en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Re: BMW 7 Serie/i7 06-11-2022 21:30 |
Ruim 7 cm hoger dan de vorige 7, dat is dus een flink stuk hoger. |
Re: BMW 7 Serie/i7 08-11-2022 12:32 |
Dit is Das beste oder nichts ![]() 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2022 12:33 door Gerrit Zerken. |
Re: BMW 7 Serie/i7 08-11-2022 12:53 |
Ik blijf hem aftands lelijk vinden. Wat een kermismobiel op wielen. Ontworpen voor de 38 jarige Chinees. Tja, dat is te zien. Wansmaak. Het lijkt mij ook een onnodig gecompliceerde auto van binnen. Daarmee zie je dus ook dat de auto weg beweegt van de gemiddelde Europese/Amerikaanse directeur die simpelweg wil werken achterin en snel toegang wil hebben tot opties en nu de jonge Chinees opzoekt die vooral aan anderen wil bewijzen wat zijn auto allemaal wel niet kan. Totale overdaad. Nooit gedacht dat ik een Audi A8 boven de 7-serie zou kiezen, maar het is een nobrainer. S-klasse blijft "king" in deze klasse. |
Re: BMW 7 Serie/i7 08-11-2022 14:42 |
Ten opzichte van 25 tot 30 jaar geleden lijken de rollen omgedraaid, toen kwam er de slank gelijnde E38 tegenover de pompeuse W140. Nu is juist de Benz sierlijk en relatief slank, ten opzichte van de extravagant vormgegeven BMW. Benieuwd hoe dat qua verkopen gaat uitpakken, destijds won de W140 met 406.000 stuks tegenover 340.000 stuks van de E38. |
Re: BMW 7 Serie/i7 08-11-2022 15:14 |
Volgens mij is er ‘nooit’ een 7-serie geweest die beter verkocht dan een S-Klasse, en daar zal dit gedrocht geen verandering in brengen![]() |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 07:51 |
[www.carsales.com.au] |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 10:51 |
Ik denk dat de S-Klasse het wel redt tegenover de 7-Serie, maar dat de EQS het heel moeilijk gaat krijgen tegen de i7. Vooral een gebrek aan status en interieurruimte zullen de EQS parten gaan spelen. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 11:26 |
Lijkt me sterk. De EQS is toch echt wel een stuk vooruitstrevender dan deze compromis (i)7. Daarnaast ook een stuk verfijnder in design en gebruik. De 7 is meer een noodgreep dan een serieuze toetreding tot EV-markt. BMW loopt, helaas, achter de feiten aan. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 11:35 |
Trollen ben je wel heel erg slecht in, voor de rest slaan 9 van je 10 posts totaal nergens op. Je opmerking over compromis is gewoon een slechte poging om je mening kracht proberen bij te zetten. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 11:38 |
Voor wat betreft Europa kun je best wel gelijk krijgen, al heb ik zelf onlangs al vastgesteld dat ik geen EQS zou kopen als ik een topklasse limo zou overwegen. Maar het overgrote deel van de topklasse limo’s gaat naar China, VS en Emiraten en daar is vooral status belangrijk, iets wat de i7 veel meer in zich lijkt te hebben dan de EQS. Alleen al door de middelmatige zit achterin kan de EQS voor velen afvallen. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 14:45 |
Hoe lelijk ik hem ook vind, ik begrijp ook wel dat dit meer gaat verkopen dan de EQS. Die laatste is maar een vreemde auto die overal een beetje tussenin valt. Komt er echter een S-klasse electric met vergelijkbare specificaties blaast die deze I7 100% weg. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 19:18 |
Maar die lijkt er vooralsnog niet te komen, we moeten het doen met de EQS en de EQS SUV. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 19:38 |
Zag vandaag toevallig nog een EQS rijden. Echt een gedrocht. Als de verhoudingen nou niet zo raar waren dan had ik het nog wel prima gevonden. Jaren 80/90/00 vond ik bijna alle Audis, BMW en Mercedessen geslaagd, nu slechts een paar. |
Re: BMW 7 Serie/i7 09-11-2022 21:42 |
