De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Gepost door D. Elzinga 
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
21-06-2011 23:36
Datsun/Nissan Cherry N12: JB-71-VX

Dat is echt een hele vroege! De oudste mij bekend had "HZ". Stond in een test van de autokampioen. Heb je een foto van de auto, of meer info over de staat?
Austin 1300 'Glider' uit Sep, 1974. Het laatste produktiejaar ! Zal op dat moment nog weinig verkocht zijn, omdat de ahum.. Allegro..al een tijdje op de markt was.

BTW. Staat alweer een tijdje te koop bij een autobedrijf;

[www.autotrader.nl]
De Austin 1300 Glider lijkt me wat puurder dan de mislukte Allegro. Misschien dat een autoliefhebber het laatste exemplaar heeft gekocht.
Geef hem eens ongelijk: als je nu zou mogen kiezen tussen een Allegro of een 1300 als klassieker: welke zou je nemen?
929V6
Nog wat uit m'n fotoarchiefje:

De oudste Suzuki (1969)

Ik heb een interesse voor dwergauto's (ik hou daar ook een beetje kentekens van bij) en bij mij is nog een oudere Fronte bekend:
de 92-03-HK. Alleen heb ik daar geen foto van..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 08:07 door Niels de Wit.
22-06-2011 08:21
Volgens mij de oudste Golf Rallye op NL kenteken :

Leuk topic smiling smiley
Vanmorgen een Audi A6 van de tweede generatie met kenteken RZ-GS-94. Kan me niet herinneren er eerder een gezien te hebben met een R-kenteken.
Anonieme bezoeker
22-06-2011 09:09
KAn kloppen! Hier in het dorp rijdt een A6 met een RV kenteken. Een lichtblauwe.
Anonieme bezoeker
22-06-2011 11:25
Ik zie toch diverse auto's op de vorige pagina waarvan ik zeker weet dat het niet de eerste is, bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Ascona. Die reden destijds ook al met hoge H-nummers rond. De Autovisie-BX is een vrij uniek voorserie-exemplaar, met afwijkende specificaties. Verder zie ik de lichtblauwe 205 en kan jullie vertellen dat deze aan onze medeforummer Lion605 toebehoort.
grensrijder
Ik zie toch diverse auto's op de vorige pagina waarvan ik zeker weet dat het niet de eerste is, bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Ascona. Die reden destijds ook al met hoge H-nummers rond.

HG is toch juist een laag H-nummer? Ouder dan HF zijn ze er zeker niet geweest.
Natuurlijk heb ik als registerhouder van de oudste ID/DS-en hier ook wel wat aan toe te voegen...

De oudste DS19 die mij bekend is in Nederland is van 1956, kenteken AL-95-93. Ik ben nog altijd op zoek naar een foto van deze wagen!
De oudste mij bekende ID19 is de AE-12-15, van 30-06-1957.
@ miel
AL-95-93
Vervaldatum APK 23-11-2008
goedendag (vanaf een pc)
@ miel
AL-95-93
Is inmiddels APK vrij, want ouder dan 50 jaar.
Anonieme bezoeker
22-06-2011 12:06
929V6
grensrijder
Ik zie toch diverse auto's op de vorige pagina waarvan ik zeker weet dat het niet de eerste is, bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Ascona. Die reden destijds ook al met hoge H-nummers rond.

Ik herinner me alleen HT, maar als HG ook nog heeft bestaan op deze Ascona, dan is dat inderdaad een laag H-nummer.

@A.Brandhorst: wij hebben zelfs één van de oudste Tagora's in de wereld, alleen het nog bestaande en ook gekentekende prototype dat op de Parijse salon in 1980 (een SX met 2.2-motor, omdat de V6 nog niet klaar was voor de Tagora) stond is een halfjaar ouder. Volgens mij dateert ons in maart geregistreerde exemplaar zelfs van vóór de persintroductie, die naar ik meen in april plaatsvond.
Vorig jaar 1 van de eerste VW Golfs mkIII gezien,DH-XZ-96.
grensrijder
929V6
grensrijder

Ik herinner me alleen HT, maar als HG ook nog heeft bestaan op deze Ascona, dan is dat inderdaad een laag H-nummer.

@A.Brandhorst: wij hebben zelfs één van de oudste Tagora's in de wereld, alleen het nog bestaande en ook gekentekende prototype dat op de Parijse salon in 1980 (een SX met 2.2-motor, omdat de V6 nog niet klaar was voor de Tagora) stond is een halfjaar ouder. Volgens mij dateert ons in maart geregistreerde exemplaar zelfs van vóór de persintroductie, die naar ik meen in april plaatsvond.

Je zal het vast wel eens ergens geschreven hebben, maar was jullie exemplaar dan een persauto oid?

@Mielcitrofiel: en wat is dan de oudste origineel Nederlandse DS?
the Fox
goedendag (vanaf een pc)
@ miel
AL-95-93

Sorry voor offtopic, maar dat geld toch alleen voor auto's van vóór 1960?
KP62
the Fox
goedendag (vanaf een pc)
@ miel
AL-95-93

Sorry voor offtopic, maar dat geld toch alleen voor auto's van vóór 1960?

