Vr6 Liefhebbers pagina!

Gepost door Anonieme bezoeker 
DX-RT-78 dat is idd een hele mooie vijfdeurs van eerste eigenaar!
Stif
Ik heb het een tijdje terug al opgenoemd en hier is de foto.
[/img]
De vermoedelijk oudste originele vr6 in Nederland!

Even een schopje, maar die is nu dus te koop.
Een hele grote schop, want D. Elzinga kwam met een nog oudere origineel NL VR6 aanzetten: [www.autowereld.nl]

Hij kwam hierop omdat ik in het Golf mkII topic mijn verbazing uitsprak over dat de mkIII zo goedkoop wordt. Zelfs de VR6. Natuurlijk zijn die exemplaren niet zo netjes, maar ik ben wel erg benieuwd naar zo'n VR6.
Ook toevallig, ik had helemaal niet op dat kenteken geleteye rolling smiley
Ik ben geen Golfjes-liefhebber, maar zo'n huzarenstukje als een VR6 daar mag je me 's-nachts nog voor wakker maken. Onze vorige buren hadden een aantal jaren terug ook een originele Golf VR6 met de BBS-sjes en dergelijke in bordeauxrood-metallic. Sjieke auto!
Jammer dat er weinig VR6 liefhebbers actief zijn nu.
Het blijft toch de minst leuke Golf, maar de VR6 maakt het goed.

Deze staat al een tijdje op Marktplaats. Fantastische kleur, het enige minpunt is die achterklep (en dat lijstje natuurlijjk). Is toch geen geld??
Barri
het enige minpunt is die achterklep (en dat lijstje natuurlijjk)

De voor- en achterlichten zijn ook tamelijk foutwinking smiley

Een wat duurdere:

[www.autowereld.nl]

Ik kan de Golf III sowieso wel waarderen, het is alleen jammer dat met name de bouwkwaliteit van de eerste bouwjaren niet zo goed was.
Sja, die is tien keer zo duur.
Lampunits boeit mij niet zoveel. Die zijn zó vervangen.
mooie highline uitvoering. ook wel redelijk exclusief, volgens mij, net als de synchro[4wd]. ik vindt een 3 deurs mooier dan een 5 deurs, maar smaken verschillen. ik hou wel van originele auto,s.
net youngtimer magazine gekocht, er staat een leuk artikel in over de golf VR6. die highline die hier op de foto,s staat, is erg duur, maar het lijkt wel een hele nette auto. wel jammer dat de automaat een stuk trager is.[0-100 km/uur-8.5 sec] en mischien ook wel minder zuinig.
Ah, dan moet ik de YM ook maar weer 'ns kopen. Leuk blad! thumbs up
Momenteel staat er (helaas bij Jet Cars) een gepantserde Golf VR6 te koop! Volgens Autoblog van Sam Klepper geweest.

Jammer van het niet-originele uiterlijk (velgen en achterlichten niet origineel) en het verkoopadres, want wel een ding met unieke historie als ik het verhaal moet geloven...
D. Elzinga
Momenteel staat er (helaas bij Jet Cars) een gepantserde Golf VR6 te koop! Volgens Autoblog van Sam Klepper geweest.

Jammer van het niet-originele uiterlijk (velgen en achterlichten niet origineel) en het verkoopadres, want wel een ding met unieke historie als ik het verhaal moet geloven...

Status kenteken: 'Wacht op keuren'? Kenteken volgens Marktplaats: GB-FJ-66.

Schadebak geweest?
Hoe zit het met de zoektoch na oude VR6jes?

Ik ben sinds ongeveer 1 jaar bezig een VR6 te "restaureren" na nagenoeg orginele staat.

Deze is Gebouwd op 24-04-1992, klopt niet geheel met het kenteken want de auto heeft voor ongeveer 3 kwart jaar in de showroom gestaan volgens de papieren.

Op dit moment staat de wagen er zo bij
Mooi dat je hem weer helemaal origineel wilt maken. Origineel zijn dit mooie auto's om te zien, maar verander er één ding aan, maakt niet uit, de velgen, de uitlaat, de lichten, het is meteen een sjonnie-bak van jewelste! Ik ben heel benieuwd hoe die er uit gaat komen te zien.
Supergaaf!! ben dol op die Vr6 blokken, heerlijk golfje , subtiel verlagen en voor de rest compleet origineel laten!!
Leeft de VR6 aanhang nog?

