Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Gepost door Arievectra 
je ziet ze bijna niet meer, de passat b1.
de gemiddelde passat b1 belande al snel op de schroothoop.
ik heb er nog een staan, het is een GLS uitvoering uit '77.
waarschijnlijk heeft m'n passat lang in de schuur gestaan in duitsland, want hij is nog zeer netjes
en 2 jaar geleden ingevoerd vanuit duitsland.

ben benieuwd wie er nog meer een passat b1/audi80 b1 heeft of interesse in de auto's heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-11-2008 19:00 door Arievectra.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2011 08:35 door Arievectra.
Die Passat ziet er i.d.d. nog prima uit, en je ziet ze niet vaak nee.

Overigens zijn de groene audi 80 en de nog veel zeldzamere 80 avant van het type B2 maar dat terzijde.
Die passat ziet er netjes uit voor zijn leeftijd. net model spreekt me niet aan, maar dat spoilertje is wel lekker 70's. Lijk het linkerscherm zo dof of is die dat echt?
idd linkerscherm is dof, is niet goed overgespoten.
Ik zag er laatst nog 1, al was dat ook import, het kenteken: 78-PS-BT.
Gave bak hoor. Bedankt voor de foto´s.
Mijn pa had een variant met enkele, ronde koplampen.
op dit forum zie ik er een foto van staan.
Nu ik de foto´s van het interieur zie, komen alle herinneringen weer boven.
Allen hadden wij van die plastic plakstof, hoe heet dat ook alweer.
Zat ook in kevers en in mercedessen 200d uit jaren 70
Ik weet nog goed dat de broer van mijn oma er eentje had, een oranje stationcar, van het eerste type (dus met enkele koplampen). Heb er alleen geen foto meer van, en die auto is ook allang weg denk ik...
jan666 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gave bak hoor. Bedankt voor de foto´s.
> Mijn pa had een variant met enkele, ronde
> koplampen.
> op dit forum zie ik er een foto van staan.
> Nu ik de foto´s van het interieur zie, komen alle
> herinneringen weer boven.
> Allen hadden wij van die plastic plakstof, hoe
> heet dat ook alweer.
> Zat ook in kevers en in mercedessen 200d uit jaren
> 70

ow, van die skayleren stof.
daar brande je je billen/benen op als de zon erop scheen.
en als je een beetje zwete met korte broek dan plakte je er aan vast.
Deze Audi 80 (typ 81) Millionenausgabe is van mijn kameraad. Origineel net 30 000 op de teller en werkelijk in nieuwstaat.

mooie audi, die is echt in concours staatthumbs up

heeft ie ook weinig km's?
Das jammer! Zie ze liever in een betere staat! big smile smiley
Een man bij mij in de straat is er 1 aan het restaureren volgens mij, zal eens kijken of ik wat foto's kan nemen!
Beetje uitdeuken en bijplamuren en die passat kan er weer 10 jaar tegen aan..............winking smiley
Ik ga morgen wel even op zoek naar wat oude testen, ik herinner mij een hele leuke dubbeltest tussen de Passat en 80 in de Autokampioen uit 1978. Er was in dat jaar door dat bld ook nog een tevredenheidsonderzoek onder bezitters van deze auto's , waarbij een van de hoogste scores ooit werd gehaald.
Ik heb ook ooit een Passat LD 2drs gehad met rechthoekige koplampen, bouwjaar 1979, de FG-80-RZ. Toen ik zojuist in de oude papieren keek, was ik vooral verrast door het gewicht van de auto: 879 kg!!!!
Ik weet zeker dat ik er nog een aantal dia's van heb, toch maar eens omzetten naar mijn pc.
Van de week nog 1 gespot: '78er VW Passat 50-XL-JH
Leuk dat ik via google op dit forum terecht kom. big smile smiley

Ik heb net mn rijbewijs en ik zat te zoeken naar een auto, en ik wou wel iets anders dan een standaard golfje of 106'je waar je iedereen van mijn leeftijd in rond ziet rijden (voel je niet beledigd als je dit hebt, maar tis niet echt mijn ding). Ik zat eerst te kijken naar een oude mercedes maar toen kwam ik een passat b1 tegen, en ik heb een paar kleine vragen.

