Het merk Daihatsu

Gepost door RENAULT LAGUNA II 
Anonieme bezoeker
Re: Het merk Daihatsu
27-03-2007 00:36
Ik probeer het in relatieven gezien. Keicars zijn bijna altijd hoge gebakjes. En voor zo'n klein gebakje (kleiner dan een Aygo!) vind ik dat Daihatsu zeer geslaagde wagentjes bouwt!

Mira (Cuore)

Mira Custom

Move

Move Custom

Sonica

Alleen de kontjes vind ik niet bepaald geslaagd maar ik snap dat het voor die klasse gewoonweg moeilijk is. De bekende Sirion 2 vind ik gewoon netjes en mooi gelukt en de Materia echt geweldig (alleen weer zonde van de kont). De Copen blijft gewoon guitig en de YRV vond ik bij introductie echt een leuk bakkie. Vooral de portieren

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2007 00:52 door MCW.
Anonieme bezoeker
27-03-2007 21:12
Dat zijn allemaal wel mooie wagentjes thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2007 21:16 door jaguar power mazda power.
Anonieme bezoeker
27-03-2007 21:18
ototaal Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Klaazzz
>
> Da's toch gewoon een Daihatsu Cuore? Die hebben we
> hier al...
>
> [www.autotrack.nl]
> 006hb3ex500_29280.jpg
>
> OTOTAAL

Nou die Mira heeft toch en wat aantrekkelijker jasje en wat sportiever. winking smiley
Anonieme bezoeker
28-03-2007 13:28
BMdoubleyou520 Schreef:
> Ik vind Daihatsu echt helemaal niets. Ik denk dat
> er weinig merken bestaan die zoveel lelijks
> ontworpen hebben smiling smiley. Het is zeer apart wat er bij
> Daihatsu van de ontwerptafel komt. Sommige
> modelletjes zijn best grappig. Ik kan niet
> begrijpen dat iemand de auto's die in dit topic de
> revue passeren MOOI kan vinden.
>
> De Feroza en Rocky vind ik nog wel stoer en lekker
> basic.

Nou Renault en Fiat en Smart en Sangg Young en Hyundai maken ook niet allemaal mooi auto's.
En Daihatsu is wel mooi maar tja iedereen heeft en andere mening. winking smiley
Anonieme bezoeker
28-03-2007 14:30
Hier wat charade gtti's

Hier en Spyder:

Greetzzz Klaazz

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2007 14:42 door jaguar power mazda power.
Anonieme bezoeker
28-03-2007 16:58
Deze Charade is ook Dik:

Anonieme bezoeker
07-04-2007 19:32
Hier de Daihatsu Materia op de AutoRAI;

Greetzzz Klaazzz

De nieuw cuore is ook erg ruim en mooithumbs up(behalve de kofferbak)
Heeft iemand daar foto's van??
07-04-2007 20:10
De bekleding van die Materia is vreselijk, maar verder een erg dik ding! Persoonlijk zou ik voor een lime-groene gaan, met 17" smiling smiley
Anonieme bezoeker
07-04-2007 20:13
Barri Schreef:
> De bekleding van die Materia is vreselijk, maar
> verder een erg dik ding! Persoonlijk zou ik voor
> een lime-groene gaan, met 17" smiling smiley

Ow dat leer met neon vondt ik wel grappig.
Ik zou persoonlijk voor de zwarte en dan de 4WD gaan met geblindeerde achterramen cool smiley
Een zulke velgen:

07-04-2007 20:37
Op de Daihatsu site staan ook nette velgjes, die onder die groene zitten. Er staan helaas geen grote foto's van op de site.
Anonieme bezoeker
08-04-2007 11:00
Bedoel je deze?:

Greetzzz Klaazzz
Anonieme bezoeker
08-04-2007 11:16
Ik vindt de nieuwe cuore ook en erg mooi auto thumbs up

Alleen jammer dat ie geen kofferruimte heeft.

