BMW 7 Serie/i7

Gepost door MCW 84 
Re: BMW 7 Serie/i7
06-11-2022 21:30
Ruim 7 cm hoger dan de vorige 7, dat is dus een flink stuk hoger.
Dit is Das beste oder nichts spinning smiley sticking its tongue out Denk dat Mercedes-Benz hier een zware dobber aan gaat krijgen, ik vind hem prachtig vernieuwend en gedurfd. Chapeau BMW!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2022 12:33 door Gerrit Zerken.
Ik blijf hem aftands lelijk vinden. Wat een kermismobiel op wielen. Ontworpen voor de 38 jarige Chinees. Tja, dat is te zien. Wansmaak. Het lijkt mij ook een onnodig gecompliceerde auto van binnen. Daarmee zie je dus ook dat de auto weg beweegt van de gemiddelde Europese/Amerikaanse directeur die simpelweg wil werken achterin en snel toegang wil hebben tot opties en nu de jonge Chinees opzoekt die vooral aan anderen wil bewijzen wat zijn auto allemaal wel niet kan.
Totale overdaad.
Nooit gedacht dat ik een Audi A8 boven de 7-serie zou kiezen, maar het is een nobrainer. S-klasse blijft "king" in deze klasse.
08-11-2022 14:42
Ten opzichte van 25 tot 30 jaar geleden lijken de rollen omgedraaid, toen kwam er de slank gelijnde E38 tegenover de pompeuse W140. Nu is juist de Benz sierlijk en relatief slank, ten opzichte van de extravagant vormgegeven BMW.
Benieuwd hoe dat qua verkopen gaat uitpakken, destijds won de W140 met 406.000 stuks tegenover 340.000 stuks van de E38.
Volgens mij is er ‘nooit’ een 7-serie geweest die beter verkocht dan een S-Klasse, en daar zal dit gedrocht geen verandering in brengenwinking smiley
09-11-2022 07:51

Controversial BMW designs to continue

BMW won’t apologise for its controversial design strategy. And it won’t stop it, either
No other car company has delivered as many visually challenging and confronting designs as BMW in recent years, and now the German car-maker’s boss has confirmed what many industry observers believed.
The controversy has become the plan.
“Of course it’s a plan, otherwise we wouldn’t do it,” said BMW chairman Oliver Zipse at a round table interview during the US launch of yet another controversial design, the new BMW 7 Series limousine and its electric i7 sister model, last week.
“If you want to change design, any step into the future that is perceived as new will be controversial automatically,” said Zipse.
“There’s no such thing as a future oriented design without controversy.

"That’s the trick: to have controversy and the outcome is ‘I want to have it’ and ‘I like it’, and of course it’s a plan.”
Design forums around the world have heaped criticism on BMW for the beaver-toothed M3 and M4 sports machines, the clunky BMW iX electric SUV, the 7 Series limo, the X7 large SUV and the very different XM performance hybrid, but Zipse said they all did their job and either have or would grow sales.
It is, Zipse implied, a strategy developed from the analysis BMW did after the much-pilloried, Chris Bangle-designed E65 7 Series that shocked the luxury car world in 2001.
It replaced the elegant E38 7 Series, but outsold it despite – or because of – the controversy, selling 343,073 to the E38’s 310,000.
But that controversy put BMW’s name in the press and into the public’s mind for years, for free, and Zipse believes that equates to sales.

"I want controversy,” Zipse admitted.
“If we don’t have controversy [in the early design process], I already know it’s too easy.
“In the early design if you do not have controversy, that’s the mistake you make.
“Out of the controversy you get engagement. You get people thinking about it and thinking about alternatives.”
Where arch-rival Mercedes-Benz has gone down a more organic, smooth-surfaced design approach and Audi continues with its large, single-frame grilles, BMW’s latest offerings seem to court controversy from every angle, whether it’s the absence of the traditional BMW Hofmeister Kink for the M4 or the large nostrils on the XM.

