Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Gepost door Mechanix 
Ja, maar de oude 1.3 carburateur was in mijn opinie een fijner blok, voelde soepeler aan. De NZ is nogal gevoelig voor 'achterstallig' onderhoud, hij reed alleen lekker als-ie net een servicebeurt had gehad. Het voelde zeker niet aan als 15,5 seconden als ik op de snelweg probeerde in te voegen, het leek wel minuten te duren voor je op tempo was.
Dat zou kunnen. Mijn ouders hebben beide versies gehad, maar ik heb alleen in de versie met injectie gereden. Dat was mijn eerste auto na rijles in twee Golf diesels, dus veel vergelijkingsmateriaal had ik in die tijd nog niet. Maar een strepentrekker was het zeker niet.
Shit zeg, veel te verleidelijk, die rode 1.3!! smiling smiley

Over de 1.3 blokken: ik had een Golf van na de facelift, maar met 1.3 carb (MH motorcode). Reed prima!
Klassiekerrijder
Ja, maar de oude 1.3 carburateur was in mijn opinie een fijner blok, voelde soepeler aan. De NZ is nogal gevoelig voor 'achterstallig' onderhoud, hij reed alleen lekker als-ie net een servicebeurt had gehad. Het voelde zeker niet aan als 15,5 seconden als ik op de snelweg probeerde in te voegen, het leek wel minuten te duren voor je op tempo was.

Mwa, ik heb goede ervaringen met m'n NZ. Of hij is altijd heel goed onderhouden geweest!grinning smiley Alleen de roest baart me zorgen.
Klassiekerrijder
De NZ is nogal gevoelig voor 'achterstallig' onderhoud
De NZ is ook nogal gevoelig voor "onderhoud" door mensen die niet snappen hoe het motorsysteem werkt. winking smiley

Als je je ontsteking, CO schroef en stationairschroef niet goed instelt, hem netjes buiten het regelgebied van de lambdasonde zet en dan ook nog aan dingen aan het gasklephuis zit waar je niet aan moet zitten, heb je altijd:
- slecht stationair lopen, afslaan, dansende lage toeren
- veel teveel verbruik
- veel te weinig trekkracht
- schokkerig rijden bij optrekken en gas loslaten
etc.

9 van de 10 keer heeft er iemand aan geprutst, terwijl er op zich nergens iets aan mankeert. Want die blokjes zelf krijg je nauwelijks kapot. smiling smiley
Mechanix
Mwa, ik heb goede ervaringen met m'n NZ.

Ik ook. thumbs up

Mechanix
Alleen de roest baart me zorgen.

Ik ook. Laat me raden: vulhalsophanging benzinetank, onderste hoeken voorruit, wielkasten, subframe. winking smiley
Vmn
Klassiekerrijder
De NZ is nogal gevoelig voor 'achterstallig' onderhoud
De NZ is ook nogal gevoelig voor "onderhoud" door mensen die niet snappen hoe het motorsysteem werkt. winking smiley
Mijn ouders hebben van 1990 tot 1999 met een 1.3 Madison met NZ gereden, dat ding reed alleen lekker in de twee weken net na een servicebeurt. Er heeft nooit iemand behalve de dealer aan gezeten. Overigens niet teveel verbruik (dat had mijn eigen NZ wel, maar dat was omdat je iets teveel vol gas moest rijden) of slecht stationair maar wel slecht trekken.
Naar zulke koplampsproeiers heb ik nog een tijd lopen zoeken toen ik de Golf nog had!
Vandaag gespot: een Golf C uit 1986, die in 1995 geimporteerd is.

Grappig, ik heb een paar jaar terug in die buurt ook een rode geïmporteerde Golf gekocht. Was van mensen uit de Bakkerstraat.
D. Elzinga
Vandaag gespot: een Golf C uit 1986, die in 1995 geimporteerd is.

He, die kleur komt me bekend voor!

Hmm, die bovenste lijkt mij (licht verschenen) Gambiarood, terwijl de onderste Tizianrood is.
Dat lijkt meer Tornadorood, veel lichter dan de kleuren op de afbeeldingen erboven. Ik krijg overigens het idee dat de tweede afbeelding een metallic lak is.
Wat zijn er dan eigenlijk veel verschillende kleuren donkerrood geleverd, als we er hier al drie hebben gepost.
Tornadorood is niet echt donker. Mijn GTI is Tornado-rood en dat is meer fel rood. Die anderen gaan meer naar het bordeauxrood.
De 07NVXP is idd niet de kleur van jouw GTI. Ik zal thuis eens kijken of ik nog een foto heb van die sticker, waar de kleurcode op staat.
Misschien is het Kirschrot (LA3E).
Ah, die verkoper had hier nog pas een topic aangemaakt omdat hij de waarde wilde weten...
Inderdaad. Dat stelt me nogal teleur, zo'n instelling...
Klassiekerrijder
Dat lijkt meer Tornadorood, veel lichter dan de kleuren op de afbeeldingen erboven. Ik krijg overigens het idee dat de tweede afbeelding een metallic lak is.

