Oost-Europese Auto's Kameraden: foto's OostEuropaDag pag19

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Oost-Europese Auto's Kameraden topic
28-01-2010 17:59
nog een uaz gespot in Duitsland

deze stond er bij
ddrman
Mijn nieuwe wartburg
Mooie kar, mooie sombere foto ook (wel een beetje groot!).
Anonieme bezoeker
29-01-2010 16:52
ja sorry voor het formaat
ben erg blij met de wartburg
@ idranor heb je nog plaatwerk nodig voor je zastava kan aan een heleboel nieuw plaatwerk komen
Anonieme bezoeker
05-02-2010 22:25
ik zag in mijn VWO-5 scheikundeboek een plaatje van een gedeelte van een auto en dat kwam mij bekend voor. ik keek er even na en toen zag ik vrij snel dat er een Skoda 105/120/130 in mijn scheikunde boek staatsmiling smiley. het begin van de A-stijl (en het een en ander er omheen) is gefotografeerd als voorbeeld van corrosie.. ik zal morgen wel ff een fotootje maken. zo wordt sscheikunde toch wel weer interessantspinning smiley sticking its tongue out
Anonieme bezoeker
07-02-2010 12:47
op dat plekje is mijn 130 ook niet helemaal fris meer.
Haha, schitterend. Overigens is mijn bruine 105 ook daar aangetast. Verder nergens, alleen dáár.
Anonieme bezoeker
09-02-2010 22:08
toch wel niet voor niets dit voorbeeld gekozen dus, maar ik had liever een plaatje van de hele auto!winking smiley
Anonieme bezoeker
10-02-2010 21:07
@ddrman: ja ik kan zeker nog plaatwerk voor de Zastava gebruiken! Wat kun je krijgen? En hoe? Toffe Wartburg trouwens, lekker kleurtje. smileys with beer
Anonieme bezoeker
10-02-2010 21:15
@ Idranor via klokerholmer kan ook alles voor de ritmo krijgen deuren achterklep voor de zastava buiten dorpel voorspatborden en achter wiel rand
Anonieme bezoeker
12-02-2010 19:50
Klinkt goed! Is daarvan een site? Als onderdelen op de site staan heb je kans dat als je het wil bestellen, blijkt dat het niet meer leverbaar is. Desalniettemin interessant! Zeker voor de Zastava kan ik nog wel wat goed plaatwerk gebruiken. cool smiley
Anonieme bezoeker
13-02-2010 17:32
ja maar dan moet je een bedrijf zijn en daar een accaunt hebben
Hallo,

Ik reageer even op een add in het TATRAregister n.a.v de DE 39 58 die op bovenstaande foto staat.
Ik ben de huideige eigenaar van de TATRA sinds 1990.
Als je vragen hebt kan je me mailen ; tomblikslager@kpnplanet.nl

Met groet,
Tom Blikslager
Schop dit topic weer wakker winking smiley

Mijn Skoda 130, inmiddels iets meer dan een maand in m'n bezit smiling smiley
Ziet er strak uit! Lekker retro-kleurtje, staat 'm goed.
Anonieme bezoeker
18-03-2010 21:06
Een nette 86-er. Luxe model voor die tijd. De 1300 was in 1986 volgens mij net nieuw. Eveneens was het het eerste jaar dat Skoda met een vijfversnellingsbak kwam (als mijn Skoda kennis voldoende is....).

Eerlijk gezegd ben ik mij pas echt in Skoda gaan verdiepen met de komst van de Favorit. Wees zuinig op deze Skoda, zoveel zie je er niet meer. Al lid van de Skoda club Nederland?
Heel mooie wagen, Skitmeister!thumbs up
Anonieme bezoeker
20-03-2010 13:13
Deze al gezien op
www.carsandshirts.com?

T-shirts van
DKW
NSU
Wartburg
FSO
TATRA
SKODA
LADA
GAZ VOLGA

[621.leuketshirts.nl]#

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2010 10:47 door Roberto Benzino.
Leuk, die shirtjes!

Ik zag nog helemaal geen foto's hier van de Oost Europa dag in Aalsmeer! En dat terwijl AutoWeek er nog wel een hartstikke leuke reportage van heeft heeft gemaakt.

