stoterstangen90
Eigenlijk maakt alleen die laatste kans een Nederlander te zijn.
Die anderen zijn te nieuw.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er gerommeld is met de gegevens, om de auto's wat nieuwer te doen lijken.
een auto waarmee gerommeld is krijg je helemaal niet op NL kenteken.
Ach, er rijden hier in Nederland ook auto's uit 1686 rond...
Anonieme bezoeker
Re: Het mysterie Yue Loong
05-09-2011 18:54
Hallo, ik lees mijn naam smiling smiley Ik kan wel een beetje Russisch, maar dit wordt wel een hele uitdaging nut smiley Maar als iemand een conceptje in het Nederlands wil opstellen wil ik er best eens naar kijken hoor.
Anonieme bezoeker
05-09-2011 21:07
auto 1: 1993, 55.000 roebel (ca. 1320 euro), 65.000 km, 1.8-liter, silver metallic, omgeving St. Petersburg, bel Dimitri 007 904 6125195, geen email.
auto 2: 1994, 65.000 roebel (ca. 1560 euro), 248.000 km, 1.6-liter, Tula (71), ten zuiden van Moskou, bel Roman 007 953 427 1509 of 007 920 756 1657, email via de website
auto 3: 1992, 40.000 roebel (ca. 960 euro), 175.000 km, 1.8-liter automaat, rood, Kondrovo (40) Kaluga region ten zuiden van Moskou, bel Oleg 007 910 529 5199, email via de website

Beste Tsov, wat we van Dimitri, Roman en Oleg willen lospeuteren is de vincode van de auto die ze te koop aanbieden. Aan deze vincode kunnen we zien of de auto uit Nederland afkomstig is. Een van oorspong in Nederland ingevoerde auto kan opnieuw worden ingevoerd, met de zekerheid van het krijgen van een (het oude) kenteken. Het is ook mogelijk dat Dimitri, Roman of Oleg kan vertellen of de auto vanaf 0km in Rusland heeft gereden, en dan was het dus niet een tweedehandsje uit Nederland.

Je kunt Roman en Oleg ook mailen, dan moet je het bovenstaande verhaal in een email zetten. Het lijkt me dat je aan de telefoon meer kunt, maar dat hangt ook van je vaardigheden af.

groeten en succes! Erik
Anonieme bezoeker
05-09-2011 22:15
Gezien mijn vaardigheden lijkt me dat ik aan de telefoon minder kan winking smiley Een mailtje schrijven met een woordenboek in de hand zal nog wel lukken, maar een telefoongesprek lijkt me wat te hoog gegrepen. Vooral aangezien Russen niet echt de neiging hebben hun taalgebruik en spreeksnelheid aan te passen aan hun gesprekspartner winking smiley Maar ik zal morgen eens een mailtje schrijven!
Anonieme bezoeker
05-09-2011 23:08
De advertenties van Dmitri en Oleg bestonden nog, die andere was verkocht en ik heb beide heren een mailtje gestuurd met een korte uitleg en een vraag om het chassisnummer. En ik heb me geregistreerd op een obscure Russische website, anders mocht ik Oleg geen mailtje sturen. Maargoed, ik ben benieuwd :P
Anonieme bezoeker
14-09-2011 22:02
Deze folder heb ik vandaag via marktplaats verkocht aan de eigenaar van deze website. Misschien heeft hij meer info? Het is gewoon een nederlander, Erik van Ingen Schenau. In mijn originele nederlandse folder die ik 1991 van de Autorai meenam stond te lezen dat de Feeling destijds ongeveer 30.000 gulden moest kosten en hij werd in Europa op de markt gebracht door de Abemy groep uit Sassenheim

Erik reageert op dit forum onder zijn nickname laofan, zie onder andere de vorige pagina. Die brochure heb ik trouwens ook winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2011 22:09 door Daewoo-Chevrolet.
Anonieme bezoeker
15-09-2011 22:06
En er staat er nog 1 te koop (Al staat hij er wel al bijna een maand op, weet niet of de auto al verkocht is of niet):

