De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Gepost door D. Elzinga 
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
04-08-2011 03:32
Wat betreft Audi 100, een nog jongere: eentje die voor het eerste gekentekend is in 1992 (showroom auto):

Wellicht één van de oudste Ka's?

Klassiekerrijder
Ik heb vroeger nog gesleuteld aan de LV-92-VF, ook een E-Kadett.

Waarom kan ik dat onthouden en heb ik moeite met mijn eigen telefoonnummer? eye rolling smiley

Wat betreft de Ka, die ik zei was van 1996. Een erg vroege en ook geen origineel Nederlands exemplaar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2011 13:41 door Rob013.
Naast die politie-Kadett staat een Isuzu-busje. Die zie je ook echt nooit meer.
Zag net een Ka met RD- kenteken.
Anonieme bezoeker
10-08-2011 16:18
Ik denk dat ik de nieuwste Saab 90 heb:

ik weet een Opel Kadett D in Velp (GLD) die begint met PD, ik zal es een kiekje schieten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2011 21:12 door peterhelm.
Van de week een Renault 5 Tonic gezien met GB-TN-05. Zou dat jongste R5 zijn?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2011 16:23 door Wouter82.
Volgens mij is de R5 Campus nog tot ver in '93 verkocht.
Ja, verkocht. Maar nog niet gevonden! winking smiley
Anonieme bezoeker
10-08-2011 17:23
Rob013
Klassiekerrijder
Ik heb vroeger nog gesleuteld aan de LV-92-VF, ook een E-Kadett.

Waarom kan ik dat onthouden en heb ik moeite met mijn eigen telefoonnummer? eye rolling smiley

Een kennis van mijn ouders had vroeger een E-Kadett (een driedeurs Caravan!) met een LN-kenteken.
Anonieme bezoeker
11-08-2011 15:58
Lijkt mij een hele vroege V40. Ik heb ze nooit met een jonger P kenteken gezien in ieder geval.

Wouter82
Ja, verkocht. Maar nog niet gevonden! winking smiley

Ik kwam gister al een nieuwere tegen, ben benieuwd of ik hem vandaag weer tegenkom en het kenteken kan onthouden.winking smiley
Anonieme bezoeker
11-08-2011 16:54
gearhead
Lijkt mij een hele vroege V40. Ik heb ze nooit met een jonger P kenteken gezien in ieder geval.

Als je hem op Gaspedaal.nl intoetst vind je er genoeg met een PH- of een PJ-kenteken.
Anonieme bezoeker
11-08-2011 17:01
Ik stuitte er toevallig op. Zag later ook dat er nog jongere zijn idd.
Anonieme bezoeker
11-08-2011 17:09
Hier zelfs een PD!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2011 17:19 door grensrijder.
Anonieme bezoeker
12-08-2011 14:47
Mach1
D. Elzinga
Mach1
D. Elzinga
GolfGTIG60
Oudste Nederlandse Golf II GTI: KV-75-NY 16-03-1984

Introductie was in januari, dus twee maanden tot levering van de eersten in Nederland?

Wat een verschil met nu, waarbij er soms wel meer dan een half jaar voor de daadwerkelijke verkoop al de eerste beelden verschijnen.

Er zijn zelfs een aantal Golfjes II van '83.

Maar dat zijn geen GTI's.winking smiley

Klopt smiling smiley

Even uit interesse... hoe komen jullie aan deze info?
Ik ben namelijk de trotse eigenaar van deze wagen smiling smiley

Maar toch zeer benieuwd waar deze info vandaan komt!!

Groeten Johan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2011 14:49 door Jetta MaNiA.
Leuk dat je hier zelf reageert, Johan! Je bolide staat er mooi bij hoor thumbs up

Deze informatie komt uit diverse registers van fans die precies bij houden welke GTI's (of andere modellen) er nog rondrijden. Schijnbaar was die van jou de oudste in Nederland. Het vermelden waard als je 'm ooit gaat verkopen winking smiley

Overigens zag ik vandaag een BMW 5-serie (e34) met YT-kenteken. Lijkt me een erg vroege, alhoewel ik geen flauw idee heb wanneer de eerste er waren.
Wouter82
Van de week een Renault 5 Tonic gezien met GB-TN-05. Zou dat jongste R5 zijn?

