De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Gepost door D. Elzinga 
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
26-07-2011 14:40
Om de zaak te sussen laat ik maar gauw zien hoe het hoort.

Zo hoort het. Keurig nettjes origineel exemplaar heb je daar gevonden Grens.
Kan zo voor het Concours d'elegance.
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
26-07-2011 14:56
Lijkt mij ook. Vooral vanwege de authentieke kentekenplaten.
ja, zo zie je ze niet veel meer.

Alleen die zonneklep naar beneden, daar verliest ie echt punten op.
Das echt "not done"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2011 15:32 door stoterstangen90.
Dat is jammer idd. Beide zonnekleppen omlaag was veel beter geweest.spinning smiley sticking its tongue out
Quote
stoterstangen90
ja, zo zie je ze niet veel meer.

Alleen die zonneklep naar beneden, daar verliest ie echt punten op.
Das echt "not done"

Er lijken ook twee stickertjes op de achterruit te zitten. Dat is natuurlijk volstrekt onacceptabel.
Quote
D. Elzinga
Quote
stoterstangen90
ja, zo zie je ze niet veel meer.

Alleen die zonneklep naar beneden, daar verliest ie echt punten op.
Das echt "not done"

Er lijken ook twee stickertjes op de achterruit te zitten. Dat is natuurlijk volstrekt onacceptabel.
dat zijn wel de originele fabrieksstickers. Hete zou pas onacceptabel zijn als ze er niet op zouden zitten.

Dit voorbeeld lijkt ook nog op de originele banden te staan. thumbs up
Quote

dat zijn wel de originele fabrieksstickers. Hete zou pas onacceptabel zijn als ze er niet op zouden zitten.

Dan is een groot deel van de Xantia's die ik zie flink verpest, die hebben de stickertjes namelijk niet...
Quote
D. Elzinga
Quote

dat zijn wel de originele fabrieksstickers. Hete zou pas onacceptabel zijn als ze er niet op zouden zitten.

Dan is een groot deel van de Xantia's die ik zie flink verpest, die hebben de stickertjes namelijk niet...
Die schande ontloopt ook een model als de xantia niet.
VW Vento, FF-XH-87. Een barrel van een auto die inmiddels is voorzien van een Golf-front. Maar wel een van de oudste Vento's.
Quote
929V6
VW Vento, FF-XH-87. Een barrel van een auto die inmiddels is voorzien van een Golf-front. Maar wel een van de oudste Vento's.

Zeker! Alleen is dit exemplaar nog vier maanden ouder!
Ford Ka: 87-TS-PB: augustus 1996
Seat Leon: 32-FK-DZ: april 2000
Opel Corsa: GH-JS-81
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
26-07-2011 21:02
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
26-07-2011 21:22
Quote
Rob013
Quote
929V6
VW Vento, FF-XH-87. Een barrel van een auto die inmiddels is voorzien van een Golf-front. Maar wel een van de oudste Vento's.

Zeker! Alleen is dit exemplaar nog vier maanden ouder!

En dat is dan nog een zeldzame 2.0 GT ook.
Maar die is niet origineel Nederlands. Die Corsa is volgens Carbase een B.
Oh neem me niet kwalijk voor m'n onvolledigheid, het was inderdaad een Corsa B.
Eén van de alleroudste Laguna II.

Ik voel me haast schuldig het te zeggen, maar er bestaat ook een 19-GP-BZ.....
Daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Ik houd al een aantal jaren niet meer bij wat nu precies de oudste (door mij geziene) Laguna was, en ik ben er pas sinds het bestaan van dit topic weer op gaan letten.
Quote
gearhead
Quote
Rob013
Vandaag een Astra G gezien met TD-kenteken ('98). Evenals een A4 met JZ-kenteken ('95). Beiden erg vroeg dus!

Ik zag onlangs een hardblauwe Golf 4 met een SP-kenteken. Moet ook ene van de eersten zijn geweest.

Maar in ieder geval niet de eerste....

Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
27-07-2011 16:01
Honda Civic 3e generatie. KP-58-DY. De testauto in Autovisie had *KK*. Dus een vroege.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2011 16:20 door Dattoman.
Even nog de Xsara herzien....

Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
27-07-2011 17:58
Quote
Rob013
Even nog de Xsara herzien....

Crap....

De jouwe is precies een dag eerder op naam gezet!
Maar gaat het hier nu om de oudste of om de oudste nog bestaande?
De oudste, zolang het kenteken maar compleet is. Overigens rijden beide Xsara's nog rond.
Ik dacht oudst bestaande.. dat is ook leuker en moeilijker.. Anders hoef je alleen maar de oude Autoweeks voor de dag te halen en het introductieartikel erbij te pakken en klaar! Dan kan het topic dicht
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
27-07-2011 20:32
Quote
Rob013
Crap....

De jouwe is precies een dag eerder op naam gezet!

Toeval, ik keek alleen naar de letters! En of de auto nog rondreed natuurlijk.
Ik mis op de openingspagina van dit topic wel de mogelijk oudste Ro80 van Nederland die ik een aantal weken geleden heb doorgegeven. Is die pagina nog bij?
Nee, de OP is nog lang niet bij! Iets voor de to-do-list van D. Elzinga.

