Korea Cars Topic deel 1

Gepost door Anonieme bezoeker 
Nieuw pagina, nieuwe Koreaan (Korea-ling)

smileys with beer

Excuses voor de wallpaper, maar het is dan ook een erg fraaie kar!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2007 11:36 door Schapievleesfreak.
Anonieme bezoeker
Re: Korea Cars Topic deel 1
16-10-2007 11:36

Chevrolet/Daewoo Lacetti (auto met een eigen gezicht

eigen gezicht? diti s ja net een opel astra van de vorige generatie, vanuit dit oogpunt nut smiley
Anonieme bezoeker
16-10-2007 12:07
Welk deel van "Gelukkig bestaat een auto uit meer dan alleen een neus. De rest van de auto lijkt niet op een andere auto" heb je niet begrepen?
Anonieme bezoeker
16-10-2007 12:26
hap hap hap...

kijk eens naar de lijn van de zijkant dan...

*zoekt nog een duidelijker plaatje*
Volgens Google is elke Astra G een sjonnie-bak. nut smiley
Anonieme bezoeker
16-10-2007 12:59
viel het jou ookal op? nut smiley eerste 3 pagina`s alleen maar de meest idiote bumpers
Anonieme bezoeker
16-10-2007 13:26
Ooit van Carbase gehoord? winking smiley

Bij nader inziens hebben ze wel enkele overeenkomsten maar als ik de Lacetti op straat zie denk ik nooit "goh.. dat is net een Astra". vooral van achteren niet. De enige overeenkomst met een andere auto zijn de achterlampen van de US Mazda6 een beetje
Anonieme bezoeker
16-10-2007 13:44
hangt duidelijk van de hoek af waarvan je kijkt drinking smiley

desalniettemin vind het het absoluut geen lelijke auto!
Anonieme bezoeker
25-10-2007 17:47
Kia verkoopt 100.000ste auto in Nederland

Kia Nederland heeft een belangrijke mijlpaal in haar bestaan bereikt. Recent verkocht Kia-dealer Lamens in Berkel en Rodenrijs namelijk de 100.000ste Kia in Nederland sinds de introductie van het merk in ons land in 1993. Kia nummer 100.000, een Kia Carens 2.0 CVVT, is op 6 mei op feestelijke wijze overhandigd aan de nieuwe eigenaresse.

“100.000 Kia’s in Nederland is een hele prestatie en daar mogen we best even bij stil staan,” verklaart Jeroen Sluis, Commercial Manager van Kia Nederland. “De afgelopen 15 jaar heeft Kia zich in Nederland ontwikkeld van een klein, onbekend Koreaans merk tot een serieus en volwassen volumemerk. We hebben een uitgebreid modelprogramma met moderne, vlot gestylde auto’s en een professionele distributieorganisatie met ruim honderd verkoopvestigingen in Nederland. Momenteel is Kia qua verkoopaantallen de nummer 11 van ons land. De voltallige Kia-organisatie werkt er hard aan om op korte termijn een vaste plek in de top tien van grootste merken in Nederland te verwerven.”

100.000ste Kia naar Berkel en Rodenrijs
De 100.000ste Kia in Nederland, een Carens met een 2.0 CVVT benzinekrachtbron, werd recent verkocht door Automobielbedrijf Cas Lamens in Berkel en Rodenrijs. Op dat moment was het nog niet bekend dat het hier het jubileumexemplaar betrof. Bij de aflevering van de auto was het dan ook een feestelijke verassing voor de nieuwe eigenaresse, mevrouw Van Tilborgh. Ter ere van ‘haar’ 100.000e Kia, kreeg mevrouw Van Tilborgh een verzorgd arrangement voor een bezoek aan de Davis Cup aangeboden.

Bouwen aan groei, positionering en professionalisering
Het merk Kia debuteerde in 1993 in Nederland. De importeur, Kia Nederland B.V., maakt deel uit van de Kroymans Corporation, een onderneming die zich al meer dan honderd jaar bezighoudt met de import en distributie van automobielen en onderdelen. Modellen van het eerste uur die aan de basis van het succes van Kia in ons land stonden, waren onder andere de Sephia, Sportage SUV en de Pride.

