Sloperijfoto's, deel 3

Gepost door Arievectra 
Mooi concept. Ik ben benieuwd in hoeverre dat ook goed bijgehouden wordt.

Astrawez
Dit pareltje is ook vrij recent binnen gekomen. Een echte GSi (c20ne) Cabrio met digidash!
Geinig. Gezien de aanslag lijkt het alsof die er al jaren staat. Paar foto's later met het dakje open?
Dakloos
Mooi concept. Ik ben benieuwd in hoeverre dat ook goed bijgehouden wordt.
Astrawez
Dit pareltje is ook vrij recent binnen gekomen. Een echte GSi (c20ne) Cabrio met digidash!
Geinig. Gezien de aanslag lijkt het alsof die er al jaren staat. Paar foto's later met het dakje open?
Waarschijnlijk heeft hij ergens lang buiten stil gestaan. We hebben inderdaad even het dakje geopend om te kijken of alles nog werkte. Hij ging aardig stroef, maar het lukte uiteindelijk wel. Uiteraard hebben we voor vertrek het dakje weer netjes dicht gemaakt om evt. schade aan het interieur te voorkomen.
Quatrelle

Toyota Celica / Toyota Starlet by Eelco v Manen, on Flickr

Waar heb je deze foto gemaakt als ik vragen mag?
Pepe41
Quatrelle

[farm8.staticflickr.com]

Waar heb je deze foto gemaakt als ik vragen mag?

Niet door mij gespot, maar dit is bij Van Spanje in Ingen.
Bart81
Astrawez

Hoe komt een Chery nu ineens bij een Nederlandse sloperij/demontagebedrijf terecht? nut smiley

