Het Formule 1 spelletje 2020: Emilia-Romagna, Imola.

Gepost door Ivanov 
Ok, waarom geen San Marino? Geen idee, zal een rechtenkwestie zijn. Maar, wel weer een back-to-back race én, omdat het van Portimão naar Imola 2.431 kilometer is, waar een gewone personenauto 23 uur en 50 minuten over zou doen, moet de F1 in Imola het doen met een weekend van twee dagen. Geen experiment, maar een uit nood geboren. Maar, het kan zowaar een interessante dag opleveren. Anderhalf uur vrije training en dan de kwalificatie in. Informatie? Data? Haast niets. Kan leuk worden.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2: Vraag 1: Ferrari heeft het inmiddels wel gepresteerd, dus: gaat Williams in Q2 terecht komen? Ja of nee. Wederom: het maakt niet uit of het met één of beide auto's is. Vraag 2: Lewis Hamilton, ik heb het uitgerekend, kan hier nog geen kampioen worden. Als hij hier wint, met snelste ronde, en Bottas pakt geen punten, maar als Valtteri daarna alle races wint (met snelste ronden) en Lewis pakt geen punt meer, dan kan de Fin de titel, met één punt, pakken. Maar voor Mercedes geldt dat niet, die kunnen de titel bij de constructeurs veilig stellen. Gaan ze dat doen? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 31 oktober 14:00u Nederlandse tijd. 13:59u is op tijd, 14:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 1 november 13:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 13:09u is ok, 13:10u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post. Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvraag twee voor de start van de opwarmronde (14:00/13:10u)

En wie wonnen er in het verleden:
Tja...
kwalificatie:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Leclerc
5. Sainz
6. Ricciardo
7. Albon
8. Perez

Race = startopstelling.

Bonus: Ja en Ja.
Van Marvant:

Marvant
Bonus 1: Nee. Bonus 2: Ja.
Mijn verwachting voor de kwalificatie = gelijk aan de enige vrijetraining
Bonus Ja en Nee.
Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Albon
6. Ricciardo
7. Gasly
8. Sainz

Bonus: 2x Ja
Hmm. Ik bedenk me net dat sommigen onder jullie de uitslag van VT3 als kwalificatievoorspelling hebben staan. Er is natuurlijk nu geen VT3. Of VT2. Dus zal ik de enige VT tellen als voorspelling.
Quali:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Leclerc
5. Ricciardo
6. Gasly
7. Ocon
8. Pérez

Bonus 1: ja.
Kwali :

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Ricciardo
6. Gasly
7. Sainz
8. Norris

Bonus 1 = Nee
Bonus 2 = Ja
start:
1.Hamilton
2.Bottas
3.Verstappen
4.Gasly
5.Leclerc
6.Ricciardo
7.Perez
8.Sainz

bonus:nee,nee
Race:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Albon
5. Leclerc
6. Gasly
7. Norris
8. Perez
Mijn verwachting voor de race is gelijk aan de startopstelling.
Race :

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Gasly
5. Ricciardo
6. Albon
7. Leclerc
8. Norris
race:
1.Hamilton
2.Verstappen
3.Bottas
4.Gasly
5.Ricciardo
6.Leclerc
7.Albon
8.Sainz
Race... Ik twijfel tussen wat ik hoop en wat ik denk dat er zal gebeuren.

1. Hamilton
2. Bottas (wil wel, maar slaat niet genoeg met zijn vuist op tafel om een andere strategie te proberen)
3. Verstappen
4. Gasly
5. Ricciardo
6. Leclerc
7. Sainz
8. Norris

Albon weer buiten de punten en zeker niet in de tweede Red Bull in 2021.

Bonus 2: Ja.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.