De afgelopen jaren heeft Kia Nederland onafgebroken gebouwd aan de groei, positionering en professionalisering van het merk en de distributieorganisatie. In enkele jaren tijd heeft het modelprogramma een ingrijpende vernieuwing én uitbreiding ondergaan. Sterke troeven als de Kia Carens, de Sorento en Sportage SUV, de Rio, de Picanto en de eind 2006 geïntroduceerde Kia cee’d-serie, hebben geresulteerd in een grote stijging van het marktaandeel van Kia in Nederland.

Kia zorgde eind 2006 in ons land voor een absolute primeur door als eerste een garantietermijn van maar liefst 7 jaar of 150.000 kilometer voor diverse Kia-modellen te introduceren. Een garantie die bovendien overdraagbaar is op volgende eigenaren.

Bron: [www.autorai.nl]

thumbs up
Daewoo Shival:

Daewoo-Toyota Publica

Daewoo Record Royale:

Hyundai Ford Cortina:

Hyundai Pony:

Kia K360

Kia Mazda Brisa:

Fiat Kia 124:

Asia AM 807:

SsangYong-Panther Kallista:

SsangYong HA 30:

Snelweg in Seoul:

Koreaanse garage:

De vernieuwde 2008 Daewoo Nexia:

Anonieme bezoeker
10-05-2008 19:09
Anonieme bezoeker
12-05-2008 21:17
Wordt dat wrak nog steeds geleverd en nog gewijzigd ook!? nut smiley

In mijn ogen mooie Koreanen die nog niet gepost zijn, zijn de

Hyundai Grandeur en de

Hyundai Coupe (niet vanbinnen, vandaar geen interieurfoto).

Niet bijzonder mooi, maar wel qua interieur de meest geslaagde in zijn klasse en bovendien verreweg de beste auto die voor minder dan 8.000 euro te verkrijgen is, is in mijn ogen de Hyundai i10 (vraag krukasKIA maar) die veel ruimte, standaard 5 deuren en als enige in zijn klasse standaard een audio-installatie met cd-speler te bieden heeft.

En stiekem vind ik de Chevrolet Nubira sedan ook een fraaie auto (vanbuiten tenminste):

Anonieme bezoeker
12-05-2008 21:19
Hyundai & KIA maken erg mooie auto's.
Vooral de C'eed en de i30 zijn erg leuk.
Anonieme bezoeker
17-05-2008 20:17
Wat is er nou weer erg mooi/leuk aan een Cee'd/i30? nut smiley Ze zijn niet lelijk hoor, en ik zou ze zeker in overweging nemen als ik voor een niet-premiumauto in het C-segment op de markt was (goedkoop, veilig, verder geen nadelen), maar mooi of leuk zijn niet direct kwalificitaties die mij te binnen schieten bij het zien van een Cee'd/i30.

Goed, dat zal bij de meesten ook niet bij de Nubira gebeuren...
Anonieme bezoeker
17-05-2008 20:28
Toevallig zijn de Cee'd en de i30 de enige Koreanen waarin ik mijzelf wel zie rijden, La Troyes. Vanuit dát oogpunt bekeken kan ik de opmerking van Nagasaki begrijpen thumbs up

Cee'd (SW) en i30 (CW).. thumbs up
@ La Troyes: de Daewoo Nexia is er speciaal voor de Russische en Centraal-Aziatische markt (wordt gebouwd in Oezbekistan), daar is dat model nog altijd zeer populair en een concurrent voor de Lada's. In Rusland worden trouwens zowel de merken Daewoo als Chevrolet geleverd. Daewoo verkoopt de eerste generatie Daewoo Matiz (het oorspronkelijke model) en de Nexia, Chevrolet verkoopt de Lanos, Spark (huidige Matiz), Aveo hatchback/sedan, Lacetti hatchback/sedan/stationcar (laatste twee zijn dus bij ons bekend als Nubira), Epica, Rezzo (Tacuma), Viva (Opel Astra G sedan), Captiva, Trailblazer, Tahoe en de Niva (die met Lada ontwikkeld was).
De vernieuwde Nexia gaat door het leven als Nexia-2.