[izhevsk.ru]

Edit:

En nog een, al is deze wel erg beschadigd:

[kemerovo.drom.ru]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2011 22:09 door JOtter.
Anonieme bezoeker
16-09-2011 09:09
De meeste auto's van de Russische advertenties zijn duidelijk jonger dan de Feelings die in Nederland verkocht en ingenomen zijn. Nu we dat weten denk ik dat de hele Russische import niets met de Nederlandse partij te maken had.
Tsov, je hebt zeker niets meer gehoord. Nog bedankt voor de moeite.
Anonieme bezoeker
16-09-2011 13:59
laofan
De meeste auto's van de Russische advertenties zijn duidelijk jonger dan de Feelings die in Nederland verkocht en ingenomen zijn. Nu we dat weten denk ik dat de hele Russische import niets met de Nederlandse partij te maken had.

Ik vraag me dat ook af... Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de Yue Loong Feeling in Rusland van 1992 tot 1995 is geleverd. Maar nou is de vraag inderdaad; Wat is er gebeurt met de Nederlandse Yue Loong Feelings? Ik weet niet hoe het in Rusland zit met kentekens etc, maar is het niet mogelijk dat de Nederlandse Yue Loongs een nieuwe 'datum eerste toelating' in Rusland hebben gekregen? Het lijkt me niet dat ze een auto als 'nieuw' verkopen terwijl de datum eerste toelating al 2 jaar oud schijnt te zijn. Maar dan zou de VIN-code ook niet meer kloppen, en zou geen enkele Russische Yue Loong Feeling een Nederlands kenteken kunnen krijgen (een 'originele' dan).

Ter opvrolijking nog wat plaatjes:

Er zijn trouwens ook nog onderdelen te krijgen:

[catalogs.choise.ru]

En nog 2 foto's:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2011 21:16 door JOtter.
Anonieme bezoeker
16-09-2011 14:16
Op een andere website heb ik nieuws gevonden dat de importeur alle Yue Loong Feelings naar Afrika heeft geëxporteerd om daar te dienen als Taxi's. Hij heeft een exemplaar gehouden, die nu in een collectie andere auto's thuishoort. Het is een 1.8 GTX met airco, en heeft nog geen 23000 kilometers gereden

Originele tekst:

I FOUND ONE, or better.. somebody else did and told me about it

This quite likely is the last Yue Loong Feeling in the Netherlands. When the importer took back all the Feelings he exported them to Africa to serve as taxis there.
He kept one nice example and put it in starage. It ended up in the collection of somebody who knew him and that person lives not 2 miles from me!!!

It's a 1.8 GTX with airconditioning, its like new having done just over 23000 kms, from the lack of use the brakes have seized but it's still here!

De poster woont in Zegge, vlakbij Roosendaal.

Is er dan toch nog 1 over?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2011 14:23 door JOtter.
Anonieme bezoeker
16-09-2011 14:23
Wat is die bron dan? Ben wel nieuwsgierig smiling smiley Jammer dat de kentekenplaten niet zichtbaar zijn.
Anonieme bezoeker
16-09-2011 14:24
Bron: [oldjapanesecar.proboards.com]

Kaartje erbij:

Volgens de poster zou hij dus hier ergens in de omgeving opgeslagen zijn...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2011 14:30 door JOtter.
De FP-BV-92 is het niet, die is grijs (volgens de RDW-site dan).
Er staat nog een Bricklin SV-1 naast, ook wel vrij bijzonder (maar niet uniek).
Anonieme bezoeker
16-09-2011 14:47
Blijkbaar. Toch leuk dat er minimaal een in Nederland is overgebleventhumbs up
Een historisch moment hier op het AW-forum!!
Als dit mogelijk is, dan leeft Elvis ook nog!
Ook meteen de duurste uitvoering, en dat in zo'n topstaat!

