Rootes Topic, dus Sunbeam/Humber/Singer/Hillman/Commer

Gepost door sceppie 
Beste Mensen !

Geïnspireerd door het Talbot topic zou ik hier bij een Rootes topic willen openen.
Toegegeven; bij het Talbot topic wordt er ook zijdelings over Sunbeam gesproken maar een afzonderlijke topic lijkt mij gerechtvaardigd cool smiley

Stel voor dat wij ons eerst voor gaan stellen .

Groet !

Sceppie
Hallo Allen.

Zal mij hierbij als eerste even voorstellen.
Man 50 jaar wonende in het noorden van het land en werkzaam in de bussenbouw [ VDL]
Sinds ca 1986 liefhebber van Rootes wagens en heb er veel in mijn bezit gehad.
Op dit moment in het bezit van een Sunbeam Sceptre en een Sunbeam Rapier .
Beide in een perfecte staat
Zie graag jullie reacties

Groet Sceppie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2011 11:53 door sceppie.
Wat een geweldige auto's! Wat leuk dat je deze auto's rijdend houdt, weer eens een keer wat anders dan een Amazone, DS etc. Ik zag pas een austin Princess, ook een heel bijzondere wagen.

Veel succes ermee en ik hoop dat je nieuwe topic met veel foto's gevuld mag worden van andere oude Britse wagens.
Hallo Van De Pol

dank voor reactie,

hier nog wat meer foto,s van deze incourante en ondergewaardeerde bolide Sunbeam/ Humber Sceptre

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2011 20:02 door sceppie.
En hier de Rapier

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2011 20:04 door sceppie.
Ik ben altijd gefascineerd geweest door het vrij Britse verschijnsel* badge engineering, de Rootes Arrow-serie is een goed voorbeeld.

Prachtige auto's trouwens, simpel en strak van vorm en écht Engels.

Ook over de grens, want in Iran werd de Arrow gebouwd als Paykan.

Nog als rallyauto gebruikt ook, en Corgi maakte daar ooit een mooi schaalmodel van. Helaas nog steeds het enige model van deze auto.

*Ik weet dat het ook in andere landen gebeurt, maar nergens zo fanatiek als in Engeland.
Ik zal ook een bijdrage doen uit mijn collectie

Leuk Pedigreepaul.

De eerste foto herken ik , betreft de mystery Sceptre uit omstreken Wehl heb de eigenaar naar lang zoeken toch weten te vinden...

Groet Peter R de Sceppie
Rootes is een heerlijke merkenparaplu, dus dit topic beschouw ik als een waardevolle aanvulling op het AW-forum. Natuurlijk kan ik dan geen verstek laten gaan met het afbeelden van plaatjes:

Nu weet ik wat die mysterieuze auto is die bij mij in de buurt wel eens staat... zoals die zwarte, een na laatste foto van de laatste post.
Zal binnenkort eens een foto maken als ik 'm zie!
Dat is een Humber Super Snipe.
Ben je geinteresserd in Rootesauto's kom dan langs bij de oldtimershow in Venhuizen.
Ik sta daar met pasen met een Sunbeam rapier Fastback
Bedoel je dat daar nog meer Rootes-auto's staan?
grensrijder

Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er de keren die ik daar geweest ben steeds een wit-blauwe Hillman Minx stond. Die man is erg enthousiast dus grote kans dat die ook komt.
Ik neem trouwens ook mijn lichtblauwe VW Passat Variant TS uit '74 mee.
grensrijder

Churchill liet zich graag rijden in een speciale Super Snipe ... thumbs up
0251rush2112
grensrijder

Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er de keren die ik daar geweest ben steeds een wit-blauwe Hillman Minx stond. Die man is erg enthousiast dus grote kans dat die ook komt.

Hallo Ruud , leuk dat jij deze Topic gevonden hebt thumbs up, nu nog even wat foto,s van je fantastische Rapier uploaden en het feest is compleet.

Wat de Wit Blauwe Hillman Minx betreft ; deze is van A K uit de regio Venhuizen .

