Sloperijfoto's, deel 3

Gepost door Arievectra 
Twee weekjes terug zag ik deze Golf bij Rutte in Velserbroek:

Naast de balie hangen diverse fotocollages met oude foto's van de sloperij. Met toestemming heb ik twee foto's gemaakt van de foto's in die collage.

De kans is klein, maar met het zoeken naar Corolla e9 delen heeft dit topic ook enorm geholpen...
Voor mijn 1997 Mercury Grand Marquis zoek ik onderdelen. Als iemand er eentje spot, graag hier posten met de locatie vermelding. Hartelijk dank!
Ook maar eens wat foto's van mij, al lang geleden dat ik ze hier heb geplaatst, dus hierbij maar even mijn flickr achterstand wegwerken.
Fiat Ducato camper (inmiddels zonder motor). Ik vindt het nogal vreemd dat zo'n auto wordt gesloopt. Polyester moet je afvoeren, dus valt niet wat aan te verdienen en campers zijn gouden handel dacht ik. Misschien verzekeraarsdwang?
Fiat Ducato Camper , VG-FR-60 by Danny van de Streek, on Flickr
Jammer, deze 300M heeft nog te koop gestaan en was in goede staat:
Chrysler 300M by Danny van de Streek, on Flickr
Renault Safrane:
Renault Safrane by Danny van de Streek, on Flickr
Mazda 323, nu alweer achterop de stapel:
Mazda 323F by Danny van de Streek, on Flickr
Nog bij de handelsauto's, deze vrij nette 305 met ondertussen al dik drie ton op de teller:
Peugeot 305 , PZ-29-NL by Danny van de Streek, on Flickr
Het stuur van de Astra ligt al bij Wesley thuis. Ook de bumpers en lampen hebben volgens mij al een nieuwe eigenaar. Er zit dacht ik nog wel een mooi lederen interieur in:
Opel Astra Coupé , 28-HD-FS by Danny van de Streek, on Flickr
Getz diesel met motorschade:
Hyundai Getz , 35-RN-PK by Danny van de Streek, on Flickr
Forester die in zijn natuurlijke habitat heeft gestaan (voor laaaaange tijd):
Subaru Forester , 18-JJ-NX by Danny van de Streek, on Flickr
Suzuki Vitara:
Suzuki Vitara by Danny van de Streek, on Flickr
Dikke Primera met leuke bumperset en halflederen interieur, daar moet wel een liefhebber voor zijn toch?
Nissan Primera by Danny van de Streek, on Flickr
Behoorlijk vergane Benz:
Mercedes Benz W124 by Danny van de Streek, on Flickr
Vanbinnen:
Mercedes Benz W124 by Danny van de Streek, on Flickr
Deel 2
Jammer, maar helaas is deze originele GTI nu ook gesloopt:
Volkswagen Golf GTI by Danny van de Streek, on Flickr
Golf met Hella grille:
Volkswagen Golf 3 Hella grille by Danny van de Streek, on Flickr
Subaru Impreza:
Subaru Impreza by Danny van de Streek, on Flickr
Alfa 156 interieur:
Alfa Romeo 156 by Danny van de Streek, on Flickr
Twee sedans uit pakweg dezelfde tijd, Daewoo Leganza en Mazda 626:
Daewoo Leganza, Mazda 626 sedan by Danny van de Streek, on Flickr
Deze Espace is tien jaar bij dezelfde eigenaar geweest maar met 380.000 kilometer is hij nog toch op zijn laatste rustplaats belandt:
Renault Espace , PB-LH-83 by Danny van de Streek, on Flickr
Vectra met Xenon, Wesley?
Opel Vetra by Danny van de Streek, on Flickr
Vrij roestige maar verder nette Lancer automaat:
Mitsubishi Lancer by Danny van de Streek, on Flickr
Mitsubishi Lancer by Danny van de Streek, on Flickr

Dat was het weer!
Leuk die oude foto's Tim! thumbs up

Mooie serie weer Danny. Nu ik die Astra eens wat beter bekijk lijken die koplampen wel op Hella Black Magic lampen. Die heb ik ook gehad en zijn, ook vandaag de dag nog héle dure lampen die je haast nooit tegen komt. Het onderste deel van de reflector is dan ook zwart, wat bij de gewone NJoy lampen dus gewoon nog wel reflecteert. Die Vectra heeft inderdaad xenon, maar xenon komt bij een Vectra B erg vaak voor en dus is er niet veel vraag naar die setjes (helaas).
Bedankt weer voor de uitleg thumbs up
Zal de volgende keer nog even spieken of ik de lampen nog in de werkplaats van ze zie liggen, maar ik denk dat die al verkocht zijn.
Weer eentje minder...

