Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Gepost door Mechanix 
Even op de nieuwe pagina:

Mechanix

Nog een gave foto van forummer Hamer. Een hele VW-familie bij elkaar!thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic
14-04-2012 15:40
En allemaal dat leuke diesel plaatje.
Zo tezien zijn het allemaal auto's van de zaak, wit en in standaard uitvoering en diesel natuurlijk.
De Golf lijkt een CL of GL, die heeft nog sierlijsten in de bumper.
Voor wie nog een nieuwe neus erop wil zetten:

[vw.faw-vw.com]

In China rijden nog genoeg gloednieuwe Jetta's.. de favoriete taxi in de provincie. Grote steden totnutoe nog steeds Santana's 3000.
Leuk, bijzondere spot! Alleen erg makkelijk binnenkomen aan de rechterkant...
Was de GT4 ook een actiemodel? Ik heb hem nog nooit gezien. Zo'n deurklink haal je toch gewoon voor een paar euro van de sloop zou je zeggen?!
Daar zijn ze alleen ook bijna allemaal weg of gebroken, bekend euvel.

Was inderdaad een actiemodel.
Even ter inventarisatie, wie heeft er hier op het forum nu nog allemaal een Golf II of Jetta II? Ik heb er een, en Mach1 heeft er twee, maar voor de rest?
Ik heb een 1.6 automaat in de Madison uitvoering, bouwjaar 1990. De auto heb ik nu zo'n 8 jaar in mijn bezit.
Mechanix
Was de GT4 ook een actiemodel?

Exclusief voor Nederland. Zie hier voor meer info.
Anonieme bezoeker
20-04-2012 14:08
Hallo,

Tellen gebruikers van de aw-verbruiksmonitor ook? smiling smiley Ik heb een Golf CL uit 1985 1.6D 4+E bak in Lhasa Groen. Staat momenteel wel bij de lasser/spuiter voor de bekende plekken... Leuk topic!
@ marathonmetallic & DN87NL

Misschien leuk om eens een foto te posten in dit topic?thumbs up

Nog een toevalstreffer in mijn straat:
Oh, de APK van de ZD-07-SL loopt over twee dagen af. Als dat maar goed gaat...
@ Mechanix: kijk eens op pagina 3 van dit topic cool smiley
Ik heb een 1.3 CL in de Madison-versie. thumbs up

Mechanix
Even ter inventarisatie, wie heeft er hier op het forum nu nog allemaal een Golf II of Jetta II? Ik heb er een, en Mach1 heeft er twee, maar voor de rest?
marathonmetallic
@ Mechanix: kijk eens op pagina 3 van dit topic cool smiley

Mooie auto!thumbs up
Anonieme bezoeker
21-04-2012 15:15
Mechanix

Mijn golf staat momenteel bij de lasser, dus hier een oudere foto. Als 'ie klaar is zal ik een nieuwe foto posten grinning smiley

Ook heb ik nog een foto gevonden van mijn eerste golf2. Ook een 1.6 CL D van 1991. Gekocht met 387.000 km op de teller. Maar na 400.000 km ging er 1 liter olie per week in. Waarschijnlijk inmiddels gesloopt..

Voor wie nog op zoek is naar een Golf II: het onderstaande exemplaar stond vorige week voor een forse vraagprijs op het parkeerterrein van de Oldtimerbeurs in Vijfhuizen. Leek mij een smetteloze auto, al weet ik niet of alle details kloppen. Voor geïnteresseerden: ik heb ook een foto gemaakt van het telefoonnummer van de aanbieder (op te vragen via pb). Ik hoop dat dit bericht niet wordt gezien als 'te koop aanbieden' en wordt verwijderd, want ik heb er zelf geen enkel belang bij. Sterker nog, als ik het geld had gehad, zou ik 'm zelf wel willen kopen.

Die grille lijkt uit een GTI te komen. Maar misschien is dit ook een speciale uitvoering?
Mechanix
Die grille lijkt uit een GTI te komen. Maar misschien is dit ook een speciale uitvoering?

Nope, die grille hoort niet op een GL.
Ik begin ook steeds meer de charme van de vijfdeurs te ontdekken!thumbs up
Anonieme bezoeker
25-04-2012 15:25
Behalve de grill zie ik weinig details die niet kloppen.
Wat ik wel zie is een late en heel compleet uitgevoerde GL thumbs up
Dat heb ik dus helemaal niet eerlijk gezegd smiling smiley. Een vijfdeurs zal ik niet snel kopen, vind het niet mooi.
Mechanix
Oh, de APK van de ZD-07-SL loopt over twee dagen af. Als dat maar goed gaat...

Hmm, deze vijfdeurs heeft in ieder geval geen APK meer...sad smiley
DN87NL
Mechanix

Mijn golf staat momenteel bij de lasser, dus hier een oudere foto. Als 'ie klaar is zal ik een nieuwe foto posten grinning smiley

Ook heb ik nog een foto gevonden van mijn eerste golf2. Ook een 1.6 CL D van 1991. Gekocht met 387.000 km op de teller. Maar na 400.000 km ging er 1 liter olie per week in. Waarschijnlijk inmiddels gesloopt..