Kenteken is onbekend. Ik vermoed een import 5, want op het laatst werden er inderdaad alleen maar campussen geleverd.
Rob013

Overigens zag ik vandaag een BMW 5-serie (e34) met YT-kenteken. Lijkt me een erg vroege, alhoewel ik geen flauw idee heb wanneer de eerste er waren.

De eerste versie kwam in 1988 op de markt, ik herinner me exemplaren waarvan het kenteken begon met TH.
520d
Rob013

De eerste versie kwam in 1988 op de markt, ik herinner me exemplaren waarvan het kenteken begon met TH.

De mijne was uit april 1988
BMW-bolle
520d
Rob013

De mijne was uit april 1988

En dat vertaalt zich in een kenteken beginnend met welke twee letters?
Anonieme bezoeker
14-08-2011 00:35
Een Saab 96 met HH kenteken is volgens mij wel een van de laatste
Gisteren een Golf II met GB-ZL-?? gezien en een Daihatsu Charade (G100) met TB of TG-kenteken. Behoorlijk jong en oud dus.
Dat is dan een hele late Golf 2!
Ik zal straks even een fotootje te maken (hij staat hier vlakbij), en dan maar hopen dat het geen importje is en ik door de mand val winking smiley
smiling smiley Het zou kunnen dat het een origineel NL is. Ben benieuwd naar de foto.
Dan zou het idd een hele late zijn, er bestaan naar mijn weten Golfjes III met D*-**-** kenteken.
Klopt, maar ook Golfjes 2 met F*-**-**. Dus misschien een enkele met G*-**-** ?
Tartaarsaus! Blijkt het toch zo'n verdraaide importauto te zijn.... Dit is 'm:

Das jammer, anders was het echt de jongste. De jongste Golf 2 is er dus toch een met een F.
Ik weet er nog wel een: Xantia met het kenteken JN-JV-01. Niet de oudste op kenteken omdat deze in 94' vanuit Belgie is gekomen, maar volgens ORGA nummer(5974) van de allereerste productiedag van het model. Waarschijnlijk dus ook de oudste in Nederland.

April '93 inderdaad, best een oudje dus! En ziet er ook nog goed uit hoor.
In '92 al van de band gekomen dan? Ziet er nog erg goed uit overigens!
Anonieme bezoeker
15-08-2011 16:14
Hoi Johan,

Ik houdt een Golf II GTI register bij, jouw GTI was de oudste, maar nadien heb ik toch nog oudere gevonden, namelijk KV-77-FK en die is van 12-03-1984, die is 4 dagen eerder geregistreerd, daarna komt nog een GTI (KV-34-GV) en daarna KV-75-NY. In het VWE -bestand is ook nog KR-88-KF terug te vinden, deze is gesloopt maar was van 27-01-1984, de KR-87-KF is ook een GTI en is gebruikt in een rijtest, maar staat niet meer in het VWE-bestand. (Als datum heb ik daarom 27-01-1984 genomen voor in het register)

Maar de KV-75-NY vind ik een zeer mooie GTI,

Dus: oudste GTI: KV-77-FK van 12-03-1984
De KV-77-FK staat trouwens te koop op MP op het moment bij ARIE uit Leuvenheim, die GTI-sloper:-( helaas is de auto volledig omgebouwd naar een nieuwer type, maar wel goed dat hij hem niet sloopt:-)

Daarnaast heb ik nog een importkenteken in het register: SF-13-HN en die is geregistreerd op 30-06-1983, ik heb een foto van de auto en het is een Golf II, helaas wel gesloopt.