Ja dat samengesmolten front van die eqs is toch een lachertje op dit niveau. Echt ongekend lelijk, zo tekent mijn zoon van 5jr een front van een auto, waar je grill en lampen amper van elkaar kan onderscheiden. De BMW i7 kan je niet mooi vinden, maar wint het met gemak van de eqs daar moet Mercedes-Benz echt opnieuw beginnen kan compleet de shredder in dat ontwerp! |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 06:42 |
Bmw durft de nek uit te steken met gewaagd design, dat is op zichzelf al verdienste, mooi of niet, het merk is zeer succesvol. De EQS heeft gewoon niet de uitstraling van een S klasse, bij lange na niet. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 07:32 |
Fiat stak de nek ook uit met de multipla. Fiat krijgt daar enorme kudos voor van mij, maar kan ik de multipla nou een begeerlijke wagen noemen? Niet echt. De eqs vind ik geen mooie wagen maar legt de lat van electrisch rijden hoog. BMW wil blijkbaar controversieel zijn. Dat lukt ze heel goed. Persoonlijk zie ik liever een BMW wat een helder uitgangspunt heeft: het maken van sportieve sedans met een aantrekkelijk design. Dat doet het merk al jaaaaren niet meer en daarmee verliezen ze t op wat mij betreft. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 17:52 | Moderator |
BMW stak ook de nek uit met de E65/E66, werd daarover uitgelachen maar het is dacht ik nog altijd de best verkochte 7-serie... |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 21:26 |
Ah die lelijke e65. Echt die keek me lelijk uit zn ogen!![]() Echt hoe verzin je t! Maar niet gek hoor dat die e65 goed verkocht. Men kwam toen immers net van de fantastische e38. De BMW-bril was toen nog flink roze. Maar langzaam aan zag je een kentering in die BMW liefde. Met bv de e87 met doorgezakt zijaanzicht Steeds vaker kwam bmw met discutabel design, waar het tot het jaar 2000 gewoon mooie wagens maakte. En nog steeds lukt het BMW niet meer. Ik heb het al vaker gezegd, gooi die van hooydonk eruit. Ik ben er totaal geen fan van. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2022 21:27 door Passchier. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 21:51 |
De bmw's worden steeds mooier ,zo suf als de E38 zijn ze niet meer. Het probleem is alleen dat de gemiddelde Nederlander het niks vind, want stel dat je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:00 |
Kritiek op het design van bmw is niet een nederlandse aangelegenheid hoor. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:05 |
Tsja, valt weinig anders te verzinnen als je met een packaging begint waarbij de radiateur zo hoog zit... Het 'hoe' is dus niet zo'n verrassing, maar mooi is het inderdaad niet. Hebben ze gelukkig bij de facelift weer wat rechtgetrokken. Zelfde probleem eigenlijk als bij deze (i)7. Er is geprobeerd een noodzakelijke hoge neus te maskeren, maar dat zijn noodgrepen om te willen afleiden van een slecht passende 'package'. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:10 |
Valt mee, er is altijd kritiek op het design van ieder merk. Maar de verkoopcijfers zijn positief en dus gaan ,e niks veranderen. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:13 |
Yes maar los van het maskeren van de hoogte lijkt mij het opdelen van de DLR en de normale verlichting ook een doel an sich. En die snap ik niet helemaal want zoiets moet je heel goed doen wil je het goed laten werken. Er zijn maar weinig modellen waarbij dat goed gelukt is, maar over het algmeen zit je met een geforceerde weggewerkte verlichting. Misschien kun jij die vanuit je vakgebied eens uitleggen: waarom toch die behoefte om de verlichting op die manier op te splitsen? Onderussen, leuke review van de XM door Frank Stephenson. Jullie vast niet onbekend hoop ik: 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2022 22:16 door Passchier. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:14 |
Nee maar gelukkig zitten jij en ik op een forum waarop we onze meningen mogen uiten en doen verkoopcijfers er wat dat betreft niet toe. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:14 |
Is nou eenmaal een trend. Die verdomd goed uitkomt als je wat te verbergen/maskeren hebt ![]() |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:23 |