Greetzzz Klaazzz

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2007 11:26 door jaguar power mazda power.
08-04-2007 16:18
Zulk soort velgen idd. Staat heerlijk onder een Materia!
Anonieme bezoeker
08-04-2007 19:07
Daihatsu moet lekker doen waar het goed in is: kleine auto's bouwen die qua kwaliteit tot de top behoren. Misschien kun je zeggen dat Daihatsu weinig emotie opbrengen maar misschien zet de Materia wel de trend tot Daihatsu's die wel een discussie waard zijn.

Bij deze wil ik het huidige modellengamma van Daihatsu van wat commentaar voorzien.
Cuore: Heb het nieuwe model op de Rai gezien. Wat een ruimte in zo'n klein wagentje. Gewoon knap. Je kunt ook nog eens kiezen voor de optionele verschuifbare achterbank waardoor je of veel beenruimte hebt of toch nog redelijk wat bagage mee kunt nemen. Qua uiterlijk gewoon een nette auto, in de miniklasse best goed ogend maar niet echt opvallend.

Sirion:
Al weer sinds 2005 op de markt en misschien al toe aan een facelift. Voorkant erg anoniem rest van het wagenje met de wat dikkere wielkasten achter guitig. Ook hier weer een enorm ruim interieur ten opzichte van de buitenafmetingen

Trevis:
Mini-achtige (let wel op de oer-mini): Eerst vond ik deze auto wel aardig maar voegt weinig tot niets toe aan wat de Cuore biedt. Misschien de looks, maar als je in deze klasse koopt let je naar mijn idee eerder op praktische bruikbaarheid.

Materia:
Weet nog steeds niet of ik deze auto nou mooi of lelijk moet vinden. Laat ik het op apart houden. Je pikt hem/haar er wel meteen uit in het verkeer als je er eentje ziet rijden. Stoer bakkie is het in ieder geval. Weer flink wat ruimte.

Copen:
Mini Audi TT: Autootje dat alleen al door zijn kleine afmetingen iets knuffeligs heeft. Je zou hem het liefst in de huiskamer willen neerzetten...... Niet echt een auto voor mij maar het concept verdient zeer zeker respect.

Terios:
Ook deze auto eens beter bekeken op de Rai: Kon er altijd maar moeilijk bij dat je een terreinauto gaat aanbieden als een tweewiel aangedreven variant. Nu ik de auto goed heb bekeken snap ik het wel: Je zit een flink stuk hoger dan normaal wat een goed verkeersoverzicht oplevert. Je moet de Terios (2WD) naar mijn mening eerder zien als een alternatieve MPV. Materiaalgebruik ook weer goed en ook de Terios is lekker stoer bij compacte buitenmaten. Enige en veel genoemd minpunt: het motorlawaai dat reizen in de Terios vermoeiend kan maken.

Mensen die het merk Daihatsu in een klap afdoen als: "ik vind Daihatsu niets", baseren hun mening op heel weinig en zeker op vooroordelen.

Mijn broer heeft een Applause gehad als eerste auto: Na wat achterstallig onderhoud weggewerkt te hebben bleek dit een heel betrouwbaar apparaat dat hij van 178.000km naar 225.000 kilometer heeft gestuurd.
Anonieme bezoeker
08-04-2007 20:18
Ik ben het helemaal met fabia sdi eens thumbs up
Anonieme bezoeker
15-04-2007 11:22
Wat vinden jullie van de sirion:

En welke daihatsu vinden jullie het mooist??

Greetzzz Klaazzz
De mooiste ooit gemaakt vind ik de Compagno Spider uit de jaren 60.
Anonieme bezoeker
16-04-2007 13:18
Deze bedoel je toch:

Deze versie is ook erg mooi:

Deze vindt ik het mooist:

Charade G100

Applause
Klopt, die cabrio. Als ik moet kiezen uit de modellen van de Charade vind ik de G10 en G11 de leukste.

Helaas is mij G11 afgelopen woensdag economisch total loss geraakt crying smilie Maar ik kan er nog mee rijden en hoop hem ooit toch weer op te lappen.
Anonieme bezoeker
24-04-2007 16:16
Mijn favoriet is misschien een vreemde in deze lijst maar ik vind hem bijzonder TOF!