Leading designers from other car companies have privately questioned what was happening at BMW design, while respected designers like former BMW brand design head Karim Habib left the company for Asian car-makers.
“We drove this morning through Palm Springs,” Zipse said, “And if you looked at all the other cars, they all look alike. They’re aerodynamically streamlined, there are not ugly cars any more. They’re not great, but they’re not ugly cars. They look very much alike.
“If you want to have modern, future-oriented design, you will automatically get controversy and of course we want that.
“That doesn’t mean people won’t buy it and of course we want to start a discussion about ‘what are they doing here?’.

"We see a lot of that with the XM. There are a lot of discussions here, but almost everyone loves it.”
Well, not “almost everyone” if social media responses are to be considered valid, because the XM V8 plug-in hybrid has been even more pilloried and mocked than the iX was and the new 7 Series has already had more than its share of criticism.
“Of course, some people think you’re nuts. BMW always built this sporty limousine in the six cycles before,” Zipse defended.
“Then you ask the customer and they say it’s a great car, but only for the driver.

[www.carsales.com.au]
09-11-2022 10:51
Jan 7666490
Volgens mij is er ‘nooit’ een 7-serie geweest die beter verkocht dan een S-Klasse, en daar zal dit gedrocht geen verandering in brengenwinking smiley

Ik denk dat de S-Klasse het wel redt tegenover de 7-Serie, maar dat de EQS het heel moeilijk gaat krijgen tegen de i7. Vooral een gebrek aan status en interieurruimte zullen de EQS parten gaan spelen.
Lijkt me sterk. De EQS is toch echt wel een stuk vooruitstrevender dan deze compromis (i)7. Daarnaast ook een stuk verfijnder in design en gebruik. De 7 is meer een noodgreep dan een serieuze toetreding tot EV-markt. BMW loopt, helaas, achter de feiten aan.
09-11-2022 11:35
Jan 7666490
Lijkt me sterk. De EQS is toch echt wel een stuk vooruitstrevender dan deze compromis (i)7. Daarnaast ook een stuk verfijnder in design en gebruik. De 7 is meer een noodgreep dan een serieuze toetreding tot EV-markt. BMW loopt, helaas, achter de feiten aan.
Trollen ben je wel heel erg slecht in, voor de rest slaan 9 van je 10 posts totaal nergens op. Je opmerking over compromis is gewoon een slechte poging om je mening kracht proberen bij te zetten.
09-11-2022 11:38
Voor wat betreft Europa kun je best wel gelijk krijgen, al heb ik zelf onlangs al vastgesteld dat ik geen EQS zou kopen als ik een topklasse limo zou overwegen.

Maar het overgrote deel van de topklasse limo’s gaat naar China, VS en Emiraten en daar is vooral status belangrijk, iets wat de i7 veel meer in zich lijkt te hebben dan de EQS. Alleen al door de middelmatige zit achterin kan de EQS voor velen afvallen.
Hoe lelijk ik hem ook vind, ik begrijp ook wel dat dit meer gaat verkopen dan de EQS. Die laatste is maar een vreemde auto die overal een beetje tussenin valt. Komt er echter een S-klasse electric met vergelijkbare specificaties blaast die deze I7 100% weg.
09-11-2022 19:18
Maar die lijkt er vooralsnog niet te komen, we moeten het doen met de EQS en de EQS SUV.
09-11-2022 19:38
Zag vandaag toevallig nog een EQS rijden. Echt een gedrocht. Als de verhoudingen nou niet zo raar waren dan had ik het nog wel prima gevonden. Jaren 80/90/00 vond ik bijna alle Audis, BMW en Mercedessen geslaagd, nu slechts een paar.
Ja dat samengesmolten front van die eqs is toch een lachertje op dit niveau. Echt ongekend lelijk, zo tekent mijn zoon van 5jr een front van een auto, waar je grill en lampen amper van elkaar kan onderscheiden. De BMW i7 kan je niet mooi vinden, maar wint het met gemak van de eqs daar moet Mercedes-Benz echt opnieuw beginnen kan compleet de shredder in dat ontwerp!
10-11-2022 06:42
Bmw durft de nek uit te steken met gewaagd design, dat is op zichzelf al verdienste, mooi of niet, het merk is zeer succesvol. De EQS heeft gewoon niet de uitstraling van een S klasse, bij lange na niet.
10-11-2022 07:32
Fiat stak de nek ook uit met de multipla. Fiat krijgt daar enorme kudos voor van mij, maar kan ik de multipla nou een begeerlijke wagen noemen? Niet echt.

