Het grote Peugeot 305 topic

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Peugeot 305
08-01-2006 18:32
@ZEN,

Nog makkelijker!big smile smiley

929V6 schreef:

@ZEN,

Nog makkelijker!

kan je alle afgevallen roest gewoon achter opscheppen ...
09-01-2006 12:00
Break is te zeldzaam.

@BRG: ik heb niet zo'n vertrouwen in het motoriek van de Duitse merken.
En roest, vraag eens op het topic naar roest bij de "D" en "E"...

Motorisch was de coupe goed, de rest was BROL, om maar in jouw Vlaamsche terminologie te blijven.

En over de steenezel (ja, ik het S&W album), ik ben steenbok. En die zijn nu eenmaal koppig... eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
09-01-2006 13:08

ZEN schreef:

Iets anders, de kans is groot dat ik op een 309 af ga en niet op een 305.

Reden: hatchback, makkelijker met zooi naar de stort brengen...

Jammer, ga toch voor de 305! Zooi naar de stort brengen doe je maar met de Focus hoor! En aan ruimte heb je geen gebrek in een 305.

En de beste reden: de 305 heeft op dit moment de liefhebbers harder nodig dan de 309! Je kunt m straks, als de 309 zeldzaam is, altijd weer inruilen. Tegen die tijd zullen de laatste 305jes wel gekoesterd worden.
09-01-2006 13:32
Wie kan tegen dit pleidooi nu weerstand bieden, Idranor? winking smiley

Ik zal zo langzamerhand eens rondkijken. Gisteren vroeg ik wat in dat 305 break topic, maar vanochtend had ik nog geen antwoord.
Gaat over die diesel die al 5 of 6 jaar stilstaat. smiling smiley
over mooi gesproken :
práchtig!

09-01-2006 21:40
Dat zijn toch stoelen, nee, fauteuils om eruit te halen en in de woonkamer te plaatsen. thumbs up
Anonieme bezoeker
10-01-2006 12:46
Goeie tip! Als ik ooit de GTX naar de sloop zou moeten brengen haal ik eerst effe de stoel eruit!winking smiley

Ben je overigens overtuigd inmiddels of moet ik nog effe doorgaan ZEN?winking smiley
10-01-2006 13:26
je moet nog doorgaan Idranor, ook op het Peugforum.

Er is er daar zelfs eentje die me een 309 aanraadt ipv een 305.
Ik geloof dat hij zelf een 305 heeft... winking smiley
Zen ... zou je niet beter een (forum-)BX kopen ...
keuze zat voor 1.000 EUR !!!
Harm kan je terzake wel adviseren ...
en met achterklep ideaal voor het wegbrengen van groenafval ...

British Racing Green schreef:

Je kan misschien nog beroep doen op het door BB ter beschikking gestelde brandstofbudget ...

10-01-2006 13:44

...

Je kan misschien nog beroep doen op de door BB ter beschikking gestelde 300T ...

GRAAG!!! big smile smiley
15-01-2006 17:01
Ik zag vandaag in Hilversum nog een 305 staan! Niet mooi of bijzonder, maar het was toch een 305, dus meld ik het even! tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
17-01-2006 12:57
Goed zo Barri! Heb je ook het kenteken? Kleur? Uitvoering? Carrosserievorm? Staat? grinning smiley

Gewoon een beetje nieuwsgierig.tongue sticking out smiley
17-01-2006 13:00

Goeie opmerking cool smiley

Op het citroen-forum is het BX-deel het actiefste van allemaal smiling smiley
Anonieme bezoeker
17-01-2006 13:15
Hou maar op, de keuze voor Peugeot staat wel vast bij ZEN hoor! (hoop ik althans).
17-01-2006 16:02

Goed zo Barri! Heb je ook het kenteken? Kleur? Uitvoering? Carrosserievorm? Staat?
Grijsachtig, staat was redelijk; zeker niet perfect!
Type weet ik niet meer, maar er zaten gewoon wieldoppen onder. Een typeaanduiding met 2 letters, kan dat? GL ofzo... Kenteken weet ik ook niet (ik moest op de weg voor me letten winking smiley).
Anonieme bezoeker
18-01-2006 00:37
GL kan heel goed! Dan was het gewoon een standaard uitvoering, geen GTX ofzo. Ik ben echt benieuwd hoeveel GTXen er nog zijn in NL; het zijn er zeker 10 maar hoeveel meer weet ik niet...
18-01-2006 12:22

Harm78 schreef:

QuoteZen ... zou je niet beter een (forum-)BX kopen ...