Daihatsu Tanto Custom en dan het liefst in het donkerpaars ...... smaken verschillen maar ik vind hem echt heel mooi.
Anonieme bezoeker
24-04-2007 16:25
Zijn idd wel geinige auto's, maar ik vindt het niet de mooiste Dai. winking smiley

Greetzzz Klaazzz
Anonieme bezoeker
30-04-2007 21:16
Heb zelf een feroza gehad.Geweldige auto,maar wel last van roest.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van de Daihatsu Copen?!
Leuk trouwens dat jullie mijn oude topic in leven houden.

greetz
R.L.
Er gaat natuurlijk niets boven de Applause hebig smile smiley

ff serieus: steengoede auto's zijn het zeker. Zelfs de eerste exemplaren rijden nog vrolijk rond zonder enige roest.
Wij gaan 17 augustus zelfs trouwen met een Copen als trouwauto
Anonieme bezoeker
16-05-2007 11:06
DDCNL_Pascal Schreef:
> Wij gaan 17 augustus zelfs trouwen met een Copen
> als trouwauto

Gefeliciteerd man!!! Leuk!
Anonieme bezoeker
18-05-2007 11:06
DDCNL_Pascal Schreef:
> Wij gaan 17 augustus zelfs trouwen met een Copen
> als trouwauto

Ow gefeliciteerd! smileys with beer
Past daar eigenlijk wel en trouwjurk in?

Greetzzz Klaazzz
Thanks voor de felicitaties.

Volgens een bruid die ook getrouwd is in de Copen moet het lukken. Maar ik weet niet hoe mijn vriendins jurk er uit ziet. Maar ze weet welke auto we hebben dus ga er van uit dat ze er rekening mee houdt.
Heeft iemand van jullie ervaring met de rare kuren van de radio uit de Sirion2?

Mijn vrouws auto heeft een standaard geintegreerde radio-cdspeler en die heeft het probleem dat die zelf het volume bepaalt.
Oftewel hij schommelt vrij vaak in geluidsniveau.
Ook komt het voor dat de toetsen geen van allen werken als de auto gestart is.
Dan moet je de radio uit en aan zetten om hem weer aan de gang te krijgen.
Ik heb geen ervaring met dergelijek radio's. We hebben enkele leden met en Sirion2. Stel je vraag anders eens op ons forum.
Anonieme bezoeker
05-06-2007 12:20
De enige Daihatsu waar ik voor naar buiten wil lopen is een Charade GTti uit 1986-1991. Dat waren leuke bommetjes, daarna gingen ze zich richten op 70+.

Deze is ook leuk.....

Een Mira (Cuore uit Japan) X4 met een 1liter Charade turbo-blok en doorgefokt tot 180 pk nut smiley.
Dat ding is van binnen ook nog leeggehaald dus 650 kilo en 180 pk, dat zijn Lotus Elise-waarden.
Absoluut, heb van zijn voorganger hier 2 schaalmodellen staan.
Anonieme bezoeker
06-08-2007 22:24
Leuk Mira'tje! Ondanks mijn 'naam' heb ik belangstelling voor zo'n beetje alles op 4 wielen en vooral van wat langer geleden; op de beeldbank van A'dam kwam ik deze plaatjes tegen, 2 van een Daihatsu-dealer in de jaren 80

en deze uit eind jaren 60, is dit een Compagno station, ook al zijn die hier volgens mij niet geleverd?

Anonieme bezoeker
06-08-2007 22:54
Woeps... dank je!
Hoe meer foto's van Daihatsu hoe beter. Heb vandaag modelauto (Daihatsu Move) nummer 39 uit Hong Kong ontvangen. Wacht nu nog op nummer 40 een 1:43 model van de Compagno in het rood, had al een 1:43 van een ander modelmerk van de Compagno in het groen/blauw. Daarnaast ben ik nog in onderhandeling over een 1:18 rechtsgestuurde Copen.
Anonieme bezoeker
08-08-2007 22:44
hier een detomaso charade

charades getuned door detomaso (optisch) en andere interieur bodykits voor onze charades zijn leverbaar in duitsland en belgie