Ja.
ZJ-NX-37 (21-05-1999): Tot dusver de oudste Rover 75 op origineel Nederlands kenteken.

NJ-TN-55 (04-04-1996): De eerste origineel Nederlandse MGF (dealer auto).

NT-VZ-73 (04-01-1996): De eerste origineel Nederlandse MGF die aan een klant geleverd is.
---GT---
De Austin 1300 Glider lijkt me wat puurder dan de mislukte Allegro. Misschien dat een autoliefhebber het laatste exemplaar heeft gekocht.
Geef hem eens ongelijk: als je nu zou mogen kiezen tussen een Allegro of een 1300 als klassieker: welke zou je nemen?
duidelijk een Allegro
stoterstangen90
---GT---
duidelijk een Allegro

En dan bij voorkeur een Estate.
Wellicht de oudste 2gen. mazda Mx6.

FS-FS-61
Je hebt wel een hoop uit te leggen aan de buitenwacht met een Allegro als klassieker. Vandaar dat ik het maar bij m'n 'Glider-tje' hou.. drinking smiley
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een blauwe Micra gezien met JN en nog niet zo lang geleden een rode Suzuki Swift II beginnend met TZ.
Een Mercedes 190 zie ik ook nog wel eens met een J nummer. Mazda 121 bolhoedjes zie ik nog wel eens met een vroeg Z nummer en de oudste die ik mij kan herinneren was een YZ.

Leuk topic trouwens!
de oudste D rekord staat op marktplaats op t moment
jammer van de staat, hoop dat iemand m kan / wil redden

Merk:
Opel
Brandstof:
Benzine
Carrosserie:
Sedan (2/4-deurs)
Transmissie:
Handgeschakeld
Kleur:
Groen
Motorinhoud:
1698 cc
Kenteken:
0917TZ

Datum eerste toelating 18-05-1972(39,1 jaar) enkele maanden na de verkoopstart

[link.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 17:14 door Michael_Gse.
Oei, die is niet best inderdaad. Wel een leuke uitvoering, nog met stuurversnelling.

Heb ik ook nog de oudste mij bekende Taunus TC2: 33-JZ-33
En de TC3: FH-94-NS
Anonieme bezoeker
22-06-2011 17:53
Met een andere bestuurdersstoel en een poetsbeurt valt er van die Rekord best wat te maken. Hij ziet er niet direct rot uit, hoewel we de bodem natuurlijk niet kunnen inspecteren.
marcel21674

FS-FS-61

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat dat niet de oudste is. Ik meen een exemplaar te kennen met DG-G?-??. Sterker nog, ik weet 'm zelfs staan. Nog sterker, morgen ben ik toevallig in de buurt. Ik ga dus eens even checken!
Hoe weet je nou of een auto de oudste of jongste van NL is?
Anonieme bezoeker
22-06-2011 19:06
De oudste Taunus TC2 mij bekend: 82-HX-63. Dit moet echt één van de eerste zijn volgens mij. (02-1976) Edit: Al vanaf 1977 op naam zie ik nu!

[www.flickr.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 19:25 door Dattoman.
Anonieme bezoeker
22-06-2011 19:19

Durf gerust wel te stellen dat wij een van de laatste seat's van dit model op kenteken hadden.!
@0LDTIMER,

Dat weet je nooit, maar dat houdt tenminste dit topic levend.

@Dattoman,

Wow! thumbs upeye popping smiley
929V6

Volvo 343 (oudste? 1977)

Vanmiddag gezien in Dieren: blauwe Volvo 343 77-PU-49, als ie er morgen nog staat gaat ie op de plaat!

Dattoman
Datsun/Nissan Cherry N12: JB-71-VX

Dat is echt een hele vroege! De oudste mij bekend had "HZ". Stond in een test van de autokampioen. Heb je een foto van de auto, of meer info over de staat?

Helaas geen foto kunnen nemen. Reed tijdje geleden in de omgeving van Zutphen en was een beetje vaal bordeauxrood. Staat leek me redelijk
@ pedigreepaul.

waar staat die volvo in dieren.
zaterdag ben ik in dieren en dan heb ik vakantie dus dan wil ik wel ff zoeken.
en ik vind het mooie auto's dus die wil ik wel ff zien.
Niels de Wit
Ik heb een interesse voor dwergauto's (ik hou daar ook een beetje kentekens van bij) en bij mij is nog een oudere Fronte bekend: de 92-03-HK. Alleen heb ik daar geen foto van..
Volgens mij is de Suzuki Fronte geen dwergauto, alleen een kleine auto. Ik ga er tenminste van uit dat je met dwergauto's Messerschmits, Goggomobils, Isetta's e.d. bedoelt?
Rob013
marcel21674