Goeie opmerking

Op het citroen-forum is het BX-deel het actiefste van allemaal

In de bazaar staat een mooie witte GTi voor eur 1150.

Tempting...
18-01-2006 15:16

In de bazaar staat een mooie witte GTi voor eur 1150.

Tempting...
Ik het topic van Harm postte ik onlangs een erg nette GTI van Marktplaats, die stond er voor €999,-

edit: hier is ie: [koopjes.marktplaats.nl]

edit2: het gaat om dezelfde auto!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2006 15:21 door Barri.
18-01-2006 15:34
PB ontvangen & replied!
Thnx! thumbs up
20-01-2006 19:34
Is ie al gekocht, ZEN? big smile smiley
20-01-2006 20:15
Nee Barri, een Citroën gaat het niet worden.
Ik blijf bij "mijn" merken Peugeot (305 of 309) en Mazda (323 en 626).
Bovendien was ik eigenlijk van plan om te wachten tot mei, wanneer ik over 2005 de belastingteruggaaf heb ontvangen.
Kwestie van dat ik het niet ten laste van de Algemene Reserve wil boeken maar in de "staat van herkomst en besteding der middelen" wil zetten tegen de Bijzondere Baten.
Ofwel: het wordt een W&V post, geen balansboeking. cool smiley
@Zen
Heb zelf inmiddels ontdekt dat een Nissan 100NX (in België althans) absoluut niet gegeerd is op de tweedehandsmarkt. Je kan voor relatief weinig geld een prachtexemplaar op de kop tikken, zelfs met "Nissanmatic" ...
Fenomenaal, mede dankzij het T-Bar Roof ... thumbs up
Misschien toch iets voor jou ???
20-01-2006 20:26

Kwestie van dat ik het niet ten laste van de Algemene Reserve wil boeken maar in de "staat van herkomst en besteding der middelen" wil zetten tegen de Bijzondere Baten.
Ofwel: het wordt een W&V post, geen balansboeking.
Aah, heb ik een maand vrij van school, kom jij met zulke termen aanzetten! nut smiley

Maarre Elmer, wat zoek je precies in die tweede auto?
20-01-2006 20:27
Ik reed laatst achter een Peugeot 305 automatic, het kenteken begon met RS, dus van 1987.smiling smiley

Barri schreef:

Wegvallen van de bijtelling thumbs up
20-01-2006 20:51

QuoteBarri schreef:

Wegvallen van de bijtelling

Essatto! thumbs up

Ik in een NIKSAN??? Ne jamais!!! angry smily

Door Barri (IP bekend)

Ofwel: het wordt een W&V post, geen balansboeking.

Aah, heb ik een maand vrij van school, kom jij met zulke termen aanzetten!

Ik heb geen vrij, maar de term "staat van herkomst en besteding der middelen" wordt nooit gebruikt. ALthans niet in US based companies... eye rolling smiley

Maar, Berry, dit houdt je toch lekker scherp? grinning smiley

edit: typefout hersteld dankzij de nimmer aflatende oplettendheid van BRG.

De onvergankelijk schone kleuren der schaamrood sieren mijn nederige kaken...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2006 21:00 door ZEN.

Maar, Berry, dit houd je toch lekker scherp? grinning smiley

Zen, het onderwerp in deze zin is "dit", dus houdt met T !!! winking smiley grinning smiley
20-01-2006 20:55
Hé, dat komt niet vaak voor, dat ZEN op een schrijffout wordt betrapt grinning smiley!
20-01-2006 21:05
Is al aangepast... tongue sticking out smiley

ZEN schreef:

De onvergankelijk schone kleuren der schaamrood sieren mijn bolle kaken...

grinning smiley
20-01-2006 21:06
Je nieuwe laatste zin klopt niet...
20-01-2006 21:10

QuoteZEN schreef:

De onvergankelijk schone kleuren der schaamrood sieren mijn bebaarde kaken...

Zeg, ben ik BRG??? grinning smiley

@voiture: o zeker wel!!!
20-01-2006 21:15

ZEN schreef:

QuoteBritish Racing Green schreef:

QuoteZEN schreef:

De onvergankelijk schone kleuren der schaamrood sieren mijn ingevallen wangen...

@voiture: o zeker wel!!!

Volgens mij moet het zijn: des schaamroods i.p.v. der schaamrood.
Anonieme bezoeker
20-01-2006 21:45
Wat een geouwehoer in het edele 305-topic...eye rolling smiley

Over spelling wil ik ook nog wel even meekletsen maar alle fouten zijn inmiddels al verbeterd...

