Foto's uit de oude doos

Gepost door Baur 
Anonieme bezoeker
Re: Foto's uit de oude doos
12-03-2007 00:15
Hmmm...ik stam geloof ik uit een generatie van ouders die een leven lang wilde doen met oa:

-meubels
-vloerbedekking
-kleding
-wasmachine
-AUTO

Ken alleen maar een kever uit 1967, dat "ding" (sorry keverliefhebbers) stond me op een bepaald moment ZO tegen, toen ik andere auto's zag zoals de eerste generatie Galant spinning smiley sticking its tongue out, maarnee, een auto moest een leven lang meegaan! De jaren 70/80 auto's dus totaaaaal gemist qua ervaring....want de kever werd schoon-op gereden, en daarna....geen auto meer...zonde hoor...mis een stukkie!

Heb nu gelukkig een Daf (x2) smileys with beer

Maar de plaatjes zijn mooi...posten!!
Anonieme bezoeker
16-03-2007 13:25
Gave foto's thumbs up Ik heb ook nog eens wat oude foto's ingescand, kan die hier ook wel eens posten. Binnenkort eens zoeken waar ik die gelaten heb.

Dafpoetser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ken alleen maar een kever uit 1967, dat "ding"
> (sorry keverliefhebbers) stond me op een bepaald
> moment ZO tegen, toen ik andere auto's zag zoals
> de eerste generatie Galant spinning smiley sticking its tongue out, maarnee, een auto
> moest een leven lang meegaan! De jaren 70/80
> auto's dus totaaaaal gemist qua ervaring....want
> de kever werd schoon-op gereden, en daarna....geen
> auto meer...zonde hoor...mis een stukkie!

grinning smiley grinning smiley Tsja, de Kevers zijn onverwoestbaar en gaan een leven lang mee winking smiley Ik heb er inmiddels ook al weer twee, eentje uit 1959 en eentje uit 1970 smiling smiley

Grtz,
Bram.
Anonieme bezoeker
16-03-2007 13:54
Een hoop Simca 1000 in de familie gehad Baur??

Wij ook; in 1968 de eerste 1000, daarna in 1972 een 1000 Rallye (mijn vader wist dat ik eraan zat te komen en dacht, laat ik die jongen een goede opvoeding geven), maar nadat mijn vader die van de dijk gerold had, kwam er in 1974 een RallyeII. Zat altijd een zak zand voorin, en dat ding moets toen flink vooruit kunnen, dik 160. Je kon er echt BMW's mee pesten.

Jammer dat ze allemaal totaal zijn weggerot.
De Talbot Samba 80ch is volgens mij ook niet op de Nederlandse markt geleverd. Ik meen dat het een Franse uitvoering was met de 1360cc motor (80pk) uit de Samba Cabriolet en een uitrusting die een mix was tussen de GLS en de Rallye.
Anonieme bezoeker
16-03-2007 19:56
Bram schreef:

Tsja, de Kevers zijn onverwoestbaar en gaan een leven lang mee Ik heb er inmiddels ook al weer twee, eentje uit 1959 en eentje uit 1970

Grappig, mijn beide Dafs zijn elk een jaar jonger dan jouw kevers, mijn 600 is van 1960, mijn 55 van 1971!

grinning smiley

de Daf 600 is trouwens door de redactie van de Autotelegraaf geselecteerd tot 1 der 10 bijzonderste, leukste, heilige koeien, een stem voor twee vrijkaarten AutoRAI zou ik zeeeer op prijs stellen! winking smiley

[nieuwsbeeld.telegraaf.nl]

Bedankt alvast!

Rob.
Anonieme bezoeker
17-03-2007 07:15
VW 1200 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Talbot Samba 80ch is volgens mij ook niet op de
> Nederlandse markt geleverd. Ik meen dat het een
> Franse uitvoering was met de 1360cc motor (80pk)
> uit de Samba Cabriolet en een uitrusting die een
> mix was tussen de GLS en de Rallye.

@ Sander, of 'ie daadwerkelijk in Nederland geleverd is weet ik niet, maar hij werd wel als nieuws aangekondigd in het Autovisie-jaarboek van '83.
Anonieme bezoeker
18-03-2007 13:26
@Dafpoetser: ik had het al gezien, want op Keversite was er een topic over gestart om die spijlbus te steunen. Maar vond jouw Dafje leuker en heb daarop gestemd smiling smiley

Hier alvast een oude foto die ik al eens ooit ingescand had:

De Citroën C35 die mijn vader zelf omgebouwd had tot kampeerbus. We hebben er geloof zo'n 5 jaar in de zomervakantie Frankrijk, Italië, Zwitserland etc. mee doorgetrokken smiling smiley Op de foto trouwens in de Dolomieten, zomer 1982.

