Uitslag Formule 1 spelletje 2020: Turkijë, Istanbul

Gepost door Ivanov 
Peiling
Ik geef deze race het cijfer:
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 11 stemmen ontvangen.
10

0%
20

0%
32

18%
40

0%
50

0%
61

9%
73

27%
81

9%
92

18%
101

9%
Ik heb de race niet gezien1

9%

Het was veelbelovend, met Max Verstappen die alle sessies domineerde... tot Q3 en de verrassende Lance Stroll pole pakte. Maar de race... ik vond er niet veel aan. Domme fout van Max door zo dicht achter Pérez te hangen. Dan weet je dat je de downforce kwijt bent en de spin was eigenlijk een vrij logisch gevolg. Sterke race van Hamilton naar een zevende titel toe, hulde! Sterke race van Pérez, lang doorrijden op de banden en op het einde toch P2 pakken, knap gedaan. Ook Vettel verdiend lof. Na de start oprukken naar P3 en al die tijd voorin blijven rijden in een auto die dat eigenlijk niet kan. De score in het spelletje is laag en dat geeft wel aan dat er een onvoorspelbare race was, na de kwalificatie, maar hoewel het glad en nat was, was er eigenlijk weinig actie. Inhaalacties moesten met een loep gezocht worden, zeker als er een rijder niet van de baan gegaan was. Koning spin was toch wel Valtteri Bottas. Als ik het goed geteld heb ging hij 5 keer rond.

De uitslag:
1	Ivanov	18	Punten
2	Nico GTR	15	Punten
2	Pensionada	15	Punten
4	Total Loss	14	Punten
4	mrs daf-xf	14	Punten
6	Clocala	12	Punten
7	Marvant	10	Punten
7	beretta	10	Punten
7	opel-omega	10	Punten
10	Guus Leferink	5	Punten

De tussenstand:
1	1	Total Loss	359	Punten
2	3	Clocala	355	Punten
3	2	beretta	349	Punten
4	7	Ivanov	331	Punten
5	5	mrs daf-xf	330	Punten
6	4	Marvant	329	Punten
7	6	Pensionada	325	Punten
8	8	opel-omega	302	Punten
9	10	Nico GTR	277	Punten
10	9	Guus Leferink	275	Punten
Thanks Ivan!
Heb de race een 7 gegeven maar dat was puur vanwege de regen en de bijbehorende glijpartijen.
Met droog weer en amper inhaalopties zou het echt heel erg saai geweest zijn.
Ik vond hem best spannend.

En ook vooral mooi dat Vettel mee ging naar het podium met Hamilton.
Een traantje kwam er wel uit.....
Was een vermakelijke zondagochtendrace. Toch blijft er een gevoel van net niet bij mij hangen. Eerste regenrace sinds tijden, maar niet het spektakel. En Verstappen die toch niet goed uit de verf kwam (maar dat zou dan komen van een verkeerd afgestelde vleugel)...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.