Maar ga je nou al eens een 305 aanschaffen ZEN? Mijn aanbod geldt trouwens alleen bij de aanschaf van een 305, niet bij een 309 dat begrijp je wel he?grinning smiley Trouwens, een 305 Automatique is ook nog wel te vinden hoor, is dat wat voor je? Op je vrije dag wil je niet werken toch? winking smiley

@Charger: heb je het kenteken van die 305 Automatique?
20-01-2006 22:11
@voiture: klinkt plausibel.

@Idranor: ik wacht, zoals ik boven aangaf, tot Gerrit Z. over de brug is gekomen. Bij Speurders zag ik in Soest een mega-mooie 305 automatique, van een 84 jarige EERSTE eigenaar. De auto is perfect, overigens in gris fumée net als mijn ex-coupé, en staat nu in winterstalling. Mag alleen naar een liefhebber. Deze gaat (schat ik in) meer dan 5.000 eur kosten.

Die blauwe GL zoals op het Peug-forum staat, is uit 83.
In hetzelfde forum word me aangeraden om alleen van NA 1986 te nemen vanwege betere roestbescherming.
In het topic van die blauwe heb ik ook al gezegd dat ik hoop dat ie er over 4 maanden nog staat. We'll see... smiling smiley
Dat je aanbod 305-gebonden is, is een logische zaak.

PS. hoe is het afgelopen met je sleepoog? winking smiley
Anonieme bezoeker
20-01-2006 22:17

ZEN schreef:

@voiture: klinkt plausibel.

@Idranor: ik wacht, zoals ik boven aangaf, tot Gerrit Z. over de brug is gekomen. Bij Speurders zag ik in Soest een mega-mooie 305 automatique, van een 84 jarige EERSTE eigenaar. De auto is perfect, overigens in gris fumée net als mijn ex-coupé, en staat nu in winterstalling. Mag alleen naar een liefhebber. Deze gaat (schat ik in) meer dan 5.000 eur kosten.

Die blauwe GL zoals op het Peug-forum staat, is uit 83.
In hetzelfde forum word me aangeraden om alleen van NA 1986 te nemen vanwege betere roestbescherming.
In het topic van die blauwe heb ik ook al gezegd dat ik hoop dat ie er over 4 maanden nog staat. We'll see...
Dat je aanbod 305-gebonden is, is een logische zaak.

PS. hoe is het afgelopen met je sleepoog?

Ik weet wel dat je wacht maar af en toe moet ik gewoon effe schoppen!winking smiley Er staat nog zo'n ding te koop als wat je omschrijft, maar dan een GTX. Ook oude overleden eerste eigenaar, weinig km's en 5000 Euro. Maar wel van de nieuwere serie! Precies als die van mij, ook zelfde kleur. Ik weet trouwens effe niet waar de grens precies ligt maar een 85er is volgens mij nog wel veilig qua roest.

Enneh, Gris Fumée, dat is toch die groenige kleur?grinning smiley De GL van Ravon 305 is volgens mij ook Gris Fumée.
20-01-2006 22:24
Gris Fumée is inderdaad groen. Om onduidelijke redenen noemen ze bij Peugeot Groen Grijs... nut smiley

5.000 is way beyond budget. Ik heb de grens op minder dan 1.000 gesteld. Anders wordt het weer een hobby zoals voorheen. En de basis doelstelling is de bijtelling vermijden.
Als dat kan met een officiële klassieker, de 305 staat in het jaarboek 2006 van "de Onschatbare", dan is dat mooi meegenomen. Dan zal ik er ook zeker zuiniger op zijn. smiling smileythumbs up
Anonieme bezoeker
20-01-2006 23:27
Prima zaak!winking smiley Ik denk dat je doelstellingen zonder meer gehaald kunnen worden met een 305. Onder de 1000 euro zijn er echt nette 305's te vinden, zoals ik al heb gezegd. En zuinig zijn op zo'n auto moet je sowieso.

Ik zag vandaag trouwens nog een 504 Coupé, waarschijnlijk de zelfde als gisteren. Maar nu rijdend! Grijs (of groen, ik vertrouw het niet meereye rolling smiley), met losse achterlichtjes, op de A200. Heel mooi ding!

