Het Formule 1 spelletje 2020: Turkijë, Istanbul

Gepost door Ivanov 
Ok, mijn excuses. Maandag heb ik het spelletje niet geplaatst omdat ik toen de computer niet aangehad heb. Maar dinsdagavond ben ik het gewoon vergeten. Maar, ik heb nog even voor ik naar mijn werk moet dus eventjes snel.

Lewis Hamilton kan dit weekeind de prestatie van Michael Schumacher evenaren. Ooit had Juan Manual Fangio het record in handen. 5 rijders wereldtitels in de Formule 1. Toen de Argentijn dit presteerde was de Formule 1 nog jong en nieuw. Echt opkijken deed men toen niet. Maar naarmate de jaren vorderden bleken die vijf titels toch best wel indrukwekkend te zijn om te groeien tot legendarisch. Sommige rijders kwamen dichtbij. Sir Jack Brabham, Sir Jackie Stewart, Niki Lauda, Nelson Piquet, Ayrton Senna. Mannen die allen drie keer de beste waren. Alain Prost kwam nog het dichtste bij met vier titels. Tot daar in 1991 een jonge Duitser debuteerde in de Formule 1 bij Jordan omdat één van de vaste rijders een taxichauffeur met traangas bespoten had. Michael Schumacher deed wat voor heel lang onmogelijk leek: hij pakte vijf wereldtitels en ging door met zes en zeven. Zijn landgenoot Sebastian Vettel leek ook die richting op te gaan: met vier opeenvolgende titels bij Red Bull deed hij een goede poging. Maar wat er volgde is bekend. Lewis Hamilton werd voor gek verklaard toen hij besloot van het grote, sterke en machtige McLaren over te stappen naar het (relatief) nieuwe team van Mercedes. De gok pakte goed uit, hij is nu alleenheerser op het gebied van overwinningen en dit weekend in Turkijë kan hij het doen: titel nummer zeven pakken. Wat hij dan gaat doen? Doet hij een Rosberg zoals hij al hintte? We gaan het merken.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2: Vraag 1: Ferrari heeft het inmiddels wel gepresteerd, dus: gaat Williams in Q2 terecht komen? Ja of nee. Wederom: het maakt niet uit of het met één of beide auto's is. Vraag 2: Lewis Hamilton, zoals gezegd, kan hier kampioen worden. Gaat hem dat lukken? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 14 november 13:00u Nederlandse tijd. 12:59u is op tijd, 13:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 15 november 11:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 11:09u is ok, 11:10u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post. Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvraag twee voor de start van de opwarmronde (13:00/11:10u)

En wie wonnen er in het verleden:
2005	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2006	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2007	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2008	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2009	Jenson Button	GB	BrawnGP-Mercedes Benz
2010	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault

LET OP! DE RACE START AL OM 11:10U!
Volgens mij is dit wel een leuk circuit, ben benieuwd. De eerste winnaar van deze gp doet nog steeds mee drinking smiley.

kwalificatie:
1) Hamilton
2) Bottas
3) Verstappen
4) Leclerc
5) Albon
6) Ricciardo
7) Sainz
8) Perez

Race = startopstelling.

Bonus: Ja en Ja.
Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Albon
6. Ricciardo
7. Norris
8. Sainz

Bonusvragen:
1. Nee
2. Ja
start:
1.Verstappen
2.Hamilton
3.Bottas
4.Ricciardo
5.Leclerc
6.Norris
7.Albon
8.Sainz

bonus: nee,ja
Ik hoor iets over het uitstellen van de kwalificatie. Even de huishoudelijke mededelingen daaromtrend: als de sessie in zijn geheel wordt uitgesteld, dus er wordt een nieuwe starttijd bepaald, dan kun je jouw voorspelling/verwachting tot die tijd inzenden/aanpassen. Is het echter zo dat bij de originele start er de melding komt dat de start van de kwalificatie uitgesteld wordt met ... minuten dan geldt de originele starttijd, in dit geval 13:00u.
Mijn voorspelling:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Vettel
4. Albon.
5. Hamilton
6. Bottas
7. Ocon
8. Norris

Bonus 1: nee. Latifi kan het niet, Russell heeft een nieuwe motor en gridstraf, dus doet het niet.
Bonus 2: Ja.
En van Marvant:

Bonus 1: Nee.
Bonus 2: Nee.
Mijn verwachting voor de kwalificatie.
1 Verstappen
2 Hamilton
3 Bottas
4 Leclerc
5 Ricciardo
6 Albon
7 Norris
8 Vettel
Bonus Nee,Ja
Kwali :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Leclerc
5. Albon
6. Ricciardo
7. Norris
8. Vettel

Bonus 1 = Nee
Bonus 2 = Ja
Mijn verwachting voor de race.
1 verstappen
2 Hamilton
3 Bottas
4 Stroll
5 Albon
6 Ricciardo
7 Norris
8 Leclerc
race:
1.Verstappen
2.Hamilton
3.Stroll
4.Bottas
5.Ricciardo
6.Leclerc
7.Albon
8.Perez
Race:

1. Verstappen (ongenaakbaar)
2. Hamilton (die staan om een 'droog' afstelling, vandaar dat ze er in de kwalificatie niet aan te pas komen en ze er in de interviews niet in paniek over raakten.)
3. Bottas (zie opmerking Hamilton)
4. Stroll
5. Ocon
6. Ricciardo
7. Albon
8. Pérez
Vernieuwd:

1. Verstappen
2. Pérez
3. Ricciardo
4. Stroll
5. Albon
6. Hamilton
7. Räikkönen
8. Bottas
Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Stroll
5. Perez
6. Albon
7. Ricciardo
8. Ocon
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.