Omdat vd Ven door heel het land rijdt om dit soort 'oude meuk' op te halen. winking smiley
Is je auto niet interessant voor export bij Auto1 of dergelijke partijen, kan je bij hen terecht. Zullen ook inruilers zijn bij de handelaren die er niks mee doen en eens in de zoveel tijd e.e.a. afvoeren richting demontagebedrijven.

~~~~~~~~~~~
Het is een mooi terrein en alle ruimte om de auto heen om te sleutelen inderdaad.
Prijsniveau is redelijk, als ik dat zo zag op hun prijslijst.
Al zullen vele mensen toch ook de brandstofkosten moeten rekenen om naar Roosendaal te rijden. Vraag is of je dan in de buurt niet net hetzelfde onderdeel kan scoren of via pakketservice kan bekomen tegen gelijke kosten.?

Zo'n groot terrein met voorzieningen kost vd Ven ook geld, lijkt mij.
Ik ben de laatste tijd niet heel actief meer hier, maar kijk zo nu en dan nog wel naar de foto's die hier voorbij komen, bedankt ook Astrawez voor de foto van de Musso!

Bij deze nog weer eens wat foto's van mijn kant bij Van Olst, aangezien ik zeker de eerste auto die volgt even hier wou delen:
Hyundai Pony Olympique, op het oog in zeer nette staat en met nog apk tot ergens in 2020, echter is het kenteken al niet meer te vinden via de rdw:
Hyundai Pony Olympique , TB-43-RL by danny_1995, on Flickr
Hyundai Pony Olympique , TB-43-RL by danny_1995, on Flickr

Verder nog een vroege Golf II:
Volkswagen Golf II , LZ-34-KJ by danny_1995, on Flickr

AX Volcane:
Citroën AX Volcane , LL-RD-76 by danny_1995, on Flickr

Camry van 1ste eigenaar, is dan ook een handelsauto:
Toyota Camry , PK-11-HY by danny_1995, on Flickr

Town & Country:
Chrysler Town & Country by danny_1995, on Flickr

Astra met wat OPC accessoires zoals de grille:
Opel Astra OPC modified by danny_1995, on Flickr

Opel Astra OPC modified by danny_1995, on Flickr

Late Musso, was de laatste die hier nog in de buurt rondreed:
SsangYong Musso 2.9 Aut Van 2003 by danny_1995, on Flickr
SsangYong Musso 2.9 Aut Van 2003 by danny_1995, on Flickr

Terrano II:
End of the Terrano by danny_1995, on Flickr

Gran Move op grijs kenteken:
Daihatsu Gran Move Van , dierenambulance by danny_1995, on Flickr

Saturn Vue:
Saturn Vue, 70-ZK-KG by danny_1995, on Flickr

En bij GAOS Emmeloord lagen deze twee Besturn FAW B70's:
2x Besturn FAW B70 by danny_1995, on Flickr

2x Besturn FAW B70 by danny_1995, on Flickr
Doodzonde van de Pony. Echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n nette youngtimer zomaar naar de sloop brengt.
De apk liep inderdaad nog t/m 18-07-2020. Misschien is de motor vastgelopen oid?
Hij is nog te redden mits de vloeistoffen er nog niet uit zijn. De Malaga was ook al uitgeschreven maar is uiteindelijk net op tijd gered.
Astrawez
Doodzonde van de Pony. Echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n nette youngtimer zomaar naar de sloop brengt.
De apk liep inderdaad nog t/m 18-07-2020. Misschien is de motor vastgelopen oid?
Voor een hoop mensen is het niet meer dan een oude auto en waarschijnlijk kregen ze er bij de sloop het meest er voor. Jij ziet het als een youngtimer, maar de mensen die dit soort auto's kopen blijkbaar niet.
zombies
Astrawez
Voor een hoop mensen is het niet meer dan een oude auto en waarschijnlijk kregen ze er bij de sloop het meest er voor. Jij ziet het als een youngtimer, maar de mensen die dit soort auto's kopen blijkbaar niet.

Dit exemplaar heeft recent nog lang bij een handelaar te koop gestaan die er volgens mij nog best een behoorlijk bedrag voor vroeg. Ik denk dus niet dat jouw scenario hier van toepassing is.
929V6
zombies
Astrawez

Dit exemplaar heeft recent nog lang bij een handelaar te koop gestaan die er volgens mij nog best een behoorlijk bedrag voor vroeg. Ik denk dus niet dat jouw scenario hier van toepassing is.

De status van het kenteken van die Pony is inmiddels als "gedemonteerd" geregistreerd, de aanvang datum laatste tenaamstelling is 11-03-2019.
929V6
zombies
Astrawez

Te koop heeft gestaan, maar is hij ook verkocht?
Ja, aan de sloperij. winking smiley

Handelaar heeft z'n verlies (of de wens op een grote winst) genomen (laten varen)..

Zonde. maar misschien onderhuids wel erg ver heen qua roest?
Durashift
Ja, aan de sloperij. winking smiley

Handelaar heeft z'n verlies (of de wens op een grote winst) genomen (laten varen)..

Zonde. maar misschien onderhuids wel erg ver heen qua roest?

Of handelaar is failliet gegaan en wat bij de executieverkoop is blijven staan is naar de sloop gegaan.
Durashift
Bart81
Astrawez

Hoe komt een Chery nu ineens bij een Nederlandse sloperij/demontagebedrijf terecht? nut smiley

Omdat vd Ven door heel het land rijdt om dit soort 'oude meuk' op te halen. winking smiley
Is je auto niet interessant voor export bij Auto1 of dergelijke partijen, kan je bij hen terecht. Zullen ook inruilers zijn bij de handelaren die er niks mee doen en eens in de zoveel tijd e.e.a. afvoeren richting demontagebedrijven.

~~~~~~~~~~~
Het is een mooi terrein en alle ruimte om de auto heen om te sleutelen inderdaad.
Prijsniveau is redelijk, als ik dat zo zag op hun prijslijst.
Al zullen vele mensen toch ook de brandstofkosten moeten rekenen om naar Roosendaal te rijden. Vraag is of je dan in de buurt niet net hetzelfde onderdeel kan scoren of via pakketservice kan bekomen tegen gelijke kosten.?

Zo'n groot terrein met voorzieningen kost vd Ven ook geld, lijkt mij.