Nog een update: er is een G60 uit 10-02-1992 de DS-JL-05, dat is dus de jongste. De auto staat op MP en is er slecht aan toe, maar heeft nog wel zijn G60-blok en de boekjes vanaf de 1e eigenaar. Opzich een goede basis om weer te restaureren, onderdelen zijn er namelijk zat.
Ik ben nog steeds aan het gissen naar het aantal G60's dat geleverd is door PON, ik denk zelf aan drie hooguit 4 per maand. De oudste is van mei 1990 en de jongste van februari 1992. Dat is dus 22 maanden maal 3=66 of 22 maal 4=88 G60's. Zou dat reeël zijn??

Edit: ik heb nu 27 Nederlandse G60's in het register

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2011 16:18 door GolfGTIG60.
Bram91
Ik weet er nog wel een: Xantia met het kenteken JN-JV-01. Niet de oudste op kenteken omdat deze in 94' vanuit Belgie is gekomen, maar volgens ORGA nummer(5974) van de allereerste productiedag van het model. Waarschijnlijk dus ook de oudste in Nederland.

Rob013

Ik ken die Xantia, en hij is echt heel erg fraai!

Zoals op de tweede foto is te zien: het organummer is 5974, wat betekent dat deze Xantia op 18 maart 1993 van de band is gerold.
Ik zag vanmorgen een Nissan Primera met YX-84-BD. Er zijn zeker nog oudere geweest, maar wat is daar nog van over?
Ik zag vanochtend een Xantia met -GB-, dat moet ook een vroege zijn.
-GB- is een late, GB- zou wel weer een heel vroege zijn.winking smiley
Anonieme bezoeker
16-08-2011 10:39
XBXG
Bram91

Rob013

Zoals op de tweede foto is te zien: het organummer is 5974, wat betekent dat deze Xantia op 18 maart 1993 van de band is gerold.

Wat jammer dan weer van de ZX-wieldoppen. Maar wel bijzonder!
929V6
-GB- is een late, GB- zou wel weer een heel vroege zijn.winking smiley

Dat bedoelde ik ook smiling smiley (Maar ik begin nou weer te twijfelen - ik moet echter beter leren kentekens onthouden moody smiley )
grensrijder
XBXG
Bram91

Rob013

Ja, das erg zonde. Ook jammer is dat het originele Juttezak interieur er niet meer inzit en is vervangen voor een veel luxere Exlusive.......
stoterstangen90
grensrijder
XBXG
Bram91

Rob013

Ja, das erg zonde. Ook jammer is dat het originele Juttezak interieur er niet meer inzit en is vervangen voor een veel luxere Exlusive.......

Naja, het kon veel erger natuurlijk. De eigenaar had ook de slooppremie kunnen innen en een C1 aanschaffen.
Anonieme bezoeker
16-08-2011 14:31
Dat was er dan niet eentje van de allereerste productiedag geworden.
Rob013
Naja, het kon veel erger natuurlijk. De eigenaar had ook de slooppremie kunnen innen en een C1 aanschaffen.

Hij bezit nu een heel fraaie XM, in dezelfde zeldzame kleur lichtblauw als mijn BX.
Persoonlijk heb ik die ZX-wieldoppen altijd erg mooi gevonden. De Xantia heeft mijns inziens nooit mooie wieldoppen gehad, dus de ZX-wieldoppen maakten het naar mijn mening mooi af.

En nu we het toch over Xantia's hebben: dit is een van de allerlaatste:

Anonieme bezoeker
16-08-2011 22:08
11 mei 2001, in oktober zijn er ook nog tenaamgesteld.
@Wouter, dat is dan wel een mooie ruil. Die kleur staat vast erg mooi op die XM. Doppen op die Xantia vind ik ook niet misstaan hoor. Misschien wel het enige goede van de ZX.

Wat betreft de Xantia....

Dit exemplaar is van 28 december 2001 en heeft kenteken 36-HT-XN. Altijd baas boven baas winking smiley
Anonieme bezoeker
16-08-2011 22:30
Dat zal voorlopig de laatste zijn Rob, van 2002 vind ik niks.thumbs up
sdi3s
11 mei 2001, in oktober zijn er ook nog tenaamgesteld.

Ik beweerde ook niet dat de door mij gespotte Xantia de allerjongste van Nederland was. winking smiley

In elk geval was de C5 al een tijdje te koop.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.