Grtz,
Bram.
Anonieme bezoeker
18-03-2007 13:39
Mercedes-Benz 170S als bruidsauto in de jaren zeventig (zal toen wel trendy geweest zijn, zo'n pak...)

OTOTAAL
Ik zal ook mijn eerste bijdrage maar eens doen;

Mijn vaders eerste auto.... foto uit 1965

Mijn lada voor de "verbouw" 1980(sorry voor de kwaliteit)

En diezelfde erna

En deze kon ik niet laten. Zo lang geleden kunnen zijn maar is pas 1 jaar oud.

Greetzzz Renate.
Heerlijk, al die zoete herinneringen!!! smiling smiley

Ik doe er niet aan mee, heb daar mijn eigen historie reeks al voor opgezet. En zou ik al mijn foto's posten, dan zou de AW server weer eens te traag kunnen gaan worden... cool smiley
Jammer ZEN, Wat reden jou ouders dan?
Ik zal nog eens foto's zoeken van t oude acadianetje en de Kadett!
Milan, hou je vast:

vader
Renault 4CV (2x)
Renault Dauphine
VW Kever (uit 1961, het enige jaar dat er slechte kevers werden gebouwd)
Opel Kadett A
Opel Kadett B
Ford 15M
Opel Rekord 17N
Mazda 929 sedan
Opel Commodore 2.5 aut (2x)
Renault 20TS
Opel Ascona 19S

moeder
Seat 850 (later van mij)
Mazda 1000
Simca 1100 (zoooo slecht)
VW Golf I aut
Renault 5 TS
Mitsubishi Colt I
Volvo 340
Nissan Micra I

Dat staat allemaal in de spin off van mijn reeks. Ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden!
renate
En diezelfde erna

Heerlijke stijl voor die tijd. Prachtig met die spiegels op de spatborden, de witte wieldoppen en spatlappen (moeten die niet achter?) en die schaamteloze trekhaak!

WOF
Hier nog een vrij recente ex-auto van mijn ouders,
een Mercedes 310 RTW Ex-leger-ambulance-camper.
uit 1985!
Was ik naar iets anders aan het zoeken, kom ik deze tegen:
Ik in de Acadiane uit 1978! (Sorry voor de kwaliteit)
En hier, de Aca duidelijker met spaakvelgen!
Duidelijker ???nut smiley

Greetzzz Renate, die nu toch echt de opticien gaat bellen.
Hmm... de foto zag er toch wat beter uit...
Je hebt een foto gemaakt van een foto zo te zien? Dat werkt niet zo lekker zeg maar...

Gr Jeroen
Heel erg mooie foto'sthumbs up Hopelijk heb je een trend gezet. De leukste vind ik die van de Mini en van de 104 en Mercedes in de bergen.
zal de aks wel ff scannen dan!
QV
Gepost door: Quadrifoglio Verde (IP gelogd)
Heel erg mooie foto's Hopelijk heb je een trend gezet.

Nee, hij is trendvolger. Een paar maanden geleden begon ik met een historisch overzicht-reeks.
Ik ben blij dat er zo'n schitterende navolging op kwam! smileys with beer
>Nee, hij is trendvolger. Een paar maanden geleden begon ik met een historisch overzicht-reeks.
>Ik ben blij dat er zo'n schitterende navolging op kwam!

Whatever, tis gewoon erg leuk.

Greetzzz Renate, die nogal nostalgisch is.
Anonieme bezoeker
24-03-2007 16:30
Link met leuke plaatjes vanaf 1970:

www.ajovalo.net

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2007 16:33 door BMW.
hee!

Over een maandje ga ik verhuizen dus we zijn alles in verhuisdozen aan het proppen enzo en ook de foto's... 1 van die 5 dozen heb ik eruit gehaald en wat foto's bekeken en op de foto gezetnut smiley Zie hier:

hier in frankrijk... je kan mij zien zitten in de buggie en naast mij m'n moeder, 1 jaar oud was ik toen en de cherry was toen ook 1 jaar in mijn ouders bezit. De originele dakdragers liggen hier trouwens nog steeds:

en tussen de gansen:

En hier wat foto's van 1 van de bluebirds (de laatste was dit) die mijn ouders hebben gehad:

Er zijn nog zoveel foto's waar de cherry opstaat... zal ze nog eens allemaal uitzoeken en inscannen!
Leuk die Renault 14 die op de eerste foto nog juist te zien is.smiling smiley Ik kan nu ook goed begrijpen dat je zo zuinig op de Cherry bent! thumbs up
X-trail: zeker doen!!! thumbs up
Ik geloof dat ik hier niet te vaak moet komen sad smiley
Als auto's uit 1990 al "uit de oude doos" is ge ik mezelf évht oud voelencrying smilie

Grapjuh. . . Keep up the good work.

Greetzzz Renate.
Een ander gevaar Renate, is dat je al dat spul wil hebben.

