Het meeslepende AppieGrens Tagora-sentimententopic

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Het meeslepende AppieGrens Tagora-sentimententopic
25-12-2007 22:53
Als een bepaalde soort met uitsterven bedreigd is, dan moeten toegewijde lieden zich daarover ontfermen. Derhalve beschouwden Appie Brandhorst en ondergetekende het als hun morele plicht een Talbot Tagora te adopteren. Welnu, dat is gelukt: we hebben op eBay een knuffelbaar exemplaar in Noord-Frankrijk gevonden en het 'gewonnen' (er moet natuurlijk wel gewoon betaald worden). Geen tegenbieders, dus we kwamen met de startprijs van 1500 euro weg en dat is natuurlijk een schijntje voor zo'n begeerlijk extreem stuk schaarsgoed. Zie alhier:

[cgi.ebay.fr]

Wat een snoepje is het toch, hè? Kijk eens naar die messcherp getekende lijnen! Bokma zei het al eens: "Meestal is rond beter, soms vierkant."

Gezien de klasse die dit uitstraalt moeten Appie en ik er eigenlijk alle mondaine plaatsen, chique straten en exclusieve gelegenheden in Nederland eens mee aandoen. Dat wordt dan onze Tagora Tournée. Wij zullen ons omringd weten door weelderig pluche en bedwelmend comfort.

Ergens in de eerste helft van januari verwachten we deze 'limousine extraordinaire' naar Nederland te halen. Wij hopen op medewerking van de RDW en het verkrijgen van het volgende kenteken:
81-ZK-HT (1981, Zijne Koninklijke Hoogheid de Tagora).

Bij gebleken succes qua populariteit zetten Appie en ik wellicht een merchandisinglijn op.

Vanzelfsprekend zullen wij als adoptie-ouders goed voor deze zwaan uit de Franse auto-industrie gaan zorgen.
Woorden schieten te kort, wat een droomwagen...
Hopen dat het lang goed gaat met de auto en tussen jou & Appie.
Van harte mannen, grote klasse!

En nog best lekker dichtbij ook, dat scheelt weer met ophalen. Ik zal dit topic zeker blijven volgen.
Anonieme bezoeker
Re: Het meeslepende AppieGrens Tagora-sentimententopic
25-12-2007 23:15
Een topic is toch sowieso al een topic?

Bijzonder ding hoor! Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen
You can't judge a book by its cover.

Je had natuurlijk een vrijwel identieke oude Mazda 626 of een Volvo kunnen kopen:

Maar buiten het jasje is de Talbot natuurlijk uniek en geschikt voor het Monumentenfonds.
Wow, da's een net ding GR en Brandhorst! Gefeliciteerd alvast! smiling smiley
Nog nooit eerder gezien, deze wagen. Erg mooi, echt jaren '80! Veel plezier ermee en ik ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen.
Schitterend! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee! winking smiley
Anonieme bezoeker
25-12-2007 23:55
Wat een zwarte kousen bak, zeg. drinking smiley
Anonieme bezoeker
25-12-2007 23:57
Hij is in elk geval hoog genoeg om het hoedje op te houden.
Anonieme bezoeker
25-12-2007 23:59
Dat dan weer wel. GOdsgruwelijk gaaf, die auto. Echt respect monsieurs. Een diesel trekt mij op de één of de andere manier.
Dan heb je pech, het is nl. een 2.2 benzine.
Anonieme bezoeker
26-12-2007 00:11
Er staat nog een 2.3 DT in Frankrijk te koop, voor 1000 euro:

[www.annonces-de-france.net]
Mooie auto! Veel plezier ermee.
Is een echte zeldzaamheid: minder dan 20.000 van gebouwd. Wees er zuinig op.
Goed dat zo'n auto voor het nageslacht bewaard blijft.
Als je nog eens in de geschiedenis wil duiken: kijk hier eens
Talbot Tagora geschiedenis
Ik vind zelf ook de 2.6 SX zo mooi met die vierspaaks lichtmetalen velgen.
@ grensrijder: over die Tagora zat ik net, al schijtend, nog over te denken (staat al wat langer te koop). Wat moet dat heerlijk zijn geweest, 4 ton in een Tagora.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2007 00:20 door Poekoek.

alle mondaine plaatsen, chique straten en exclusieve gelegenheden in Nederland eens mee aandoen.