Vandaag deze Impreza gezien. Lijkt me een behoorlijk vroege, alhoewel er ook een GH of GN in m'n geheugen zit. Deze komt uit juni 1993
Het leuke van dit topic, is dat ik ineens anders ga kijken naar auto's die ik op straat zie staan/rijden. "Zou het een van de oudste/jongste zijn?" grinning smiley

Ik zag vandaag een E Kadett staan uit 1985 (NL-75-XG) en ik blijk een nog oudere gezien te hebben.
Dan rijst bij mij de vraag: zijn er E Kadetts geweest met L-kentekens?



jazeker, mijn ouders hadden de LV88TZ Dat was een 5 deurs Caravan
Haha same here winking smiley Mooie Kadett overigens! Jammer van die spiegels, want verder staat 'ie er goed bij. Gave kleur ook! Volgens mij zijn er wel Kadetts met een L-kenteken.
"Stond", want hij is inmiddels gesloopt...
Echt?! Wat een deceptie zeg....
Ik heb vroeger nog gesleuteld aan de LV-92-VF, ook een E-Kadett.

Waarom kan ik dat onthouden en heb ik moeite met mijn eigen telefoonnummer? eye rolling smiley


Dankzij Niels de Wit een nieuwe, jongere 100 gevonden. De allerjongste in het register is op dit moment dus de ZR-17-TT
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
27-07-2011 23:57
Naar verluidt is dit de allereerste Aston Martin Lagonda die in Nederland werd geleverd. Hij staat nu te koop bij Potomac Motors.

NP-VR-61: de allereerste 'nieuwe' Primera op Nederlands kenteken. Het model was nog niet eens te koop.
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
28-07-2011 13:36
Ik zag gisteren een Astra F met een DX kenteken. Zag er volslagen origineel uit. thumbs up
Quote
Phoenixrood74
Ik mis op de openingspagina van dit topic wel de mogelijk oudste Ro80 van Nederland die ik een aantal weken geleden heb doorgegeven. Is die pagina nog bij?

Nog niet helemaal.

Het gaat trouwens uitsluitend om auto's die nog bestaan. Wel hoeven ze niet perse een geldige APK te hebben.
Quote
D. Elzinga
Quote
Phoenixrood74
Ik mis op de openingspagina van dit topic wel de mogelijk oudste Ro80 van Nederland die ik een aantal weken geleden heb doorgegeven. Is die pagina nog bij?

Nog niet helemaal.

Het gaat trouwens uitsluitend om auto's die nog bestaan. Wel hoeven ze niet perse een geldige APK te hebben.
Niet dat ik je met werk wil opzadelen, maar is het ook een idee om de sortering op de openingspagina per type te doen i.p.v. te scheiden op oud/jong? Dat maakt het volgens mij overzichtelijker en voorkomt daarmee overbodige posts (voor zover je van 'overbodig' kunt spreken in zo'n leuk topic). Ik ga nog even op zoek naar de oudste/jongste Ro80 en Passat I.
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
29-07-2011 10:42
Ik vind het belachelijk dat je anderen zo met werk opzadelt. Kom zelf eens in actie, luiaard! drinking smiley
Hij lijkt wel een luie mol...

De luie mol in actie:

Oudste NSU Ro80: 08-34-HV (nov/dec '68 van de band gelopen, voorjaar '69 dealerauto, gegevens RDW-site kloppen niet)
Nieuwste NSU Ro80: 30-YB-14 (29-03-1977, behoort tot de laatste 15 geproduceerde Ro's!)

Oudste Volkswagen Passat B1 (type 32/33): 13-AG-66 (10-09-1973)
En de nieuwste: 80-XP-VH (14-10-1980)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2011 00:11 door Phoenixrood74.
Wat de E-Kadett betreft, deze verschenen destijds in de tijdschriften met LJ- en LK-kentekens. Ik kan me ze zelf nog wel met LP- herinneren.
Hai,

ik heb hier ook wel een bijzonder geval.

een lada vaz 112 met als bouwjaar 2010 , zowel eerste toelating (bouwjaar dus) als eerste toelating nederland is 2010!
maar wat wel bijzonder is , de combinatie van het kenteken komt voor rond 2005 a 06 !

58-RX-XP [link.marktplaats.nl]

Het kan dus niet anders zijn dat in werkelijkheid de auto van 2005 is en het kenteken wat is uitgegeven in 2005 , pas in 2010 is aangemeld bij rdw op één of andere manier.

want hij word wel verkocht als 2010 en op alles van het kentekenbewijs klopt dit ook gewoon ,best sneu voor de nieuwe eigenaar die denkt een 2010 auto te kopen.

maar goed -on topic- dit zal ongetwijfeld de jongste lada vaz 112 op nederlands kenteken zijn en blijven!
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
31-07-2011 09:29
De compagnon van Grensrijdster Mk II heeft 100% zeker de oudste Citroën SM van Nederland. Helaas is ooit kentekenbewijs deel III verloren geraakt en kreeg de auto een andere combinatie, maar de oude zal de RDW nog wel kunnen terugvinden. Deze SM werd ongeveer een halfjaar voor de Nederlandse marktintroductie door een Citroën-specialist geïmporteerd uit Frankrijk, die er met alle geweld zelf als eerste een wilde hebben.
Waarschijnlijk een van de laatste 323-tjes van de BD-serie:

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.