Audi Q4 E-tron

Gepost door MCW 
Audi Q4 E-tron
09-03-2021 09:32

Bron en meer foto's: [www.motor1.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-05-2021 18:00 door MCW.
Dus de ID-4 heeft zodadelijk een goedkoper en een duurder broertje, beiden vele malen mooier dan "het origineel".
Het Audi-stuur vind ik persoonlijk niet mooi.

Benieuwd naar de prijsstelling.
Trommelremmen zijn weer in de mode zo te zien.
^lelijk dashboard: ech nie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2021 19:26 door Wheel Critic.
14 april wordt het exterieur van de Q4 E-tron en Sportback onthuld: [i.imgur.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2021 19:03 door MCW.

Sportback

Alle foto's Q4 e-tron: [www.netcarshow.com]
Alle foto's Q4 Sportback e-tron: [www.netcarshow.com]

Eerste prijzen: [www.autoweek.nl]

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2021 20:53 door MCW.
Net wat meer knoppen in het interieur dan een ID.4 en opzich een geslaagd uiterlijk. Doe mij maar zo'n Q4! De instapper voldoet smiling smiley
Ik vind het al heel wat dat we met de Citigo kunnen snelladen. Met 22 kW big smile smiley Als je een beetje plant dan gebruik je dat nauwelijks.
Leuk model geworden.
Eigenlijk voor het eerst dat ik een Sportback mooi vind.eye rolling smiley
Ik vind 'm wel geslaagd, ook de Sportback. Best drukke auto voor een Audi. Zeker die paarse ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe de non-S-Line er uitziet. Maar ja, meer dan een ID.4 met hoogwaardiger interieur is het niet echt. En die 520 km is ook maar afwachten, bij zijn broers valt de range nogal tegen.

Je kan kiezen uit verschillende indelingen van de verlichting. Je moet toch wat om je wat te onderscheiden nut smiley Geeft wel aan dat er verder weinig verschil zit tussen auto's als je het moet hebben van schermen en kekke verlichting.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2021 21:36 door MCW.
De gewone Q4 ziet er goed uit. Niet per se elegant en ook zeker niet spannend, maar wel strak en ook strakker dan de ID.4 en Enyaq wat mij betreft. Van de Sportback ben ik minder fan. Overigens tonen merken als Hyundai en Kia aanmerkelijk meer lef, een merk als Audi zou wat mij betreft wel met een wat experimenteler en futuristischer ontwerp mogen komen.
Rutger DC
Overigens tonen merken als Hyundai en Kia aanmerkelijk meer lef, een merk als Audi zou wat mij betreft wel met een wat experimenteler en futuristischer ontwerp mogen komen.
Van mij hoeft dat beslist niet. Prima dat verschillende merken voor hun volumemodellen "gedurfde" ontwerpen maken, maar wat mij betreft zien auto's als ID4, Enyaq en deze Q4 er al modern genoeg uit. Zelf vind ik de ioniq 5 en de EV6 dan ook gewoon niet mooi, en de route die BMW momenteel kiest heb ik ook sterke twijfels bij, en daar sta ik volgens mij niet alleen in. Al heb je denk ik gradaties in 'experimenteler en futuristischer': De i3 vind ik daar dan weer wél een heel geslaagd voorbeeld van, bovendien is die auto qua materiaalgebruik en concept bijzonder.

Voor de rest vind ik die Q4 (de normale dat is) er bijzonder geslaagd uitzien, de mooiste van de 3! Wat het model tov de Enyaq en ID4 toevoegt is denk ik met name een mooier interieur dat zich beter en logischer laat bedienen. Ook infotainment is zo te zien het bekende Audi-systeem en daarin vermoed ik een klap beter dan dat in de broertjes (al heeft dit systeem volgens mij ook aanloopproblemen (gehad), gezien diverse reviews van de A4...). Maar neem bijvoorbeeld ook de cockpit, de Q4 heeft daar zo te zien het uitgebreide instelbare display, terwijl de id4 en enyaq een minimalistisch klein schermpje hebben wat weinig info geeft (getuige reviews). Daarnaast normale knoppen voor de airco en raambediening, alles bij elkaar opgeteld vermoed ik dat dit wel de fijnste auto zal zijn van het trio. Maar dat zullen we wss ook wel terugzien in euro's als we de prijzen/uitrusting vergelijken met de andere twee...
Ik zit met verwondering naar de neus te kijken. Die oogt op de één of andere manier heel vlak. Ondanks alle verschillende kleuren en elementen lijkt het net alsof iemand hem na het onwerpen nog heeft platgedrukt om alle diepte eruit te halen. Daardoor oogt de neus op de totale auto ook korter, terwijl dat qua maten niet echt het geval lijkt te zijn. Ik ben benieuwd of ik deze indruk in het echt ook heb, of dat het dan ineens meevalt...
MCW