Wat meer pics:

Voorgangers:

De Cee'd en i30 netjes maar saai? Wat te denken van de Pro_cee'd:

Eén van de weinige Koreaanse auto's die meer is dan 'netjes' en gewoon echt heel erg mooi thumbs up

Ook mooi:

Daewoo Tosca facelift

Hyundai Sonata facelift

Kia Lotze facelift

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2008 19:29 door Daewoo-Chevrolet.
Anonieme bezoeker
17-05-2008 22:13
Daewoo-Chevrolet schreef:
De Cee'd en i30 netjes maar saai?

Alleen werd ook de i30 genoemd... Die kan ik niet spannend noemen. Echt saai nou ook weer niet, maar "erg leuk"?
Noord-Koreaanse auto's

En dan nu de forumintroductie van Noord-Koreaanse auto's!

Het enige Noord-Koreaanse automerk is Pyeonghwa

Company name:  Pyeonghwa Motors Corporation 
Address:       Nampo City
URL:           [www.pyeonghwamotors.com]
Reverend Sun Myung Moon who is better known for his religious activities owns Pyeongwha (Peace) Motors. That company teamed up with the Italian Fiat company and the North Korean state-owned Ryonbong Corporation in 2000 and a new assembly plant was opened in April, 2002.
As the Fiat assembly operation was not making money, Pyeonghwa embarked on the local assembly of a Chinese pickup truck and an SUV. Dandong Shuguang became the selected partner and in 2004 the Cuckoo series was unveiled. Cuckoo 2 is an SUV, while Cuckoo 3 is a pickup truck, based on Shuguang CKD kits, but modified locally.

Bron: [www.globalautoindex.com]

Wat foto's:

Pyeonghwa Hwiparam (Fiat Siena)

Pyeonghwa Hwiparam 2 (Brilliance BS4)

Pyeonghwa Junma (SsangYong Chairman)

Pyeonghwa Ppeokkugi (Fiat Doblò)

Pyeonghwa Cuckoo 2 (gebaseerd op een Chinese Huanghai)

Pyeonghwa Cuckoo 3 (idem)

Pyeonghwa Premio (idem)

Pyeonghwa Samchulri (rebadged Jinbei Awing/Toyota Hiace-kloon)

Veel minder recent is de Mercedes 190-kloon uit de jaren '80:

Mercedes made in North Korea

Voila die zal lachen liefhebbers Mercedes 190E. Je denkt dat alles over de W201, zijn verschillende versies, zijn participatie in de race, alsmede de verschillende wijzigingen voorgesteld op het moment. Maar wist u dat een kopie is geproduceerd in de late 80? Voor een keer, Geely is niet voor niets en het is in Noord-Korea dat ze moeten kijken.

Het begon allemaal in de late jaren 80, toen Kim Il Sung besloot voor de productie van auto's. In Noord-Korea, het bezit van een voertuig niet in de goede zeden (in ieder geval de mensen niet eens genoeg te eten hebben, als het zich veroorloven om een auto…) en alleen senior-regime hebben een. De meest chique is een plaat die begint met "216" (16 februari, de datum van de geboorte van Kim Jong Il), als synoniem voor geschenk van de dictator.

Het idee van "lieve leider" is voor de aankoop van een partij van 190E, demonteert, om het delen en de bouw van voertuigen met. Waarom 190E? Voor de dictator en zijn zoon zijn fans van het merk op de ster en ze hebben een idee…
Toch Kaengsaeng 88, Paektusan (of Paekdusan) en Pyongyang 410 (of 4,10) werden ver van hun zusters Stuttgart: geen verwarming, geen airconditioning, een kwaliteit die vergadering erger dan een hedendaags Engels. Maar wat gestopt met de productie is het gebrek aan grondstoffen en energie embargo.

Maar tien jaar later, Noord-Korea zal de bouw van nieuwe voertuigen, via het onwaarschijnlijk Pyonghwa Motors (waarvan de jaarlijkse productie plafond door twee cijfers.)

Vertaalde tekst met Google Translate van de pagina: [www.leblogauto.com]

Meer info op de officiële site van Pyeonghwa.
Leuk staatsfilmpje:

Anonieme bezoeker
17-05-2008 22:28
In feite hebben ze dus helemaal niets ontworpen?

Wat voor een verschrikkelijke achterstand Noord-Korea op Zuid-Korea heeft, blijkt maar weer eens.

