Vr6 Liefhebbers pagina!

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Vr6 Liefhebbers pagina!
29-09-2009 21:34
Hee Vr6 Liefhebbers,

Ik dacht ik maak is een Vr6 Topic aan.
Ik kon ze namelijk niet vinden.
Veel plezier! en voeg eens foto's toe van je Vr6!

Melvin

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2009 21:36 door VR6 Liefde Roest Niet.
Re: Vr6 hyve!
29-09-2009 21:36
En dat doe je zonder (persoonlijke) fotootjes?winking smiley
Wat heb jij met de VR6? Mag het ook over de Passat gaan? Heb je ervaringen met de VR6? Wat vind je er precies mooi, interessant of boeiend aan?

Met andere woorden, leg uit waarom je dit topic opent.

Heb overigens niets tegen de (Golf) VR6. Integendeel.
Ik vond deze altijd wel een uniek ding XG-57-DD.
Een golf twee vr6
Rijden wel meer Golfjes 2 VR6 rond, ook met R32 blokken erin... of met turbo erop winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2009 00:21 door Thomas20VTT.
Nog steeds geen foto in dit topic, armoedige boel... vooruit dan maar.

De Golf 3 VR6, destijds de über-GT(I) met het vermogen van 174 pk. Nu tel je dan niet eens meer voor vol mee in de categorie hot-hatches (alhoewel het nog steeds een bulk vermogen is). Ik kan me nog een test herinneren uit die jaren waar dit Golfje tegenover een Lancia Delta Integrale werd gezet; nog zo'n geweldenaar.

Het was toen echt nog ongehoord dat er een V6 in een Golfje werd aangeboden. En dan ook nog eens een motorblok met een extreem kleine cilinderhoek, om hem maar in het Golfje te laten passen...

Jammer dat na verloop van een paar jaar ook dit Golfje niet ontkwam aan de klauwen van foute types. Ik kan me wel voorstellen dat een originele Golf/Corrado uit die jaren met VR6 een potentiële klassieker is. Was de Vento er toen ook niet met een VR6 (over een wolf in schaapskleren gesproken)?
Die was er, destijds wel eens in gereden. Als je 1600jes gewend bent is dat een explosieve ervaring...
De moeder van forummer Cardozo rijdt volgens mij in een nette VR6. En bij mijn weten staat er op www.500e.nl ook nog een nette te koop.

De echte wolf in schaapskleren vond ik de Passat Variant VR6. Een snel familiehok! De Vento VR6 is volgens mij nogal zeldzaam.
Anonieme bezoeker
Re: Vr6 Liefhebbers pagina!
30-09-2009 12:53
Een vriend van mij heeft een volledig originele Corrado VR6, nouja.. hij was volledig origineel en netjes.. er is inmiddels wel het 1 en ander aan gebeurd. Wel heeft`ie nog altijd het originele uitlaatsysteem.. prachtig! Tijdens constante snelheden heerlijk stil, maar als je op het gas staat een enorm mooi geluid/geroffel. Wat dat betreft vind ik een VR6 1 van de lekkerst klinkende motoren.

ik heb 2 golf,s VR6 gehad, en ik heb nu een golf V6-4 motion, ik ben dus wel een liefhebber. maar dan wel van originele auto,s ,meer vermogen is leuk,maar ik hou niet van die verbouwde auto,s.
Anonieme bezoeker
30-09-2009 19:24
Een Golf of Corrado VR6 zegt me niet zoveel. Maar de Vento VR6 heeft wel iets. Niet alleen een wolf in schaapskleren, maar ook een anders-dan-anders-hier-klopt-iets-niet-aan-auto. Ze ziet ze niet vaak inderdaad. Hier eentje van 1994. Die wielen hadden niet gehoeven. (Edit: ander plaatje)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2009 19:33 door Fuego 81.
Fredje Corvetje. winking smiley

thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2009 19:39 door Dionysus.
Bij ons in de buurt reed eerst een witte Golf 2, van buiten niks aan te zien, alleen een setje Brock velgen eronder en CL plaatje achterop. Wat roestplekjes erop, niks speciaals. Maar wel met een dik 2.9 VR6 Corrado blok erin. Bloedsnel was dat ding, een van de weinig volgensmij die ook z'n remmen had aangepast....
Inderdaad, leuke auto's die VR6en. Klinken stukken beter dan de Moulinex (G60) en rijden fijn. Helaas wel petjesmagneten, vind maar eens een ongemolesteerd exemplaar...
het is nu,denk ik, wel moeilijk om een mooie en originele VR6 te vinden, toen ik mijn eerste golf VR6 kocht, waren ze nog behoorlijk duur.dat was in 1997.
Anonieme bezoeker
01-10-2009 15:36
Ik heb ook een golf 3 vr6 gehad. In de kleur dusty mauve als ik het me nog goed kan herinneren. Ik had hier ook een open luchtfilter van K&N zitten, dan krijg je in combinatie met de vr6 een van de mooiste geluiden die er denkbaar zijn op autogebied. Was echt een kippevel geluid. jammer dat ze onderin vrij traag zijn door het gebrek aan koppel. Helaas heb ik er geen foto meer van.
Anonieme bezoeker
01-10-2009 15:48
Heejwinking smiley

Nee ik heb geen Vr6 Mijn neef had vorig jaar nog een Volkswagen Corrado Vr6 staan Machtig mooi ding was t.
Ik heb er geen foto van ik zoek wel even wat foto's op google die erop lijken.

De zelfde kleur, ook die spoilertjes zaten erop
Alleen andere velgjes.
Anonieme bezoeker
01-10-2009 15:51
Nou, ik ben gek op Vr6.
Alleen dat geluid al..
En dan ook nog is het optrekken.
Mn neef had er een die er ook een dikke Vr6 in had liggen.
Dat loopte zo mooi.

Vr6 is gewoon een nice carwinking smiley
01-10-2009 15:54
Als het om het mooie geluid van een V6 moet gaan, zou ik ook willen verwijzen naar de Mitsubishi Sigma.
01-10-2009 21:52
de V6-4motion klinkt nog beter dan de VR6, mijn V6 pakt ook bij weinig toeren goed op, beter dan de VR6. de V6-4 motion schakelt ook beter dan de VR6.
Anonieme bezoeker
01-10-2009 22:01
Tja, de V6-4 motion is ook een VR6, alleen dat weten veel mensen niet. winking smiley

Edit: Ter verduidelijking, het is dus een VR6, maar hij is inderdaad als V6-4Motion verkocht. Het zelfde geld voor de Golf V5, deze is verkocht onder de naam ''V5'' maar het is een VR5.smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2009 22:21 door Audi liefde roest niet!.
Eh wat doet de R dan in dat rijtje, is dat de zelfde r als R 32confused smiley
genoeg originele te vinden!

VR6smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2009 23:34 door Enzo Dizono.
02-10-2009 00:07
Eh wat doet de R dan in dat rijtje, is dat de zelfde r als R 32

Zeker niet. 'VR' staat voor 'Versetzte Reihe'. Een VR-motor is geen zeslijn maar ook geen V6.
Anonieme bezoeker
02-10-2009 13:15

Bij ons in de buurt reed eerst een witte Golf 2, van buiten niks aan te zien, alleen een setje Brock velgen eronder en CL plaatje achterop. Wat roestplekjes erop, niks speciaals. Maar wel met een dik 2.9 VR6 Corrado blok erin. Bloedsnel was dat ding, een van de weinig volgensmij die ook z'n remmen had aangepast....

Mijn neef heeft ook een golf 2 VR6, een originele GTI met 2.9 corradoblok. De auto zier er wat sportiever uit omdat het een GTI is, maar ongelovelijk wat een auto. De hele wielophanging en dergelijke is ook overgezet, was een flink project. De auto rijdt en ziet eruit alsof hij zo geleverd is door de fabriek.. prachtig.

