Stel dat het die was geworden....?

Gepost door Pedigreepaul 
Het had zo mooi kunnen zijn:

Het had zo mooi kunnen zijn , deel II:

Het had zo mooi kunnen zijn, deel III:

(info ontbreekt, maar ik denk een coupe op basis van de 604)
Anonieme bezoeker
Re: Stel dat het die was geworden....?
25-12-2011 20:35
Die laatste is op basis van een 504 volgens een eerdere post hier (foto is wel nieuw trouwens, dank)

En hoewel nog steeds GEEN schoonheid is de afgebeelde Laguna inderdaad een stuk mooier dan het"huidige "mormel"....
Die 305 V6, die naast de 607 coupe staat is ook leuk trouwens:

Helaas, ik vind het er niet uitzien. De P305 had nog de kwaaie aggressieve oplopende daklijn. Bij de normale sedan werd dat nog vriendelijk gemaakt door het raamstijltje in de achterportieren, als een soort breekpunt. Zonder dat spijltje wordt het helemaal een kwade auto.
Ik was blij dat er in die tijd ook de 505 was ontwikkeld met een veel vriendelijker ogend aflopende daklijn. Een beetje gemoedelijkheid past wel bij de kerstgedachte...
Filmpje van een ogenschijnlijk verlaten collectie zeldzame Peugeot-modellen en one-offs (waaronder de 607 Coupé en 305 V6) in één van de fabrieken van het merk:

Anonieme bezoeker
26-12-2011 13:38
Dat is gewoon de museum voorraad in Sochaux (het gedeelte van het museum waar je normaal gesproken niet mag komen)

Uit een ander museum, de Talbot Horizon Turbo:

ook het interieur mag niet onvermeld blijven, het LIJKT niet eens op het originele interieur...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2011 14:19 door Antigoon.
Anonieme bezoeker
30-12-2011 09:54
Die rode Peugeot is overigens een Coupé op basis van een 505, niet 504 dus... Wat wel weer de volgende vraag op roept, waarom heeft Peugeot 2 Coupés ontwikkeld op basis van de 505? (en belangrijker, waarom was onderstaande niet gewoon te koop?)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 10:19 door Antigoon.
Die kan bij lange na niet tippen aan zijn bloedmooie voorganger (die op de achtergrond staat) Ik vind het model wat uit balans met een te lange kont en verder totaal niet inspirerend. Die oranje vind ik wel wat hebben en zou goed kunnen doorgaan voor een CX coupé.
Die zilveren is duidelijk voor de Amerikaanse markt, ook vanwege die zijmarkeringslichten. Daar zijn/waren tweedeurs-sedans ook wat gebruikelijker dan in Europa toch? Die rode is meer een coupé zoals we dat in Europa kennen.
Waarom is die Scénic II RX4 - op de achterkant staat trouwens Nemage - eigenlijk niet doorgegaan? Geen markt meer voor? Wat is het verhaal daarbij?
Anonieme bezoeker
30-12-2011 10:17
Ik denk omdat men dacht dat die te veel zou concurreren met de Koleos...

Ik vind die 505 Coupé juist helemaal niet uit balans overigens, deze is "volgens het boekje" wat dat betreft (lager dak, schuinere C-Stijl etc...) maar ik heb dan ook een softspot voor langere Coupés zoals bijvoorbeeld de Mercedes SEC...

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 10:31 door Antigoon.
Dito. Rondere vormen waren in de jaren '80 uit, en de 505 is juist zo gaaf omdat-ie lekker vierkant is. Ik vind deze coupé veel mooier dan bijvoorbeeld de Volvo 262C.
Anonieme bezoeker
30-12-2011 10:38
Bij "vierkant" denk ik toch echt eerder aan een Daihatschie Move... Deze is heerlijk gestrekt rechthoekig ;-)
Laten we in frankrijk blijven, volgens google image search stonden deze hier ook nog nie:

Voorstellen van Heuliez voor luxe varianten van de XM. De onderste is geschonken aan Jaques Chiraq, maar is zelden gebruikt

Dit was het voorstel van Citroen zelf:

meer:

Een kijkje in de opslagloods van Heuliez

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 11:30 door Carfanatic.
Anonieme bezoeker
30-12-2011 11:45
Robert Opron heeft gelijk.. De XM is lelijk...
Dit is een selectie uit wat er in de opslaghal van Heuliez staat:

Peugeot 504 Camper (US-spec)

Peugeot 407 Macarena (4-deurs-cabrio) Mock-up

Peugeot 405 Coupé

Opel Corsa TwinTop

Opel TwinTop 'Shooting Break' (?)