De Brink in Deventer lijkt mij een prima plek.

Wat een schitterende auto.

---GT---
Je had natuurlijk een vrijwel identieke oude Mazda 626 of een Volvo kunnen kopen:

Yeah right... Hier kan geen Mazda of Volvo tegenop.

WOF
Heel erg leuk, heren! Ook hier mijn felicitatie. Zie het Fransrijderstopic voor de champagne smiling smiley.
Gefeliciteerd, zo tijdens kerst, met deze schone Tagora. cool smiley
Anonieme bezoeker
26-12-2007 09:52
Ja, het is een prachtig kerstcadeau. En geheel in stijl gaan we hem met Appie's 505 ophalen. Gisteravond kreeg ik een vriendelijk mailtje van de verkoper dat hij dat moment graag afstemt op wanneer het ons schikt.
Gefeliciteerd! Erg stoer project! Waar gaan jullie haar stallen?
Neem dan maar vast wat extra tijd in acht, grensrijder, Appie rijdt niet harder dan 105 winking smiley Prettig dat zo'n verkoper je op een vriendelijke manier benaderd, het is voor hem natuurlijk ook maar afwachten wat er gaat komen.
eye popping smiley Mijn complimenten en felicitaties, heren! thumbs up Het zou prachtig zijn om zo'n belle routière op een volgende Fransrijdersmeeting te verwelkomen! smileys with beer
Anonieme bezoeker
26-12-2007 12:36
CLL Martin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gefeliciteerd! Erg stoer project! Waar gaan jullie
> haar stallen?

Waarschijnlijk bij mij thuis. Plek zat. Uiteraard komen we ermee naar de volgende Fransrijdersmeeting.
Anonieme bezoeker
26-12-2007 12:49
Wat een prachtbak ! Echt een van de mooiste wagens die de toch behoorlijk competente Franse auto-ontwerpindustrie ooit heeft voortgebracht. Echt elke lijn is helemaal perfect.

Hoe is de staat van de carosserie? Hebben jullie daar al kijk op ?

Van harte in ieder geval en veel plezier/succes met het ophalen !
Wat een hok, wat moét je ermee?!?! nut smiley

Naja in ieder geval veel plezier ermee.. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. winking smiley
Zo'n auto moet je begrijpen, zo'n auto moet je raken...
Standplaatsgebondenheid in tijd en ruimte noemden we dat met geschiedenis.cool smiley
veel succes ermee!
ik heb niet zoveel met franse ouwe hokken, maar ik kan wel begrijpen dat je er bepaalde gevoelens voor hebt. Zo heb ik dat met ouwe duitsers..

wie is trouwens op E-bay CXfanatic?
ik heb zo eens tussen de gekochte advertenties zitten kijken, maar wat een vreemde artikelen worden er aangeschaft zeg! Modelauto's kan ik wel begrijpen (mooie caddilac overigens) maar die jaren 70 retro haarbandjes??...nut smiley
Ik heb wel zo'n idee voor wie die zijn grinning smiley
@Grensrijder & A.BRANDHORST: geweldig initiatief heren, hulde!

Echt heel bijzonder en een zeer fraai exemplaar zo te zien. Kan niet wachten om 'm op de eerstvolgende Fransrijdersmeeting (en waarschijnlijk in de K&T) te zien.
Anonieme bezoeker
26-12-2007 14:14
Wat een heerlijke, eh.... rechtlijnige bak thumbs up (niet oneerbiedig bedoeld!)
Hoeveel Tagora's hebben er in Nederland trouwens rondgereden? Ik kan me niet herinneren er ooit 1 te hebben gezien.

