Het Formule 1 spelletje 2019: Japan, Suzuka

Gepost door Ivanov 
De volgende stop op het Aziatische deel van de kalender: Japan. Dit keer een land met een lange autosport en F1 traditie, al in 1976 reed de F1 hier. Honda wil heel graag. Zo graag zelfs dat ze in Rusland met liefde een gridstraf pakten voor alle auto's, alleen om verse powerunits in de poule te hebben. Total heeft aangekondigd een nieuwe brandstof mee te nemen die ook veel moet brengen. Het is duidelijk: men wil er voor gaan. In het F1 café zijn Doornbos en Tom Coronel het niet eens. Doornbos stelt dat de motoren volledig open geschroefd worden, ook al klapt er één. Coronel zegt dat Honda absoluut wil voorkomen dat een motor het einde niet haalt. Ik geloof dat Coronel toch meer, die heeft jaren in Japan gereden en kent Honda.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...3 en precies dezelfde als in Spa, Monza en Singapore. 1: Gaat Alexander Albon in het derde deel van de kwalificatie komen? Ja of nee. Vraag 2: Mercedes won alle races hier sinds 2014, gaat er weer een Mercedes winnen? Ja of nee. Vraag 3: Gaat Albon op het podium terecht komen? Maakt niet uit welke plek. Ja of nee. Vraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, zaterdag 12 oktober voor 08:00u AW servertijd. Vragen 2 & 3 voor de start van de opwarmronde, zondag 13 oktober, 07:10u AW Servertijd.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 12 oktober 08:00u Nederlandse tijd. 07:59u is op tijd, 08:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 13 september 07:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 07:09u is ok, 07:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.

En wie wonnen er in het verleden:
1976	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1977	James Hunt	GB	McLaren-Ford
1978			
1979			
1980			
1981			
1982			
1983			
1984			
1985			
1986			
1987	Gerhard Berger	Oos	Ferrari Turbo
1988	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda Turbo
1989	Alessandro Nannini	Ita	Benetton-Ford
1990	Nelson Piquet	Bra	Benetton-Ford
1991	Gerhard Berger	Oos	McLaren-Honda
1992	Riccardo Patrese	Ita	Williams-Renault
1993	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Ford
1994	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1995	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Renault
1996	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1997	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2000	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2001	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Rubens Barrichello	Bra	Ferrari
2004	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2005	Kimi Räikkönen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2006	Fernando Alonso	Spa	Renault
2007	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2008	Fernando Alonso	Spa	Renault
2009	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2010	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2011	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2012	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2013	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2014	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2017	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes

En het lijkt erop dat ik de race niet in zijn geheel kan zien, hopelijk een deel.
Mijn voorspelling voor de kwalificatie:

1) Hamilton;
2) Bottas;
3) Leclerc;
4) Vettel;
5) Verstappen;
6) Albon;
7) Sainz;
8) Ricciardo.

Race = startopstelling.

Bonus:
1) ja
2) ja
3) nee.
Zoals jullie misschien gehoord of gelezen hebben, is er een orkaan onderweg naar Japan waarbij Suzuka ook getroffen zal worden. Het WK rugby heeft de wedstrijden van zaterdag al afgelast en zojuist is bekend geworden dat de Japanse autosportbond besloten heeft alle activiteiten van de zaterdag te annuleren. Zie hier.

Het gevolg is dat de kwalificatie naar de zondagochtend geschoven is, dus jullie krijgen nu tot 03:00u Nederlandse tijd om die voorspelling te plaatsen. Er is een noodscenario voor het geval de kwalificatie ook niet op zondagochtend gereden kan worden, dan wordt de uitslag van FP2 de startgrid maar aangezien die straks al verreden gaat worden... so be it. Je kunt gokken en er je voordeel mee doen.
Mijn voorspelling van de kwalificatie, Marvant wil deze ook: Uitslag FP2. Misschien passen we het nog aan.

Oh, er is GEEN FP3!
Startgrid = FP2, gokkend dat er helemaal geen kwalificatie gaat zijn.

Bonus: 1 Ja, 2 nee, 3 nee.
Quali:
1.Hamilton
2.Bottas
3.Leclerc
4.Verstappen
5.Vettel
6.Albon
7.Sainz
8.Norris

bonus: ja,ja,nee
En gelijk de raceverwachting, gezien de korte tussenperiode.
De raceverwachting = gelijk aan startopstelling.
Misschien ten overvloede (haha...), mocht er GEEN kwalificatie zijn dan vervalt uiteraard bonusvraag 1.
Tja een beetje laat dus wordt het mijn standaard verwachting en bonus ja,ja en nee.
@Ivan Enig idee wanneer er duidelijkheid is over wel of niet kwalificeren? Zal zeker wel pas uur of 1 of 2 vannacht zijn dan lijkt me.
Er is al een tijdje duidelijkheidwinking smiley
Morgen 3:00 Nederlandse tijd. [nos.nl]
Startopstelling:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Leclerc
4. Verstappen
5. Vettel
6. Albon
7. Sainz
8. Perez

Bonus:
1. Ja
2. Ja
3. Nee

Race: Uitslag Q3
Foie Gras

Dat was inderdaad al lang duidelijk, is juist meer de vraag wanneer bekend zal worden of het wel of niet door zal gaan.

Wanneer kwalificatie niet doorgaat wordt uitslag FP2 de startopstelling.
Total Loss
@Ivan Enig idee wanneer er duidelijkheid is over wel of niet kwalificeren? Zal zeker wel pas uur of 1 of 2 vannacht zijn dan lijkt me.

Dat zal pas op zondag worden, lokale tijd. Maar van wat ik nu meekrijg valt het in Suzuka mee.
Foie Gras

Niet helemaal. Dit is het eerste bericht. Er is de toevoeging dat, als door regenval/anders, de kwalificatie op zondag ook niet door kan gaan, de uitslag van de tweede vrije training als startopstelling wordt genomen. En het is nog niet bekend wanneer dat scenario er zal zijn.
Total Loss
Foie Gras

Dat was inderdaad al lang duidelijk, is juist meer de vraag wanneer bekend zal worden of het wel of niet door zal gaan.

Wanneer kwalificatie niet doorgaat wordt uitslag FP2 de startopstelling.

thumbs up Ik had jouw bericht nog niet gezien.
Van Marvant:

Marvant@debank
Bonus 1: Nee. Bonus 2: Ja (hoop het niet maar denk het wel.) Bonus 3: Nee.
En ikzelf:

Bonus 1: Ja.
Bonus 2: Nee (Max wint!)
Bonus 3: Nee

Race:
1. Verstappen
2. Bottas
3. Vettel
4. Leclerc
5. Hamilton (ergens problemen, voorvleugeltje, lekke band o.i.d. Wel de snelste ronde. Ruim)
6. Albon
7. Sainz
8. Norris
Aanpassing kwali :

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Vettel
6. Albon
7. Sainz
8. Norris

En ook alvast de race :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Leclerc
4. Bottas
5. Vettel
6. Albon
7. Sainz
8. Norris

Bonus blijft : Ja, Ja, Nee
Bonus: Ja, Ja, nee

FP2 is startvolgorde.

Race:

1) Hamilton
2) Verstappen
3) Leclerc
4) Vettel
5) Bottas
6) Albon
7) Sainz
8) Norris
Kwali:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Leclerc
4. Vettel
5. Bottas
6. Albon
7. Sainz
8. Norris
Aanpassing race :

1. Hamilton
2. Leclerc
3. Vettel
4. Verstappen
5. Bottas
6. Albon
7. Sainz
8. Norris
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.