Mercedes CLK CC

Renault Fuego Cabrio

Simca 1501 Coupé

Renault Super Van Cinque
Verschillende BX'en

- BX Familiale

- BX Dyana

Citroën ZX Vent d'Ouest

Citroën Xantia Buffalo

BMW 3-series CC

Renault 9 Cabrio

Interieurmodule Espace:

Sommige zijn zo verschrikkelijk lelijk, dat ze alleen daarom gewoon bewonderingswaardig zijn!cool smiley
Antigoon
Robert Opron heeft gelijk.. De XM is lelijk...

Ik vind de XM eigenlijk wel gaaf. Niet de mooiste auto, maar ook niet echt lelijk. En die versies van Heuliez zien er ook niet verkeerd uit.
Die Xantia Buffalo.... Stoer! thumbs upbig smile smiley
Escher
Renault 9 Cabrio

Lijkt me eerder een R11:

De R9 cabrio werd in Amerika gewoon geleverd als Alliance waarvan ook een 2 deurs versie bestaat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 20:25 door SVF.
Zodra de XM een andere carrosserietype wordt aangedaan, trekt men het model totaal uit alle proporties. Deze wagen 'fit' als hatchback.
De Break is de enige uitzondering en dat komt omdat de XM al de gestrekte bouw heeft. Dit gold ook voor de CX-en.

Je ziet al hoe het fout gaat bij de BX-en. Ook hier zet de hatchback de toon. De kortere BX Break wordt al snel een bouwpakket.

De Heuliez R9 /11 is een poging om een cabrio te bouwen zonder het model onderhouds aan te passen t.b.v. verbeterde stijfheid. De Amerikaanse Alliance laat zien hoe het wel kan (en hoort).

Die Xantia Buffalo is geslaagd en wellicht een voorloper van het zg. ver-SUV-ven van doorsnee modellen.
Die Surf-Talbot kan je zo naast een Matra-Rancho zetten en de 504 camper is wel zeer fraai te noemen. Mooie kleurstellingen ook.
@Escher, misschien een rare vraag, maar wat doen die vuilniszakken onder al die auto's? Lekken ze uit hun uitlaat?
Soloman
@Escher, misschien een rare vraag, maar wat doen die vuilniszakken onder al die auto's? Lekken ze uit hun uitlaat?

Dat zijn de beschermhoezen die er normaal overliggen:

Op die laatste foto staan trouwens nog wat BX-brouwsels achter die stretch-Mercedes...
Vreemd! Ik zie m'n eigen post wel, maar hij staat niet in de lijst van reacties (geeft die van Soloman als laatste aan). Ach ja, tweede poging...
Renault 14 cabrio

Edit: niet dus, blijkt een shop.spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2012 16:49 door SVF.
onder de foto staat dit:
il en existe que 3 dans le monde et moi j'ai la numéro 4

vrij vertaald naar het nederlands:
er zijn er 3 van op de wereld ,en wellicht heb ik nummer 4
SVF, de bedoeling van dit topic is om werkelijk bestaande prototypes (of originele schetsen) te laten zien, dit zijn gewoon (slechte) fotoshops. Dat zie je toch zelf ook wel hoop ik?
Shit, je hebt gelijk! Dit is wel de blunder van het jaar zeg!tongue sticking out smiley Vergeef me aub!
Heb m'n post aangepast want wil dit topic niet vervuilen met allerlei shops.
klaas924
onder de foto staat dit:
il en existe que 3 dans le monde et moi j'ai la numéro 4

vrij vertaald naar het nederlands:
er zijn er 3 van op de wereld ,en wellicht heb ik nummer 4