@Daewoo-Chevrolet: mooi overzichtje heb je weer in elkaar geflanst! thumbs up Alleen is de inhoud van het overzichtje niet erg fraai (op die Pyeonghwa Hwiparam 2/Brilliance BS4 na), maar daar kun jij ook niets aan doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2008 12:45 door La Troyes.
Anonieme bezoeker
18-05-2008 10:57
La Troyes Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Cee'd en i30 netjes maar saai?
>
> Alleen werd ook de i30 genoemd... Die kan ik niet
> spannend noemen. Echt saai nou ook weer niet, maar
> "erg leuk"?

Voor een Koreaan wel.
Twee fraaie Koreaanse executive sedans:

Hyundai Genesis

SsangYong Chairman

profiel La Troyes
In feite hebben ze dus helemaal niets ontworpen?

Wat voor een verschrikkelijke achterstand heeft Noord-Korea trouwens op Zuid-Korea blijkt trouwens maar weer.

in noord korea kan niemand een auto betalen. het niet hebben van auto's is nog niks vergeleken bij de rest van de poblemen die ze hebben, bijvoorbeerld een gebrek aan voedsel.
Anonieme bezoeker
18-05-2008 12:43
Weet ik, maar daar ging het me niet om. Ik zei alleen dat de Noord-Koreanen ook op het gebied van auto-industrie een enorme achterstand hebben. Nou ja, eigenlijk hebben ze helemaal geen auto-industrie, want het rebadgen van 2 Fiats, een Mercedes, een SsangYong en 2 Chinese monsters heeft weinig met auto-industrie te maken.

Nou ja, eigenlijk hebben ze helemaal geen auto-industrie, want het rebadgen van 2 Fiats, een Mercedes, een SsangYong en 2 Chinese monsters heeft weinig met auto-industrie te maken.

als er toch geen markt voor is waarom dan zou je dan een product produceren.
Anonieme bezoeker
18-05-2008 15:22
Trouwens, wat er op deze foto ()
staat is behoorlijk lachwekkend: "act before others". En daarom zijn al hun modellen natuurlijk hopeloos verouderd!
De tweede foto heb ik nu als achtergrond:

Veel pics van de Hyundai Genesis tot formaat 1280x960 onderaan: [www.drive.ru]

Op die site staan wel meer mooie wallpapers van o.a. Koreanen, hier een kleine selectie:

Leuk zo'n topic met auto's,waarvan we het orgineel reeds her en der eerder gezien hebben.

Acura Legend / Honda Legend ook gelevert als DAEWOO ARCADIA.
Anonieme bezoeker
29-06-2008 19:59
Waar heb je het niet bestaande origineel van een SsangYong Action dan gezien?
In Noord-Korea maken ze ook auto's.

Nog een paar leuke quotes van de officiele website van de DPRK:

The DPR of Korea (North Korea) will become in the next years the most important hub for trading in North-East Asia.

Lowest labour cost in Asia.

Highly qualified, loyal and motivated personnel. Education, housing and health service is provided free to all citizens. As opposed to other Asian countries, worker's will not abandon their positions for higher salaries once they are trained.

Lowest taxes scheme in Asia. Especially for high-tech factories. Typical tax exemption for the first two years.

No middle agents. All business made directly with the government, state-owned companies. No middle agents.

Stable. A government with solid security and very stable political system, without corruption.

Full diplomatic relations with most EU members and rest of countries.

New market. Many areas of business and exclusive distribution of products (sole-distribution).

Transparant legal work. Legal procedures, intellectual rights, patents and warranties for investors settled.

We now export cars, motorbikes and a range of other products - please check out our export section.

drinking smiley
Anonieme bezoeker
30-06-2008 15:17

Ik vind zo'n Sonata dus echt wel mooi. Voor de rest kan me het Koreaanse spul niet zo interesseren.
Ze zijn vooral sterk in kleinere auto's en die hebben zowiezo niet zo mijn voorkeur, maar dat gaat ook op voor Japanse en Europese kleintjes.........uitzonderingen daar gelaten.
Samsung SM3:

Samsung SM5:

Samsung SM7:

54 pics: [www.global-autonews.com]

Samsung QM5:

53 pics: [www.global-autonews.com]

Proto Spirra:

Proto Spirra S:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2008 15:41 door Daewoo-Chevrolet.
Today Tomorrow Toyota Schreef:
[www.autoxperience.tv]
>
> 32 jaar later:
>
[www.autoweek.nl]
5f858d3a868a9afe0b.jpg

doet u mij die eerste maar.