En als ik de rest van het verhaal moet geloven rijdt er ergens in Afrika een Feeling rond met maar drie wieldoppengrinning smiley
Geweldig dat er waarschijnlijk nog een Feeling is in Nederland!
Knap zoekwerk trouwens, JOtter! Niet alleen die Nederlandse Feeling, maar ook de talloze Russische Feelings.
Anonieme bezoeker
16-09-2011 21:25
Ha, die moet toch een keer naar een EMW-evenement komen, desnoods op een trailer! En inderdaad niets meer gehoord van die mailtjes naar Rusland...
Anonieme bezoeker
29-09-2011 20:10
Nog een lading afbeeldingen (Met behulp van wat chinese woorden) :

En wat ik me nu afvraag: Over dat de NL'se Feelings naar Afrika zijn gegaan, kan ik werkelijk niets vinden. Over dat de Feelings naar rusland toe zouden zijn gegaan wel. Zelfs de Taiwanese Wikipedia zegt het volgende:

不過,受限於種種主客觀的因素,飛羚101終究沒能完成外銷國外的使命,直到了1991年,由101改款而來的102,才順利外銷荷蘭。

外銷荷蘭的歐規車型和國產車有許多細微的地方有所差異,其差異大致如下:

很可惜地,這批102到了荷蘭以後,當地經銷商卻以部分品質問題拒絕驗收,使得這批車子只好整批賣斷給一家俄羅斯的貿易商,所以這批飛羚最終便在俄羅斯落腳,據裕隆老員工表示,因為裕隆在當地並無經銷商, 所以俄羅斯人只好自行改修部分零件(如小燈),甚至還有人寫信回裕隆,稱讚這批車很耐用,請求購買零件的趣事發生。

除了外銷荷蘭後轉運俄羅斯之外,在外銷荷蘭之前,為了測試歐規版本的耐久性,裕隆汽車曾經運了幾部飛羚102至中國大陸測試,測試完畢後並參加了當地的長春車展,在車展中大受好評後,便將這些車直接在大陸轉賣,因此中國大陸也是可以見到飛羚足跡的地區。

Vertaling met Google Translate:

Echter, de beperkte verscheidenheid van subjectieve en objectieve factoren, Impala 101 uiteindelijk niet aan de export van buitenlandse missie te voltooien, tot 1991, door de 101 102 uit de facelift, het met succes export van Nederland.

Nederlandse EU-export regelgeving en de binnenlandse auto-modellen, waar er veel subtiele verschil, het verschil is als volgt:

Helaas is de groep van 102 naar Nederland na de plaatselijke dealer weigerde akkoord gaat met een aantal kwaliteitsproblemen, waardoor de hele partij van deze auto's moest verkopen aan een Russische handelaar, dus deze zal worden in Rusland Feeling uiteindelijk afgewikkeld, volgens de Yulon oudere werknemers gezegd, want er is geen Yulon lokale dealers, zodat de Russen hun eigen aanpassingen hadden een aantal van de onderdelen (zoals kleine lampjes), en sommige zelfs schreef terug naar de Yulong, lof deze auto's is zeer duurzaam, met het verzoek aan te schaffen onderdelen interessante plaats.

In aanvulling op de Nederland voor export buiten Rusland na de overdracht, in Nederland vóór de uitvoer, met het oog op de duurzaamheid van de Europese versie van het reglement te testen, heeft Yulon verscheept meerdere Impala-test 102 naar het vasteland van China, na de tests en namen deel aan lokale Changchun Motor Show, in Motor Show in de veelgeprezen, zetten ze deze auto's verkocht in het vasteland direct, zodat het Chinese vasteland te zien Feeling voetafdruk is de oppervlakte.

Wat ik hier uit opmaak is dat er een handelaar was die de hele partij Feeling's heeft opgekocht, en ze in Rusland per stuk, zonder dealers, heeft verkocht. (En dat de particuliere kopers de autolampen zelf mochten aanpassen aan de Russische wetgeving).

Of zit ik er nu naast?