Dat is wel erg vrij vertaald: 'en wellicht' !winking smiley
Anonieme bezoeker
09-01-2012 17:44
SVF
Shit, je hebt gelijk! Dit is wel de blunder van het jaar zeg!tongue sticking out smiley Vergeef me aub!
Heb m'n post aangepast want wil dit topic niet vervuilen met allerlei shops.
Ik vond er ook al dingen niet aan kloppen, maar ik kon er mijn vinger niet achter krijgen... Was al op 205 cabrio aan het googelen omdat de kap me zo bekend voor kwam en dergelijke en er iets niet lekker liep op het zijaanzicht met de vouw die over de deur liep..., maar ik zag ook verschillen met de 205 kap dus ik twijfelde nog of het wel/geen shop was... wel dus... (jammer eigenlijk)
Anonieme bezoeker
16-01-2012 16:05
De Tomaso Mustella uit 1969:

en de 4 jaar jongere Ford Mustela uit 1973, blijkbaar waren er wat serieuzere plannen met dit ontwerp van Tom Tjaarda?

en dan nog deze Seat Guapa uit 1981, naar het schijnt is dit een studie voor de latere Ibiza:

Dat doet mij denken aan de Lancia Fulvia van Tsjaarda van 1970:

Tsjaarda was ook de vader van de Ford Fiesta:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2012 19:44 door khamsin.
Anonieme bezoeker
22-01-2012 23:13
Even uit een ander topic gepikt:

Renault 18 proto's
Die Seat lijkt een beetje op een Pag Dacon (op zich al een slechte interpretatie/kopie van de Porsche 928)...

Anonieme bezoeker
23-01-2012 09:30
En de Porsche 928 was natuurlijk ook gewoon een platte uitvoering van de AMC Pacer, net zoals de 911 een platte kevert is....
Antigoon
en dan nog deze Seat Guapa uit 1981, naar het schijnt is dit een studie voor de latere Ibiza:

Dat is de Rayton Fissore Gold Shadow, uit 1978.
Escher
Die Seat lijkt een beetje op een Pag Dacon (op zich al een slechte interpretatie/kopie van de Porsche 928)...

Briljant deze copycat! Kende 'm nog niet. Werkelijk alle details zijn nagebootst, tot de wielen toe. Wat is de basis van dit bouwpakket eigenlijk?
Het dashboard lijkt op die van een VW Polo II...
Alpine A710 prototype. Uiteindelijk is dit de Renault Sport Spider geworden....

De Renault Spider:

Anonieme bezoeker
31-01-2012 19:54
Een Renault Spider met een voorruit? Goh, wist niet dat je die ook kon kopen...
Dacht altijd dat de Sport Spider een concept car was die ongewijzigd in productie is gegaan.
Anonieme bezoeker
31-01-2012 21:11
Ik zie ook bijna geen uiterlijke overeenkomsten als ik eerlijk ben (al zal onderhuids wel e.e.a. overeenkomen (die Sport Spiders werden volgens mij ook in de oude Alpine fabrieken gemaakt als ik me niet vergis...)
De Sport Spider heeft hier niks mee te maken (Hij stond trouwens al in dit topic [www.autoweek.nl])

De W71/A710 is op het laate moment inderdaad afgekeurd. Er was zelfs een concept die 'ineens' Laguna concept heette maar overduidelijk een voorbode voor de A710 had moeten zijn...

khamsin
Alpine A710 prototype. Uiteindelijk is dit de Renault Sport Spider geworden....

Lijkt wel of Porsche voor de eerste Boxster bij Renault/Alpine afgekeken heeft eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
08-02-2012 11:28
D. Elzinga
Jaguar XJ (Ital Design)

Hé, die kende ik nog niet... En gelukkig is deze het ook niet geworden als ik eerlijk ben. En ligt het aan mij of lijkt deze enorm op de Maserati Medici Die op haar beurt eigenlijk een soort 4-deurs DeLorean is....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2012 11:32 door Antigoon.
Deze discussie is gesloten.