Hyundai Casper (KR/IN)

Gepost door MCW12 
Hyundai Casper (KR/IN)
01-09-2021 11:34

Twee uitvoeringen:

Hyundai has revealed the first official images of the Casper, their entry-level A-Segment SUV that is scheduled to launch before the end of the year. The company announced an early bid reservation schedule for customers in Korea through Casper’s dedicated website.

The tiny SUV, initially codenamed AX-1, was spotted during testing in February and appeared in a set of teaser images last May. Most of us have associated the name Casper with the little ghost character, but Hyundai states that it was actually named after the famous skateboard-flipping trick invented by Bobby “Casper” Boyden in the ’70s. Local media suggest that the Casper is measuring 3,595 mm ( inches) long, 1,595 mm (inches) wide, and 1,575 mm (inches) tall, with a 2,400 mm (inches) wheelbase. Those numbers make it significantly more compact than Hyundai’s B-SUVs sold in different parts of the world including the Bayon, Creta, Venue, and Kona.

Hyundai’s new SUV is based on the K1 Platform which already underpins A-Segment models like the Hyundai i10 and the Kia Picanto. The engine range in the Korean market will include two three-cylinder petrol motors – a naturally aspirated 1.0 MPI and a turbocharged 1.0 T-GDI. Those engines produce 75 hp (56 kW / 76 PS) and 99 hp (74 kW / 100 PS) in the Hyundai i10, where they are combined with a five-speed manual gearbox or a five-speed automatic. It is safe to assume that the same setup will be used in the Casper, likely offered exclusively in front-wheel drive variants. Meer info: [www.carscoops.com]

Jaa superleuk! Leuke concurrent voor de Ignis.
MCW12
Jaa superleuk! Leuke concurrent voor de Ignis.

Ik vind het een beetje een kruising van een Jimny met een Ignis.
Leuk bakje.
Zou echt wel een doorbraak betekenen mocht men ooit zo'n leuk autootje uitbrengen als EV met een betaalbaar prijskaartje en een redelijke autonomie.
Casper het vriendelijke spookje... Heel apart, een soort Koreaanse kei-car qua uitstraling.
De (in Nederland ondergewaardeerde) i10 is ongetwijfeld praktischer, maar ik vraag me af of zo'n Casper niet succesvoller zou zijn in Europa. Vind 'm niet echt mooi overigens, maar vooral heel onderscheidend.
Jammer dat het eigenlijk geen Subaru is. Het doet me nog meest denken aan een Justy.

Super jammer dat wij 'm niet krijgen. Leuk modelletje.
Zeer onwaarschijnlijk maar ik vind deze Casper N impressies best wel tof:

meer: [www.carscoops.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.