Mijn sleepoog wordt als het meezit trouwens woensdag weer aangelast...grinning smiley
21-01-2006 12:56
@Iedereen (vervuiling van Idranor's topic, maar iedereen doet't tenslotte, 't gaat hier ook over Rotmo's euh Ritmo's, enzovoort dussuh)

Ik ben vandaag naar Peugeot geweest voor wintercheck, daar kwam het volgende uit naar voren:

-Handremkabels zitten waarschijnlijk vast (zijn beplakt met zwart tape, vroeger mocht dat, maar tegenwoordig is 't n afkeuringspuntje voor APK)
-Leiding van stuurbekrachtiging, lekt iets, waarschijnlijk een lek keerringetje..
-Roest (Peugeotmonteur dacht olie!!) in koelvloeistof, maar dat komt uit de motor volgens de garagehouder die m'n auto voorziet van z'n hoognodige beurten. (Maandagmiddag laat ik 't ff checken)
-Rechtsvoor is binnenkort een nieuw wiellager nodig, 't begint nu wat herrie te maken.
-Matige staat van olieleidingen, dwz hij zweet een beetje... (logisch , als jij 20 jaar hebt gewerkt zweet je toch ook ?grinning smileyeye rolling smiley)

Verder positief!!! Alles werkt verder nog, en ik heb weer verlichting op m'n dashboardklokje!!!

Oh ja!! Uitstoot van Co2 mag maximaal 1,5% zijn, maar is .... 3 % (Waarvan m'n garagehouder zegt: hmm, ik heb liever een auto met 3% uitstoot dan met 1,5 %, dat is beter voor stationair draaien v/d motor.)

Hij zei: bij de APK stellen we m ff anders af, nieuw brandstoffilter, luchtfilter, misschien nieuwe bougies, en je trekt 'm zó door de APK heen hoor (Gerustgesteld daardoor ben ik toch wel eerlijkgezegd) Bij de Peugeot zeiden ze: Als je voor je 505 hier je APK laat doen, wordtie bij ons niet goedgekeurd, vanwege CO2 uitstoot. (Mijn garagehouder meldt hem (de 505) altijd af aan 't eind van de dag, zo ongeveer 16:50 uur (tot 17:00 kun je n auto APK afmelden) , dan is 't risico op 'n steekproef minimaal. ('t blijft toch ouwe franse meuk tenslotte)eye rolling smileytongue sticking out smiley

Anonieme bezoeker
21-01-2006 17:03
En nou maar hopen dat die gasten van de RDW dit topic niet lezen...grinning smiley

Maar alsvast gefeliciteerd, tis toch ieder jaar weer spannend nietwaar? Toch nog wel een paar dingetjes, enig idee wat dat gaat kosten?

En je kunt bijvoorbeeld ook het Fransrijderstopic hiervoor gebruiken. Iets over de 505 is prima maar dit topic is toch niet bedoeld voor uitstapjes naar Ritmo's enzo hoor!
21-01-2006 17:16
Hoi Albert, da's toch een behoorlijke lijst!!! eye popping smileycrying smilie

Maar dit hoort inderdaad bij Fransrijders, zijn er bovendien meer die je eventueel kunnen adviseren.

@Idranor: met losse achterlichten is van voor de facelift. Die zijn mooier dan die ik had, die was dus van erna.
Bovendien heeft serie-1 ook losse koplampen en chromen bumpers.
Maar ja, die zijn nog slechter, zeldzamer en/of duurder... crying smilie
Anonieme bezoeker
21-01-2006 17:22
Ja maar wel leuk dus! En dat midden in de winter...
21-01-2006 17:57
hmm ja.. wordt ff zoeken.. dat van die handremkabels... daar lig ik niet zo wakker van, lager is ook met 65 euri gefixed, alleen stuurbekrachtigingsleiding kapot / lek.. is eigenlijk wel minder.. verder zie ik het allemaal wel .. so be it.. (hij blijft hoe dan ook op zeker van mij die 505.. en hij gaat niet binnen 2 jaar weg. PUNT!)winking smiley
21-01-2006 20:54
Dan maar wat overwerken... winking smiley
21-01-2006 21:39
idd. voor je auto moet je niet werken.. maar hij rijdt goed, dus dan is 't toch goed??? Enige wat me hoogst blijft irriteren, is dat die benzineprijzen zo hoog blijven.. 't is inmiddels een uitgekauwd onderwerp, maar dat irriteert me aan dit land nog 't meest!
22-01-2006 16:20

Enige wat me hoogst blijft irriteren, is dat die benzineprijzen zo hoog blijven..

[leaser-mode]

benzineprijzen boeien me niet, daar heb ik een tankpas voor. Het doet me pas pijn als daardoor de bedrijfsresultaten tegenvallen en daardoor de salarisverhoging ook...

[/leaser-mode]

winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.