Groet Sceppie
sceppie
grensrijder

Churchill liet zich graag rijden in een speciale Super Snipe ... thumbs up
Met extra grote asbak voor zijn sigarenas!
sceppie
En hier de Rapier

Heerlijk, die daklijn. Doet me denken aan de 1e generatie Plymouth (Valiant) Barracuda

0251rush2112
grensrijder

Hier de Wit Blauwe Hillman Minx Foto recent gemaakt in Venhuizen
hoi Theo ,

Onze merken zijn het waard om gezien te worden , Hoe vaak hebben de mensen nog nooit gehoord van een Sunbeam , Hillman , Singer en/of Humber
Om maar niet te spreken van Commer en Karrier

dus hierbij alvast een paar foto's van de collectie

groeten

Eric
0251rush2112
grensrijder

Die blauw-witte Minx is van mij, en ik ben er weer het hele weekend.
Bij de VIA stand in de grote hal. Koffie is klaar.
sceppie
0251rush2112
grensrijder

Hier de Wit Blauwe Hillman Minx Foto recent gemaakt in Venhuizen

Deze foto is niet in Venhuizen gemaakt. Maar wel recent, vorige week in Vijfhuizen.
skitmeister
sceppie
En hier de Rapier

Heerlijk, die daklijn. Doet me denken aan de 1e generatie Plymouth (Valiant) Barracuda

Dat is dan ook geen toeval, want die Amerikaan werd als inspiratiebron gebruikt.
Hier de Rapier [ het oude maar zeer mooie model] van ladyrootes

Dit is nu de collectie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2011 17:21 door ladyrootes.
ladyrootes

Dit is nu de collectie.

Prachtige collectie Eric , maar voor de niet Rootes deskundigen ; Geef aub aan merk / type / bj enz enz .

Groet Sceppie
voor de niet " Rootes" kenners onder ons :

Van boven naar beneden :

Sunbeam Rapier Fastback uit 1972
Sunbeam Rapier Series IV uit 1965 ( al 30 jaar in bezit en de eerste kennismaking met Rootes )
Humber SuperSnipe series III uit 1961
Hillman Minx Cabriolet series I uit 1957
Sunbeam Minx uit 1968
Singer Gazelle series I uit 1956
Hillman Imp Mk II uit 1966

een zomaar dwarsdoorsnede van auto's geleverd in de 60er en begin 70er jaren door de ROOTES COMPANY
Voor wie mooie auto's wil zien van Rootes :

1 tot 5 Juni 2011 viert de Rootes Club Nederland het 25 jarig lustrum.

[www.rootesclub.nl]
Hoi mensen,

Even wat foto's van de Sunbeam van mijn dochter. Ze is er net weer mee weggeweest naar de fitness

Deze dame kwam langs op de meeting in Venhuizen. Op de vraag of ze in mijn dochters auto gefotografeerd wilde worden antwoordde ze: graag!.

We stonden naast deze prachtige rode Sunbeam.
Voor de geinteresserden hij is te koop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2011 21:43 door 0251rush2112.
Hallo RushRuud

Bedankt voor je bijdrage .

Uniek dat je 2 Rapier,s bijelkaar op de picture hebt gekregen .Bij mijn weten zijn er nog 5 in Nederland waarvan er nu 4 te zien zijn op dit topic.
Dit is ook uniek te noemen naar mijn idee.

Oproep !!, Zijn er mensen die nog meer Rapier,s kennen en dan doel ik op het Arrow Fastback model.

Hoor graag van jullie .

Groet Sceppie
Hoi Sceppie,

Graag gedaan. Als jij nog wat foto's neem van de grijze komend weekend en plaats zijn we helemaal compleetdrinking smiley
Sceppie heeft deze Rapier opgehaald uit Groningen.

Nu staan alle 5 bekende Rapiers op dit forum

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2011 19:08 door 0251rush2112.
Hele bijzondere auto's. Zouden zo kunnen figureren in een aflevering van Inspector Lynley. Op en top Brits. En zo te zien zijn het nog grotere 'babe-magneten' dan mijn Kever, gelet op de eerste foto van rush thumbs up.
0251rush2112
Sceppie heeft deze Rapier opgehaald uit Groningen.[/img]
Ik ben ook wel weer benieuwd naar het verhaal achter dit exemplaar. Hoe, waar, wat, waarom, wanneer? Dat soort vragen.
the Fox
0251rush2112
Sceppie heeft deze Rapier opgehaald uit Groningen.[/img]
Ik ben ook wel weer benieuwd naar het verhaal achter dit exemplaar. Hoe, waar, wat, waarom, wanneer? Dat soort vragen.