Ik vind het een mooi concept, alleen al omdat hierdoor de mogelijkheid tot zelf sleutelen kan blijven bestaan.
En wat de kosten betreft: of dat zwaarwegend hangt denk ik vooral af van de vraag met welke intentie je onderdelen zoekt. Ikzelf zoek hobby-matig, en de rit naar de sloop, het zelf demonteren (en thuis monteren), en ook wel een praatje met gelijkgestemde zielen of het maken van wat foto's is allemaal onderdeel van de 'beleving'. Maar ik snap heel goed dat je voor de handel, of omdat je wat bijverdiend met het in orde maken van tweedehandsjes, het liefst een onderdeel snel en goedkoop in huis hebt, en dan is verzenden aantrekkelijker.
@ Astrawez...had je mijn pbtje ontvangen?
gr Radar.
Heeft iemand nog recent een Seat Marbella of een Fiat Panda 1980-2003 ergens op de sloop zien staan?
Quatrelle
Heeft iemand nog recent een Seat Marbella of een Fiat Panda 1980-2003 ergens op de sloop zien staan?

[www.venauto.nl]
Radar
Quatrelle

[www.venauto.nl]

dankjewel!
Vrijdagmiddag was ik even snel bij autosloperij Weteringbrug in Weteringbrug gaan kijken wat er zoal stond. Er was net een donkergroene Panda binnengebracht uit 2000. Zaterdagmorgen ben ik er weer geweest voor wat onderdelen, maar toen waren de ramen al kapot geslagen en stond hij op de plek van de afgedankte auto's. Wil je er nog wat afhalen dan moet je er snel bij zijn. Bij Rutte in Velserbroek staat op de website ook nog een Panda. In tegenstelling tot Rutte, zijn met de prijzen bij autosloperij Weteringbrug schappelijk.

Quatrelle
Durashift
Bart81

Het ging mij er meer om hoe een Chinese auto die nooit in Europa geleverd is (naar mijn weten alleen in Oekraïne), noch eenvoudig een typegoedkeuring zou hebben gekregen, op een Nederlandse sloop terecht komt.
Hetzelfde geldt voor de twee FAW Besturn hierboven. Wat is het verhaal daarachter?
Otto
autosloperij Weteringbrug in Weteringbrug
Je verwacht het niet drinking smiley.

Overigens merk ik bij Rutte dat het heel erg afhangt van of ze je kennen of niet. Ik kom er nu vaker en dan worden de prijzen ook schappelijker. En je moet niet de grote baas treffen die er in de pauze zit, dan kun je ook je creditcard trekken big smile smiley.
Vandeweek was ik weer even bij Verberk in Uden. Hij doet tegenwoordig niet alleen Opel en Ford, maar gewoon alles wat binnen komt en leuk is.

Hier een kleine impressie:

Erg mooi interieur van de Focus Cabrio.
Zo te zien ook nog een nette Charade hierboven of heeft hij achterschade?
Bumper hangt er wel krom bij.. maar de achterruit zit er nog in. als ik het goed zie.
Afgelopen weekend naar autodemontage piet keizer geweest daar lag een grijze 3 deurs renault 11 op stapel, voor renault liefhebbers

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 11:55 door Fordpuma.
Ik ga morgen naar de Venyard in Roosendaal. Heb je iets nodig meld het me even via een pb , dan kijk ik of ik het voor je mee kan nemen!
Dat is hier op fietsafstand vandaan, een hele grote keuze hebben ze!
Binnenkort komt er een oranje Punto 1.2 ELX van mei 2000 op de sloop. Mocht iemand nog iets willen redden; hij heeft nog 9 dagen APK smiling smiley
audilovertje
Ik ga morgen naar de Venyard in Roosendaal.

Nou ik ben er geweest. We hadden een spatbord linksvoor nodig voor de fiesta van een maat van mij. Dus ik met gereedschapskist en camera naar binnen, formulier tekenen en toen vroeg de (erg vriendelijke!) dame achter de balie wat ik met de camera ging doen. Ik alles uitleggen , voor op het Autoweek forum , gewoon hobbymatig en de post van Astrawez laten zien. Maar het mocht niet baten als ik foto's wilde maken moest ik bij de directie wezen. Nahja jammer , camera weer in de auto en maar het spatbord halen.

