Vakantie-auto's, ofwel speciale auto's gezien tijdens je vakantie

Gepost door Pjötr 
Leuk, steden verkennen met de fiets! thumbs up Best wat interessant spul nog te vinden daar.
Klassiekerrijder
Leuk, steden verkennen met de fiets! thumbs up Best wat interessant spul nog te vinden daar.

Ja, ideaal wat mij betreft. Ik spot overigens gewoonlijk per fiets, dan maak je tenminste nog meters. smiling smiley In Taiwan heb ik diverse steden onveilig gemaakt per fiets. Het ideale van het fietsdeelsysteem in het Ruhrgebied is dat het een aaneengesloten zone is (metropolradruhr), waardoor je theoretisch van Duisburg naar Dortmund zou kunnen fietsen en je fiets daar achter kunt laten.

Van tevoren heb ik met behulp van de Duitse Wikipedia-pagina's (Liste der Baudenkmäler) per stad uitgeplozen welke wijken de moeite waard waren als het gaat om monumenten/vooroorlogse architectuur.

Deel 4

Terug naar de spots: in Gelsenkirchen nam ik vervolgens de trein naar Mülheim an der Ruhr, van alle grote Ruhr-steden wat mij betreft met afstand de mooiste/minst lelijke. Hier zijn nog veel vooroorlogse gebouwen (in Gründerzeit-stijl) te vinden (1, 2, 3). Deze stad heb ik ook weer grotendeels per fiets verkend. smiling smiley

Volkswagen Atlas

Porsche 914-karkas

Deel 6

Een van mijn favoriete spots was deze Nissan Sunny Traveller.

Terug in Essen:

Die Lancia's op de vorige paginaeye popping smiley

Maar de mooiste is voor mij de rode 155 widebody. Ik lees dat mensen ook veel met hun klassieker/youngtimer op vakantie gaan. Ik speel ook wel eens met dat idee, maar ik ben niet echt technisch, dus kan onderweg niets oplossen, mocht dat nodig zijn. En ook misschien wel een beetje zonde van de lage kilometerstand.
Veel moois weer! Vooral de 924 ziet er bijzonder strak uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2020 16:05 door Klassiekerrijder.
Dank je, Quadrifoglio Verde en Klassiekerrijder!

Deel 7

Op de derde dag heb ik Bochum en Dortmund (kort) verkend. Bochum is een vrij grauwe stad, maar minder verpauperd dan Duisburg of Gelsenkirchen. Het centrum wordt gedomineerd door wederopbouwarchitectuur. Verder is er een mijnbouwmuseum en wat leuke, oude industriële panden die bewaard zijn gebleven.

Deel 8

Het centrum van Dortmund is voor 99% verwoest tijdens de Tweede Wereldoorlog, dus dit is ook geen mooie stad. Wel is een deel aardig herbouwd en in het noordelijke, uiterst multiculturele deel van de stad zijn nog wat oude panden te vinden.

Een Galant 2.5 V6 24V 4x4

Deel 9

In Essen.

Op de vierde en laatste dag deed mijn vader een dagje mee en bezochten we de Zeche Zollverein (1, 2, 3), het industriële kolenmijncomplex dat op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. Hier hebben we het Ruhr Museum en het Red Dot Design Museum bezocht.

In het Red Dot Design Museum staat een klassieke Fiat 500.

Dat was het weer.
XBXG
Mooie spots uit het Roergebied. thumbs up

Dank je! thumbs up
Inderdaad. In het buitenland heb ik het nog nooit gedaan maar in eigen land spot ik ook liefst op de fiets. Makkelijk om overal te komen, je hoeft vaak niet eens af te stappen en prima fitness.
Tegenwoordig kun je in veel grote steden fietsen huren. In Berlijn heb ik vorig jaar mijn eigen fiets gebruikt, maar in Parijs heb ik wel eens een Velib' gehuurd. Op bijna elke straathoek kun je zo'n fietsje huren, en je kunt 'm achterlaten waar je maar wilt. Ideaal!! Behalve dat mijn eerste meters met het fietsje over de Champs-Élysées was, de hobbeligste weg van heel Parijs!! nut smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.