De eqs vind ik geen mooie wagen maar legt de lat van electrisch rijden hoog.

BMW wil blijkbaar controversieel zijn. Dat lukt ze heel goed. Persoonlijk zie ik liever een BMW wat een helder uitgangspunt heeft: het maken van sportieve sedans met een aantrekkelijk design. Dat doet het merk al jaaaaren niet meer en daarmee verliezen ze t op wat mij betreft.
10-11-2022 17:52
BMW stak ook de nek uit met de E65/E66, werd daarover uitgelachen maar het is dacht ik nog altijd de best verkochte 7-serie...
10-11-2022 21:26
Ah die lelijke e65. Echt die keek me lelijk uit zn ogen!

Echt hoe verzin je t!

Maar niet gek hoor dat die e65 goed verkocht. Men kwam toen immers net van de fantastische e38. De BMW-bril was toen nog flink roze.
Maar langzaam aan zag je een kentering in die BMW liefde. Met bv de e87 met doorgezakt zijaanzicht
Steeds vaker kwam bmw met discutabel design, waar het tot het jaar 2000 gewoon mooie wagens maakte.
En nog steeds lukt het BMW niet meer.
Ik heb het al vaker gezegd, gooi die van hooydonk eruit. Ik ben er totaal geen fan van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2022 21:27 door Passchier.
10-11-2022 21:51
Passchier

Echt hoe verzin je t!

Maar niet gek hoor dat die e65 goed verkocht. Men kwam toen immers net van de fantastische e38. De BMW-bril was toen nog flink roze.
Maar langzaam aan zag je een kentering in die BMW liefde. Met bv de e87 met doorgezakt zijaanzicht
Steeds vaker kwam bmw met discutabel design, waar het tot het jaar 2000 gewoon mooie wagens maakte.
En nog steeds lukt het BMW niet meer.
Ik heb het al vaker gezegd, gooi die van hooydonk eruit. Ik ben er totaal geen fan van.
De bmw's worden steeds mooier ,zo suf als de E38 zijn ze niet meer. Het probleem is alleen dat de gemiddelde Nederlander het niks vind, want stel dat je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt.
10-11-2022 22:00
Kritiek op het design van bmw is niet een nederlandse aangelegenheid hoor.
Passchier

Echt hoe verzin je t!

.

Tsja, valt weinig anders te verzinnen als je met een packaging begint waarbij de radiateur zo hoog zit...
Het 'hoe' is dus niet zo'n verrassing, maar mooi is het inderdaad niet. Hebben ze gelukkig bij de facelift weer wat rechtgetrokken.

Zelfde probleem eigenlijk als bij deze (i)7. Er is geprobeerd een noodzakelijke hoge neus te maskeren, maar dat zijn noodgrepen om te willen afleiden van een slecht passende 'package'.
10-11-2022 22:10
Passchier
Valt mee, er is altijd kritiek op het design van ieder merk. Maar de verkoopcijfers zijn positief en dus gaan ,e niks veranderen.
10-11-2022 22:13
Jan 7666490
Passchier

Echt hoe verzin je t!

.

Tsja, valt weinig anders te verzinnen als je met een packaging begint waarbij de radiateur zo hoog zit...
Het 'hoe' is dus niet zo'n verrassing, maar mooi is het inderdaad niet. Hebben ze gelukkig bij de facelift weer wat rechtgetrokken.

Zelfde probleem eigenlijk als bij deze (i)7. Er is geprobeerd een noodzakelijke hoge neus te maskeren, maar dat zijn noodgrepen om te willen afleiden van een slecht passende 'package'.