Ook leuk: Passat station VR6
Anonieme bezoeker
03-10-2009 19:49
Dat zijn inderdaad mooie auto's die Golfjes 2 VR6.smiling smiley Altijd leuk zo'n ombouw. Een Passat VR6 is redelijk zeldzaam, maar die dingen zijn inderdaad erg leuk, van alles en wat vervoeren, en ondertussen genieten van het machtige geluid.winking smiley
Anonieme bezoeker
03-10-2009 19:54
Mijn kennissen hebben een autobedrijf.
Die hadden zo een keer voor weinig 2 Golfjes 2 Met Vr6 erin gekocht.
Ze zagen er prachtig uit.
Jammer genoeg hielden ze er niet 1.
Hele mooie techniek. Ik heb er helaas nog niet in kunnen rijden. Misschien niet helemaal ontopic maar ik vind de W12 ook erg bruut. Simpel gezegd zijn dat twee VR6'en aan elkaar gelast.
Ik had het al eerder gepost, maar nu heb ik de site ook even bezocht: hier staan nog twee nette VR6-en voor de liefhebber!
Anonieme bezoeker
03-10-2009 20:25
Ja, dat zijn hele netter VR6-en. Ze zijn wel belachelijk duur, maar het is begrijpelijk, als je 30 VR6 occasions hebt zijn er 2 tot 4 volledig origineel. Overigens staat de €8950,- kostende VR6 al lange tijd te koop.
Anonieme bezoeker
03-10-2009 21:08
Heb zelf ook een originele Golf vr6 gereden. Het zijn leuke maar eigenlijk niet zulke betrouwbare auto's. Heb dr een hoop ellende aan gehad. Jammer genoeg heeft dat het een klein beetje verpest.

De meeste vr6'en hebben al een revisie achter de rug en een nieuwe ketting. Een goede vr6 (en zeker een origineel in Nederland geleverde) is een bijna onmogelijke taak zeker van de laatste bouwjaren.
Anonieme bezoeker
03-10-2009 21:15
Ja klopt, erg betrouwbaar zijn ze niet. Zeker de 91 en 92er versies, hierin zitten vele kinderziektes. Deze zijn er rond de facelift in 93-94 uitgehaald.winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2009 21:16 door Audi liefde roest niet!.
In 1993 was ik in her bezit van deze Jetta uit 1980. Voorzien van een echte VR-6 motor... ik bedoel sticker.

Anonieme bezoeker
03-10-2009 21:43
Had een Vr6 uit 1997. Ook deze motoren zijn niet zo betrouwbaar helaas.
Anonieme bezoeker
03-10-2009 22:03
Enzo Dizono
genoeg originele te vinden!