Een werkelijk prachtige 323 automaat met nog geen 120 duizend km.

Anonieme bezoeker
Re: Sloperijfoto's, deel 3
04-09-2016 09:49
Die Mazda zal wel ergens goed rot zijn of de bak kapot en daarom op de hoop beland, als zo'n Mazda met deze km stand in goede staat zou zijn geweest dan gaat deze voor een leuke duit in de handel als youngtimer.
danny1995

Golf met Hella grille:
Volkswagen Golf 3 Hella grille by Danny van de Streek, on Flickr

Prachtig!
Dit zie je voor auto's uit deze eeuw helaas niet meer, je had vroeger ook van die leuke hella catalogussen.

Je zou er bijna een leuke golf drie voor bij kopensmiling bouncing smiley

Als ik in de buurt was kocht ik hem, al leg je hem maar een paar jaar op zolder, misschien(big smile smiley) word de drie net zo populair als de 2
Stif

Prachtig!
Dit zie je voor auto's uit deze eeuw helaas niet meer, je had vroeger ook van die leuke hella catalogussen.

Je zou er bijna een leuke golf drie voor bij kopensmiling bouncing smiley

Als ik in de buurt was kocht ik hem, al leg je hem maar een paar jaar op zolder, misschien(big smile smiley) word de drie net zo populair als de 2

Haha, we denken er hetzelfde over!

Toevallig dat hier nu een 323 op deze pagina staat (jammer eigenlijk, ziet er nog leuk uit), maar daar heb ik vorig jaar ook al zo'n grille van meegenomen, die is bij een Poolse handelaar in 323 onderdelen terecht gekomen.

Deze grille heb ik nu ook al thuis liggen, had een project in gedachten met deze grille smiling bouncing smiley

Overigens, als ik een drie had gehad (wilde eerder een blauwe atlanta sport hebben) had ik er ook zeker zo'n grille in gezet.
Trix
Weer eentje minder...

Een werkelijk prachtige 323 automaat met nog geen 120 duizend km.

Waar staat deze?
Quatrelle , de Mazda 323 staat bij Demontage Kralingen in Rotterdam.
Ik volg dit topic altijd met veel plezier... Zelf kom ik zelden op een sloperij.. maar tijdens mijn vakantie kwam ik onderstaande vergane glorie tegen.. geen sloperijen maar gewoon achtergelaten spinning smiley sticking its tongue out
Motortje..

Celicaatje

Daihatsuutje

Iemand enig idee?

Iemand enig idee?

Jammer dat de foto niet schuin van achteren genomen is want ik kan zo het aantal portieren niet zien. Bij 2 portieren is het een Ford Anglia (of eventueel een Popular) en bij 4 een Prefect.
Helaas stond deze achter een hek... dus een betere hoek was niet mogelijk winking smiley Maar ik dacht ook aan de Anglia....
Weer een overzicht van drie weken tijd bij Van Olst. Dit keer wat opmerkelijke slopers. Deze houdt ik tot het eind achter smiling bouncing smiley
Te beginnen met twee redelijk identieke Golfjes 3:
2X VW Golf 3 by Danny van de Streek, on Flickr
Aan Polo's geen gebrek:
Where's the Polo by Danny van de Streek, on Flickr
Golf met Scheel bestuurdersstoel:
VW Golf 2 by Danny van de Streek, on Flickr
Scheel stoel VW Golf by Danny van de Streek, on Flickr
Civic Aerodeck:
Honda Civic Aerodeck by Danny van de Streek, on Flickr
Nog rode Starlet met meegespoten bumpers:
Toyota Starlet by Danny van de Streek, on Flickr
Chevrolet Trans Sport:
Chevrolet Trans sport by Danny van de Streek, on Flickr
Chevrolet Alero:
Chevrolet Alero by Danny van de Streek, on Flickr
Clio MTV:
Renault Clio MTV by Danny van de Streek, on Flickr