Iig, Nog een Yue Loong Feeling te koop (In Rusland, dat dan weer wel) :

[cars.auto.ru]

Anonieme bezoeker
02-06-2012 17:20
Na dit:

JOtter
laofan

Ik vraag me dat ook af... Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de Yue Loong Feeling in Rusland van 1992 tot 1995 is geleverd. Maar nou is de vraag inderdaad; Wat is er gebeurt met de Nederlandse Yue Loong Feelings? Ik weet niet hoe het in Rusland zit met kentekens etc, maar is het niet mogelijk dat de Nederlandse Yue Loongs een nieuwe 'datum eerste toelating' in Rusland hebben gekregen? Het lijkt me niet dat ze een auto als 'nieuw' verkopen terwijl de datum eerste toelating al 2 jaar oud schijnt te zijn. Maar dan zou de VIN-code ook niet meer kloppen, en zou geen enkele Russische Yue Loong Feeling een Nederlands kenteken kunnen krijgen (een 'originele' dan).

&

JOtter
Op een andere website heb ik nieuws gevonden dat de importeur alle Yue Loong Feelings naar Afrika heeft geëxporteerd om daar te dienen als Taxi's.

&

JOtter
Wat ik hier uit opmaak is dat er een handelaar was die de hele partij Feeling's heeft opgekocht, en ze in Rusland per stuk, zonder dealers, heeft verkocht. (En dat de particuliere kopers de autolampen zelf mochten aanpassen aan de Russische wetgeving).

Of zit ik er nu naast?

Ben ik maar eens opzoek gegaan naar informatie over de export van de Nederlandse Feelings. Totaal geen nieuwe informatie te vinden natuurlijk, dus ik heb de zoektocht ergens vorig jaar al opgegeven. Maar ineens kwam ik iets tegen toen ik alle foto's van Yue Loong Feelings die op de Russische site [kz.avto-nomer.ru] staan aan het opslaan was.

Deze foto stond er tussen:

Op zich is dit een gewone foto van een doorsnee Yue Loong Feeling 102. Oké, misschien is de staat wat beter dan gemiddeld, en die spoiler is ook apart. Maar als je inzoomt zie je dit:

En daar blijkt dus iets Nederlands te staan. 'Weesepoel' of iets in die richting. En er blijkt een Nederlandse garage zo te heten: [www.kia-weesepoel.nl]. Op dit moment verkoopt het bedrijf Kia's, maar na een mail verstuurd te hebben met de vraag of ze Yue Loong Feelings hebben verkocht, kreeg ik dit antwoord:

Blijkbaar zijn de Nederlandse Feelings, of in ieder geval een deel daarvan toch naar Rusland gegaan.

Dan is dat deel van het 'mysterie' ook weer opgelost. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2012 17:20 door JOtter.
leuk stukje speurwerk thumbs up
Leuk stukje speurwerk. Hij ziet er nog heel erg goed uit.
Wie gaat hem halen???grinning smiley

PS: Voor als je een nieuwe accu nodig hebt: spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2012 18:46 door Goedendag.
Nice. Wat een verhaal zeg, rond dit merk. Ik word er hebberig van.
Anonieme bezoeker
02-06-2012 21:24
Goedendag

PS: Voor als je een nieuwe accu nodig hebt: spinning smiley sticking its tongue out

Juist, die MOET terug naar Nederland!
grensrijder
Goedendag

Juist, die MOET terug naar Nederland!

En dan ook weer het originele kenteken terugvragen.winking smiley
Bestaat er zoiets als het tv-programma "Spoorloos", maar dan voor auto's? spinning smiley sticking its tongue out
Wat een geweldig speurwerk, briljant gewoon grinning smiley
Staat die Feeling ook te koop?
Anonieme bezoeker
03-06-2012 13:04
Daewoo-Chevrolet

Volgens mij niet, maar ik denk dat als je uit Nederland een Opel Vectra van 500 euro meeneemt en die ter ruil aanbiedt, beide partijen zeer blij worden. We hebben trouwens een Oost-Europa-deskundige op ons forum: TSOV. Kan die niet wat betekenen?
grensrijder
Daewoo-Chevrolet

Volgens mij niet, maar ik denk dat als je uit Nederland een Opel Vectra van 500 euro meeneemt en die ter ruil aanbiedt, beide partijen zeer blij worden.