Mooi strak gestyleerde auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2008 22:34 door stoterstangen90.
Ik was de Stellar nog niet tegengekomen in dit topic.

Een totaal uitgestorven wagen in Nederland?
Op dat exemplaar dat bij Gaos op het terrein staat na, denk ik.

en tot slot nog een mooi Ponyplaatje MK1

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2008 22:36 door stoterstangen90.
Anonieme bezoeker
26-11-2008 00:12
Ik vond nog een Stellar bij Occasions die te koop staat in Heerlen.
Hondacura Schreef:
> Ik vond nog een Stellar bij Occasions die te koop
> staat in Heerlen.

PM me het adres, want ik wil wel een Stellar.
stoterstangen90 Schreef:
> Hondacura Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik vond nog een Stellar bij Occasions die te
> koop
> > staat in Heerlen.
>
> PM me het adres, want ik wil wel een Stellar.

Hij staat denk gewoon op Autotrack, want enige aldaar staat in Heerlen. winking smiley
inmiddels ook gevonden inderdaadsmiling smiley

jammer dat het een automaat is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2008 23:23 door stoterstangen90.
Anonieme bezoeker
29-11-2008 09:44
Allereerste Pony:Fantastisch!!

Scoupe:best leuk gedaan.

Hyundai Getz:Niks mis mee,evenals de Ceed en i30.

Die gekke Ssangyongs:Gedurfd,maar op 't randje.....

Voor de rest:saai bejaardenvervoer.

Gr.Robbert.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2008 17:26 door AlfaRobbert156.
Leuke bak inderdaad! Ik heb de foto's vast geüpload, voordat de auto verkocht is en van het internet wordt gehaald:

Link: [www.autotrack.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2008 17:10 door Daewoo-Chevrolet.
Anonieme bezoeker
29-11-2008 17:23
Die Stellar heeft best 'n fraai interieur!!!!!!Unieke bak,zeker in deze staat!Vind 'm best mooi!
Een zeer nette Hyundai Pony XP Sedan uit 1986 voor maar 750 euro:

Link: [www.autobedrijfbrouwerbv.nl]

Lijkt me een leuke beginnersauto voor als ik 18 ben (nog 1 klein maandje) en mijn rijbewijs heb (5 maanden of zo?) drinking smiley
Blauw interieur!smiling bouncing smiley

PS: reken inderdaad maar op 5 maanden, of je moet het rijden heel snel onder de knie hebben.winking smiley
D.Elzinga
Blauw interieur! smiling bouncing smiley

Lekker fout inderdaad big smile smiley

D.Elzinga
PS: reken inderdaad maar op 5 maanden, of je moet het rijden heel snel onder de knie hebben. winking smiley

Ik heb nog nul rijervaring, dus het zal niet zo snel gaan. En ik zit in mei ook met mijn eindexamen, dus dan zal ik ook niet veel kunnen lessen. Ik ga dus maar uit van juni.
Hopelijk staat de Pony er dan nog winking smiley Alleen mensen die voor weinig geld een auto zoeken komen misschien bij deze Pony terecht, liefhebbers zijn er namelijk niet (denk ik), hooguit een enkeling voor de eerste generatie Pony.
Daewoo-Chevrolet
D.Elzinga
Blauw interieur! smiling bouncing smiley

Lekker fout inderdaad big smile smiley

D.Elzinga
PS: reken inderdaad maar op 5 maanden, of je moet het rijden heel snel onder de knie hebben. winking smiley

Ik heb nog nul rijervaring, dus het zal niet zo snel gaan. En ik zit in mei ook met mijn eindexamen, dus dan zal ik ook niet veel kunnen lessen. Ik ga dus maar uit van juni.
Hopelijk staat de Pony er dan nog winking smiley Alleen mensen die voor weinig geld een auto zoeken komen misschien bij deze Pony terecht, liefhebbers zijn er namelijk niet (denk ik), hooguit een enkeling voor de eerste generatie Pony.
die Stellar staat er ook nog steeds. Zou ik eerder voor gaan.
De vernieuwde Hyundai Grandeur:

47 pics: [www.global-autonews.com]

P.S. ik heb zaterdag mijn eerste rijles smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.