En nu het echt leuke spul!
Driemaal op rij Jaguar XJ.
Eerste is een nieuwer type met telefoon!
Jaguar XJ by Danny van de Streek, on Flickr
Jaguar XJ by Danny van de Streek, on Flickr
En twee oude types met liter motoren. Beiden waren in vrij nette staat, mar hebben volgens mij enkele jaren stil gestaan bij een lokale autohandelaar.
Jaguar XJ8 4.2 by Danny van de Streek, on Flickr
Radar, wat waren je gegevens? Dit was namelijk een org. NL-e met deeltje 3 er nog in:
Dan gaan we naar het volgende luxemerk waar de andere twee bijzonderheden van zijn, Mercedes Benz.
De eerste is een best wel dikke 380SEC:
Mercedes 380SEC , 78-SFV-3 by Danny van de Streek, on Flickr
Mercedes 380SEC , 78-SFV-3 by Danny van de Streek, on Flickr
En mijn favoriet is deze Japanse Mercedes Benz C klasse C280 Sportline. Erg jammer dat deze hier ligt, want ik heb geen roest kunnen ontdekken!
Mercedes C280 Sportline JP-Spec by Danny van de Streek, on Flickr
Hier moet wel een liefhebber voor zijn toch?

Dat was het weer!
Toch even schrikken als je voor het eerst je eigen auto tegenkomt in dit forum... eye popping smiley ook n rode Aerodeck... eye rolling smiley brengt mij al 13 jaar probleemloos van a naar b.... Die Japanse C.... nut smiley Hoe zou die hier terecht zijn gekomen.....
LM002
Toch even schrikken als je voor het eerst je eigen auto tegenkomt in dit forum... eye popping smiley ook n rode Aerodeck... eye rolling smiley brengt mij al 13 jaar probleemloos van a naar b.... Die Japanse C.... nut smiley Hoe zou die hier terecht zijn gekomen.....

Om je gerust te stellen is dit ook de eerste Aerodeck die ik er heb gezien winking smiley. Die C klasse vindt ik ook een aparte. Was een zeer luxe auto met weinig schade, waarom dan toch sloop confused smiley en inderdaad, waarom haal je zo'n ding uit Japan confused smiley
Dit was hij toen hij binnen kwam overigens:
[www.marktplaats.nl]
Motorschade zou een reden kunnen zijn dat hij op de sloop is terecht gekomen of misschien is de bodemrot dat zou ook een reden kunnen zijn voor zowel de Mercedes als de Honda. Maar wanneer is de C naar Nederland gehaald?
Het zal eerder een technisch verhaal zijn... de mijne is 18 jaar ...nergens roest spinning smiley sticking its tongue out
zombies
Motorschade zou een reden kunnen zijn dat hij op de sloop is terecht gekomen of misschien is de bodemrot dat zou ook een reden kunnen zijn voor zowel de Mercedes als de Honda. Maar wanneer is de C naar Nederland gehaald?

Er lagen de nodige papieren in waaruit bleek dat de auto bij mij in de buurt moet hebben gereden, ook een boeteverhoging, maar nergens kon ik een kenteken op herkennen, dus helaas kan ik geen uitsluitsel geven wanneer deze auto in Nederland is gekomen.
Wat zonde van die oude XJ's zeg! Bij The Gallery betaal je zelfs voor "projecten" als deze nog 5000 tot 10.000 euro. Echt onbegrijpelijk dat ze deze klassiekers hier zomaar hebben gedumpt. Bij de nieuwere XJ snap ik dan weer niet dat ze gewoon met de heftruck dwars door de voorruit heen hebben geprikt. Mochten er geen liefhebbers komen voor die Jaguar grilletjes en voor de SEC grill, dan hoor ik het graag van je. Zou wel leuk hangen in de schuur naast o.a. een XJ Series I grill. winking smiley
Ik zal het in de gaten houden Wesley, maar ik denk niet dat ik ze gratis mee kan krijgen winking smiley
Geen probleem. Ik bied een tientje per stuk (als anders toch niemand ze komt halen). grinning smiley
Hoi Danny,

wat top dat je dat deeltje 3 hebt gespot voor me...

ik heb je een pb gestuurd!

