Het Formule 1 spelletje 2019: Duitsland, Hockenheim

Gepost door Ivanov 
Na een zinderende GP van Oostenrijk en het spectakelstuk in Silverstone, strijkt het F1 veld neer in Duitsland. Mercedes gaat er een groot feest van maken. Niet alleen zijn ze 125 (!) jaar actief in de autosport, dit is ook nog eens GP nummer 200 voor het Duitse merk. En als je bedenkt dat Sebastian Vettel en Nico Hülkenberg ook nog (redelijk) goed meerijden dan zou je kunnen denken dat het elk jaar tot ver over de rand volgepakt zit met fans. Maar neen, de Duitse autosportfan is nog erger dan de Nederlandse Verstappensupporters (die pas gingen kijken toen Max succesvol werd of de oudere generatie die pas ging kijken toen Jos debuteerde en massaal afhaakte toen The Boss geen stoeltje meer vond (of zocht, hij had project Max al in de planning)). Geen Michael Schumacher en dus te weinig bezoekers om winst te kunnen draaien; dit zou zo maar eens de (voorlopig) laatste GP van Duitsland kunnen zijn. Zeg alleen nooit nooit, Zandvoort keert na 35 jaar ook terug. Maar kan Max ook hier wat doen. Vroegâh, was het zo dat om de echt snelle banen, waar motorvermogen een belangrijke rol speelt, de Red Bull niet mee kon komen. Maar Silverstone bleek ook een plek te zijn waar Max wat kon... tot iemand hem van de baan ramde. Kan Red Bull hier ook iets?

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...3. Het stoeltje van Romain Grosjean staat steeds meer onder druk. De Fransman presteert al tijden onder zijn niveau en haalde in 2018 met hakken over de sloot een nieuw contract. De crash met Magnussen in Silverstone helpt niet mee. De geruchten variëren: Ocon gaat hem nog dit seizoen vervangen. Hülkenberg vervangt hem nog dit seizoen met Ocon naar Renault en als variatie op dat laatste, deze switch gebeurt aan het einde van het seizoen. Vraag 1: Gaat Romain Grosjean Kevin Magnussen in de kwalificatie verslaan? Dit is exclusief gridstraffen, maar inclusief mogelijke crashes of technische problemen. Vraag 2: Gaat Grosjean Magnussen in de race verslaan? Mocht één of beiden uitvallen dan vervalt deze vraag. De finishpositie is alleen niet belangrijk. 19 en 20 is voor de vraag ook goed. Vraag 3: Gaan Grosjean punten pakken? Let op, dit is onafhankelijk van vraag 2. 1 punt is goed ook als Magnussen vierde wordt. De vragen moet beantwoord zijn voor de start van de opwarmronde, oftewel 15:10u Nederlandse en AW Servertijd.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail([email]forumivan@hotmail.com[/email] en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 27 juli 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 28 juli 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.

En wie wonnen er in het verleden:
1951	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1952	Alberto Ascari	Ita	Ferrari
1953	Giuseppe Farina	Ita	Ferrari
1954	Juan Manuel Fangio	Arg	Mercedes
1955			
1956	Juan Manuel Fangio	Arg	Ferrari
1957	Juan Manuel Fangio	Arg	Maserati
1958	Tony Brooks	GB	Vanwall
1959	Tony Brooks	GB	Ferrari
1960			
1961	Stirling Moss	GB	Lotus-Climax
1962	Graham Hill	GB	BRM
1963	John Surtees	GB	Ferrari
1964	John Surtees	GB	Ferrari
1965	Jim Clark	GB	Lotus-Climax
1966	Jack Brabham	Aus	Brabham-Repco
1967	Denis Hulme	N-Z	Brabham-Repco
1968	Jackie Stewart	GB	Matra-Ford
1969	Jacky Ickx	Bel	Brabham-Ford
1970	Jochen Rindt	Oos	Lotus-Ford
1971	Jackie Stewart	GB	Tyrrell-Ford
1972	Jacky Ickx	Bel	Ferrari
1973	Jackie Stewart	GB	Tyrrell-Ford
1974	Clay Regazzoni	Zwi	Ferrari
1975	Carlos Reutemann	Arg	Brabham-Ford
1976	James Hunt	GB	McLaren-Ford
1977	Niki Lauda	Oos	Ferrari
1978	Mario Andretti	USA	Lotus-Ford
1979	Alan Jones	Aus	Williams-Ford
1980	Jacques Laffite	Fra	Ligier-Ford
1981	Nelson Piquet	Bra	Brabham-Ford
1982	Patrick Tambay	Fra	Ferrari Turbo
1983	René Arnoux	Fra	Ferrari Turbo
1984	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1985	Michele Alboreto	Ita	Ferrari Turbo
1986	Nelson Piquet	Bra	Williams-Honda Turbo
1987	Nelson Piquet	Bra	Williams-Honda Turbo
1988	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda Turbo
1989	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1990	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1991	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1992	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1993	Alain Prost	Fra	Williams-Renault
1994	Gerhard Berger	Oos	Ferrari
1995	Michael Schumacher	Dui	Benetton-Renault
1996	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1997	Gerhard Berger	Oos	Benetton-Renault
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Eddie Irvine	GB	Ferrari
2000	Rubens Barrichello	Bra	Ferrari
2001	Ralf Schumacher	Dui	Williams-BMW
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Juan Pablo Montoya	Col	Williams-BMW
2004	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2005	Fernando Alonso	Spa	Renault
2006	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2007			
2008	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2009	Mark Webber	Aus	Red Bull Racing-Renault
2010	Fernando Alonso	Spa	Ferrari
2011	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2012	Fernando Alonso	Spa	Ferrari
2013	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	
2016	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2017	
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
Voorlopig voorspellen ze onweersbuien op de Zondag! thumbs up
Total Loss
Voorlopig voorspellen ze onweersbuien op de Zondag! thumbs up