Nog wat fotootjes van mij dan maar?

Deze Trabant staat weg te kwijnen.

Zwolle
Anonieme bezoeker
20-03-2010 21:12
Oost-Europese-auto-dag in Aalsmeer? crying smilie Hoe heb ik dat nou kunnen missen? Wanneer was dat? Ziet er heel gaaf uit! En weet je wat het meest bizarre is? Mijn Skoda staat aan diezelfde weg (Legmeerdijk) in een kas te wachten op betere tijden, een klein stukje verderop!
Die melkus is wel heel erg gaaf overigens.
Anonieme bezoeker
20-03-2010 21:25
het was inderdaat erg leuk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2010 20:27 door ddrman.
Idranor
Oost-Europese-auto-dag in Aalsmeer? crying smilie Hoe heb ik dat nou kunnen missen? Wanneer was dat? Ziet er heel gaaf uit! En weet je wat het meest bizarre is? Mijn Skoda staat aan diezelfde weg (Legmeerdijk) in een kas te wachten op betere tijden, een klein stukje verderop!

Ja, dat is wel maf ja! Had je er met de Skoda en met de Zastava kunnen staan. Zastava hadden ze daar nog niet trouwens. Leuk idee voor de volgende keer! Houd voor de zekerheid de organisator even in de peiling: www.pietpruttel.nl
Anonieme bezoeker
21-03-2010 09:40
Hallo Oost Europa Kameraden
Ik heb samen met 2 vrienden de Oost Europa Dag in Aalsmeer georganiseerd en ben nieuw hier op het forum. Ik vind het nu al leuk om te lezen dat er nog meer liefhebbers zijn voor de auto's vanachter het v.m. IJzeren Gordijn. Wij hebben geprobeerd om zoveel mogelijk voertuigen uit die landen bijeen te brengen maar een Zastava- of FSO club of eigenaren heb ik niet weten te vinden. Er stonden wel een enkele FSO's uit diverse jaren, zoals Syrena, Warszawa en Prima. Graag kom ik in kontakt met eigenaren van Zastava, FSO Polski, maar ook van bromfietsen, motorfietsen, boten en verder zo'n beetje alles wat wielen heeft, uit de Oostbloklanden om een nog completer overzicht te krijgen. Maar zij moeten wel gebouwd zijn daar voor 1989, het jaar van de val van de muur.
Iemand schreef hier op het forum dat het er een beetje sjofel uitzag, ach dat klopt wel een beetje, het leek wel Oostblok van voor 1989 hoop ik.cool smiley

Wij organiseren voor de 10e keer dit jaar een rit voor Oostblokkers in oktober en zien daar ook graag allerlei merken aan meedoen.
Ik ben benieuwd wat jullie hier op het forum allemaal hebben aan Oostblokkers.

Piet van Leeuwen
Ik ken iemand met zo'n zilveren Tatra T87. Fraai! Superieur gewoon.
Geweldige foto's, lijkt me een leuke dag geweest! Die Melkus is helemaal super, wat een zeldzaamheid...
Anonieme bezoeker
21-03-2010 16:34
Als er weer eens zoiets is kom ik graag langs met de Zastava, voor oktober houd ik me aanbevolen! Of de Skoda dan al weer rijdt weet ik niet. Ik ken trouwens nog wel enkele eigenaren van Zastava's 1100, en er was hier iemand actief met een Yugo. Zastava's 750 zijn hier ook nog wel te vinden in NL maar ik ken niemand die er eentje heeft.
Anonieme bezoeker
21-03-2010 20:01
Idranor
Als er weer eens zoiets is kom ik graag langs met de Zastava, voor oktober houd ik me aanbevolen! Of de Skoda dan al weer rijdt weet ik niet. Ik ken trouwens nog wel enkele eigenaren van Zastava's 1100, en er was hier iemand actief met een Yugo. Zastava's 750 zijn hier ook nog wel te vinden in NL maar ik ken niemand die er eentje heeft.

Je bent welkom en de andere Zastava en Skoda liefhebbers ook natuurlijk.
Je weet niet of er een club van bestaat?