Gr thumbs up
Ik was vandaag even bij GAOS in Emmeloord. Meestal kom ik daar om foto's te maken. Nu was ik er puur voor wat onderdelen en had ik geen tijd voor wat foto's. Voor één auto maakte ik echter een uitzondering: een Renault 11 GTX met als bonus pre-GAIK-kentekenplaten.

hadden we die de vorige keer niet gespot dan Wouter?
Nee. Deze staat er pas sinds de zomer van 2015.
Van Olst heeft dus nog een vrij complete Alero staan, dat is goed om te weten. Bedankt Danny!

Voor mijn Jazz zoek ik een paar kleine onderdeeltjes, weet iemand toevallig ergens een eerste generatie Jazz te staan? Het liefste in de buurt van Arnhem, maar ik ben zeer dankbaar voor iedere tip!
Audi80Coupé
Van Olst heeft dus nog een vrij complete Alero staan, dat is goed om te weten. Bedankt Danny!

Voor mijn Jazz zoek ik een paar kleine onderdeeltjes, weet iemand toevallig ergens een eerste generatie Jazz te staan? Het liefste in de buurt van Arnhem, maar ik ben zeer dankbaar voor iedere tip!

Geen dank! Hopelijk kan je er nog wat af halen. Wat betreft een Jazz, wellicht GAOS?
Rutte, vandaag:

Bijzonder gezicht vond ik het:

Een Lanos sedan zie ik niet vaak...

De anderhalf meest bijzondere auto's op het terrein waren naar mijn mening echter;

Deze Fiesta uit 1988.

Met een op het oog héél net interieur!

En een halve Jaguar uit 1960...

Hé, daar was ik vandaag ook. Wanneer was jij er?
Toevallig de Safrane gezien die ze binnen hadden gekregen?
Bijzonder gezicht hoe de Golfjes binnen gebracht worden op de autosloperij Rutte zie de website van de sloperij voor info,

VW Golf MK II 1.6 CL

uit 1988 , slechts 175.000 km gelopen, ziet er op het eerste gezicht nog goed uit.

De Golf die op de oplegger staat heeft zelfs nog minder kilometers gelopen 161.000 km, bouwjaar 1992 , zie de volgende link :

VW Golf MK III 1.8 GL

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2016 20:18 door MRS.
Micha D.

Van 13:10 tot 13:30... winking smiley

rzasa
Toevallig de Safrane gezien die ze binnen hadden gekregen?

Nee, niet gezien. Sorry.

MRS
Bijzonder gezicht hoe de Golfjes binnen gebracht worden op de autosloperij Rutte zie de website van de sloperij voor info,

VW Golf MK II 1.6 CL

uit 1988 , slechts 175.000 km gelopen, ziet er op het eerste gezicht nog goed uit.

De Golf die op de oplegger staat heeft zelfs nog minder kilometers gelopen 161.000 km, bouwjaar 1992 , zie de volgende link :

VW Golf MK III 1.8 GL

Wat is er dan bijzonder aan?
D' oh
Micha D.

Hoe dan? Ik was er van 13:15 tot 13:50 confused smiley smiling bouncing smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2016 23:34 door Micha D..
Vandaag bij Pekel in Hollandsche veld geweest, achter op het terrein kwam ik een XM tegen
20161015_100849 by Flat412, on Flickr

en een Peugeot
20161015_102403 by Flat412, on Flickr
danny1995
Wat betreft een Jazz, wellicht GAOS?

Peter heeft diezelfde middag GAOS nog bezocht en ook voor mij naar een Jazz gekeken, helaas zonder resultaat.
Micha D.
D' oh
Micha D.

Hoe dan? Ik was er van 13:15 tot 13:50 confused smiley smiling bouncing smiley.

Geen idee, ik ga uit van de tijd die mijn fotocamera aangeeft en die klopt (op drie minuten na) met de actuele tijd. winking smiley
op weg na laatste rustplaat
Vrijdag ben ik weer eens naar Verberk in Uden geweest. Hij had weer leuk spul staan. Hier een overzichtje:

Bij de ingang stond deze "schuurvondst" Peugeot 403

Corsa SRi (OPC-Line)

Een Corsa E van net een half jaar oud met navigatie en al!