Bron: audi.nl

"Sta ik potverdomme weer op dat klereding te wachten totdat die vol is"
"Ja ik ook al!"
Ze heeft er blijkbaar geen moeite mee, ze moet toch 'appen'?
Ik denk dat de eerste dame maar wat blij is dat ze midden in een woestijn een oase met snellaadstation en schaduwrijk plekje aantreft.
Waar zijn de tijden gebleven dat de dames fraai gedrapeerd over de auto lagen. big smile smiley

Trouwens, zo recht van voren is het net of de halve bumper er af ligt.
De Schaduw
Waar zijn de tijden gebleven dat de dames fraai gedrapeerd over de auto lagen. big smile smiley

De dames zijn te druk met appen.
De Schaduw
Trouwens, zo recht van voren is het net of de halve bumper er af ligt.

Oogt een beetje als iemand die z'n kunstgebit niet in heeft.
Basis

Advanced

S-Line

S-Line Optikpaket schwarz

Optikpaket schwarz, alles in carrosseriekleur en opties

Basis

Advanced

S-Line

S-Line Optikpaket schwarz

Optikpaket schwarz, alles in carrosseriekleur en opties

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2021 23:46 door MCW.

Klinkt als een oorwassing voor de Mercedes EQA & EQB.
Re: Audi Q4 E-tron
10-06-2021 20:28
Debuut op de Milano Monza Motor Show:

Bron: [www.alvolante.it]
11-06-2021 06:12
Mooie auto! Als er een merk lukt is wat lukt om mooie elektrische auto's te bouwen, dan is dat Audi wel.
22-06-2021 20:10

Ik kan er eerlijk gezegd niet zo uithalen waarom Audi-fanboy Mat Watson dit "the best electric SUV" noemt. De Skoda is net zo mooi van binnen en buiten maar nog wat ruimer. Techniek is verder vooral hetzelfde. Vind de Q4 ook helemaal niet "premium"-waardig. Simpele afwerking portieren (bv geen chromen stripjes voor de raambediening), harde kunststof achterportieren en geen mooie afdekking over de bekerhouders. Dan ziet bv een Mazda CX-30 er hoogwaardiger uit.
23-06-2021 11:56
MCW3
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo uithalen waarom Audi-fanboy Mat Watson dit "the best electric SUV" noemt.
Ik vind het fanboygehalte meevallen. En ik denk dat-ie dat vindt omdat de Q4 de praktische eigenschappen en de oké range van het triootje combineert met betere bediening en infotainment dan die andere 2. Dan staat er een aardig totaalpakket.

Ik vind het ook zeker één van de fraaiste in z'n soort, sowieso de mooiste van de 3 VAGEVSUVs. Maar die realistische instapversie die bij PON te koop staat zet je wel weer aardig met beide benen op de grond. Met dat ongelakte plastic en die simpele velgen straalt het echt aanzienlijk minder uit dan de exemplaren die je in de filmpjes ziet. Verder zijn die dingen als hard plastic op de achterportieren typisch van die trucjes waarmee de volumemerken centjes proberen te besparen, praktijken waar Audi zich vroeger volgens mij maar al te graag van distantieerde. Das war einmal.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2021 11:57 door DeeTwee.
23-06-2021 15:56
Er zijn tegenwoordig nog maar weinig instappers (bij elk merk) die lekker smoelen. Auto's worden ontworpen om mooi te zijn met 18 inch velgen zodat je voor die optie gaat terwijl ze standaard op 16 worden afgeleverd. Slim opties verkopen heet dat geloof ik. Zo ook m.b.t. interieur, lampen, lakken etc.
En dus heeft de Audi alleen nog toegevoegde waarde als je het geld hebt hem zo aan te kleden zodat het onderscheidend is. Al vind ik het interieur van een ID4 ook na gooien met opties treurig.
23-06-2021 16:48
Alles verandert, dus ook de smaak van de fabrieken, die veelal door de consument geaccepteerd wordt,ze kunnen niet anders.
23-06-2021 22:49
De SportBack vind ik wel goed in proportie. thumbs up
24-06-2021 07:27
Vind met name materiaalgebruik van nieuwe Audi's en zeker de E tron ook, stukken minder dan voorheen. Erg jmmr dat Audi zichtbaar duidelijk aan het besparen is. Bij VW helemaal duidelijk en vreemd genoeg bij Skoda juist niet. Audi moet oppassen hiermee want premium is het niet meer zo.
24-06-2021 21:32
Prijzen Sportback

