Het Formule 1 spelletje 2019: Oostenrijk, Red Bull Ring/Spielberg

Gepost door Ivanov 
Nog steeds pissed of over de waardeloze acties van de FIA.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen... drie stuks. Vraag 1: Gaat Max het podium pakken, plek maakt niet uit. Ja of nee Vraag 2: Gaat Romain Grosjean nu eindelijk punten pakken? Vraag 3: Gaat er weer een coureur een plek (of meerdere) verliezen door een straf van de FIA/Stewards? Ja of nee. Alle vragen moeten beantwoord zijn voor de start van de opwarmronde, oftewel 15:10u Nederlandse en AW Servertijd.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 29 juni 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 30 juni 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

Daarnaast: Jouw eerste post is meteen jouw standaardvoorspelling voor de rest van het jaar. Uiteraard mag je deze altijd aanpassen, dat wil zeggen dat een nieuwe post de oude/standaard overschrijft en uiteraard kun je ook aangeven dat je een andere voorspelling als standaard wilt hebben.

En wie wonnen er in het verleden:
1964	Lorenzo Bandini	Ita	Ferrari
1965 ~ 1969			
1970	Jacky Ickx	Bel	Ferrari
1971	Joseph Siffert	Zwi	BRM
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1974	Carlos Reutemann	Arg	Brabham-Ford
1975	Vittorio Brambilla	Ita	March-Ford
1976	John Watson	GB	Penske-Ford
1977	Alan Jones	Aus	Shadow-Ford
1978	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1979	Alan Jones	Aus	Williams-Ford
1980	Jean-Pierre Jabouille	Fra	Renault Turbo
1981	Jacques Laffite	Fra	Ligier-Matra
1982	Elio de Angelis	Ita	Lotus-Ford
1983	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1984	Niki Lauda	Oos	McLaren-TAG Turbo
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1987	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1988 ~ 1996			
1997	Jacques Villeneuve	Can	Williams-Renault
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Eddie Irvine	GB	Ferrari
2000	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2001	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2004 ~ 2013			
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2016	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2017	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes
2018	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-TAG Heuer
kwalificatie:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Leclerc
4. Vettel
5. Verstappen
6. Gasly
7. Sainz
8. Ricciardo

Bonus:
1) nee;
2) nee;
3) nee.
Ivanov

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen... drie stuks. Vraag 1: Gaat Max het podium pakken, plek maakt niet uit. Ja of nee Vraag 2: Gaat Romain Grosjean nu eindelijk punten pakken? Vraag 3: Gaat er weer een coureur een plek (of meerdere) verliezen door een straf van de FIA/Stewards? Ja of nee. Alle vragen moeten beantwoord zijn voor de start van de opwarmronde, oftewel 15:10u Nederlandse en AW Servertijd.

Geldt dit ook als bijvoorbeeld Perez bij de start vanaf plek 9 in de 1e ronde een 5sec straf krijgt en dit bij de pits opneemt; En uiteindelijk 11de wordt omdat hij de Mclarens niet voorbij komt?
Mijn verwachting voor de kwalificatie = gelijk aan de laatste vrijetraining.
Bonus 3 x Nee.
beretta
Ivanov

Geldt dit ook als bijvoorbeeld Perez bij de start vanaf plek 9 in de 1e ronde een 5sec straf krijgt en dit bij de pits opneemt; En uiteindelijk 11de wordt omdat hij de Mclarens niet voorbij komt?

Je, de breedste zin van het woord. Pérez heeft in jouw voorbeeld een penalty gekregen. Ik heb de vraag wat onhandig gesteld, zie ik. Maar elke penalty die de stewards opleggen leidt eigenlijk tot plekverlies, of de rijder in kwestie moet zoveel voorsprong hebben dat er geen plekverlies is. In dat laatste geval is het antwoord op de vraag dus een 'nee'
Van Marvant, vanaf de bank:

Marvant
Bonus 1: Ja. Bonus 2: Nee. Bonus 3: Dit keer niet.
En ikzelf, aangezien ik morgen met Marvant en Pensionada in een bloedheet Zandvoort ben (vrijdag 25 graden, zondag 24 graden, maar uitgerekend als wij er zijn 30 angry smily) voor de Westfieldcup races. Als je interesse hebt, kom gerust langs. De DNRT vraagt geen geld aan de toegangspoort, helaas vraagt het circuit wel geld voor parkeren.