Goed gedaan heren, en gefeliciteerd ermee smileys with beer

Maxi
Anonieme bezoeker
26-12-2007 14:40
BMW M3 CSL Schreef:
> Wat een hok, wat moét je ermee?!?! nut smiley

Wat moét je hier.
En dan over een tijdje ook nog deze erbij:

Anonieme bezoeker
26-12-2007 15:21
Hotdog Schreef:
> veel succes ermee!
> ik heb niet zoveel met franse ouwe hokken, maar ik
> kan wel begrijpen dat je er bepaalde gevoelens
> voor hebt. Zo heb ik dat met ouwe duitsers..
>
>
>
>
>
> wie is trouwens op E-bay CXfanatic?
> ik heb zo eens tussen de gekochte advertenties
> zitten kijken, maar wat een vreemde artikelen
> worden er aangeschaft zeg! Modelauto's kan ik wel
> begrijpen (mooie caddilac overigens) maar die
> jaren 70 retro haarbandjes??...nut smiley

CXfanatic is dezelfde als Grensrijder en Grensrijder heeft weer een vriendin die Grensrijdster Mk II heet en gek is op excentrieke outfits. big smile smiley

De koets van de Tagora lijkt goed. Er zouden een paar kleine roestpuntjes aan zitten, maar het is zeker geen rotte perenkist.
Anonieme bezoeker
26-12-2007 15:29
nog best veilig ookbig smile smiley
Mocht je nog een trekhaak zoeken....

[www.marktplaats.nl]

of een radiateur voor weinig...

[www.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2007 15:44 door citroenAZU.
Ik vind 'm echt erg fraai. Met een lineaal getekend, lijkt het wel. Tijdloos wil ik 'm niet noemen, maar hij oogt zeker niet verkeerd.

Ik ben heel benieuwd naar de rest van 't verhaal, en zal 't blijven volgen!
Anonieme bezoeker
26-12-2007 16:05

Wat een hok, wat moét je ermee?!?!

grinning smiley Tja wat GT al aangaf; uiterlijk niet echt bijzonder. Gewoon een typische jaren 80 auto. Maar alleen al dat het van een merk is dat niet meer bestaat vind ik het wel tof
Tis allemaal een kwestie van smaak!

Uiterlijk is m.i. zeer bijzonder (en dat had ik vroeger als klein kereltje al door; heb nog een folder van de AutoRai meegenomen destijds! Was toen behoorlijk kieskeurig in mijn folderkeuze) en helemaal niet te vergelijken met een Volvo of Mazda zoals door --GT-- en de post boven mij door MCW aangegeven.

Als je een Tagora toch wil vergelijken doe het dan met andere stijlbakken zoals Peugeot 604, Fiat 130 coupe etc.thumbs up
Anonieme bezoeker
26-12-2007 16:33
Tja ik zie dat niet zo gauw bij jaren 80 auto's hoor. Vooral bij deze niet. Alles is gewoon vierkant en strak zoals je bij zoveel auto's zag. En op die foto's van voiture vind ik het weer net een Renault
Tja...bijna alle flessen wijn lijken uiterlijk ook op elkaar.....'t gaat om het gevoel he?!
Enfin, heel persoonlijk dusdrinking smiley
Anonieme bezoeker
26-12-2007 16:38
Tja dat is geen uitleg. Gevoel zegt wat over de auto maar niet als je het in het bijzonder hebt over het uiterlijk van de auto die schijnbaar zeer bijzonder is. Bijzonder vind ik hem omdat je hem nooit ziet en het van een merk is dat niet meer bestaat

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2007 16:45 door MCW.
Anonieme bezoeker
26-12-2007 16:50
Ziet er uit als een zeer mooi strak exemplaar.

Deze wagen doet mij denken aan de tijd dat ik op de MEAO zat. Naar ik meen een leraar Nederlands reed in een viercilinder Tagora GLS in een kleur die zich het meest doet omschrijven als een combinatie van geel en groen (chartreuze!). Bijzondere kleur voor een bijzondere auto.

Laat de auto alsjeblieft wel origineel! Een totale restauratie heb ik helemaal geen problemen mee, wel met een eventueel gepimpt exemplaar. Dit is automobiele historie die bewaard moet blijven!!

Succes mannen!
Qua design past ie wel bij de Renault 21 en 25 phase I.
Peugeot 604 is m.i. toch wel veel anders (en qua ontwerp ongeveer 10 jaar ouder).
Maar goed, gevoel...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.