Foto's uit de oude doos

Gepost door Baur 
Anonieme bezoeker
Re: Foto's uit de oude doos
14-03-2009 12:22
Is het niet toevallig een Iso Rivolta (zou natuurlijk wel heel zeldzaam en wellicht ook onlogisch zijn, maar hij doet me er wel sterk aan denken).

Ik ben benieuwd wat jullie er van denken.
Nou daar dacht ik dus ook heel even aan! thumbs up Wie weet!
Anonieme bezoeker
14-03-2009 12:58
Die opvallend grote chromen bumpers lijken in ieder geval te kloppen. Zijn er nog andere suggesties?
Anonieme bezoeker
14-03-2009 17:54
onze oprit in de late jaren 70

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2009 17:55 door Dafpoetser.
Hmmm, leuke foto's! Ik heb niet het hele topic doorgelopen maar kwam nog geen suggestie voor deze tegen:

Een Chrysler of Plymouth Valiant komt spontaan bij me op, maar ik kan nergens goede foto's vinden...
Die heeft me ook lange tijd beziggehouden, maar ik ben niet verder gekomen dan dat het idd haast wel een Amerikaan moet zijn als die kentekenplaat in het midden zit. Maar kijken we nu naar een voorkant of een achterkant? nut smiley
Mijn eerste ingeving was deze, maar de achterlichten kloppen niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2009 20:12 door Arievectra.
Nee die had ik zo wel herkend, want ik heb er zelf een gehad.
Ik dacht zoiets..
Mazda 1300
Die is weer een stuk smaller en het chroomrandje loopt hoekiger.

Er is weinig te zien van de bovenkant van de auto, dus misschien zou dit nog kunnen:

Een Mercury Comet Wagon uit 1960. Ik betwijfel echter of die wel verkocht zijn in Nederland, er zijn er maar weinig van gebouwd.
Anonieme bezoeker
14-03-2009 23:19
Zou het niet gewoon een soort vouwwagen, aanhangwagen of landbouwachtige constructie kunnen zijn?
In het geval van een aanhangwagen zou de driehoekige reflector zichtbaar moeten zijn, en bij iets anders zou er geen kentekenplaat (aan de onderkant juist naast de gesloten garagedeur) op zitten.
Anonieme bezoeker
14-03-2009 23:41
Het is niet de mazda, kijk maar naar de plaats van het kenteken (op de auto in de schuur), het kenteken zit veels te ver naar links om een mazda te kunnen zijn.
De foto is volgens mij in nederland gemaakt, ik twijvel dus ook aan de mercury
Lancia Beta HPE?

Is het in plaats van de achterkant anders niet de voorkant van een auto?
Skoda 110 ofzo.
De Mercury Comet was in de jaren zestig op zich geen onbekende auto in Nederland (er reden sowieso veel meer Amerikaanse auto's rond in die tijd), alleen de stationwagon kwam denk ik niet of nauwelijks voor.

De HPE en de Skoda zijn het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet. Er zijn bovendien maar heel weinig mensen die hun auto achteruit in de garage zetten.smiling smiley
....ehmm...is het geen voorzijde van een bepaalde auto waarvan de koplampen gedemonteerd zijn ;-)
929V6
Een Mercury Comet Wagon uit 1960. Ik betwijfel echter of die wel verkocht zijn in Nederland, er zijn er maar weinig van gebouwd.

Jawel hoor, ik heb hier althans een Nederlandstalige folder voor de auto liggen.
929V6
Die heeft me ook lange tijd beziggehouden, maar ik ben niet verder gekomen dan dat het idd haast wel een Amerikaan moet zijn als die kentekenplaat in het midden zit. Maar kijken we nu naar een voorkant of een achterkant? nut smiley
De achterkant, volgens mij. Voor een koplamp is de lamp te klein en het stuk ernaast lijkt meer op een alu sierplaat dan op een grill.
Volgens mij is dat inderdaad een achterkant, gezien de vorm van de kentekenplaat. En alhoewel het een plaat van normale afmetingen betreft schat ook ik dat in als een Amerikaanse auto, maar verder kom ik ook niet.
Die vierkante platen zaten vroeger bij Amerikaanse auto's zowel voorop als achterop, simpelweg omdat die 'Amerikaanse' kleine platen pas in de jaren '80 zijn geïntroduceerd.
Lijkt wel heel erg op een Ford Falcon Futura.
D. Elzinga
Lijkt wel heel erg op een Ford Falcon Futura.
Even Googlen levert het antwoord 'nee' op.