Ik ga nog eens goed kijken.

En ik wil trouwens best €100 op die GTS bieden!grinning smiley
Was het maar een diesel smiling smiley. Die zoek ik namelijk big smile smiley.
Belastingvrije dieseljetta's zijn er toch genoeg?
Zekers, maar ik heb mijn jacht nog niet echt geopend! Moet nu namelijk verder rijden naar mijn werk omdat ik verhuisd ben. Kan helaas niet meer op de fiets.... Eerst maar eens kijken hoe ik uit kom met de reiskostenvergoeding.
Hele nette Pasadena 1.6

Zal helaas vast wel de hoofdprijs moeten kosten...
Ziet er goed uit voor die kilometerstand en leeftijd!
Ik zie regelmatig een zilvergrijze Golf II rijden, ziet er strak uit maar helaas extreem verlaagd, met driedelige BBS-velgen (en een idioot camber). Het kenteken is een nieuwe drieletterversie, heb 'm opgezocht op vwe in de verwachting dat het een dikke GTI zou zijn... bleek het een 40 kW 1.3. eye rolling smiley
Klassiekerrijder

Is inderdaad metallic!thumbs up
Mechanix
Klassiekerrijder

Is inderdaad metallic!thumbs up

Klassiekerrijder
Ik zie regelmatig een zilvergrijze Golf II rijden, ziet er strak uit maar helaas extreem verlaagd, met driedelige BBS-velgen (en een idioot camber). Het kenteken is een nieuwe drieletterversie, heb 'm opgezocht op vwe in de verwachting dat het een dikke GTI zou zijn... bleek het een 40 kW 1.3. eye rolling smiley

Naar mijn gevoel vallen juist de zwakkere broeders ten prooi aan dat soort absurditeiten!nut smiley
Misschien dat jullie me kunnen helpen.... Ik kan met geen mogelijkheid mijn 'mijn auto-topic' over de Golf 1.8 en GTI vinden... Ik weet zeker dat ik in oktober nog in dat topic heb gepost, maar het topic lijkt verdwenen te zijn moody smiley. Ik wilde daar namelijk even in melden dat de GTI weer een verse apk heeft.
Er is een grote opschoonactie geweest, dus wellicht is ie verwijderd...
[link.marktplaats.nl] Staat vlakbij. Geloof me, dit ding is geen 1850 euro waardthumbs down
Barri
Er is een grote opschoonactie geweest, dus wellicht is ie verwijderd...
Mijn topic over de Porsche 924 is ook verwijderd. Handig als naslagwerk, zo'n forum wat regelmatig gewist wordt... ach, je moet het maar zien uit te houden tussen de foutmeldingen.
Wat jammer zeg, het waren zulke leuke topics...

Even een oproepje, heeft er nog iemand een zilver VW-logo liggen voor de Golf II? Die van mij was nogal verweerd, dus ik had hem zwart geverfd. Maar ik wil toch graag weer naar origineel. Dus, als iemand nog zo'n ding in de weg heeft liggen, ik houd me aanbevolen!
Welke bedoel je? Achterkant of op de grille?
(overigens heb ik ze niet meer liggen, nog wel originele achterlichten en 13" wielen met goede banden...).
Kosten toch niet zoveel bij de dealer, nieuw?
Anonieme bezoeker
Re: Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic
12-04-2012 21:31
Ja mooi ding, prachtige niet schreeuwige velgen ook, alleen wel jammer van dat loodje op de voorste velg.
En jammer dat hij roest rond de tankdop. Niet de fijnste plekken...
Klassiekerrijder
Kosten toch niet zoveel bij de dealer, nieuw?

Nou ja, toch €20 per stuk, en dat dan voor de voor- en achterkant. Ben je toch €40 kwijt... Tja, student he!grinning smiley
Erg mooie Golf... jammer dat er straks weer een drieletterkenteken op komt.
Mijn droomgolf: een zwarte Golf II 5-deurs met BBS-velgen, 1.8i motor met 90 pk, stuurbekrachtiging, elektrische ramen en een beige interieur. Zou die bestaan?grinning smiley Of een zwarte 5-deurs GTI 16V...

Nog een gave foto van forummer Hamer. Een hele VW-familie bij elkaar!thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.