen idd.winking smiley

Zat net op dat doppel-wobber te zoeken, maar ook daar kan ik niets vinden over bovenstaande Nizza-uitvoering...
Leuk actiemodel, die Nizza! Jammer dat 'ie niet zo fris meer is.
Mechanix
Leuk actiemodel, die Nizza! Jammer dat 'ie niet zo fris meer is.

En sowieso te duur voor een auto met schade.
Uit die advertentie:

Zilverblauwe Volkswagen Golf II GT4 uitvoering. Bouwjaar 1988 (over een jaar belastingvrij!), 1.8 motor.

Onzin, pas in 2015 belastingvrij.
En met de bekende was-leksporen onder de achterklep...
Wow, met airco! Gaaf! Jammer dat het een automaat is.
Mooie kar! Jammer dat ik 'm me niet kan veroorloven anders was ik eropaf gegaan.
Leuke Golf inderdaad. Kleur die je volgensmij niet zo vaak ziet en aardig wat opties. Dan is die prijs nog best netjes als de km-stand klopt.
advertentie
- airco ingebouwd!!
Achteraf ingebouwd dus?
[link.marktplaats.nl]

Een niet-verklooide GTI voor maar 600 euro!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2012 15:34 door D. Elzinga.
Die prijs vind ik verdacht laag! Zelfs voor een GTI uit 1991 is dat een spotprijs... Wel leuk dat er nog onverklooide exemplaren bestaan (zeer zeldzaam), maar ik vermoed dat deze last heeft van roest of misschien is de motor versleten, dan zou het nog wel een normale prijs zijn.
Opmerking die erbij staat: Olielampje gaat soms aan...., desondanks zo te zien wel een nette GTI.

LA5B
Die prijs vind ik verdacht laag! Zelfs voor een GTI uit 1991 is dat een spotprijs... Wel leuk dat er nog onverklooide exemplaren bestaan (zeer zeldzaam), maar ik vermoed dat deze last heeft van roest of misschien is de motor versleten, dan zou het nog wel een normale prijs zijn.
LA5B

Hij is nu nog maar 500 euro!

Het interieur ziet er niet zo fris uit en er moet over twee maanden weer een verse APK op, maar ik ben benieuwd wat er verder nog aan mankeert. Een GTI voor zo weinig zou toch vrij makkelijk moeten verkopen?
De vraagprijs is al overboden.. zal deze auto niet al gewoon verkocht zijn?
double fiat coupe
De vraagprijs is al overboden.. zal deze auto niet al gewoon verkocht zijn?

Hoeft niet. Verreweg de meeste Marktplaatsbieders zijn niet serieus te nemen.

Toch lijkt me dat er een redelijke animo kan zijn voor zo'n goedkope GTI, ook al zou er het een en ander mis mee zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2012 11:13 door D. Elzinga.
Hele nette mkII te koop: [link.marktplaats.nl]

Niks bijzonders, maar wel gewoon netjes en weinig kilometers!
Anonieme bezoeker
Re: Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic
12-02-2012 21:50
Uitstekende prijs. Een soortgelijke Golf II met 135.000km stond enige tijd geleden bij een handelaar te koop voor 2.300 euro. Ik heb daar toen nog 1.350 euro op geboden. Maar de handelaar weigerde de auto aan mij te verkopen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2012 21:50 door up!.
Ik heb er geen ruimte voor, maar ik zou die Golf zo willen hebben. Ziet er echt nog prachtig uit!
Inderdaad erg netjes. Helemaal voor dat geld. Als deze enkele maanden eerder te koop had gestaan had ik deze denk ik gekocht ipv mijn colt. Ondanks het mindere vermogen en het ontbreken van alle opties die ik nu heb. Zo'n Golf heeft namelijk gewoon iets.
Barri
Hele nette mkII te koop: [link.marktplaats.nl]

Niks bijzonders, maar wel gewoon netjes en weinig kilometers!