Hallo The Fox.

Betreft een Sunbeam Rapier Fastback uit 1973 met een automatische bak wat uniek te noemen is. Een Rapier is al zeldzaam , echter met een automatische bak is het helemaal uniek.
Auto komt oorspronkelijk uit Belgie waar hij ooit gerestaureerd is , na wat omzwervingen bij handelaren in Nederland is hij uiteindelijk bij iemand uit Groningen gekomen die zelf niet kon sleutelen.
Heb altijd contact met deze man gehad en uiteindelijk besloot hij om de auto aan mij te verkopen omdat hij er niet voor kon zorgen crying smilie
Motorisch is de auto goed maar hij zou eigenlijk optisch weer eens aangepakt moeten worden alhoewel dit niet strikt noodzakelijk is.
Ben nu aan het inventariseren wat ik ga doen met deze unieke goed rijdende bolide.spinning smiley sticking its tongue out
Groet
Sceppie

Fotografeerde deze op 11 mei in Amsterdam. Heb 'm wel eens vaker zien rondrijden.
Wederom een Humber Sceptre. Een erg fraaie automobiel.
Hij is hier nog niet getoond, maar staat wel in de topictitel: de Commer.

Er was in ieder geval één vaste klant in Nederland...
Het stikte van die dingen inderdaad. Er staat er nog eentje in het openluchtmuseum.
Hebben met de Rootesclub Nederland ( www.rootesclub.nl ) afgelopen weekend het 25 jarig lustrum gevierd

[www.brabantsdagblad.nl]#
Stuur maar eens snel een paar mooie foto's naar aart (apenstaartje) klassiek-techniek.nl, dan! Kunnen ze mooi mee op de evenementenpagina's.
Goedemorgen,

Dit is zo te zien een al wat oudere topic, toch wil ik graag nog even reageren.
In deze topic zie ik vooral Rootes-merken zoals de Hillman en Sunbeam voorbijkomen. Zelf ben ik in het bezit van een Singer Vogue uit 1963, een MK II dus. Technisch in een goede staat, alleen de carrosserie moet nog opgeknapt worden. Wat laswerk, en daarna spuiten. Ik weet nog niet welke kleurstelling ik wil gaan gebruiken, in ieder geval wel weer een two-tone, en het moet een originele kleur van Singer Vogue zijn natuurlijk.

Waar ik nu eigenlijk best nieuwsgierig naar ben, is het aantal (bekende) Singer Vogue's die nu nog hier in NL rondrijden. Ik heb weleens gehoord dat er nog zo'n 8 rondrijden, maar ik ben er nog nooit ook maar één tegengekomen. Graag reactie van diegenen die ook trotse bezitter zijn van een Singer Vogue, of zo iemand kennen.

Dit is mijn Singer Vogue:

vr.gr.
Leuke wagen zeg thumbs up. Prachtig, die kromming in de achterruit. Maak 'm niet té mooi. Ik hou wel van het huidige pure uiterlijk.
Dit heb ik altijd zo'n prachtig model gevonden! De auto verdient het om weer in de oude glorie hersteld te worden. thumbs up
Hartstikke leuke auto! thumbs up Kleurstelling is ook briljant en heel kenmerkend voor een Engelse auto uit die periode, ik zou daar niets aan veranderen.
Deze zette ik ooit eens op de gevoelige plaat!

Bedankt voor jullie positieve reacties!
Het is inderdaad een typisch Engels model, ook het interieur (rood leer met notenhout).
Over de kleurstelling ben ik echt nog aan het twijfelen, ik vind persoonlijk die donkere kleuren ook heel mooi. Van dit type zijn er ook uitgevoerd in Royal Blue, met een lichtgrijs/blauw dak. Dat lijkt me ook wel een mooie combinatie.

@stif: zou dat ook een Singer zijn, of een Humber? Lijkt mij een model van begin jaren 70 ongeveer.

Tot nu toe nog geen reacties van andere Vogue-rijders....? Er zouden er toch zo'n 8 á 10 moeten zijn winking smiley
Het is een Sunbeam Chamois uit 1970, ik zag hem zo'n twee jaar terug, nu kan ik echter het kenteken niet meer vinden hij zal wel geschorst zijn ofzoiets
Precies, een wat dikkere uitvoering van de Imp, dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.