Ik bedoelde modeljaar '68, die heeft achterlichten en een bumper die er erg op lijken. Maar de chromen strip is dan weer anders...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2009 19:40 door D. Elzinga.
D. Elzinga
Ik bedoelde modeljaar '68, die heeft achterlichten en een bumper die er erg op lijken. Maar de chromen strip is dan weer anders...
De Gegooglede foto zijn van een bouwjaar 63/ 64. Van de 68 kan ik geen achteraanzicht foto's vinden.
Nee, laat maar, die is het ook niet. Ik zat nog even te denken aan een Mitsubishi Lancer A73, maar die heeft andere achterlichten.
Zou die man op de foto nog leven? Dan kunnen we het hem vragen winking smiley
Ik vermoed dat ie inmiddels in dienst is van het KNMI en de waterstand doorgeeft..smiling bouncing smiley
Anonieme bezoeker
15-03-2009 21:41
Het moet bijna wel een amerikaan zijn hij lijkt me nml zo breed.
Nog een maatje grotere Mercury:

Helaas geen beter plaatje van te vinden.
Als je goed kijkt heeft de auto een vierkante nummerplaat. Ook dat lijkt naar een Amerikaan te wijzen, want die smalle "amerikaanse" nummerplaatjes had je hier toen nog niet.
Om een beetje te helpen: mijn moeder was ten tijde van deze foto +/- 14. 1969 hebben we het dan over.

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
16-03-2009 12:50
1969 Plymouth Barracuda lijkt erop:

Anonieme bezoeker
16-03-2009 13:17
Of een 1963 Ford Fairlane:

Geen gekke suggestie die Fairlane!
Een Renault Rambler is het ook al niet. Is het niet een grote Japanse sedan? Die waren vaak ook door Amerikaanse ontwerpen geinspireerd.
Anonieme bezoeker
16-03-2009 15:56
Chevrolet Chevelle?

Te hoekig die Chevelle. De enige grote Japanse sedan die vóór 1969 in redelijke aantallen in NL is verkocht, is de Toyota Crown, maar die lijkt er ook niet op. Grote Datsuns overigens nog minder.
Ik denk dat die Fairlane de grootste kanshebber is. Hier eentje van '62:

Kan die foto met die olde vissersman niet wat lichter gemaakt worden? Misschien is er dan meer te zien.

iig erg frustrerend dit.
Anonieme bezoeker
16-03-2009 18:59
Anonieme bezoeker
16-03-2009 19:07
He Geit, wil je dat wel even laten...

Daar was ik ook net mee bezigangry smilygrinning smileygrinning smiley

Anonieme bezoeker
16-03-2009 19:39
Hey D.E.N.N.I.S. ,

3 minuutjes te laat smiling bouncing smileygrinning smiley
geit
Hey D.E.N.N.I.S. ,

3 minuutjes te laat smiling bouncing smileygrinning smiley
Precies die minuten die ik nodig had om de foto te zoeken op mijn computer. Ik kon hem na opslaan niet meer terugvinden.eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
16-03-2009 22:10
Als hij zo dichtbij gehaald word dan lijkt het achterlicht wel steeds ronder.
De barracuda is het niet omdat het achter stuk scheef oploopt, anders dus dan op de foto.
Ik hou het op een amerikaan.
Hier nog eentje ter identificatie voor D. Elzinga:

Anonieme bezoeker
16-03-2009 23:44
Op de originele foto lijkt de achterbumper slechts een erg fijn chrome lijntje te zijn, maar die Fairlane heeft een massieve vlakke bumper.

Is dat trouwens wel realistisch? Een Ford Fairlane in de garage van een Nederlandse visser anno 69? Is niet retorisch bedoeld hoor smiling smiley
Volgens mij kan het best een massieve bumper zijn, het zou bijv. kunnen dat door de hoogstaande zon alleen de bovenkant glimt. En een Fairlane in een Nederlandse garage was in die tijd zeker niet onmogelijk, grote Amerikanen werden tot de oliecrisis vrij goed verkocht in de Benelux. Lees het Suske & Wiske-album De Koddige Kater maar eens!smiling smiley
Anonieme bezoeker
17-03-2009 00:05
@ 929V6, de omgeving waar die auto in staat lijkt mij een zeer traditioneel vissersdorp à la Marken of Volendam. Uiterlijk vertoon was zeker in 1969 in die oorden not done, dus het zal mij wel redelijk verbazen als dit een grote blinkende Amerikaan blijkt te zijn.

Overigens, ik weet niet waar deze foto oorspronkelijk vandaan komt, maar degene die hem ergens heeft geupload moet weten welke voiture daar in die schuur staat. De foto heet niet voor niets 'foto pap mam', en het lijkt me vrij sterk dat de zoon/dochter niet weet welk apart vervoersmiddel zijn/haar ouders bezaten. Misschien is onderzoek die richting op wat simpeler winking smiley
Anonieme bezoeker
17-03-2009 10:47
'foto pap mam'? Ik zie enkel pap denk ik big smile smiley

Ik ben absoluut geen expert ter zake hoor, maar het lijkt mij hoogstwaarschijnlijk dat daar gewoon een Duitser, Fransoos of Brit in die garage staat, heeeeel misschien een Japanner. Die auto is ook lang zo breed nog niet denk ik. Oke, het is geen Kadettje, maar zo'n Ford Fairlane is toch echt wel een sloep die volgens mij amper in die garage zou passen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.