Piet
@ Piet Pruttel:

Hier nog een groot liefhebber van met name DDR-voertuigen.
Mijn Trabant:
Bedankt voor de reacties here. Ik ben inderdaad al lid, helaas was mijn auto het weekend van de oost europa meet niet in orde, maar ben wel gaan kijken smiling smiley

leuke middag inderdaad, veel gave auto's!

mijn setje foto's hier:
[www.flickr.com]
Anonieme bezoeker
25-03-2010 22:57
Nou jij hebt veel mooie foto's gemaakt. Ik heb op m'n site er een link naar gemaakt.

Piet
Anonieme bezoeker
26-03-2010 08:42
Kristian, zo'n zelfde kleurtje heb ik ook gehad, ook een heel mooie auto net zoals die van jou als ik het zo zie op de foto.
Deze pas verkocht omdat ik toch wel een beetje een uit de hand gelopen aantal auto's had verzameld en er een paar moeten vertrekken. Nu nog een Wartburg 353 uit 1972 in de aanbieding. Het doet me wel een beetje pijn maar ach ik heb er nog steeds veel.

Piet cool smiley
Anonieme bezoeker
26-03-2010 18:19
Piet Pruttel
Idranor

Je bent welkom en de andere Zastava en Skoda liefhebbers ook natuurlijk.
Je weet niet of er een club van bestaat?

Piet

Volgens mij is er in Nederland geen Zastava/Yugo club. Enkele Zastavarijders zijn lid van de Fiatclub. Of misschien moet ik zeggen enkele Fiat-clubleden hebben een Zastava.
In de nieuwe AutoBild Klassik staat een leuk artikel over Skoda prototypen.
Anonieme bezoeker
03-05-2010 13:32
nee inderdaad volgens mij geen zastava/yugo club in nederland
Anonieme bezoeker
05-05-2010 10:21
zo zie ik ze het liefst

Mooi zo'n Wartburg. Als ik ruimte had zou ik graag zo'n auto erbij willen hebben.
Anonieme bezoeker
05-05-2010 18:25
Ja ruimte....
Ik blijf er ook over dromensmiling smiley
Doe mij maar geld. Dan komt die ruimte er vanzelf ook wel.grinning smiley

Inderdaad erg mooie 353, precies zoals 'ie zou moeten zijn.
Anonieme bezoeker
08-05-2010 00:45
Juist, dat vieze onbestemde groenige kleurtje is helemaal perfect! grinning smiley

En tja, ruimte en geld... en tijd!
Anonieme bezoeker
08-05-2010 09:16
In het vakantiefototopic staan wat foto's van mijn reisje naar Oost-Europa.
Anonieme bezoeker
20-05-2010 21:45
die linker buitenspiegel van die Wartburg, die lijkt net van een Saab 96 of 95. is dat een originele wartburgspiegel?
(sorry, dat soort details vallen mij gewoon opgrinning smiley)
Ik heb liever een Wartburg 1.3 smiling smiley

Tweetakt is leuk, maar één auto op tweetakt is al genoeg :P
Geld is bij een Wartburg niet snel een probleem. Zijn nog heel betaalbaar en de onderdelen ook. Ik krijg alleen thuis wel ruzie als ik een aanschafbig smile smiley
Geld is bij een Wartburg niet snel een probleem. Zijn nog heel betaalbaar en de onderdelen ook. Ik krijg alleen thuis wel ruzie als ik een aanschafbig smile smiley

@S120LS: Volgens mij stond jij afgelopen zaterdag bij de Intratuin in Zwolle.
Kristian

@S120LS: Volgens mij stond jij afgelopen zaterdag bij de Intratuin in Zwolle.

Klopt! Met deze! (zat ik weer niet op te letten? Ik heb jou blijkbaar niet gezien!)

Ik stond op Hemelvaarstdag op Wings and Wheels (Hoogeveen) nog even naast een hele nette Trabant.

Anonieme bezoeker
21-05-2010 11:50
ginkelvanmichiel
Ik heb liever een Wartburg 1.3 smiling smiley

Tweetakt is leuk, maar één auto op tweetakt is al genoeg :P
nou wij hebben er een een blauwe uit 1990
Anonieme bezoeker
21-05-2010 22:51
Het blijft een leuk ding die Skoda. Wel een gek deukje in de dorpel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.