Quali:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Leclerc
4. Vettel
5. Verstappen
6. Sainz
7. Norris
8. Räikkönen

Bonus 1: Nee.
Bonus 2: Nee.
Bonus 3: Ja.
Startgrid:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Vettel
4. Leclerc
5. Verstappen
6. Gasly
7. Sainz
8. Grosjean

Bonus: nee, nee, nee
Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Leclerc
4. Vettel
5. Verstappen
6. Gasly
7. Norris
8. Ricciardo

Bonussen: Allemaal nee
start:
1.Hamilton
2.Vettel
3.Bottas
4.Verstappen
5.Leclerc
6.Gasly
7.Sainz
8.Norris

Bonus: nee,nee,nee
Startopstelling:

1 - Hamilton
2 - Leclerc
3 - Bottas
4 - Vettel
5 - Verstappen
6 - Norris
7 - Gasly
8 - Sainz
Kwali :

1. Hamilton
2. Leclerc
3. Bottas
4. Vettel
5. Verstappen
6. Gasly
7. Norris
8. Ricciardo

Bonus : Nee, Nee, Nee

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2019 14:55 door Total Loss.
Hoop dat deze nogal aparte startopstelling wat vuurwerk geeft morgen! ( Een Mercedes op 5, een Red Bull op 8 en een Ferrari op 9 ).

Race :

1. Bottas
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Vettel
6. Gasly
7. Norris
8. Raikkonen

En aanpassing bonus 1 = Ja
Race:

1. Leclerc
2. Verstappen
3. Bottas
4. Hamilton
5. Vettel
6. Norris
7. Gasly
8. Räikkönen

Wijziging bonus 1: ja
Race:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Bottas
4. Hamilton
5. Vettel
6. Gasly
7. Norris
8. Sainz

Verandering bonusvraag 1 van 'Nee' naar 'Ja'
Mijn verwachting voor de race is.
1 Le clerc
2 Hamilton
3 Verstappen
4 Botttas
5 Vettel
6 Norris
7 Gasly
8 Raikkonen
Race:

1 - Verstappen
2 - Hamilton
3 - Bottas
4 - Leclerc
5 - Vettel
6 - Gasly
7 - Norris
8 - Raikkonen

Bonus:

1 - Ja
2 - Nee
3 - Nee
race:
1.Hamilton
2.Bottas
3.Leclerc
4.Verstappen
5.Vettel
6.Norris
7.Gasly
8.Ricciardo
Aanpassing Race :

1. Verstappen
2. Bottas
3. Hamilton
4. Leclerc
5. Vettel
6. Gasly
7. Norris
8. Raikkonen

Bonus : Ja, Nee, Nee
Race:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Hamilton
4. Bottas
5. Vettel
6. Norris
7. Räikkönen
8. Ricciardo

Bonus 1: Ja.
Bonus 2: Ja (gok, maar na een slechte kwalificatievoorspelling kan dat wel)
Bonus 3: Nee. (fingers crossed)
OP
Vraag 3: Gaat er weer een coureur een plek (of meerdere) verliezen door een straf van de FIA/Stewards? Ja of nee.
Even punten cashen. Gelukkig staat er nergens dat deze straffen tijdens of na de race moeten worden opgelopen.smiling smiley

Bonusvraag 3 wordt ja, omdat onder meer Hamilton dit weekend een straf heeft gekregen die hem onmiskenbaar plekken - al is dat dan "slechts" op de startgrid - heeft gekost.
Wow, dit maakt alle saaie optochten meteen goed, wat een bizarre race zeg, voelde mijn hart kloppen die laatste ronden! thumbs upsmileys with beer
Wát een fan-tas-tische race van Max. Wat een held zeg!big smile smiley
Hier blijft de hypothetische champagne nog even koud staan, 18u mogen Verstappen en Leclerc zich melden bij de stewards. Het zal me oprecht benieuwen.
Wat een bullshit was dat zeg, maar het is een feit, geen verdere actie nodig, Verstappen behoud zijn winst! thumbs upsmileys with beer
afentoe
OP
Vraag 3: Gaat er weer een coureur een plek (of meerdere) verliezen door een straf van de FIA/Stewards? Ja of nee.
Even punten cashen. Gelukkig staat er nergens dat deze straffen tijdens of na de race moeten worden opgelopen.smiling smiley

Bonusvraag 3 wordt ja, omdat onder meer Hamilton dit weekend een straf heeft gekregen die hem onmiskenbaar plekken - al is dat dan "slechts" op de startgrid - heeft gekost.

Tja, ik heb wel aangegeven dat de vraag voor de start van de opwarmronde beantwoord moet zijn, maar niet specifiek gezegd dat het voor de race was. Dan heb je dus gelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.