Voor zover ik weet zijn de DeTomaso uitvoeringen hier nooit geleverd en ook niet in België en Duitsland. In Nederland rijd 1 DeTomaso uitvoering rond, die is namelijk een paar jaar geleden door een clublid uit Engeland geimporteerd.
Anonieme bezoeker
09-08-2007 16:14
DDCNL_Pascal Schreef:
> Voor zover ik weet zijn de DeTomaso uitvoeringen
> hier nooit geleverd en ook niet in België en
> Duitsland. In Nederland rijd 1 DeTomaso uitvoering
> rond, die is namelijk een paar jaar geleden door
> een clublid uit Engeland geimporteerd.

er waren wel bodykits leverbaar in europa, voor Charade G200

Binnekort komt er een 2de detomaso charade naar NL grinning smiley
Anonieme bezoeker
09-08-2007 20:28
Eeen goede vriendin van me heeft een Trevis.. de auto rijdt opzich wel erg fijn.
Japan Tuning Schreef:
> DDCNL_Pascal Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Voor zover ik weet zijn de DeTomaso
> uitvoeringen
> > hier nooit geleverd en ook niet in België en
> > Duitsland. In Nederland rijd 1 DeTomaso
> uitvoering
> > rond, die is namelijk een paar jaar geleden
> door
> > een clublid uit Engeland geimporteerd.
>
>
> er waren wel bodykits leverbaar in europa, voor
> Charade G200
>
> Binnekort komt er een 2de detomaso charade naar NL
> grinning smiley

eye popping smiley Vertel, importeer jij hem en waar komt hij vandaan?
Anonieme bezoeker
09-08-2007 22:33
DDCNL_Pascal Schreef:

eye popping smiley Vertel, importeer jij hem en waar komt hij
vandaan?

zou het uit japan laten importeren, een zwarte automaat, heb een kennis daar wonen die het goedkoop kon laten doen alleen helaas is gaat niet door paar uur geleden gehoord dat ie verkocht is, ik richt me nu maar op een ander merk. wel japans trouwens
Jammer, nu een skyline?
Anonieme bezoeker
15-08-2007 18:46
nee geen skyline, denk eerder een speciale colt CAO of een civic EK9 (type R).
19-08-2007 00:26
Daihatsu Charmant 1e type te koop! eye popping smiley

klik!
21-08-2007 18:17
Hoi Daihatsu Fans,

we zijn hiero in het bezit van 2 hobby auto's te weten een toyota crown 2.8 supersaloon automaat en een vroege suzuki alto uit 84. Deze laatste is eigenlijk te klein en toch nog iets "te gewoon" en "basic" . Daarom gaat deze laatste het veld ruimen zie: deze advertentie

We zijn op zoek naar iets anders (semi) klassieks uit Japan, liefst iets exclusiefs en een maatje groter/volwassener als de alto. Een automaat is leuk aangezien dat in de crown ook lekker gaat en het bij oldtimerritjes over de bochtige dijkjes etc wel leuk is.

Nu viel ons oog op deze auto:

behorende bij deze advertentie

Graag zou ik meer te weten komen over het model, anekdotes enz enz, lijkt het jullie een goede keus? Alle reacties eorp zijn welkom dus ik ben benieuwd
Anonieme bezoeker
21-08-2007 18:37
Erg mooie wagentjethumbs up
Een ook vrij zeldzaam winking smiley
Hoi Kiamen,

heb hiervan nog wel folders liggen, wellicht ook nog wel een instructieboekje, maar dat zou ik moeten nakijken. Stuur mij anders eens een PM over wat je wilt weten.

Zelf heb ik de opvolger van deze. De G11. Die jij op de foto laat zien is een Charade G10.

Die Charmant werd destijds aangeboden voor 3000 euro. toen ben ik afgehaakt, nadat hij mijn tegenbod niet wilde accepteren. Leuke wagen, maar onderdelen zijn schaars.
21-08-2007 19:08
Hoi Pascal,

klopt het dat ik een charade moet zijn als een maatje groter dan een alto? Motorisch is een alto maar net aan (100 per uur en hou je dan maar vast) hoe zit dat met een charade?

is de gevraagde prijs van 1000 euro netjes? of te hoog?

Auto heeft een daimatic automaat, is dat nog iets bijzonders of gewoon simpele automaat?
Hoe groot is de cilinderinhoud/topsnelheid enz enz
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.