Leuke Golfjes heb je daar! De onderste lijkt wel maritimblau, of vergis ik me nu?
Vandaag gespot, een Golf II in nieuwstaat. Interieur zag er voor zover ik kon zien ook top uit; geen scheuren in de bekleding oid. Een radio zat er niet in trouwens!

Zo te zien heeft iemand zich al eens verslikt in het terrein, de keienvanger is wat gehavend...
En de deuren, achterkant, rechter spatbord...

Je bent waarschijnlijk dus wel een aardige rekening van de schadehersteller verder vooraleer je hem weer in nieuwstaat hebt.
Jaren geleden kon ik er een kopen, voor erg weinig geld en in prima staat. Ik liet 'm alleen staan omdat er een lelijk aftermarket zonnedak ('putdeksel') in zat... had ik het maar gedaan, was een erg leuk ding.
Mar ze zijn nu toch behoorlijk zeldzaam? Ik zie vaker Country's dan Syncro's...
Ja, inderdaad. Was een witte vijfdeurs 1.8 CL, verder volkomen kaal.

De importgolf staat te koop hoor! Hij moet €2500 opbrengen. Tja, een dieseltje uit 1986...
rzasa
Import Golfje voor een mooi prijsje.
[www.auto-eminent.nl]
Lijkt me een hele goede koop!
Mooie kar. Als je de originele velgen en banden in de juiste maat eronder legt, is-ie helemaal goed.
Klassiekerrijder
Mooie kar. Als je de originele velgen en banden in de juiste maat eronder legt, is-ie helemaal goed.
Die heb ik nog op zolder liggen! Of gaat het om de echt vroege mkII wielen? Ik weet niet precies wanneer men van het Golf I-lookalike stalen wiel naar het zwemband-model ging.
'86, die zou zwembandjes moeten hebben. Kwamen in '85 volgens mij, onze tweede Golf II had ze al maar de eerste ('84) nog niet.
Kunnen jullie die zwembandjes e.d. eens toelichten? Ik kan de discussie niet meer volgen.
Een klein velgenlesje:

Tot modeljaar '85 hadden de Golfjes verschil in velgen. De kleine (1.1 en 1.3) hadden deze velgen:

Bij een 1.6 kreeg je dan zulke velgen:

Tenzij je een GL bestelde, dan kreeg je de 1.6 velgen met een chromen dopje:

Vanaf modeljaar '85 kreeg je dan één model velg in verschillende soorten:

De Golf C had een zwart naafdopje met kapje over de wielbouten:

De Golf CL kreeg een klein wieldopje:

De Golf GL had hetzelfde wieldopje als de CL, maar dan ook nog een ring om de velg heen:

De Syncro had overigens ook een zelfde velg als de CL, maar met een andere ring:

De laatste vier velgen zijn voorbeelden van de ''zwembandjes''.
Dit was de les waar ik op hoopte!thumbs up Ik heb zelf die zwembandjes nooit mooi gevonden (in ieder geval die van de C niet), dus ik vind het alleen maar mooi dat het betreffende exemplaar ze niet heeft.
Duidelijk overzicht! thumbs up

die oude 1.1 en 1.3 velgen ken ik niet eens.
Ik vind die zwembandjes met zwarte naafkap juist de mooiste uit het rijtje! smiling smiley

Dit was mij nog niet opgevallen in de advertentie:

Tegen meerprijs kunnen wij deze Golf van nieuwe LPG installatie (1000 euro) of 1.9 diesel motor (1250 euro) voorzien, inclusief wijziging op kenteken.
crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2012 18:20 door Barri.
+1!

Ik vind die zwembandjes prima staan onder Golfs uit die tijd.
rzasa
[www.auto-eminent.nl]
Ziet er op het oog goed uit. Maar het lijkt er wel op dat hij rechtsvoor een aanrijding heeft gehad... zie voorscherm naast de koplamp en de gebroken ondergrille. De dorpel onder de deur rechtsachter lijkt me ook niet helemaal roestvrij.
winking smiley
Anonieme bezoeker
02-05-2012 19:44
Mechanix

Leuke Golfjes heb je daar! De onderste lijkt wel maritimblau, of vergis ik me nu?

Klopt. Zelfde kleur als jouw golf? Daar is wel 2 keer voor gepolijst om die kleur terug te krijgen. Het leek bij aankoop op een schoolbord. thumbs down

rzasa

[www.auto-eminent.nl]

Mooie kleurcombinatie met het beige interieur!! thumbs up Wel zonde dat de stof van het rechterdeurpaneel loslaat. Waarschijnlijk zit de folie los onder de deurkaart. Die 1250 extra kan je beter besteden aan herstel van roestplekken en onderdelen..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.