Dat zou mooi zijn, waar kan ik tekenen? Een echte regenrace is al te lang geleden.
(Hoeft zaterdag nog niet te gaan onweren alstublieft, laat mijn blauwe blikje maar lekker rustig weer landen winking smiley)
kwalificatie = vt3;
race = startopstelling;
bonus: 1) nee, 2) nee, 3) nee.
Het is jammer dat het zondag minder warm word, de Mercedesen kunnen slecht tegen de warmte, het wordt geen regenrace, er is kans op een bui.
start:
1.Bottas
2.Leclerc
3.Hamilton
4.Verstappen
5.Vettel
6.Norris
7.Gasly
8.Ricciardo

Bonus: 3X ja.
Van Marvant vanaf de bank:

Marvant@debank
Standaard voorspelling. Bonus 1: Ja. Bonus 2: Ja. Bonus 3: Nee.
Voor mezelf:

Startgrid = uitslag VT3, bonus 1: Ja.
Mijn whatsapp is wel ontvangen maar nog niet gelezen. 24 juli 04u39 Nederlandse tijd. Ik stap zo het blauwe blik in dus voor de zekerheid nog even hier de inhoud.

yours truly
Startgrid = fp2
Race = startgrid
Bonus = 3x nee
Mijn verwachting voor de race is gelijk aan de laatste vrijetraining.
Bonus vraag 1 = ja.
Startgrid:

1. Vettel
2. Leclerc
3. Hamilton
4. Bottas
5. Verstappen
6. Gasly
7. Grosjean
8. Stroll

Bonus: ja, nee, nee
Kwali :

1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Verstappen
5. Bottas
6. Gasly
7. Sainz
8. Raikkonen

Bonus :
1. Nee, 2. Nee, 3. Nee
Ferrari maakt het dit jaar Mercedes wel heel makkelijk om de titels binnen te slepen.
race:
1.Hamilton
2.Bottas
3.Verstappen
4.Leclerc
5.Vettel
6.Gasly
7.Sainz
8.Grosjean
Race :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Leclerc
5. Gasly
6. Vettel
7. Raikkonen
8. Sainz

Aanpassing Bonus 2 : Ja

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-07-2019 02:06 door Total Loss.
Race :

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Gasly
5. Leclerc
6. Vettel
7. Raikkonen
8. Sainz
Race:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Leclerc
5. Vettel
6. Gasly
7. Räikkönen
8. Grosjean

Wijziging bonus 2 en 3: ja, ja
Race:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Leclerc
4. Bottas
5. Gasly
6. Vettel
7. Sainz
8. Hulkenberg

Bonusvragen:
2. Ja
3. Nee
Wijziging: bonussen 2 en 3 worden "ja".
afentoe
Mijn whatsapp is wel ontvangen maar nog niet gelezen. 24 juli 04u39 Nederlandse tijd. Ik stap zo het blauwe blik in dus voor de zekerheid nog even hier de inhoud.

yours truly
Startgrid = fp2
Race = startgrid
Bonus = 3x nee

Excuus. Ik heb het ontvangen, maar gezien de hitte heb ik niet veel tijd achter de (thuis) computer doorgebracht, meer bij de ventilator.
Race:

1. Verstappen (pakt Hamilton bij de start en dan is het 'bye, bye' en zien we Max alleen nog bij de pitstop en als hij als overwinnaar de finish over rijdt)
2. Hamilton
3. Bottas
4. Leclerc
5. Gasly
6. Vettel
7. Räikkönen
8. Sainz.

Bonus 2: Ja
Bonus 3: Nee
Mijn verwachting voor de race =
1 Hamilton
2 Verstappen
3 Bottas
4 Le clerc
5 Gasly
6 Vettel
7 Raikkonen
8 Sainz
Bonus 2 x ja
Een race of 3 geleden was er hier nog iemand die verkondigde dat F1 saai was. Daar hebben we sindsdien nooit meer iets van vernomen. Wat een spektakel! thumbs up
Superlatieven schieten tekort, dit was een tien met een griffel. Verstappen die won kan niet de grootste verrassing genoemd worden, maar Vettel van 20 naar 2 en een Toro Rosso op het podium... Dan hebben we het nog niet over Mercedes' gestuntel en een paar mooie spins. Wat een spektakel, een van de spectaculairdere races die ik ooit zag.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.