De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Gepost door D. Elzinga 
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
28-08-2011 23:38
Een collega had een LJ megane II, alleen weet ik niet of deze nog bestaat.
D. Elzinga
Dit leek me een behoorlijk vroege Clio:

smiling bouncing smiley

Leuk! Maar we waren er al over uit dat er YT-exemplaren rondrijden winking smiley
Oeps, had even niet verder gelezen. nut smiley
De volgende challenge dan: Wat is de oudste XM in Nederland?

Inspiratie komt net van de XM van Timo (YH), maar er moeten oudere exemplaren zijn. Any ideas?
De oudste XM's hadden XT-kentekens.

Dit is een foto van forummer CitroenAZU van de XT-38-RP.

Oke, bedankt! Dat is wel een heel vroege inderdaad. Weet je misschien ook wat de oudste Break is?

Dit moet wel een van de alleroudste 106-jes van Nederland zijn.

edit: Die Clio met kenteken ZF-44-PT kan natuurlijk wél heel goed de oudste 16V zijn.smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-09-2011 19:48 door 929V6.
Dat is inderdaad een heel vroege 106! Ik moet zeggen dat ik ze vaker met D-kenteken zie, dus ik ga er eens op letten.

Overigens voer ik met mezelf ook nog een eigen competitie. Ik zoek de oudste auto met een 'nieuw' kenteken. Gister zag ik een knalgele New Beetle (geinige auto!) met **-DB-F* en laatst ook een Charade met DB-N*-**. Maar goed, dit geheel terzijde.
Bedacht me dat ik weinig vroege (<2000) Smarts meer zie. Ben even gaan zoeken en dit lijkt mij een van de eersten:

D. Elzinga
Bedacht me dat ik weinig vroege (<2000) Smarts meer zie. Ben even gaan zoeken en dit lijkt mij een van de eersten:

Twee zielen, een gedachte blijkbaar! Vanmorgen zag ik een XP-kenteken en toen dacht ik exact hetzelfde. Ik meen overigens dat er zelfs TZ-exemplaren waren, maar dat weet ik niet zeker.
Dat je ze niet veel meer ziet is niet vreemd. De kwaliteit van de eerste Smarts was niet over naar huis te schrijven en door de Smart-filosofie 'We repareren niets, we vervangen alleen' bleek het een peperduur karretje te zijn. Zonde, want ik vind ze best geinig!

Verder hadden we hier laatst een erg vroege Volvo 440. Vanmorgen zag ik een erg late!

Vanmorgen zag ik een XP-kenteken en toen dacht ik exact hetzelfde. Ik meen overigens dat er zelfs TZ-exemplaren waren, maar dat weet ik niet zeker.

De oudsten die ik kon vinden hadden allemaal een X*-**-** kenteken. Misschien zijn er persexemplaren die eerder op kenteken zijn gezet.

Kwaliteit schijnt inderdaad niet al te best te zijn (en het comfort ook niet), wat gek genoeg niet echt zijn weerslag heeft op de prijzen. Meer dan 2000 euro voor een '98er met anderhalve ton achter de kiezen vind ik toch vrij duur.

Weet nog goed toen ik voor het eerst een Smart zag, zo rond de jaarwisseling 1998/1999. Een geel/zwart exemplaar reed volgas op de meest linker rijstrook iedereen voorbij, was een behoorlijk bizar gezicht.grinning smiley Smarts werden die eerste jaren vooral als reclamezuil ingezet leek het, tot na een tijdje het nieuwe ervan af was...
Anonieme bezoeker
03-09-2011 15:26
D. Elzinga

Wat te denken van vroege Hyundai's Atoz?
Grappig dat je dat zegt, mijn opa had een behoorlijk vroege Atos, die nog als demo had gediend bij Van Hoegee (die net failliet is gegaan). Ik herinner het me als een nogal oncomfortabele, blikkerig aandoende auto. Of het in latere Atossen opgelost is weet ik niet, maar bij een koude start draaide de motor eerst een paar seconden een idioot hoog toerental voordat het langzaam naar normale waarden terugzakte.

Naar het schijnt is de auto al snel nadat mijn opa hem ingeruild had voor een Daewoo Matiz aan puin gereden. Ik zal hem eens vragen naar het kenteken, dan kan ik controleren of de Atos nog bestaat...

Voor de beeldvorming, het was er exact zo een, grijs met wieldoppen en zonder enige opties:

Dit is de vroegste Atos die ik kon vinden, zouden er zijn geweest met S*-**-** kenteken?

Ik zag vandaag een Opel Corsa C uit maart 2001, kenteken 90-GS-TJ. Lijkt mij een heel vroege, of heb ik het mis?
ik zag vandaag een zilvere golf 3 met achterschade dx-letters-cijfers
Eén van de laatste Hyundai Pony's? Geleverd tot oktober 1994, deze is in november '94 op kenteken gezet.

Link: [www.autowereld.nl]
Luap
Ik zag vandaag een Opel Corsa C uit maart 2001, kenteken 90-GS-TJ. Lijkt mij een heel vroege, of heb ik het mis?

Redelijk vroeg, maar er zullen ook wel exemplaren uit 2000 zijn.
In Hengelo OV staat een Mazda 323 uit de BD-serie (1980-1984) met een kenteken dat begint met GK of GX. Binnenkort zien dat ik er een foto van krijg
Daewoo-Chevrolet
Eén van de laatste Hyundai Pony's? Geleverd tot oktober 1994, deze is in november '94 op kenteken gezet.

Link: [www.autowereld.nl]

Deze is van een EMW-lid. winking smiley

Die mag er dan wel eens voorzichtiger mee omgaan! Lelijke beschadiging ook in die kofferklep....
Rob013
Die mag er dan wel eens voorzichtiger mee omgaan! Lelijke beschadiging ook in die kofferklep....