Die is toch wel een stuk mooier dan de mijne!grinning smiley
Netjes! [www.volksforum.com]
[www.speurders.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2012 20:31 door rzasa.
die heeft hem netjes opgepoetst. Hij lijkt wel nieuw vooral in het interieur.
Superding, ook al verkocht... in die tijd werden er vrijwel geen reguliere Golfs verkocht maar alleen actiemodellen. Zo te zien aan de bekleding is dit geen Madison, het is ook geen Manhattan volgens mij. Wat dan wel? Hij heeft wel de GTI-velgen die alleen maar onder de actiemodellen werden geleverd.
Het is inderdaad een normale uitvoering; heb deze bekleding ook gehad in mijn 90-er automaat. Gewoon een CL denk ik.
Volgens mij heeft de wagen velgen van een 91-er en een 89-er.(2 soorten dus)Die van de 91 modellen hebben van die ingestanste gaten. Zitten op de Pasadena/Function
Netjes!!!! Die prijs gaat alleen nergens over. Ok, het is een zeer net Golfje met net een ton op de klok.... maar 2500 euro is gewoon veel teveel. Het blijft een auto van 22 jaar oud.
Mach1
Netjes!!!! Die prijs gaat alleen nergens over. Ok, het is een zeer net Golfje met net een ton op de klok.... maar 2500 euro is gewoon veel teveel. Het blijft een auto van 22 jaar oud.
Kloppen de bumpers? En zijn deze velgen origineel (als accessoire) geleverd?
Hmm .... ik merk dat ik de laatste tijd steeds hongeriger word als ik dit soort mooie Golfjes zie.smiling bouncing smiley
Het zijn in ieder geval echte GL-bumpers, die in de laatste jaren gemonteerd zijn.
Anonieme bezoeker
01-03-2012 23:43
Ziet er niet extreem fris uit. Er zijn Golfjes die er beter bij staan na 22 jaar. De verweerde bumper en de velgen doen het uiterlijk ook geen goed.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2012 23:44 door up!.
Is dat nou roest op de rechter dorpel?!eye popping smiley

Ik heb trouwens nog een leuke Golf gezien. Een witte driedeurs pre-facelift, met witte bumpers! Is dat origineel, of een creatieve eigenaar? Ik zal proberen een fotootje te schieten. De auto was zoals gewoonlijk geïmporteerd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2012 17:04 door Mechanix.
Het kan wel origineel zijn, sommige uitvoeringen hadden ze in de kleur. De Bistro volgens mij...

Ik vind overigens dit een heel erg fraai ding:

De Golf Match was volgens mij helemaal wit (of rood). Niet geleverd in Nederland.
Leuke uitvoering, maar net iets te 'getuned' naar mijn mening. Maar deze is zeker te redden!thumbs up
Is zeker weer origineel te maken alhoewel ik bang ben dat de randen achter verziekt zijn ivm aanlopen velgen en al je dat doet wordt de stijfheid van de carrosserie minder. Verder valt me op dat ie pas recentelijk ingevoerd is en al 8 eigenaren heeft gehad. Wel mooi in deze uitvoering. Heb de film nog gezien waar deze auto's in meededen!
Ik zat gister internet af te struinen. Blijven toch leuke dingen, die mkII's.
Helaas van de (inmiddels ex-) eigenaar van de SP10LR niks meer gehoord. Heb er op het moment ook even de centen niet voor (over), maar wil 'm graag in de gaten houden!
M'n dorpels beginnen nu wel flink weg te rotten... Heb een offerte liggen, kost €270 om het euvel te laten herstellen bij een erkende schadehersteller die gewoon goed werk levert.

Verder rijdt m'n bakkie nog heerlijk!thumbs up
Geen geld toch, 270 euro voor zo'n belangrijke klus?
Phoenixrood74

Nou ja, geen geld vind ik een groot woord, want zo kapitaalkrachtig ben ik nu ook weer niet. Maar het is zeker een nette prijs, en de auto is het naar mijn idee gewoon waard.
Mechanix
Phoenixrood74

Nou ja, geen geld vind ik een groot woord, want zo kapitaalkrachtig ben ik nu ook weer niet. Maar het is zeker een nette prijs, en de auto is het naar mijn idee gewoon waard.
Dat is wat ik eigenlijk ook bedoelde.
Anonieme bezoeker
05-03-2012 19:45
Wauw, een nette Jetta 1.8! 4 dagen voor mijn geboortedag was de eerste toelating van deze Jetta:
[link.marktplaats.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.