Het Formule 1 spelletje 2021: Azerbeidzjan, Baku

Gepost door Ivanov 
Sorry, maandag en gister vergeten. Wel de computer aangehad, maar niet meer aan gedacht. De hitte van vandaag hielp ook niet mee, maar de zorgen om mijn Alfa ook niet. Er is daarvoor een Gofundmepagina, maar het lijkt me toch beter die hier niet te delen, als Moderator zijnde.

Max pakte Monaco. Niet dat hij het een grote eer vond, hij wil gewoon alle races winnen en is daarin niet kieskeurig. Mercedes liet het flink lopen en het podium was gewoon prachtig met Max, Sainz en Norris. En nu gaan we naar Baku. Nog een stratencircuit en dat zullen jullie merken in de bonusvragen.

Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4 ditmaal en allen specifiek Monaco een stratencircuit: 1. Gaat er in de kwalificatie een Code Rood komen. Eén of meerdere, dat maakt niet uit. Ja of nee. 2. Gaat er in de race een Safetycar situatie komen. Wederom: één of meerdere, maakt niet uit. 3. Gaan ze het in de race zo bont maken dat er daar een Code Rood gaat komen? Eén of meerdere... jullie snappen het inmiddels wel. Ja of nee. 4. Ah ja, Nikita. TopGear Magazine rekende uit dat hij 209 voorvleugels kapot moet rijden om meer schade te veroorzaken dan dat zijn papa in het team steekt. MAar in Monaco stelde hij op dat gebied teleur. Daarom: Gaat Mazepin crashen in de kwalificatie en/of de race. Dat kan een kleine tik zijn die een voorvleugel kost, of juist een beste klapper in de catagorie "goed kapot". Ja of nee. Ter verduidelijking, het betreft de kwalificatie en/of de race. Dus een ja of nee geldt voor zowel de kwalificatie als de race, als in één van beide of beiden crashed heb je de twee bonuspunten binnen.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail (forumivan@hotmail.com) en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. Ook Whatsapp is een optie en ook Twitter keert weer terug. Niet dat iemand dat account volgt, maar toch: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Doe wijzigingen altijd in een nieuwe post (SMS, App, mail of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

Bonusvragen 1 en 4 dienen voor het begin van de kwalificatie binnen te zijn. Vragen 2 en 3 voor de start van de opwarmronde!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 5 juni 14:00u Nederlandse tijd. 13:59u is op tijd, 14:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 6 juni 14:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 13:59u is ok, 14:00u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp, mijn provider (SMS) of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
2017	Daniel Ricciardo	Aus	Red Bull Racing-TAG Heuer
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2019	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes
Mijn verwachting voor de kwalificatie = gelijk aan de laatste vrije training.
Bonus voor de spanning 4x ja.
1. Verstappen
2. Perez
3. Norris
4. Hamilton
5. Bottas
6. Sainz
7. LeClerc
8. Gasly

1 Nee
2 Ja
3 Nee
4 Nee

Bovenstaande is gelijk mijn inzending voor komende races.
1.Perez
2.Verstappen
3.Hamilton
4.Leclerc
5.Norris
6.Sainz
7.Bottas
8.Gasly

bonus: ja,ja,ja,nee
Kwalificatie =

1. Verstappen
2. Perez
3. Hamilton
4. Leclerc
5. Norris
6. Bottas
7. Sainz
8. Gasly

Bonus:

1. Ja
2. Ja
3. Nee
4. Ja.

Race = startopstelling.
Voorspelling Marvant:

Marvant@debank
Bonus 1: Ja. Bonus 2: Ja. Bonus 3: Ja. Bonus 4: Ja. Het kan niet elke keer goed gaan.
No worries. Max is nu extra getergd om de pole te pakken, want RB is bloedje snel. Gasly is ook het hele weekend al snel. En Mercedes staat gewoon in de top 10, al is die monstertow van Ham in VT 3 wat vertekenend.

Kwali
1. Verstappen
2. Perez
3. Leclerc
4. Gasly
5. Sainz
6. Hamilton
7. Norris
8. Bottas

Bonus
1. Nee
2. ja
3. Nee
4. nee
Bonus: 1: Nee, 2: Ja, 3: Nee, 4: ja

Kwalificatie:

1: Verstappen
2: Perez
3: Norris
4: Hamilton
5: Sainz
6: Bottas
7: Leclerc
8: Gasly
Kwali :

1. Verstappen
2. Perez
3. Leclerc
4. Sainz
5. Gasly
6. Hamilton
7. Bottas
8. Norris

Bonus :
1. Ja
2. Ja
3. Nee
4. Ja
Had jij een rode vlag besteld Ivanov? grinning smiley

Race:

1: Verstappen
2: Leclerc
3: Hamilton
4: Perez
5: Gasly
6: Sainz
7: Norris
8: Bottas
Aangezien ik om 13:30u nog bij de Welkoop was, via SMS:

Ivanov@13:30u
Kwalificatie:
1. Verstappen
2. Pérez
3. Leclerc
4. Sainz
5. Hamilton
6. Norris
7. Ricciardo
8. Bottas

Bonus 1: Ja.
Bonus 2: Ja
Bonus 3: Nee
Bonus 4: Nee.
En race:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Pérez
4. Sainz
5. Hamilton
6. Gasly (hij moet toch een keer een goed kwali-resultaat kunnen omzetten in een goed race resultaat?)
7. Alonso
8. Norris
race:
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Leclerc
4.Perez
5.Bottas
6.Sainz
7.Gasly
8.Norris
Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Leclerc
4. Perez
5. Sainz
6. Gasly
7. Norris
8. Bottas
Race
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Leclerc
4. Perez
5. Sainz
6. Gasly
7. Bottas
8. Norris
Mijn verwachting voor de race = gelijk aan de startopstelling.
Wow, van vreugde naar woede en weer terug naar vreugde. Bizar eye popping smiley
Elaste
1. Verstappen
2. Perez
3. Norris
4. Hamilton
5. Bottas
6. Sainz
7. LeClerc
8. Gasly

1 Nee
2 Ja
3 Nee
4 Nee

Bovenstaande is gelijk mijn inzending voor komende races.

Ik neem aan dat het zowel voor de startopstelling als de race geldt?
Total Loss
Wow, van vreugde naar woede en weer terug naar vreugde. Bizar eye popping smiley

Echt wel grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.