VR6smileys with beer

Precies zo eentje heeft hier 7 jaar op de oprit gestaan. Toen was het nog of 115pk of 174pk voordat de 1.8T kwam. Enige jammer was dat er bij 180.000 een nieuw blok in kon. Met 310.000 op de teller ingeruild maar gereden heb ik er nooit in aangezien dat 5 maanden voordat ik 18 werd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2009 22:04 door quattro GmbH.
Audi liefde roest niet!
Ja klopt, erg betrouwbaar zijn ze niet. Zeker de 91 en 92er versies, hierin zitten vele kinderziektes. Deze zijn er rond de facelift in 93-94 uitgehaald.winking smiley
ik heb 2 golf,s VR6 gehad, een van 1992 en 1 van 1995, met de eerste VR6 en kwamen o.a koelings problemen voor, ook bij die van mij,maar dat viel gelukkig nog onder garantie. met de VR6 van 1995 heb ik niet veel problemen gehad, ik heb de auto + - 4jaar gehad. ik was wel een beetje bang voor problemen met de distriebutie ketting, het schijnt dat de V5,s met 150 pk daar ook vaak problemen mee hebben.[afgeleid van de VR6] de 170 pk V5 en de V6-4motion zijn volgens mij betrouwbaarder.
Anonieme bezoeker
04-10-2009 12:06
Dat kan inderdaad goed kloppen, ik ken een beginnend automonteur. Hij zegt dat de 5-cilinders van Volkswagen best wel te kampen hebben met problemen. De V5 met 170pk daarintegen niet, ik ken iemand die er een heeft, en ik heb geen rare klachten gehoord.smiling smiley
Leuk topic... Ben zelf helemaal gek van de VR6. Dat heeft eigenlijk maar één reden.. dat geluid! Vind het zelf één van de best klinkende motoren die er zijn. Zelf ook een golf 3VR6 gehad. heerlijk snel. tegenwoordig is 174pk niets meer, maar de auto's zijn ook aanmerkelijk zwaarder. de VR6 was amper zwaarder dan 1100kg. Èèn van de Fiat Coupé's (de rode) is nét verkocht en er gaat wat anders komen. oorspronkelijk deed ik hem weg omdat ik een Fiat Coupé 2.0 20v Turbo+ wilde (ook al zo'n lekker geluid) maar uiteindelijk zoek ik nu een Supra MK IV. Een autootje deed me laatst twijfelen. een Polootje GTI uit 2000, met VR6 blok :P
Anonieme bezoeker
04-10-2009 14:39
Haha, dat is de kracht van de VR6, het geluid maar ook de afmetingen. Het past gewoon in een Polo, en dat zal wel als de brandweer gaan of niet?winking smiley
de 3 deurs golf VR6 weegt 1177 kg, de 3 deurs golf V6-4motion weegt 1382 kg. de auto is natuurlijk zwaarder door de 4 wiel aandrijving,maar daar krijg je ook veel grip voor terug.
Anonieme bezoeker
04-10-2009 17:12
Ja klopt, al heeft een Golf VR6 niet zo veel gripverlies hoor.winking smiley Maar het extra gewicht van de Golf 4 VR6-4 Motion word goed gecompenseerd door het toegenomen vermogen.smiling smiley
Grappig, ik lees deze berichten en er komt een Golf III VR6 voorbij...
Anonieme bezoeker
04-10-2009 18:08
Klassiekerrijder
Grappig, ik lees deze berichten en er komt een Golf III VR6 voorbij...

toeval of een complot?smiling bouncing smiley
bij mijn vorige auto, een peugeot 206 GTI, wilden de voorwielen wel doorspinnen. niet zoveel vermogen,138 pk, maar ook niet zo zwaar[1025 kg].
@Audi liefde roest niet! Inderdaad, er zijn zelfs Lupo's met een VR6 blok erin. Dit gaat me echter net wat te ver. Polo vind ik nog een erg leuk wagentje en het verassings effect is byzonder groot natuurlijk. Dit was met m'n Golf al het geval. Menig BMW of Benz bestuurder keek vreemd en zuur op zijn neus dat dit dus eens geen opgetuigd achtienhonderdje was met 90pk. Met de Polo waar zelfs de toendertijd snelste versie', de GTI, zelfs maar 125pk had kan dat alleen maar leuker worden.
Anonieme bezoeker
05-10-2009 19:15
Precies, een Lupo met VR6 doe maar niet.smiling smiley Maar inderdaad met een Polo VR6 is het gewoon lol hebben, gewoon E36 rijders om de oren rijden zeg maar.winking smiley Ze zouden inderdaad zuur hebben gekeken, en de kenners die hoorde dat het een 6 cilinder was zullen vooral verbaasd hebben gekeken. smiling bouncing smiley
Anonieme bezoeker
08-10-2009 20:24
Is iedereen nu al uitgepraat over de VR6? smiling bouncing smiley
Ik kan door blijven praten over de VR6... maar het is simpel, het is een mooi blokkie dat vooral zo mooi is door het super geluid. dit is ook de reden dat ik een Polo met VR6 blok overweeg. uiterlijk niet te veel aan doen natuurlijk, de looks van de GTI zijn prima zat. beetje sportief maar vooral ingetogen. het enige extra voordeel dat dit heeft ten opzichte van de andere potentiele auto's is dat ie minder duur is in onderhoud (minder duur, niet goedkoop, maar een Supra MKIV of Skyline R33 zijn aanmerkelijk duurder).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.