Tenminste, zo ervaar ik het zelf... winking smiley
Ja klopt heb ik ook "last" van.

Greetzzz Renate.
Helaas is e.e.a. nogal "Staatsloterij-afhankelijk"... crying smilie
Ik kwam ook nog een paar plaatjes tegen van de ooit door mij bezeten auto's;

Eén van mijn fijnste auto's Volvo 244GLE 1979, gehad van 1983 t/m 1986.
Voor vele een saaie tandarts auto, maar hij had geen probleem met "straatstenen schoffelen"

Citroën bx 16TRI auromatique, maar kort gehad, reed heerlijk alleen miste ik de stuurbekrachtiging.

In 1988 nieuw gekocht voor fl 8000,- was een aktie model.
Daar ben ik nog mee naar Rosmalen geweest bij het 30jaar bestaan van de mini.

Gewoon een sfeer plaatje, alleen liep mijn moeder en tante (god hebbe hun ziel) een beetje in de weg.

Greetzzz Renate, die de foto's nog zoekt van haar GS Pallas en de 2 CXen die ze ook nogeens gehad heeft.Endan al die andere auto's nog. . .

leuke sunny ook daarachtersmileys with beer

is die auto daarachter nou zo'n datsun 120Y coupe??eye popping smiley
Geen idee of dat een Datsun is...

Ik vind die beige Fiat 131 (die had toch de prachtige naam 'Mirafiori'?) veel mooier en interessanter, mede omdat ik daar als klein WOFje een zelf uitgezocht 1:24 schaalmodel ook in die kleur van had. Toch zat de liefde voor Italiaans design er toen (jaartje of 10) al in.

WOF
Die Fiat was ook een fijne gezinsauto, met zeeën van ruimte.
Ik heb ooit eens zo'n ding gehuurd.
En die Datsun is inderdaad 120Y, lelijk ding vond en vindt ik het.

Greetzzz Renate.
Nooit mee gereden met die Fiat, maar om de één of andere reden deed dat model mij wel wat als klein WOFje. Dan wel overigens in de eerste uitvoering met deze achterlichten:

WOF
Ik vind die Datsun wel geinig, zeker in deze vroege uitvoering met 12 (!)-inchvelgen. Zo'n Datsun maakte ook een leuk geluid, ondanks dat ik er jaren geen meer heb gehoord weet ik nog precies hoe het klinkt.smiling smiley
De foto was ergens halverwege de jaren 70, dus de datsun én de fiat waren daar van het eerste model.

Greetzzz Renate.
Die 120Y was de 120Y coupé.
Zelf heb ik de "coach" gehad.
Met een voor die tijd best pittige 1.2 liter motor!

Die Fiat was inderdaad de 131 Mirafiori. Eén van de vertegenwoordigers, bij het bedrijf waar ik toen werkte, reed er eentje. Die auto was net zo slecht als een Alfasud! Ook qua roest... crying smilie
Vandaar dat de 131 nu een absolute zeldzaamheid is.En de Supermirafiori met 2 liter of nog ruiger de Abart kom je al helemaal niet meer tegen.

Greetzzz Renate.
Die 120Y zelf trouwens ook niet... crying smilie
Anonieme bezoeker
26-03-2007 19:20
In die jaren zijn de meesten niet oud geworden (meestal waren ze roestgevoelig)
Zoals een Datsun werd ongeveer maar een jaar of 8 ongeveer of jonger (Zelf ook met mijn eigen Datsun gehad daar viel niet meer mee te rijden , alles was verroest-verrot waardeloos ding.

(Maar als je op www.nipponclassiccars.org zijn er nog wel wat oude Jappen over , meesten staan gewoon stil

Auto's die nu nog rijden (of er nog zijn )zijn in de meeste gevallen , goed onderhouden , weinig mee gereden , altijd binnen gestaan , of lang stil gestaan en weer uit de stalling zijn gehaald of gerestraureerd.
Foto van mijn 77-er Mazda 323 op vakantie in 1980.

Quiz:
Wat zien we allemaal op de achtergrond?
Ik zie links een CX (Grensrijder, toen al???), een half verscholen CX-neus, een Golf I, nog een CX (of BX?), R4 en links achteraan weer een BX????????
Wie vult de vraagtekens aan?

Allemaal CX-en, behalve de blauwe, da's een GS.
Anonieme bezoeker
01-04-2007 13:13
@ Zen, in 1980 was de BX alleen nog maar een concept in ontwikkeling.winking smiley
Jaja, in het andere topic ben ik daar ook al op gewezen, ik bedoelde de GS. Enorme blunder, ik weet het.. crying smilie

Eelco, zie jij geen Renault 4 en een Golf I met aanhanger? eye popping smiley
ECHT leuke foto's zeg!! vooral de openingspost!!

Krijg spontaan zin in vakantie haha.. grinning smiley
Had jij dit topic nog niet eerder gezien?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.