Het Formule 1 spelletje 2020: AustraliŽ, Melbourne

Gepost door Ivanov 
En eindelijk beginnen we weer. Waarschijnlijk. Hopelijk. Misschien. Tenzij een virus er een stokje voor steekt. Wat weten we? Niet veel, want dit is de eerste race van het seizoen. Wel weten we dat ik dus geen herinnering ingesteld heb op de maandag voor de race, wat ik dacht dat ik wel gedaan had. Maar, geeft niet; we gaan beginnen. Denk allemaal ook aan de seizoensvragen, die kunnen nog tot de start van de GP van Bahrein beantwoord worden. Of welke race dan ook de tweede zal zijn.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2. Vraag 1: Gaat de race Łberhaupt door? Ja of nee, te beantwoorden voor... laten we zeggen de start van de eerste vrije training op vrijdag. Mocht er voor die tijd een antwoord zijn... dan geldt dat. Vraag 2: Gaat er dit keer een keer een auto... nou ja, rijder van niet Mercedes/Ferrari/Red Bull op het podium komen. Ja, vorig jaar stonden de Toro Rosso's elk een keer op het podium, maar dat was niet in een 'gewone' race.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 14 maart 07:00u Nederlandse tijd. 06:59u is op tijd, 07:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 15 maart 06:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 06:09u is ok, 06:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is ťn in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1987	Gerhard Berger	Oos	Ferrari Turbo
1988	Alain Prost	Fra	McLaren-Honda Turbo
1989	Thierry Boutsen	Bel	Williams-Renault
1990	Nelson Piquet	Bra	Benetton-Ford
1991	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1992	Gerhard Berger	Oos	McLaren-Honda
1993	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Ford
1994	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1995	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1996	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1997	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
1998	Mika Hškkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Eddie Irvine	GB	Ferrari
2000	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2001	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2004	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2005	Giancarlo Fisichella	Ita	Renault
2006	Fernando Alonso	Spa	Renault
2007	Kimi RšikkŲnen	Fin	Ferrari
2008	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2009	Jenson Button	GB	BrawnGP-Mercedes Benz
2010	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2012	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2013	Kimi RšikkŲnen	Fin	Lotus-Renault
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2017	Sebastian Vettel	Dui	Ferrari
2018	Sebastian Vettel	Dui	Ferrari
2019	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes

Hopelijk zit ik in Eindhoven ten tijde van de race en de kwalificatie, het kan dus even duren voor de uitslag er zal zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2020 21:33 door Ivanov.
En mijn eigen antwoord op bonus 1: Ja.
Eindhoven!! Jammer dat ik niet thuis ben dan.

Bonus 1: Ja....denk het wel.
Bonus 1 : Ja natuurlijk ( hoop ik dan toch )
Van Marvant:

Marvant
Zelfde als vorig jaar: kwalificatie is VT3, race is startopstelling. Bonus 1: Ja. Bonus 2: Nee.
Oh, en even voor alle duidelijkheid: de RacingPoint telt mee als RacingPoint en niet als Mercedes...
Als de teams woord houden niet.
Even afwachten.
Eh.. ik pas toch mijn bonusvraag aan: Bonus 1: Nee.

Ook Marvant past deze vraag aan: Nee.
Uhm. Ik pas bonusvraag 1 aan naar Nee.

PS : EK voetbal wordt uitgesteld naar 2021.
Bonus 1 Helaas Nee .
Indien de rest volgt.
crying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smiliecrying smilie

NOS.nl
Na het schrappen van de openingsrace in AustraliŽ heeft de organisatie van de Formule 1 in samenspraak met de internationale autosportfederatie FIA besloten ook de races in Bahrein (22 maart) en Vietnam (5 april) wegens het coronavirus uit te stellen. De Grand Prix van China (19 april) was om dezelfde reden al van de kalender gehaald.

Het besluit houdt in dat de Grand Prix van Nederland in Zandvoort (3 mei) in principe de eerste race van het seizoen 2020 zal worden. Het is echter nog onduidelijk of die kan doorgaan.
Hmm. Hoe ik dit allemaal in het spelletje ga verwerken weet ik nog niet. In ieder geval bonusvraag 1 invoeren. Maar daarna? Geen idee. Eerst moet er meer duidelijkheid zijn.
Het begint er op te lijken dat we, langzaam maar zeker, toch gaan beginnen. Mooi moment om het @FormuleAw twitteraccount te vermelden.
En even een uitslag/tussenstand:*

1	Ivanov	2	Punten
1	Marvant	2	Punten
1	Total Loss	2	Punten
1	mrs daf-xf	2	Punten
1	Pensionada	2	Punten
1	beretta	2	Punten

* hebben we die? Jazeker, herinneren jullie je ťťn van de bonusvragen van AustraliŽ nog? Gaat de race door, ja/nee. Daar zijn antwoorden op gekomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.