Ik wil graag een passat b1 kopen, ik had namelijk een hele leuke gezien op internet. En ik ga binnekort hem bezichten. Maar ik was gelijk al verliefd op de auto. Ik had dit type nog nooit eerder gezien (fastback ofzo noemen ze het).

Hij komt uit 1976, met leren interieur en met houten dashboard. Ik vind hem niet alleen super mooi, het rijd ook nog goedkoop (gas)..

Maar wat ik wou vragen is: heeft iem. nog tips waar ik op moet letten? Stel dat die in hele goede staat is, hoeveel zou die dan waard zijn? Volgens de verkoper is die als nieuw.

Alvast bedankt voor je reactie..
Mocht je 'm hebben gekocht, laat het hier dan ook even wetenthumbs up
Hier in Drachten rijdt er ook een rond. Een bruin/oranje Audi 80. Is van een oud klasgenoot van me. Ik zal eens zien of ik wat foto's kan maken.smiling smiley

Deze is bijzonder! Volgens mij heeft iemand uit Breda zo eentje!
Wat mij opvalt is, dat het nummerbord "estate" vermeld, terwijl dat toch bij Audi, Avant zou moeten heten?

@auto-freak, bij een dergelijk oude auto moet je eigenlijk op alles letten, maar het voornaamste lijkt me roest, motorisch is alles wel te fiksen, maar roest is een ander en veel duurder verhaal.
Maar die 80 station is volgens mij alleen in de VS geleverd, misschien dat ie daarom Estate genoemd werd. Heb er vorig jaar eentje gezien op Retro Mania.
Maar die 80 station is volgens mij alleen in de VS geleverd, misschien dat ie daarom Estate genoemd werd. Heb er vorig jaar eentje gezien op Retro Mania

Dat zal het wel zijn, maar dan is het ook geen Audi 80 Estate, maar een Audi 4000 Estate, in America denken ze Big en 80 is natuurlijk niet zo veel als 4000..smiling bouncing smiley
Mach1 Schreef:
> Maar die 80 station is volgens mij alleen in de VS
> geleverd, misschien dat ie daarom Estate genoemd
> werd. Heb er vorig jaar eentje gezien op Retro
> Mania.

Ook geleverd in de UK volgens mij. En die ene op Retro Mania was ook die ene van die man uit de omgeving van Breda volgens mij. Hij heeft ook nog een nette Golf mkI cabrio in Heliosblau.
Ik heb m nog ergens op dit forum gezet toen big smile smiley.
Arievectra Schreef:
> Mocht je 'm hebben gekocht, laat het hier dan ook
> even wetenthumbs up

hehe.. Is goed, en dan zet ik er wel ff een paar foto's op..

@ yvoke: bedankt voor de tip, ik zal als ik er volgende week heen ga ff extra letten op roest..

ps. uhm.. waar heb ik die auto toch eerder gezien :P

[www.speurders.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2008 17:29 door auto_freak22.
Ik heb mijn eerste stapjes op het autorijd pad gezet (dwz: na het behalen van mijn rijbewijs) in een Passat TS uit 1974. Inderdaad dus de sportieve uitvoering met maar liefst 85 trappelende paardjes, een toerenteller, drie extra metertjes in de middenconsole en zo'n groot 3-spakig sportstuur met metalen spaken met van die gaten erin.
Lekkere auto om het rijden te leren. Veel plezier mee en van gehad. Hij zoop wel erg veel olie. grinning smiley
En hier issie dan:

@De Schaduw,

Erg mooie kleur in combie met het chroom

Die TS is heden tendagen een mooie potentiele ratstyle.
@Arievectra: Het is overigens niet helemaal de originele kleur. Maar mijn vader heeft de auto eerst opgeknapt en toen is hij ook overgespoten (voor de duidelijkheid: de auto big smile smiley) We hebben wel geprobeerd om zo dicht mogelijk bij de originele kleur te blijven, maar de lak was oorspronkelijk nog net een klein tintje lichter.
@ De Schaduw.. 85 pk is genoeg voor zo'n lichte auto, hij zou ind best sportief geweest zijn.. Mooie auto had je winking smiley