Pas een hele.mooie originele VR6 syncro met net 1 ton op de teller gekocht. Ik was direct weer verkocht.
Ik heb er in 2017 eentje gekocht en die begin 2018 weer verkocht. In de tussentijd goed opgeknapt overigens; we hebben bijvoorbeeld de dorpels geheel vervangen. Het was een helemaal originele auto, ook origineel in Nederland geleverd. Alleen een originele radio ontbrak, dus die heb ik toegevoegd.
Zo'n VR6 blokje is toch wel een fijn ding hoor!
Golf III VR6 Synchro was altijd wel een droom van mij, 2.9 met 190 pk dacht ik ipv de "gewone" 2.8 met 172 pk. Heb je foto's of meer informatie?
Ik heb gisteren een VR6 gekocht als winterauto voor m’n vrouw naast de TT Roadster, het is een 3.2 VR6 met 250 pk verpakt in een zwarte Passat station. De kenner herkent de dubbele uitlaat maar verder ziet het er uit als een saaie familiebak, heerlijke auto!
Zadelsnuiver
Golf III VR6 Synchro was altijd wel een droom van mij, 2.9 met 190 pk dacht ik ipv de "gewone" 2.8 met 172 pk. Heb je foto's of meer informatie?

De auto staat nu in de garage, ze heeft 7 jaar stil gestaan.

Helemaal origineel tot en met de radio aan toe. De vorige eigenaresse is geboren in 1922 en heeft er tot haar negentigste in gereden. Ik vind het een pareltje. De auto is vol uitgerust.

Ik heb de auto zelf opgehaald uit Duitsland, dat was voor mij een nieuwe, maar erg leuke ervaring. Het nummerbord is ook geen toeval. Keulen, Cristina, Merkl, geboren op 24 december 1922.

Met alle boekjes, bewijs van vorige eigenaresse haar leeftijd en km stand van 106000 km. Mijn vorige VR6 heb ik 12 jaar geleden verkocht en schijnt als ik.het RDW mag geloven nog rond te rijden. Het geluid vergeet je nooit meer en is zo herkenbaar. Toen ik deze zag had ik geen keus en moest ze mee naar huis.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

13 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2019 00:12 door Erwin 2090858.
Heel heel gaaf, ik ben jaloers! Veel plezier ermee thumbs up
Goed ding zeg! En gaaf dat iemand die kocht toen ze in de 70 was! thumbs up
Zilvergrijs staat m lekker, best modern zo.
Vandaag heb ik de auto opgehaald uit de garage. De auto is APK waardig en klaar om op kenteken te zetten (RDW afspraak is gemaakt).

Alle vloeistoffen en filters zijn vervangen
Remleiding vervangen
Bobine vervangen
Bougies en kabels had ik zelf al vervangen.
Alle remmen schoon en gangbaar gemaakt.
Accu vervangen
Tank leeggehaald en verse benzine getankt
Lampen gesteld
En nog wat kleine zaakjes

Hij loopt weer mooi en is weer veilig.

De zijpanelen hebben beginnende roest en ik wil de auto preventief laten laten behandelen tegen roest. Ook de onderkant wil ik weer een verse anti roest behandeling geven (bescherming bijwerken/vernieuwen). Als jullie nog tips hebben voor een goed adres, dan hoor ik het graag.
Anonieme bezoeker
Re: Vr6 Liefhebbers pagina!
06-11-2019 23:26
Ik ben ook in het bezit van 2 vr6en
leuk dat er hier nog meer liefhebbers zijn!
Hierbij mijn auto’s
Een 5-deurs met een motor van een golf 4 een 2.8 24 v

En een 2.9 scyncro uit 96 die 18 jaar bij de vorige eigenaar heeft gereden
Mooie vr6'en, ik houd van origineel.

Je hoort nog al eens dat het onbetrouwbare auto's zijn, maar als ik de kilomterstanden zie van de meeste vr6'en valt dat best wel mee.
Die 3 deurs syncro zijn erg zeldzaam, wees er maar zuinig op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2019 16:32 door Erwin 2090858.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.