De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Gepost door D. Elzinga 
De oudste Suzuki Alto uit de lijst is inmiddels gesloopt of geëxporteerd. Dit exemplaar is net geen jaar jonger.


Eerste toelating: 03 sep 1982
APK: 23 mrt 2019 (maar hij bestaat nog wel, foto van vanochtend)
Nog meer Suzuki: aangezien de productie begon in augustus 1979 lijkt mij deze Carry van 1980 een tamelijk vroege:
Maar die bestaat niet meer neem ik aan, en daar gaat het wel om.
Omdat de oudste Micra uit de lijst is geëxporteerd, hierbij een nieuwe kandidaat voor de oudste:


Vervaldatum APK 08-07-2020B
Datum eerste toelating 15-12-1992
De lijst kent nog geen jongste Renault Express. Dit lijkt me een aardige kandidaat. Ook leuk: hij is nog steeds bij de 1e eigenaar, dus zal vast nog wel even rond blijven rijden.


1997 Renault Express
Kenteken: VS-VV-08. Eerste toelating: 05 nov. 1997, APK-vervaldatum: 14 nov. 2020.
Dezelfde registratiedatum als de oudste Toyota Starlet P90 in de lijst, maar het kenteken is nog iets ouder:
NS-FS-25 15-03-1996 by Toyota Starlet, on Flickr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2020 09:24 door TS13XL.
Ik heb de jongste Nissan Prairie gespot: LS-GG-44.

Datum eerste toelating is 9-2-1996, het kenteken echter van 1995. De APK-vervaldatum is 6-11-2020.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2020 16:29 door Rutger DC.
Quote
rzasa
Omdat de oudste Micra uit de lijst is geëxporteerd, hierbij een nieuwe kandidaat voor de oudste:


Vervaldatum APK 08-07-2020B
Datum eerste toelating 15-12-1992

Deze is een paar weekjes ouder:



Vervaldatum APK 29-03-2021
Datum eerste toelating 26-11-1992
Gisteren een Ford Fiesta mk III gezien met het kenteken XG-87-ND,van 14-04-1989,ruim 2 maanden ouder dan de oudste Fiesta mk III die er nu in staat.
*Geeft een flinke schop*



De jongste Fiat Panda is al een tijdje niet meer. Dit exemplaar lijkt me een goede nieuwe kanshebber.
Kenteken: 08-NF-XG
1e toelating: 27-08-2003 (origineel Nederlands)
APK: 21-02-2021
In tegenstelling tot zijn voorganger staat de Jaguar XJ X300 nog niet in de lijst. De rechter auto komt uit de laatste maand van productie en lijkt me daarom een uitstekende kandidaat voor het jongste exemplaar. De linker is een modelletje later.


2001 Jaguar Sovereign & 1997 Jaguar XJ6
Kenteken: RS-PS-63, 1e toelating: 06-06-1997 (origineel Nederlands), vervaldatum APK: 26-08-2020
Ik ben toch geneigd om de X300 en X308 als één modelgeneratie te zien, met de X308 als faceliftvariant.
De jongste Fiesta Mk3 1.8D van Nederland:

PJ-LF-99

foto volgt nog.
Quote
ginkelvanmichiel
De jongste Fiesta Mk3 1.8D van Nederland:

PJ-LF-99

foto volgt nog.

Ik neem aan dat je bedoelt de jongste Fiesta Mk3. Ik ga de lijst niet per motoruitvoering bijhouden, ik ben gekke Henkie niet. winking smiley
Quote
929V6
Ik ben toch geneigd om de X300 en X308 als één modelgeneratie te zien, met de X308 als faceliftvariant.

Ik moest ook even heel goed zoeken! Be my guest, ik zou je wel begrijpen.
Volgende kandidaat dan: de jongste Honda Civic IV uit de lijst is geëxporteerd. Deze is van 31 mei (productie tot augustus) dus lijkt me een aardige nieuwe 'benchmark'.


Kenteken: ZN-99-HP, eerste toelating 31-05-1991 (origineel Nederlands), vervaldatum APK 07-07-2021
Ik had zelf deze nog in de fotocollectie:



De Civic van de volgende generatie kwam pas eind 1991 op de Nederlandse markt en dat betekent dus dat veel Civics van het oude type nog tot in 1992 uit voorraad werden geleverd. Sowieso staan Japanse auto's na het einde van de productie nog maanden op de boot. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2020 22:55 door 929V6.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.