Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Gepost door Arievectra 

Sierlijstklemmetjes, zijn die van een Golf 1 toevallig hetzelfde? http://www.volksparts.eu/contents/nl/d365_Sierlijsten.html

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2019 21:39 door Sjon77.
Dat zie er goed uit John. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik heb jou een privébericht gestuurd.

John van der Steen001

Wat ik nog niet kan vinden zijn achter schokbrekers uitlaat handremkabel en klemmetjes voor de sierlijstjes portieren wie kan me helpen aan nummers of adresjes waar ik dit kan kopen.
Gr John
Echt heel mooi Johneye popping smiley

De rode clipjes voor de dorpellijst passen ook. Je moet de gaatjes iets groter maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2019 16:28 door Rush2112.
Hoi mannen
Super dat jullie mee denken voor onderdelen .thumbs up
Hoi Otto ja heb van Be gehoord dat je veel onderdelen hebt ben ook al eens met Be op een meting geweest heb je toen gesproken.
Als het lukt komen we samen dit jaar nog naar een meting.
Schokbrekers nog niet gevonden maar heb een paar opties .
Hoi Rush de klemmetjes voor de lijsten op de kokkerbalken en portieren heb ik.
Het zijn de klemmen die het rubber en de sierlijstjes aan onderkant van het portierraam zitten.
Als je het lijstje er af hebt moet je deze een kwart slag draaien om het rubber er af te halen.
Heb de achteras gespoten even remleiding na maken en cilinders er op maken dan nieuwe lagers er in dan kan hij weer onder de passat foto`s oud en nieuw volgen.
Gisteren druk bezig geweest met schuren bijna klaar voor grondverf.
Portieren moeten nog maar stap voor stap gaan we verder.
Dan heb ik nog een vraag heb velgen er bij dit zou een optie zijn toen der tijd ( zie foto )
Het was super mooi weer vandaag heb van middag bij Deventer al een passatje gezien.smiling bouncing smiley
Heb vanmiddag ook even een rondje gereden met mijn Mb 1972 het vloekt maar wel mooi.
Gr John
Ik heb geen idee of ze van een polo zijn.
Men zegt dat het velgen zijn die toen onder passat als optie te koop waren ???????
Daar om vraag ik is dat zo .
De kenners zullen dit weten denk ik.
Ik vind ze niet mooi kan me ook niet voor de geest halen dat ze er in de jaren 1977 er onder zaten.
Ik heb van 1976 tot 1991 in een auto schade bedrijf gewerkt veel auto``s gezien maar niet met deze velgen.
Zal eens kijken of er nummer ( oem ) in staan.
Gr John
Zijn bij mijn weten geen Polo velgen.
Als er geen VW-onderdeel.nr. in staat, vermoed ik eerder een aftermarket velg uit de jaren 80??

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2019 22:20 door Sjon77.
Goededag allemaal!

Sinds een tijdje ben ik blij met een bekende wagen van hier op dit forum: (na wat wat werken is hij na 4 jaar stilstand weer terug op de weg)

Ik lees zo nu en dan al eens een stukje van de 69 (...) pagina's die jullie bij elkaar hebben geschreven, heerlijk al dat enthousiasme voor deze modellen! Dus het leek me leuk om deze ook nog eens de revue te laten passeren. winking smiley

Groeten Rik
Gefeliciteerd met de aankoop Rik. Dit is inderdaad een bekende Passat in dit forum.
Hoi Rik,
Heel gaaf dat je Flip z'n Variant overgenomen hebt.thumbs upthumbs upthumbs up
Hoi Rik
Mooi man dat je deze hebt .
Het is dus ook een Facelift zoals ze het noemen op het forum .
Nog een paar weekjes en hij is ook 40 jaar geen beperkingen meer met overgang regeling gewoon het hele jaar belasting vrij rijden.
Neem aan dat het een hobby auto is ( dus winter lekker slapen ) even mooi poetsen en gaan .
Ik hoop dit jaar nog te treffen op een bijeenkomst van de club.

Nog een vraag algemeen is er een kalender wanneer er clubritten of andere bijen komsten.

