Het Formule 1 spelletje 2021: Steiermark, Red Bull Ring

Gepost door Ivanov 
We gaan naar de back-to-back races toe! Of we zitten er middenin, dat kan ook. Na een, verrassend, zinderende GP van Frankrijk gaan we naar Oostenrijk. Dit keer beginnen we met de GP van Steiermark en hebben we een week later de GP van Oostenrijk. Vorig jaar won hier Lewis Hamilton, maar wat kan de Red Bull hier doen? De Mercedessen beginnen steeds meer scheurtjes te vertonen en beginnen ook steeds vaker (tactische) fouten te maken. Maar Lewis faalde niet in Frankrijk, dat was ditmaal het team.

Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...3 en ze zijn simpel: 1. Gaat er een (of beide) Haas auto's het tweede deel van de kwalificatie halen? Mick Schumacher slaagde er in Frankrijk er, min of meer, in. 2. Ferrari ging goed in Monaco. Ferrari ging goed in Baku. Ferrari... viel in Frankrijk door de mand, maar dat hadden ze wel van te voren gezegd dat ze minder goed zouden gaan. Maar beide auto's buiten de punten? Dat hadden toch weinigen aan zien komen. Dus, gaat Ferrari (Sainz, Leclerc of een eventuele vervanger) in Steiermark punten pakken? Eén of meerdere is goed. Ook beide auto's in de punten is goed. 3. George Russell kwam dicht bij, maar doordat er ditmaal geen auto's uitvielen kon hij weer geen punten pakken. Gaat Williams (Russell of Latifi of een eventuele vervanger) in Steiermark misschien wel lukken? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvragen 2 en 3 voor de start van de race.

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 26 juni 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 27 juni 15:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 14:59u is ok, 15:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
2020	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
Standaardvoorspelling. Bonus: 1. Nee. 2. Ja. 3. Ja.
Een straf voor Bottas; toch maar even aanpassen.

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Norris
5. Ricciardo
6. Sainz
7. Bottas
8. Leclerc

Race= de startopstelling.

Bonus: 1. Nee. 2. Ja. 3. Ja.
Mijn verwachting voor de kwalificatie = gelijk aan de laatste vrije training.
Race gelijk aan de startopstelling.
Bonus Nee,Ja.Ja
start:
1.Verstappen
2.Hamilton
3.Perez
4.Leclerc
5.Norris
6.Sainz
7.Ricciardo
8.Bottas

bonus: nee,ja,nee
Kwali
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Ricciardo
5. Gasly
6. Bottas (met straf)
7. Alonso
8. Norris

Bonus
1. Nee
2. Ja
3. Nee
Bonus nee, ja, nee

Kwalificatie:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Norris
5. Ricciardo
6. Bottas (vanwege straf)
7. Sainz
8. Leclerc
Van Marvant:

Marvant
Standaard voorspelling. Bonus 1: Nee. Bonus 2: Ja. Bonus 3: Nee.
Melding van Pensionada:

Aangezien Bottas straf krijgt: mijn verwachting voor de startgrid is de uitslag van de derde vrije training met verrekening van straffen
Startopstelling:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Perez
4. Gasly
5. Bottas
6. Leclerc
7. Sainz
8. Tsunoda

Bonus:
1. Nee
2. Ja
3. Nee
Mijn voorspelling/wens/hoop/verwachting.

Quali:
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Galsy
4. Pérez
5. Alonso
6. Ocon
7. Tsunoda
8. Bottas

Bonus 1: Ja.
Bonus 2: Ja.
Bonus 3: Nee
Kwali :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Perez
4. Gasly
5. Leclerc
6. Bottas
7. Sainz
8. Norris

Bonus :

1. Nee
2. Ja
3. Nee
Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Bottas
5. Norris
6. Gasly
7. Leclerc
8. Tsunoda
Race:

1. Verstappen
2. Pérez (die werkt altijd aan de afstelling van de auto voor de race.)
3. Norris (Hamilton moet ineens vechten en heeft geen Bottas als hulp)
4. Hamilton
5. Gasly
6. Bottas
7. Stroll
8. Alonso

Bonus 2: Ja.
Bonus 3: Ja.
Race:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Bottas
5. Norris
6. Gasly
7. Ricciardo
8. Alonso
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Perez
4.Leclerc
5.Bottas
6.Gasly
7.Sainz
8.Stroll
Race
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Perez
4. Bottas
5. Norris
6. Leclerc
7. Gasly
8. Sainz
De uitslag gaat volgens, ik weet alleen nog niet wanneer. Kan er iemand regelen dat er 28 uur in een dag komen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.