Wel nog even een rondje over het terrein gelopen en ze hebben er echt van alles wat staan zeker van 12-30 jaar. Sommige waren zo smetteloos dat je bij jezelf dacht van wat doet dit op een sloop. Ook het terrein is erg netjes, je kan overal goed bij en er staat niks op elkaar. Prijzen ook erg schappelijk.

Tip!: Neem wel iets mee voor je knieën als je iets aan de onderkant van de auto los wil maken. Of trek een kofferbak matje uit een sloopauto. Want het asfalt komt je knieën niet ten goede.
Het scheelt natuurlijk wel dat de Venyard alles wat ze hebben met foto's op hun site zet, dus zelf foto's maken is niet echt nodig tenzij het om specifieke details zou gaan.
929V6
Het scheelt natuurlijk wel dat de Venyard alles wat ze hebben met foto's op hun site zet, dus zelf foto's maken is niet echt nodig tenzij het om specifieke details zou gaan.

Ja dat wel , maar wel jammer dat we dan dit topic niet kunnen aanvullen met plaatjes van venyard.
Mwoah, hedendaagse telefoon foto's zijn ook prima hoor.
929V6

Ik vind het een heel interessant concept, maar met 1 ding zit ik een beetje: de foto's zijn natuurlijk een momentopname. Stel dat ik een bepaald onderdeel van een bepaald type auto zoek, en ik rijd een ruim uurtje daarheen - om er vervolgens achter te komen dat het betreffende deel er inmiddels niet meer op zit...….

Ik kan me slecht voorstellen dat ze dat allemaal per auto bijhouden, als er iets van verkocht wordt. Dan zou je kunnen bellen voor je vertrekt of het gewenste deel aanwezig is.

hoe zien jullie dit ?
300EW124
929V6

Ik vind het een heel interessant concept, maar met 1 ding zit ik een beetje: de foto's zijn natuurlijk een momentopname. Stel dat ik een bepaald onderdeel van een bepaald type auto zoek, en ik rijd een ruim uurtje daarheen - om er vervolgens achter te komen dat het betreffende deel er inmiddels niet meer op zit...….

Ik kan me slecht voorstellen dat ze dat allemaal per auto bijhouden, als er iets van verkocht wordt. Dan zou je kunnen bellen voor je vertrekt of het gewenste deel aanwezig is.

hoe zien jullie dit ?

Dat lijkt me bij elke sloperij een risico, of er nou wel of niet foto's van online mogen worden gezet. Dus inderdaad even bellen van te voren lijkt me dan de beste optie. En dan geeft het nog steeds geen garantie...
Ik ga het toch eens proberen hier. Wie o wie weet er nog een Mercedes w123 automaat te staan op een sloperij omgeving Gelderland?big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2019 17:24 door Michael Gse.
300EW124
929V6

hoe zien jullie dit ?

De Venyard is zo groot dat er vaak meerdere zelfde modellen staan. Dus voor interieur delen/motor onderdelen kan je vaak wel slagen. Exterieur delen het beste even op voorhand bellen dan. Dus de kans van misgrijpen is erg klein.
Een paar weken geleden zijn mijn maat en ik weer even langs Venyard in Roosendaal geweest (uiteraard gewoon mét camera).
Altijd leuk om rond te neuzen, er stond ook weer genoeg leuk/zeldzaam spul tussen. Hier een selectie:

Een vrijwel roestvrije, smetteloze Kadett, welke helaas op zijn dak heeft gelegen..

Deze heb ik zelf nog eens gespot, zie: [www.flickr.com]

Dat was het alweer. Met Corsa A onderdelen gingen we weer huiswaarts.
Ik fiets er iedere dag langs en ga regelmatig daar rondkijken, er is heel wat te bezichtigen.
sow, die velgen op die 127.. Ook zeldzaam ondertussen!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.