Het Formule 1 spelletje 2020: Spanje, Barcelona

Gepost door Ivanov 
Is iedereen alweer bijgekomen van de fabelachtige zege van Max in Silverstone? Tactische keus in de kwalificatie, vervolgens de Mercedessen bijhouden ondanks een compound hardere banden én daarna (als de Mercedessen ook op hard staan) met oudere banden sneller zijn dan de Mercedessen met nieuwe. Ongelooflijk. Hopelijk kan Max het in Barcelna herhalen. Raar dat het al vier (!) jaar geleden is dat hij zijn eerste GP won.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4: Vraag 1: Gaat Sebastian Vettel in het derde deel van de kwalificatie terecht komen? Dus daadwerkelijk door naar Q3, niet uiteindelijk 10e door gridstraf(fen). Vraag 2: Hetzelfde als vraag 1, maar dan voor Alexander Albon. Ja of nee. Vraag 3: Gaat er een ander team dan Mercedes, Ferrari of Red Bull op het podium komen? Ja of nee. Vraag 4: Gaat Sebastian Vettel in de punten rijden? Dat Albon dit kan, laat hij wekelijks zien, maar de Red Bull is minder erg dan de Ferrari. Seb in de punten? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 15 augustus 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 16 augustus 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

In hoeverre ik zal kunnen kijken? Geen idee, we gaan die zaterdag verhuizen. Kan ik de race zien? Geen idee, moeten er nog dingen in het oude huis gebeuren? Werkt TV en internet in de nieuwe woning? Zo ja, heb ik wel een lekker mooi groot scherm om te kijken spinning smiley sticking its tongue out

En wie wonnen er in het verleden:
1951	Juan Manuel Fangio	Arg	Alfa Romeo
1952 ~ 1953			
1954	Mike Hawthorn	GB	Ferrari
1955 ~ 1967			
1968	Graham Hill	GB	Lotus-Ford
1969	Jackie Stewart	GB	Matra-Ford
1970	Jackie Stewart	GB	March-Ford
1971	Jackie Stewart	GB	Tyrrell-Ford
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1974	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1975	Jochen Mass	Dui	McLaren-Ford
1976	James Hunt	GB	McLaren-Ford
1977	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1978	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1979	Patrick Depailler	Fra	Ligier-Ford
1980			
1981	Gilles Villeneuve	Can	Ferrari Turbo
1982 ~ 1985			
1986	Ayrton Senna da Silva	Bra	Lotus-Renault Turbo
1987	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1988	Alain Prost	Fra	McLaren-Honda Turbo
1989	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1990	Alain Prost	Fra	Ferrari
1991	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1992	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1993	Alain Prost	Fra	Williams-Renault
1994	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1995	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Renault
1996	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1997	Jacques Villeneuve	Can	Williams-Renault
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2000	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2001	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2004	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2005	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2006	Fernando Alonso	Spa	Renault
2007	Felipe Massa	Bra	Ferrari
2008	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2009	Jenson Button	GB	BrawnGP-Mercedes Benz
2010	Mark Webber	Aus	Red Bull Racing-Renault
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2012	Pastor Maldonado	Ven	Williams-Renault
2013	Fernando Alonso	Spa	Ferrari
2014	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2015	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2016	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-TAG Heuer
2017	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2019	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
start:
1.Bottas
2.Hamilton
3.Verstappen
4.Ocon
5.Leclerc
6.Albon
7. Sainz
8.Norris

bonus: nee,ja,nee
Mijn verwachting de kwalificatie = gelijk aan de laatste vrijetraining.

Bonus Ja,Ja,Nee en Ja.
Bonus: Ja, Ja, Nee, Ja

Quali:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Norris
6. Perez
7. Vettel
8. Saint
Kwali :

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Sainz
5. Leclerc
6. Perez
7. Ricciardo
8. Albon

Bonus :
Ja, Ja, Nee, Ja
Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Perez
5. Leclerc
6. Sainz
7. Stroll
8. Albon

Race:
= startopstelling.

Bonus:
1. Ja
2. Ja
3. Nee
4. Ja
Mijn verwachting voor de race is gelijk aan de startopstelling.
Race :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Perez
5. Albon
6. Norris
7. Sainz
8. Leclerc
race:
1.Hamilton
2.Bottas
3.Verstapoen
4.Leclerc
5.Ocon
6.Norris
7.Sainz
8.Albon

bonus 4: nee
Race:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Norris
5. Leclerc
6. Perez
7. Sainz
8. Albon
Race:

1. Hamilton
2, Verstappen
3. Bottas
4. Albon
5. Perez
6. Leclerc
7. Sainz
8. Stroll

Bonusvragen:

3. Nee
4. Nee
Ja! Overgehuisd en operationeel. Alleen te laat op de avond om met het spel bezig te gaan. Gaat komen mensen, geduld.
De voorspelling van Marvant is via Whatsapp doorgestuurd:

Marvant@14-08-2020 - 22:18
Bonus : ja, ja, nee, ja.

Mijn eigen voorspelling, ook via Whatsapp:
Ivanov@14-08-2020 - 22:13
Bonus: Nee, Ja, nee, ja.
Quali: uitslag VT3, met verrekening gridstraffen
Race : uitslag quali (dus voor gridstraffen)
Aanpassing bonus: Ja, ja, nee, ja
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.