FS-FS-61

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat dat niet de oudste is. Ik meen een exemplaar te kennen met DG-G?-??. Sterker nog, ik weet 'm zelfs staan. Nog sterker, morgen ben ik toevallig in de buurt. Ik ga dus eens even checken!
Hoezo tweede generatie? Er is toch maar één serie MX6 in Nederland geweest?
Misschien is mijn NSU Ro80 wel de oudste (origineel Nederlandse):

De oudste Volkswagen Passat B1: 13-AG-66 (10 september 1973).
En de jongste: 80-XP-VH (14 oktober 1980). Volgens degene die in Duitsland het register bijhoudt op basis van chassisnummers is dit zelfs de nieuwste nog bekende Passat ter wereld!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 21:12 door Phoenixrood74.
Edit: sorry, dubbel gepost.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 21:11 door Phoenixrood74.
Phoenixrood74
Niels de Wit
Ik heb een interesse voor dwergauto's (ik hou daar ook een beetje kentekens van bij) en bij mij is nog een oudere Fronte bekend: de 92-03-HK. Alleen heb ik daar geen foto van..
Volgens mij is de Suzuki Fronte geen dwergauto, alleen een kleine auto. Ik ga er tenminste van uit dat je met dwergauto's Messerschmits, Goggomobils, Isetta's e.d. bedoelt?

De grenzen zijn niet zo heel duidelijk, maar ik hou ongeveer hetzelfde aan als de Nederlandse Dwergautoclub, en daar is ook iemand met een Suzuki Fronte lid van, vandaarwinking smiley
Niels de Wit
Phoenixrood74
Niels de Wit

De grenzen zijn niet zo heel duidelijk, maar ik hou ongeveer hetzelfde aan als de Nederlandse Dwergautoclub, en daar is ook iemand met een Suzuki Fronte lid van, vandaarwinking smiley
ok, duidelijk!
Anonieme bezoeker
22-06-2011 22:11
Gisteren een blauwe, in goede staat ogende, Volvo 440 gezien met een T-kenteken. Had ook nog de originele dichte wieldeksels.

Moeders' Golf II GTD van 30-11-1983, helaas niet origineel Nederlands. Een hele vroege II (niet de vroegste, zijn exemplaren van september/oktober) en zeer waarschijnlijk de oudste originele GTD ter wereld.
Anonieme bezoeker
22-06-2011 22:19
Misschien is het ook leuk om in dit topic op zoek te gaan naar oude auto's van de 1e eigenaar. Ik heb hier bijvoorbeeld PJ-08-ZH, een Golf GTD van 04-04-1986, van de 1e eigenaar nog steeds, iets in de zin van de oudste van de 1e eigenaar...
Wel even de originele achterlampen monteren Audi80Coupé. Dan is-ie af.
GolfGTIG60
Misschien is het ook leuk om in dit topic op zoek te gaan naar oude auto's van de 1e eigenaar. Ik heb hier bijvoorbeeld PJ-08-ZH, een Golf GTD van 04-04-1986, van de 1e eigenaar nog steeds, iets in de zin van de oudste van de 1e eigenaar...
Arme D.Elzinga als hij dit ook nog allemaal moet gaan bijhouden.crying smiliewinking smiley In mijn Passat-register komt de GB-23-DY voor, sinds 18 juli 1980 in handen van de eerste eigenaar!
Dionysus

Was dat het enige maar, vader denkt iets anders over originaliteit op details. Zo zit er een nieuw model grill in, 16V onderlip en interieur. Niet mijn smaak.

Het geitenwollen interieur, originele grill, onderlip en achterlichten liggen overigens wel gewoon op zolder.
Wellicht één van de allerlaatste Clio's type 1:

Audi80Coupé
Dionysus

Was dat het enige maar, vader denkt iets anders over originaliteit op details. Zo zit er een nieuw model grill in, 16V onderlip en interieur. Niet mijn smaak.

Het geitenwollen interieur, originele grill, onderlip en achterlichten liggen overigens wel gewoon op zolder.
Deze moet toch ook het extra spijltje hebben na de A-stijl met de spiegel verder naar achteren?
Anonieme bezoeker
22-06-2011 22:29
Rob013
marcel21674

FS-FS-61

DS-GN-97 van 14-02-1992 misschien? Gisteren nog overgeschreven winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 22:41 door SICM6.
Phoenixrood74
Audi80Coupé
Dionysus

Deze moet toch ook het extra spijltje hebben na de A-stijl met de spiegel verder naar achteren?

Detailneukers die wij zijn! Ik let daar ook altijd direct op. Maar deze GTD heeft die door jou bedoelde deur met extra spijltje. Het driehoekige raampje, direct na de A-zuil, ligt gelijmt op (en dus niet in) z'n sponning. Zoals de Audi 100 van datzelfde tijdperk die ook z'n ramen op de sponningen heeft liggen.

Aerodynamica uit de jaren 80.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2011 22:38 door Dionysus.
Het is op en top een '83-er. Dus met het spijltje, zonder VW logo in de achterplaat en met kleine uitsparing rond de uitlaat. Daarnaast heeft hij ook een schakelindicator.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.