Daar zat ik ook al aan te denken. In Rusland is welke Westerse auto dan ook een statussymbool, en vaak geldt hoe nieuwer hoe beter. Dus, wie gaat er naar Rusland met een oude Audi oid en neemt een Yue Loong mee terug?big smile smiley
Doe dan toch maar een Vectra. grinning smiley
Anonieme bezoeker
03-06-2012 13:32
Fantastisch werk, speurneus J. Otter!
Op 16 sept. 2011 kwam je al aan met de laatste Feeling, die nog altijd in Zegge (volgens de laatste berichten) staat opgeslagen. De eigenaar is erg terughoudend en wil er geen publiciteit aan geven.
Op 24 okt. 2010 heb ik de mogelijkheid geopperd dat de Nederlandse Feelings in Rusland zijn herverkocht, en jij levert het bewijs met deze auto van garage Weeseboer uit Ten Boer dat dat klopt! Heeft Weeseboer nog administratie (b.v. de oude kentekens?) van deze auto's?
De Russische Weeseboer auto (A953BE64) werd via internet verkocht op 13 juli 2010 (https://kz.avto-nomer.ru/nomer885363), dus die is allang weer verdwenen. Of heeft iemand toegang tot de Russische rdw gegevens??
Nogmaals, wat een stap voorui!
Hij komt uit saratov oblast.Kun je gelijk langs tsernobylgrinning smiley (Wat zou ik daar graag langs willen)
Anonieme bezoeker
03-06-2012 14:11
grensrijder
Daewoo-Chevrolet

Volgens mij niet, maar ik denk dat als je uit Nederland een Opel Vectra van 500 euro meeneemt en die ter ruil aanbiedt, beide partijen zeer blij worden. We hebben trouwens een Oost-Europa-deskundige op ons forum: TSOV. Kan die niet wat betekenen?

&

laofan
Fantastisch werk, speurneus J. Otter!
Op 16 sept. 2011 kwam je al aan met de laatste Feeling, die nog altijd in Zegge (volgens de laatste berichten) staat opgeslagen. De eigenaar is erg terughoudend en wil er geen publiciteit aan geven.
Op 24 okt. 2010 heb ik de mogelijkheid geopperd dat de Nederlandse Feelings in Rusland zijn herverkocht, en jij levert het bewijs met deze auto van garage Weeseboer uit Ten Boer dat dat klopt! Heeft Weeseboer nog administratie (b.v. de oude kentekens?) van deze auto's?
De Russische Weeseboer auto (A953BE64) werd via internet verkocht op 13 juli 2010 (https://kz.avto-nomer.ru/nomer885363), dus die is allang weer verdwenen. Of heeft iemand toegang tot de Russische rdw gegevens??
Nogmaals, wat een stap voorui!

De Yue Loong Feeling staat/stond (inderdaad) niet te koop, de site [kz.avto-nomer.ru] is een auto-spot site, ongeveer hetzelfde als het 'Wat zag jij voor bijzonders vandaag?'-topic hier op het Autoweekforum, alleen is het dan dus een site en geen topic. De foto van de Yue Loong werd geplaatst op 13 juli 2010, maar gezien de staat zal de Yue Loong er nu ook nog wel zijn (vermoed ik.) Er worden trouwens wel vaker Yue Loong Feelings 'gespot' in Rusland, op de site kan je bijv. foto's zien van spots op 1 juni 2012 en 24 mei 2012. Opmerkelijk is wel dat de gespotte Yue Loong Feelings (bijna) allemaal uit een verschillende 'provincie' komen, en dus niet allemaal uit 'provincie' 78, dat staat voor Sint Petersburg.
Anonieme bezoeker
03-06-2012 15:02
D. Elzinga
grensrijder
Daewoo-Chevrolet

Volgens mij niet, maar ik denk dat als je uit Nederland een Opel Vectra van 500 euro meeneemt en die ter ruil aanbiedt, beide partijen zeer blij worden.