Yes maar los van het maskeren van de hoogte lijkt mij het opdelen van de DLR en de normale verlichting ook een doel an sich. En die snap ik niet helemaal want zoiets moet je heel goed doen wil je het goed laten werken. Er zijn maar weinig modellen waarbij dat goed gelukt is, maar over het algmeen zit je met een geforceerde weggewerkte verlichting.
Misschien kun jij die vanuit je vakgebied eens uitleggen: waarom toch die behoefte om de verlichting op die manier op te splitsen?

Onderussen, leuke review van de XM door Frank Stephenson. Jullie vast niet onbekend hoop ik:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2022 22:16 door Passchier.
10-11-2022 22:14
Frits79
Passchier
Valt mee, er is altijd kritiek op het design van ieder merk. Maar de verkoopcijfers zijn positief en dus gaan ,e niks veranderen.

Nee maar gelukkig zitten jij en ik op een forum waarop we onze meningen mogen uiten en doen verkoopcijfers er wat dat betreft niet toe.
Passchier

Yes maar los van het maskeren van de hoogte lijkt mij het opdelen van de DLR en de normale verlichting ook een doel an sich. En die snap ik niet helemaal want zoiets moet je heel goed doen wil je het goed laten werken. Er zijn maar weinig modellen waarbij dat goed gelukt is, maar over het algmeen zit je met een oo geforceerde weggewerkte verlichting.
Misschien kun jij die vanuit je vakgebied eens uitleggen: waarom toch die behoefte om de verlichting op die manier op te splitsen?

Is nou eenmaal een trend. Die verdomd goed uitkomt als je wat te verbergen/maskeren hebtwinking smiley.
10-11-2022 22:23
Vroeger had je de opel calibra waarvan ik nog weet dat men destijds erg positief was over de dunne koplampen (kwas toen nog geabnnooerd op de autovisie en zelfs de autoweek).
Later werden grote koplampen de trend waarbij renault soms enorm mee uitpakte.
Ik weet nog dat bertone de voorspelling deed dat koplampen zelfs tot de a-stijl door zouden gaan lopen. Had ie ook een concept voor gemaakt, ook een opel:

Gelukkig lijkt die trend voorbij maar nu lijkt het of men toch weer graag naar die dunne koplamp wil grijpen terwijl de techniek er nog niet klaar voor is.

Volvo heeft daar nu dan weer een hele bijzondere draai aan gegeven met die ex90.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2022 22:25 door Passchier.
10-11-2022 22:35

Gelukkig lijkt die trend voorbij maar nu lijkt het of men toch weer graag naar die dunne koplamp wil grijpen terwijl de techniek er nog niet klaar voor is.

Neusjes zijn gewoon te massaal/hoog geworden door o.a veiligheidsregels. Het splitsen van de lampenunits is vooral om die massaalheid te maskeren. Trend is het ook een beetje. Zoals op een eerdere impressie had ik het geslaagder gevonden: [www.carscoops.com] Zoals Audi het gaat doen:

MCW 84
Trend is het ook een beetje

Een beetje?nut smiley
Een grotere trend dan verlichting is er niet momenteel...
10-11-2022 22:57
Passchier
Frits79
Passchier

Nee maar gelukkig zitten jij en ik op een forum waarop we onze meningen mogen uiten en doen verkoopcijfers er wat dat betreft niet toe.
Lekkere dooddoener, wat wij ervan vinden is niet relevant voor BMW de verkoopcijfers daarintegen wel.
11-11-2022 06:45
Frits79
Passchier
Frits79
Passchier

Lekkere dooddoener, wat wij ervan vinden is niet relevant voor BMW de verkoopcijfers daarintegen wel.