Waar je nu in rijd is ook best een nette auto :P.. ik heb daarin gelesd smiling smiley (ik had ff op je profiel gekeken), alleen dan de 2.0 benzine versie, helaas niet de 3.0 :P
Mwoah, sportief... Staat me bij dat hij zo'n 900 kilootjes woog, dus echt de straatstenen uit de straat trekken deed je niet. Maar het voldeed, zeker als eerste auto.
Van voren smoelde hij leuk met die dubbele koplampjes en van binnen vond ik hem ook okay. Helaas heb ik daar geen foto's van.
En met die Bimmer is ook niks mis, inderdaad. big smile smiley
Je kunt in beroerdere auto's lessen. thumbs up
Wij, 2 kameraden vam me en ikzelf hebben in 1990 een oude Passat Varant(een 79-er) als vakantieauto gekocht. Het was een 1,6 liter met een 5 bak.
We hebben er 4000 km mee gereden en geen enkel probleem gehad, liep als een tierelier. Hij was Inarisilber, een soort zilvergroen. Héérlijke auto. We hebben 'm toen aan een handelaar verkocht; voor 1000 gulden. Hij vond 'm minder bijzonder dan wij...
We hebben 'm toen aan een handelaar verkocht; voor 1000 gulden. Hij vond 'm minder bijzonder dan wij...

Moet je die zelfde handelaar eens horen als ie hem weer verkoopt voor 2000...........grinning smiley
Barri Schreef:
> Mach1 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Maar die 80 station is volgens mij alleen in de
> VS
> > geleverd, misschien dat ie daarom Estate
> genoemd
> > werd. Heb er vorig jaar eentje gezien op Retro
> > Mania.
>
> Ook geleverd in de UK volgens mij. En die ene op
> Retro Mania was ook die ene van die man uit de
> omgeving van Breda volgens mij. Hij heeft ook nog
> een nette Golf mkI cabrio in Heliosblau.

Yep, in Engeland reden ze ook. Toen ik in '94 in Londen was heb ik er nog verschillende van gezien. De naam Avant was ten tijde van de introductie van dit model nog niet gangbaar bij Audi (de stationcar-uitvoering van de 60/75 heette nog Variant!), bovendien was de eerste Avant geen stationcar maar een vijfdeurs hatchback (de 100 Avant uit 1977).

Je bedoeld deze........da's i.d.d. niet echt een stationcar. Maar bedankt voor de info, weten we dat ook weer.
Huh is dat de 100 Avant???? Ik wist niet eens dat die Passat ook als Audi is geleverd.
Misschien trouwens wel leuk om hier een overzicht te maken van alle varianten van dit model Audi 80 en Passat!
De Audi 100 avant kan ik me nog wel herrineren, al is het lang geleden dat ik er 1 voor het laatst gezien heb.big smile smiley
Ook dat model Charger? Volgens mij is die in NL nooit als Audi geleverd!
@Mach1: De Avant van de foto van Yvoke is wel degelijk ook in Nederland geleverd.
Maar die heeft niets van doen met de Passat. De 100 was een slag groter.
Ik heb het ff uitgezocht en inderdaad je hebt gelijk!

Van wiki:

Audi 100 C2
Audi 5000 (C2) in US-specThe C2 Audi 100 was launched in 1976, with crisper styling and an unusual five-cylinder engine (the first gasoline 5 in the world — Mercedes-Benz had shown the way in 1974 with their three litre diesel 5-cyl in the Mercedes-Benz C111). It was initially a 100 bhp (74 kW) engine offering "6-cylinder power and 4-cylinder economy", and later upgraded to 136 bhp (100 kW).

The Coupé was discontinued, but a five-door hatchback model, the 100 Avant, was launched in August 1977 as part of this generation. Two-door coupe and four-door sedan models continued.
Mach1 Schreef:
> Ook dat model Charger? Volgens mij is die in NL
> nooit als Audi geleverd!

Als ik mij niet vergis hebben een jaar of 20, 25 geleden mensen die toen bij mij in het dorp woonden zo'n Audi.smiling smiley
Al kan dat ook een gewone 100 geweest zijn, maar volgens mij was dat een avant.smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close