Mijn passatje staat in de grondverf alleen de portieren nog.
Morgen de achteras in elkaar zetten en als het lukt ook weer onder de auto. ( plaatje volgt )

Gr John
Klein wereldje dat van de passats! Ben zelf altijd met Golf, Scirocco en T3 bezig geweest, (heb er daar ook een aantal van staan) en da's toch wel wat anders. Lijkt me leuk jullie passat meetings eens te bezoeken. Zelf was ik vroeger veel meer fan van de vroegere coupés, maar dat face-lift neusje is ook weinig tegen te hebben!

Hij heeft de laatste 4 jaar wel even lang genoeg geslapen, nu wordt er gewoon weer mee gereden. winking smiley Ik ga hem beetje bij beetje weer netjes maken, er is genoeg aan te doen, maar dat wisten jullie wel al gok ik...
Hoi luitjes
Gisteravond achteras er weer onder gemaakt ziet er weer netjes uit.
Na lang zoeken schokbrekers gevonden rem schoenen weggebracht worden gestraald en voorzien van nieuwe voering.
Hij staat inmiddels in de grondverf sponningen gespoten.
Hoi Otto ben nog op zoeken naar nette rubbers binnen zijde portieren en achterklep klemmetjes voor raam lijstjes ( zie foto ) als wat kunt betekenen hoor ik het graag.
Hebben jullie de bolide al gepoetst en klaar staan het is Maart dus ze mogen de weg weer op.
Tot later John
Mooi project John.

De velgen zijn inderdaad aftermarket velgen uit de jaren 80, kijk maar even in mijn topic naar m'n Panda 45. Mocht je er vanaf willen en ze zijn in nette staat mag je me altijd een berichtje sturen! Als ze de juiste maat zijn heb ik wellicht interesse.
Hoi Allemaal!

Nu er alweer een heel aantal kilometers gereden zijn, de technische kant zijn grote onderhoud gehad heeft en het wagentje z'n plek heeft bewezen, is het tijd om wat aan de carrosserie te gaan doen. In het verleden is er al een en ander aan gelast, dat wil ik netjes maken, maar plaatwerk is dus erg lastig aan te komen. Zijn er hier nog mensen die op een voorraad zitten of een donor kas hebben? Daarnaast heb ik de zoektocht wat verbreed en het lijkt dat de bodem (gaat vooral om de achterasophanging) van de audi 80 B2 min of meer gelijk is aan die van de passat 32, hebben jullie daar ervaring mee?

Groetjes!
Op zondag 7 Juli 2019 organiseren wij een bijeenkomst voor de Audi 80 B1 én VW Passat B1 liefhebbers. Officieel is het een B1-treffen, maar liefhebbers van de Passat B2 (32B ) en andere liefhebbers zijn ook van harte welkom.
Elkaars auto's bekijken, gezellig kletsen, een toerrit rijden en er zijn onderdelen voor de B1 en B2.
De vaste liefhebbers hebben via de mail al een uitnodiging ontvangen. Wil jij er ook bij zijn, laat dan een privé bericht achter en je ontvangt ook de uitnodiging.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2019 23:53 door AvantTurbo.
Hoi Rik, ik denk niet echt dat de ophanging van de achteras lijkt op die van een Audi B2. Is het daar verrot?
Er is aan een kant wel wat te verbeteren inderdaad. Ik kan zo snel even geen betere foto terugvinden, maar dit is een audi, lijkt me identiek:

Hoi luitjes.
Het mooie weer komt er aan dus poetsen rijden onze bolide .
He Rik kan het niet goed zien op de foto maar is het wel zo erg als je schetst .
Eerst goed schoon maken denk ik voor je bodemplaat end gaat vervangen.
Ik ben inmiddels al aardig opgeschoten met mij passatje .
Heb hem 14 dagen geleden gespoten rechter voor en achter scherm moeten opnieuw helaas.
7Juli is er een meting ik hoop dat ik hem gereed hem denk het wel.
Graag zou ik Otto en Stephan ontmoeten volgens mij heb ik jullie al eens ontmoet samen met Be waar de Passat toen van was .
Misschien kan iemand mij helpen .
Ben nog steeds op zoek naar schokbrekers achter met 321.513.031 A
Otto & Stephan heb van BE gehoord dat jullie misschien kunnen helpen aan onderdelen .
Wil wel een PB sturen wat ik nog zoek.
Ik hoop alle liefhebbers te ontmoeten 7 Juli.
Tot dan John
Ik blijf nog steeds iets verkeerd te doen met foto`s te plaatsen . het komt goed.
Zie hem live 7 Juli.
John
John van der Steen001
Hoi luitjes.
Het mooie weer komt er aan dus poetsen rijden onze bolide .
He Rik kan het niet goed zien op de foto maar is het wel zo erg als je schetst .
Eerst goed schoon maken denk ik voor je bodemplaat end gaat vervangen.
Ik ben inmiddels al aardig opgeschoten met mij passatje .
Heb hem 14 dagen geleden gespoten rechter voor en achter scherm moeten opnieuw helaas.
7Juli is er een meting ik hoop dat ik hem gereed hem denk het wel.
Graag zou ik Otto en Stephan ontmoeten volgens mij heb ik jullie al eens ontmoet samen met Be waar de Passat toen van was .
Misschien kan iemand mij helpen .
Ben nog steeds op zoek naar schokbrekers achter met 321.513.031 A
Otto & Stephan heb van BE gehoord dat jullie misschien kunnen helpen aan onderdelen .
Wil wel een PB sturen wat ik nog zoek.
Ik hoop alle liefhebbers te ontmoeten 7 Juli.
Tot dan John

De schokbrekers zijn nieuw gewoon nog te verkrijgen.
Voor de overige onderdelen mag je wel een PB sturen. We hebben veel maar ook niet alles!
John, heb je de clipjes nu gevonden voor de sierlijst en het raamrubber?
Hallo mannen
Ja de clipjes heb ik gevonden bij mij in de buurt zit nog een garage die er paar jaar geleden is gestopt.
Deze man is alleen verder gegaan en doet nog wat kleine klusjes.
Hij heeft zelf ook nog een Passat van 1980 geheel origineel met 80000 km .
De maan haalde een oud houten kistje voor de dag en rommelde wat en zij moet je de lange of korte hebben hij viste er zo een paar voor mij uit.
Van hem heb ik ook het nummer gekregen van de schokbrekers .
Heb al veel op Google gezocht en dan kom je ze tegen heb bij zaken besteld maar krijg steeds het antwoord terug kunnen we niet leveren ondanks dat ze wel op hun site staan.
Kan iemand mij een adres geven waar ze deze wel hebben.
Otto ik begrijp de je niet alles hebt.
Langs de dak rand zitten kunststof sier lijsten deze zijn niet mooi meer stuk zelfs.
De oudere type`s hebben er metalen langs zitten weet niet of deze passen maar kunnen altijd kijken toch.
Als deze hebt ben ik erg blij.
Dan zoek ik een kofferbak rubber al is deze gedeeltelijk goed zodat ik er gedeelte van kan gebruiken.
Ook het onderste rubber bij het linker portier in de sponning.

Mannen nog bedankt voor respons.
Gr John
Hoi Rik
Ziet er zo op de foto haveloos uit.
Zo keek ik er bij die van mij ook zo naar.
Heb eerst as er onder weggehaald en ben eerst de plekken schoon gaan maken.
Toen zag het er al heel anders uit.
Heb je de binnen bekleding al eens los gehaald zie je daar ook sporen van roest dan word het anders zo niet zou ik beginnen met schoonmaken aan onderkant .
Gr John
Enkele weken terug reed ik op mn motor met het mooie weer een pittig rondje om zag ik in een westfries boerendorpje een donker bruine passat b1 staaneye popping smileyyawning smiley
Op de foto gezet natuurlijk!
Via PB wil ik die foto wel naar je zenden.
Kenteken is niet zichtbaar omdat de afstand te groot was, hij stond achter een hek op een industrie terrein.
Het gaat om het laatste model. ongeveer 1980.
Ziet er nogal kansloos uit. Desalniettemin toch al gereserveerd.
In november 2017 stond een gelijke Passat in dezelfde staat te koop. Die kwam toen hier op het forum voorbij. Waarschijnlijk is dat dezelfde Passat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close