35 e-tron Launch Edition 170 pk 52 kWh € 50.345
40 e-tron Launch Edition 204 pk 77 kWh € 54.865
55 e-tron Launch Edition Advanced 299 pk 77 kWh € 66.865
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2021 19:47 door Wouter82.
25-06-2021 07:30
CD9LOP
Vind met name materiaalgebruik van nieuwe Audi's en zeker de E tron ook, stukken minder dan voorheen. Erg jmmr dat Audi zichtbaar duidelijk aan het besparen is. Bij VW helemaal duidelijk en vreemd genoeg bij Skoda juist niet. Audi moet oppassen hiermee want premium is het niet meer zo.

Helemaal eens. Een mooie afwerking en dito interieur is voor mij juist altijd een van de dingen geweest waarom ik een Audi kocht.
17-07-2021 18:36

3,5 / 5 sterren

Spacious, well-packaged cabin easily fits adults in both rows
Aerodynamic design and good-sized drive battery combine to provide a decent usable range

Bad
Odd design proportions make it an awkward, unlikely-looking Audi SUV
Cabin has plenty of technology, but not the excellent build quality we expect of Ingolstadt

Complete rijtest: [www.autocar.co.uk]

Vind het interieur wel erg lelijk en druk. Beetje jaren tachtig futurisme om te zien. Verder vast een prima auto, al lijkt een Hyundai Ioniq 5 of Kia EV6 net zo 'premium'.
17-07-2021 20:07
Rutger DC

3,5 / 5 sterren

Spacious, well-packaged cabin easily fits adults in both rows
Aerodynamic design and good-sized drive battery combine to provide a decent usable range

Bad
Odd design proportions make it an awkward, unlikely-looking Audi SUV
Cabin has plenty of technology, but not the excellent build quality we expect of Ingolstadt

Complete rijtest: [www.autocar.co.uk]

Vind het interieur wel erg lelijk en druk. Beetje jaren tachtig futurisme om te zien. Verder vast een prima auto, al lijkt een Hyundai Ioniq 5 of Kia EV6 net zo 'premium'.

Het is een opgekalefaterde Skoda Enyaq die flink duurder is, Doe mij maar de Skoda, over de ID4 ga ik het helemaal al niet hebben wan die is niet om aan te gluren
17-07-2021 20:44
Ik kwam er pas eentje tegen, geen gek ding. Ziet er net iets minder log uit dan een Enyaq.
17-07-2021 23:17
MLL
(..) Doe mij maar de Skoda, over de ID4 ga ik het helemaal al niet hebben wan die is niet om aan te gluren

Nou, hoe meer Enyaq's ik nu op straat tegen kom.. hoe meer ik de ID.4 ga waarderen qua design.

Bij de ID.4 zijn, kennelijk, de gebruikers minder van 'het pimpen' met allerlei sportieve, zwarte accenten etc..
18-07-2021 12:13
Gisteren op de terugweg van Oostenrijk 4 wagens in de kant zien staan: allemaal van Duitse makelij waaronder een ID.4.
De zijlijn ervan gaat nog net (boven de gordellijn dan, voor de rest erg lomp vormgegeven. Dan zien de Audi en Skoda er toch een pak beter uit.

Opvallend ook bij de besparingen in het interieur van de Audi dat zelfs de raapstelen in blank metaal zijn: dat is het merk onwaardig.

Wat die wagens in de kant betreft: erg grappig daarbij dat een Fiat Pandarijder een BMW-rijder uit de nood aan het helpen was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.