Dat is het merklogo spinning smiley sticking its tongue out
07-HT-21, de jongste Audi 100 Coupé S? Zag ik vanmorgen bij een bedrijf hier in de buurt staan, op de personeelsparkeerplaats.

En toevallig zag ik vanmorgen ook de HP-77-FS voor het verkeerslicht staan wachten, de oudste Volvo 760.
Hee, die 100 Coupé S is jarenlang van een vriend van me geweest, die 'm kocht van de eerste eigenaar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2011 08:51 door Klassiekerrijder.
Anonieme bezoeker
09-09-2011 09:24
D. Elzinga

Dat is niet zo gek, want die motoren liepen allemaal kapot en zo'n kleintje van een aantal jaren oud is dan al gauw totall-loss.
Deze is nog net wat vroeger:
929V6
En toevallig zag ik vanmorgen ook de HP-77-FS voor het verkeerslicht staan wachten, de oudste Volvo 760.

Goed om te horen dat ze nog bestaat en rijdt. In welke plaats zag je 'm rijden?

929V6
07-HT-21, de jongste Audi 100 Coupé S? Zag ik vanmorgen bij een bedrijf hier in de buurt staan, op de personeelsparkeerplaats.

Deze is nog wat ouder.

@XBXG,

Tilburg, en nog even goed lezen wat ik vroeg over die Audi.winking smiley
Ah, inderdaad weer eens te snel gelezen. big smile smiley

Ach ja, het is in ieder geval een leuke auto.
Vanmorgen bij het hardlopen zag ik de allervroegste E-klasse (W210) ooit! Eentje met kenteken GN-**-8#....

Ja, ik weet dat dit een ombouw was winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2011 10:49 door Rob013.
Een W201 is een 190, of bedoel je W210?
Euh... die bedoelde ik ja drinking smiley
Pedigreepaul
In Hengelo OV staat een Mazda 323 uit de BD-serie (1980-1984) met een kenteken dat begint met GK of GX. Binnenkort zien dat ik er een foto van krijg

Het is de GZ-34-BT, een 81er 323
Anonieme bezoeker
14-09-2011 21:30
Jongste 3-serie E30 cabrio: GR-BN-36 --> 16-06-1993. Het betreft een zeer mooi origineel paar exemplaar
Voilà, dit moet wel de alleroudste 305 van Nederland zijn:

Da's een mooie 305! Wat is het verhaal erachter?
Rob013
Da's een mooie 305! Wat is het verhaal erachter?

Goed lopende Peugeot 305. Recent nieuwe remschijven en banden voor. APK tot december 2012.
Een eerlijke wegenbelasting vrije auto. Dus je rijd voor weinig.
Bij mijn weten werd de Volvo 480 ES maar tot 1995 gemaakt, maar vandaag zag ik een exemplaar uit 1997 volgens de RDW... een foutje of een hele late? Het kenteken was SG-PZ-54.
Heb ik de oudste Sierra? Geproduceerd in december 1982, eerste toelating 20-1-1983.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2011 21:54 door Wouter82.
Je hebt in ieder geval een van de mooiste Sierra's. Da's toch ook al wat winking smiley
Je komt in de buurt. Misschien wel de oudste originele Hollander.

http://www.autotekoop.nl/testreports/download/652/AV_27e_jg._1982_nr._20_Test_Ford_Sierra_1.6_GL.pdf

Deze HZ-38-RP is misschien nog wel een voorserie-testwagen.
Anonieme bezoeker
20-09-2011 23:52
Die bestaat in elk geval niet meer. De allereerste Sierra die ik ooit zag had een JD-kenteken.
Ze zullen er ongetwijfeld ouder zijn, maar ik vond de Ford Courier met kenteken VS-04-KV best oud. Bovendien zie je ze bijna nooit meer
... en misschien ook wel de enige Sierra 1.3 custom ! Geweldig dat dit bewaard is en blijft !!
Hier in Friesland rijdt trouwens een JD......, een lichtgroene 1.6 L met niet-originele dichte grille. Herinner me uit m'n jeugd een wijnrode 2.0 V6 Ghia met een JB-nummer. Dat was wel wat hoor in '82 !
244-55
... en misschien ook wel de enige Sierra 1.3 custom ! Geweldig dat dit bewaard is en blijft !!
Hier in Friesland rijdt trouwens een JD......, een lichtgroene 1.6 L met niet-originele dichte grille.

Oke, niet de oudste dus winking smiley Rest inderdaad de vraag hoeveel 1.3's er nog zijn smiling smiley
Uit m'n hoofd, de oudste kentekens van enkele Renauls van de afgelopen 30 jaar:

Supervijf: LP (1984)
R9/11 phase II: RH (1986)
R25: KK (1983)
R25 phase II: TH (1988)
R21: PN (1986)
R21 phase II: XP (1989)
R19: TS (1988)
R19 phase II: FB (1992)
Safrane: DT (1992)
Twingo: GF (1993)
Laguna I: HG (1994)
Mégane I: NF (1995)
Clio II: SZ (1998)
Mégane II: JV (2002)

Wordt vervolgd...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2011 14:53 door Darkhorse.
Anonieme bezoeker
22-09-2011 20:15
Ik had ooit een ford taunus met HZ op het kenteken, dat was dus echt een van de allerlaatsten begrijp ik nu uit bovenstaand sierra verhaal.
Mij staat nog de persintroductie van de 2001 Mondeo bij. Dat was hier in het Gelredome.
Ik geloof alleen maar zilvergrijze wagens, hatches, sedans en stations, in First Edition uitvoering. Kentekenseries beginnend in de GT-reeks.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.