Ik zit hier niet voor BMW. Verkoopcijfers zullen aan mn reet roesten. Ik wil mijn mening geven, in dit geval over het design. Niet meer, niet minder.
11-11-2022 08:13
Frits79
Passchier
Frits79
Passchier

Haha, Frits je draait het om. De enige dooddoener hier is die opmerking van jou. Als verkoopcijfers zouden moeten dicteren wat we hier ergens van moeten vinden kunnen we het forum natuurlijk net zo goed meteen opdoeken..."Dood doen", zeg maar winking smiley
11-11-2022 09:40
Interessant: de review van onze vriend Frank Stephenson van de nieuwe BMW 7.

Gelukkig is hij het met me eens, het opdelen van de DRL en normale verlichting is ook voor hem een 'no no' winking smiley

13-12-2022 10:58
Test van de i7 xDrive 60 door Autobild. Wat opvalt is dat het bereik in de praktijk uitkomt op 310km… niet best dus.
13-12-2022 11:05
Passchier
Frits79
Passchier
Frits79
Passchier

Ik zit hier niet voor BMW. Verkoopcijfers zullen aan mn reet roesten. Ik wil mijn mening geven, in dit geval over het design. Niet meer, niet minder.
thumbs up
Altijd leuk iemand die kan argumenteren, in plaats van de de fratsen van Frits die niet verder komt dan met gemeenplaatsen gooien.
13-12-2022 11:14
MB 300SL
Test van de i7 xDrive 60 door Autobild. Wat opvalt is dat het bereik in de praktijk uitkomt op 310km… niet best dus.

ter vergelijking, de EQS 580 kwam bij Aut0bild op 400km
[www.autobild.de]
13-12-2022 11:22
iDS
Passchier
Frits79
Passchier
Frits79
Passchier

thumbs up
Altijd leuk iemand die kan argumenteren, in plaats van de de fratsen van Frits die niet verder komt dan met gemeenplaatsen gooien.
Argumenteren kan hij zeker niet.
13-12-2022 15:17
Leuk topic. Even melden dat ik de M760e besteld heb en bewust voor hybride ben gegaan ... Heel benieuwd naar de rijeigenschappen, maar ik laat me verrassen.
13-12-2022 15:56
Alpina007
Leuk topic. Even melden dat ik de M760e besteld heb en bewust voor hybride ben gegaan ... Heel benieuwd naar de rijeigenschappen, maar ik laat me verrassen.
Wanneer verwacht je hem te krijgen? Welke kleur?
13-12-2022 17:24
Ik was gelukkig de eerste in de BeNeLux, dus dat zou iets kunnen schelen. Ik hoop ergens deze maand info te krijgen over levertijden, maar ze hopen ergens in juni. (kan ook december worden maar dat weet ik nog niet) Heb voor carbonschwarz gekozen met cognac intérieur en de M velgen (908 code)
14-12-2022 10:10
Alpina007
Ik was gelukkig de eerste in de BeNeLux, dus dat zou iets kunnen schelen. Ik hoop ergens deze maand info te krijgen over levertijden, maar ze hopen ergens in juni. (kan ook december worden maar dat weet ik nog niet) Heb voor carbonschwarz gekozen met cognac intérieur en de M velgen (908 code)

Dat is een zeer fraaie en chique uitvoering welke je hebt gekozen en ongetwijfeld topwagen, de pers is zeer enthousiast in ieder geval. Ook mooie velgen, bij de EV versie heeft BMW een stel foeilelijke velgen die het ontwerp van de 7 serie geen goed doen. Cognac interieur ook erg fraai in contrast met chique lakkleur. Als je de auto geleverd krijgt graag snel foto uploaden....
14-12-2022 11:43
Niks nergens geen 'jmmr'? winking smiley
14-12-2022 22:38
CD9LOP
Alpina007

Dat is een zeer fraaie en chique uitvoering welke je hebt gekozen en ongetwijfeld topwagen, de pers is zeer enthousiast in ieder geval. Ook mooie velgen, bij de EV versie heeft BMW een stel foeilelijke velgen die het ontwerp van de 7 serie geen goed doen. Cognac interieur ook erg fraai in contrast met chique lakkleur. Als je de auto geleverd krijgt graag snel foto uploaden....

Zal ik zeker doen!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.