Daar zat ik ook al aan te denken. In Rusland is welke Westerse auto dan ook een statussymbool, en vaak geldt hoe nieuwer hoe beter. Dus, wie gaat er naar Rusland met een oude Audi oid en neemt een Yue Loong mee terug?big smile smiley

Als TSOV zich als partner-in-crime meldt, wil ik er wel een avontuurtje aan wagen.
Wel een eindje rijden, niet ver van Kazachstan smiling smiley Hoewel dat nauwelijks verder is dan naar Nordkapp, dat klinkt toch een stuk dichter bij.
Kan er niet iemand in het Russisch een 'Yue Loong gezocht' advertentie op een plaatselijke marktplaatsachtige site plaatsen?
Anonieme bezoeker
03-06-2012 16:42
Ik wil best helpen om dat ding terug te krijgen, vertalen e.d., wellicht meereizen enzo. Maar dan moeten we wel wat meer info hebben, die oblast (regio) waar het kenteken vandaan komt is groter dan Nederland, dus daar rij je niet ff op de bonnefooi heen, op zoek naar een Yue Loong.
En als je 'm dan hebt, ben je er nog niet. Ik ken Rusland een beetje, en dat wordt waarschijnlijk nog een leuk bureaucratisch avontuur om dat ding uit te voeren (formulieren met minstens zes stempels enzo).

PS. Waarom linkt iedereen op deze pagina naar de Kazachstaanse variant van avto-nomer, terwijl die site ook een Engelse versie heeft nut smiley

Maar dan moeten we wel wat meer info hebben, die oblast (regio) waar het kenteken vandaan komt is groter dan Nederland, dus daar rij je niet ff op de bonnefooi heen, op zoek naar een Yue Loong.

Daarom moet er eerst een exemplaar gevonden worden waarvan zeker is dat de eigenaar wil verkopen.
Anonieme bezoeker
03-06-2012 17:02
grensrijder
D. Elzinga
grensrijder
Daewoo-Chevrolet

Als TSOV zich als partner-in-crime meldt, wil ik er wel een avontuurtje aan wagen.

&

tsov
Ik wil best helpen om dat ding terug te krijgen, vertalen e.d., wellicht meereizen enzo. Maar dan moeten we wel wat meer info hebben, die oblast (regio) waar het kenteken vandaan komt is groter dan Nederland, dus daar rij je niet ff op de bonnefooi heen, op zoek naar een Yue Loong.
En als je 'm dan hebt, ben je er nog niet. Ik ken Rusland een beetje, en dat wordt waarschijnlijk nog een leuk bureaucratisch avontuur om dat ding uit te voeren (formulieren met minstens zes stempels enzo).

PS. Waarom linkt iedereen op deze pagina naar de Kazachstaanse variant van avto-nomer, terwijl die site ook een Engelse versie heeft nut smiley

Mocht het ooit lukken, dan hoop ik dat je er een reddingsoperatie van maakt net als met de Croma. Ik wil best mede-eigenaar zijn van een Yue Loong Feeling big smile smiley en @ tsov: Deze site bedoel je zeker?: [platesmania.com] Gek dat ik niet eerder zag dat er ook een Engelse versie beschikbaar is...

En er staat er nog een te koop... :

[kemerovo.drom.ru]

Kost wel €1959,- nut smiley (En de staat van de auto.... smiling bouncing smiley)
Geweldige speuracties, JOtter!thumbs up Dit zou inderdaad wel eens in een hele mooie 'Breng een Yue Loong terug naar Nederland'-actie kunnen uitmonden.
Briljante actie, JOtter!! thumbs up

Lijkt me een leuk avontuur voor leden van Elk Merk Waardig om die Yue Loog te gaan halen.
Maareh grensrijder, jij ging toch niks meer bijkopen?big smile smiley
Een Yue Loong Feeling is buitencategorie. Daarvoor vervallen alle gemaakte afspraken, beloften, wetten en regels. Punt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.