De Senator stond er ook nog

Insignia Sports Tourer

Corsa B's in overvloed. Een Irmscher-CDX uitvoering zie ik echter zelden!

Nog een nette F Caravan

VW Golf III GTI

Peugeot 106 XSi

Fiesta uit 1989

Opels genoeg

De ooit zo nette Corsa

Vectra A1 Hatchback welke niet in Gedemonteerd, maar waarvan het kenteken Ongeldig is verklaard. Gestolen of in beslag genomen?

Op een sedan zal deze bumper super staan!

De GSi is er ook nogsteeds

Audi GT

Mijn absolute favoriet: deze Opel Calibra c20ne uit 1995

Erg net interieur ook!

Toyota Carina II uit 1987

Dit was het weer. Vandeweek ga ik nog even terug om nog 4 dingen op te halen. :P
@Astrawez heb je enig idee waarom de Calibra op de sloop staat, zo aan je foto's te zien mankeert er niet zo heel veel aan.
Geen idee. Naar mijn idee is/was hij nog veel te goed om te slopen. Ik weet wel dat hij van september 2009 tot juli 2016 (toen hij hier binnen kwam) van een bedrijf is geweest. Misschien heeft hij daar jarenlang te koop gestaan zonder verkocht te worden en is hij zodoende hier naartoe gebracht. Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik moet toch vandeweek nog even terug om wat op te halen, ik zal het dan gelijk eens vragen waarom hij is ingeleverd.
Leuke foto's.

Mooi dat transport op de foto's van GVE om dat zo eens tegen te komen.

@Wesley,

Wederom leuk overzicht. Wat ongelofelijk veel Opel zijn daar toch als je het zo ziet. Zou je misschien de volgende keer nog even kunnen kijken of die Polo GTI er nog is en er wat foto's van maken?

En je maakt mij wel nieuwsgierig wat je er wilt gaan halen grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2016 10:13 door danny1995.
Anonieme bezoeker
25-10-2016 16:40
Hallo allemaal, leuk forum onderdeel is dit. Ik volg het al een tijdje. Ik ben op zoek naar wat oudere wagens en oldtimers op sloperijen.
Het gaat mij puur om de kleuren van de auto's. Als kunstenaar werk ik veel met kleur en die oude kleuren zijn voor mij interessant.
Bij welke sloperijen maak ik het meeste kans om die wagens aan te treffen, mag ook in het buitenland zijn? Wat kunnen jullie adviseren?
Dank alvast!
danny1995
@Wesley,

Wederom leuk overzicht. Wat ongelofelijk veel Opel zijn daar toch als je het zo ziet. Zou je misschien de volgende keer nog even kunnen kijken of die Polo GTI er nog is en er wat foto's van maken?

En je maakt mij wel nieuwsgierig wat je er wilt gaan halen grinning smiley

Ik ga zeker even vragen of die Polo GTI er nog staat en er evt wat foto's van maken. Ik ben er morgen of donderdag dus weer om die 4 dingen op te halen. grinning smiley
Rubins
Hallo allemaal, leuk forum onderdeel is dit. Ik volg het al een tijdje. Ik ben op zoek naar wat oudere wagens en oldtimers op sloperijen.
Het gaat mij puur om de kleuren van de auto's. Als kunstenaar werk ik veel met kleur en die oude kleuren zijn voor mij interessant.
Bij welke sloperijen maak ik het meeste kans om die wagens aan te treffen, mag ook in het buitenland zijn? Wat kunnen jullie adviseren?
Dank alvast!

Bij GAOS in Emmeloord vind je sloopauto's die je nergens anders in Nederland ziet.
XBXG
Rubins
Dank alvast!

Bij GAOS in Emmeloord vind je sloopauto's die je nergens anders in Nederland ziet.

Met de kleuren wordt het wel steeds een beetje minder: van wat je nu nog aan kleur op de weg ziet is het meeste weldra slooprijp en daarna zal het voornamelijk grijs, zwart en wit zijn wat je ook op sloperijen ziet.
Anonieme bezoeker
27-10-2016 09:10
Bedankt. En inderdaad jammer dat die kleuren verdwijnen. Voorheen had je nog mooi bruin, oranje, blauw, geel....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.