Vroeger had je de opel calibra waarvan ik nog weet dat men destijds erg positief was over de dunne koplampen (kwas toen nog geabnnooerd op de autovisie en zelfs de autoweek). Later werden grote koplampen de trend waarbij renault soms enorm mee uitpakte. Ik weet nog dat bertone de voorspelling deed dat koplampen zelfs tot de a-stijl door zouden gaan lopen. Had ie ook een concept voor gemaakt, ook een opel: ![]() Gelukkig lijkt die trend voorbij maar nu lijkt het of men toch weer graag naar die dunne koplamp wil grijpen terwijl de techniek er nog niet klaar voor is. Volvo heeft daar nu dan weer een hele bijzondere draai aan gegeven met die ex90. 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2022 22:25 door Passchier. |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:35 |
Neusjes zijn gewoon te massaal/hoog geworden door o.a veiligheidsregels. Het splitsen van de lampenunits is vooral om die massaalheid te maskeren. Trend is het ook een beetje. Zoals op een eerdere impressie had ik het geslaagder gevonden: [www.carscoops.com] Zoals Audi het gaat doen: ![]() |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:36 |
Een beetje? ![]() Een grotere trend dan verlichting is er niet momenteel... |
Re: BMW 7 Serie/i7 10-11-2022 22:57 |
Lekkere dooddoener, wat wij ervan vinden is niet relevant voor BMW de verkoopcijfers daarintegen wel. |
Re: BMW 7 Serie/i7 11-11-2022 06:45 |
Ik zit hier niet voor BMW. Verkoopcijfers zullen aan mn reet roesten. Ik wil mijn mening geven, in dit geval over het design. Niet meer, niet minder. |
Re: BMW 7 Serie/i7 11-11-2022 08:13 |
Haha, Frits je draait het om. De enige dooddoener hier is die opmerking van jou. Als verkoopcijfers zouden moeten dicteren wat we hier ergens van moeten vinden kunnen we het forum natuurlijk net zo goed meteen opdoeken..."Dood doen", zeg maar ![]() |
Re: BMW 7 Serie/i7 11-11-2022 09:40 |
Interessant: de review van onze vriend Frank Stephenson van de nieuwe BMW 7. Gelukkig is hij het met me eens, het opdelen van de DRL en normale verlichting is ook voor hem een 'no no' ![]() |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 10:58 |
Test van de i7 xDrive 60 door Autobild. Wat opvalt is dat het bereik in de praktijk uitkomt op 310km… niet best dus. |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 11:05 |
![]() Altijd leuk iemand die kan argumenteren, in plaats van de de fratsen van Frits die niet verder komt dan met gemeenplaatsen gooien. |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 11:14 |
ter vergelijking, de EQS 580 kwam bij Aut0bild op 400km [www.autobild.de] |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 11:22 |
Argumenteren kan hij zeker niet. |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 15:17 |
Leuk topic. Even melden dat ik de M760e besteld heb en bewust voor hybride ben gegaan ... Heel benieuwd naar de rijeigenschappen, maar ik laat me verrassen. |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 15:56 |
Wanneer verwacht je hem te krijgen? Welke kleur? |
Re: BMW 7 Serie/i7 13-12-2022 17:24 |
Ik was gelukkig de eerste in de BeNeLux, dus dat zou iets kunnen schelen. Ik hoop ergens deze maand info te krijgen over levertijden, maar ze hopen ergens in juni. (kan ook december worden maar dat weet ik nog niet) Heb voor carbonschwarz gekozen met cognac intérieur en de M velgen (908 code) |
Re: BMW 7 Serie/i7 14-12-2022 10:10 |
Dat is een zeer fraaie en chique uitvoering welke je hebt gekozen en ongetwijfeld topwagen, de pers is zeer enthousiast in ieder geval. Ook mooie velgen, bij de EV versie heeft BMW een stel foeilelijke velgen die het ontwerp van de 7 serie geen goed doen. Cognac interieur ook erg fraai in contrast met chique lakkleur. Als je de auto geleverd krijgt graag snel foto uploaden.... |
Re: BMW 7 Serie/i7 14-12-2022 11:43 |
Niks nergens geen 'jmmr'? ![]() |
Re: BMW 7 Serie/i7 14-12-2022 22:38 |
Zal ik zeker doen! |