Foto's uit de oude doos

Gepost door Baur 
Leuke foto's inderdaad, vooral die bovenste met twee Sierra's big smile smiley Mooi ook dat de best zichtbare uit Keulen komt.
rzasa
Nog twee leuke foto's van Beeldbank Alkmaar.

Ik vind die D-kadett dan weer leuk, met die typische striping. sportief ding, dakje een beetje open stoer ding hoor!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2020 09:30 door Stif.
Die D-Kadett is een Flash.
Dat was een actiemodel, alleen gemaakt in 1983 en gebaseerd op de 3 deurs 1.2S Special.
Als extra’s had deze “sportieve” stalen velgen met brede 175/13 banden, open hoofdsteunen, SR spiegels en een toerenteller.
Alleen verkrijgbaar in het rood met de striping in zwart/zilver, in het zilver met striping in rood/zwart en in het zwart met de striping in zilver/zilver.
Wij hadden vroeger thuis een zilveren flash, de JT-12-ZV
Luchthaven Orly (Parijs), 2 december 1965.

(klik hier voor een nog veel grotere foto)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 13:40 door XBXG.
Zoek de niet-Franse auto's. Ik zie twee Amerikanen (denk ik) en twee Fiats (500 en 1800/2100/2300).
En een Giulia uit Rome.
Vooraan een Hansa 1100 en verder nog een o.a. Ford Anglia, twee Jaguars, een Sunbeam Alpine en een Mercedes-Benz W111 Heckflosse (achter de donkere snoek in het midden). De Amerikaan, daar weer achter, is een 1963 Buick Riviera. Als ik in 1965 (hoewel misschien niet in december) een auto had mogen kiezen om over de N7 verder te reizen richting de Rivièra, zou dat wel eens mijn keuze geweest kunnen zijn.smiling smiley Magnifieke plaat! thumbs up
Erg fraai idd. Ik tel minstens 10 Snoeken. Maar staat rechts in het midden niet een Kever?
Wouter82
Maar staat rechts in het midden niet een Kever?

Ik dacht dat dat een Renault 4CV was.

XBXG
En een Giulia uit Rome.
Ja die zag ik, maar vergat ik te melden. Mijn punt was vooral: Dit is uit de tijd dat er nog erg weinig import was in landen met een eigen autoindustrie.
Had de grote resolutie nog niet ontdekt. Die achter die donkere Chevy Impala en voor de witte snoek is inderdaad een 4CV en geen Kever. Er staan best een paar erg leuke auto's tussen:

Porsche 911

Austin A90 Westminster

René Bonnet Missile

DB HBR 5

Dit ziet er uit als een raspaardje, maar wat is het?
En wat staat er nou rechtsvoor die Riviera? confused smiley
Nog even goed gekeken met digitaal vergrootglas, het valt gelukkig mee, er staan nog meer importauto's.

En dan zijn er nog twijfelgevallen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 19:07 door Tydelyck.
929V6,
Dat raspaardje lijkt wel een Simca Aronde Coupe met een Facel-body.
Wouter,
Ik vermoed een Panhard 24 BT/CT.
De 204 en de R16’s moeten nog vrij nieuw zijn als dit inderdaad 1965 is.
Om toen al te vliegen moeten al deze reizigers er warmpjes bij zitten.
Vandaar niet zoveel “volksauto’s” als de Dauphine of de 2cv.
Ik heb er ook even mijn best op gedaan:

1. Ford Anglia
2. Mercedes-Benz W110 of W111 220b
3. 2 Mini's
4. Fiat 2300
5. Triumph Herald
6. Buick Riviera (model '65 bij nader inzien)
7. Ford Taunus 12M
8. VW Cox
9. Opel KAD
10. Austin A90 Westminster
11 en 12 BMW Neue Klasse
13. Ford Taunus 12M
14. Opel Rekord A Caravan
15. Jaguar Mk 2
16. Opel Kadett A Coupé
17. Sunbeam Alpine
18. Alfa Romeo Giulia
19. Jaguar Mk 2
20. ??? (maar niet Frans)
21. BMW Neue Klasse
22. Austin/Morris 1100
23. Mini
24. Fiat 600?
25. Chevrolet Impala '64
26. Ford Taunus 12M
27. Ford Taunus 17M Turnier
28. Porsche 911
29. Austin/Morris 1100
30. Hansa 1100
@Pauli,

Ik weet het nog zo net niet v.w.b. die Simca. Spaakwielen zijn niet zo gebruikelijk op de latere typen en de vroegere (die waarschijnlijk ook al niet zoveel meer voorkwamen in '65, laat staan op de parkeerplaats van een luchthaven) hebben weer geen bumpers die tot aan de achterwielkasten reiken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 19:50 door 929V6.
Fantastisch dit thumbs up

Pauli
Wouter, Ik vermoed een Panhard 24 BT/CT.

Toen ik op posten klikte bedacht ik mij ook dat het idd wel eens een Panhard kon zijn smiling smiley
Ik ben blij dat jullie deze foto net zo leuk vinden als ik. grinning smiley Ik kan hier echt uren naar kijken.

Was het jullie al opgevallen dat Columbo ook op bezoek was?
Jazeker.winking smiley Voor de "A" links van de Fiat 500.
Prachtige showroom-foto uit eind jaren ‘70

Heerlijke zoekplaat!
Uitsnede hiervan staat onderaan de vorige pagina (overigens ook van jezelf) winking smiley
Maar zeker mooi thumbs up
Wouter82
Uitsnede hiervan staat onderaan de vorige pagina (overigens ook van jezelf) winking smiley
Maar zeker mooi thumbs up

Zelfde plek, maar toch op een ander moment afgedrukt?
Oh wacht, je hebt gelijk! Ik zat te kijken naar de Sierra's op de achtergrond, maar ik zie nu dat er eentje op dezelfde plek geparkeerd staat en dat die tweede een andere is en die ook de andere kant op rijdt big smile smiley
En die Civic is ook dezelfde.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2020 12:06 door Wouter82.
Twee oude plaatjes uit Bergen op Zoom.

In het kader van parkeerterreinen van luchthavens... Dit is Schiphol in 1970. We zien in ieder geval een gevarieerde mix aan nationaliteiten onder de auto's (Brits, West-Duits, Frans, Italiaans, Zweeds, Nederlands), dus vergelijkbaar met tegenwoordig, alleen de Aziaten zijn nog schaars.

Nog een leuke, van ca. 1972. Helaas zien we ze alleen van de achterzijde, maar hier zien we nu ook een aantal Amerikanen en zowaar een Fiat 130.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2020 22:40 door Tydelyck.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.