en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Nissan Qashqai III 18-02-2021 09:15 |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 09:17 |
11:00 is de onthulling |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alle foto's: [www.motor1.com] Eén van de vele video's op YT: 4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2021 12:54 door MCW. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:06 |
Nissan vind ik dan weer een merk dat duidelijk een (nieuw) gezicht heeft. Ik vind de nieuwe neus erg geslaagd en de typische knik in het plaatwerk vanaf de C-stijl is ook erg herkenbaar. Interieur keurig maar had iets meer verwacht na de Juke en Ariya. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:06 |
Tja, eigenlijk precies wat je verwacht van een Nissan Qashqai. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:09 |
Weinig verrassend, maar wel geslaagd.![]() |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:11 |
Ziet er goed uit. De achterkant lijkt sterk op zijn voorganger, maar de rest is lekker fris en modern. Een van de meest geslaagde auto's in zijn segment. Moet zeggen dat ik het interieur niet heel hoogwaardig of modern vind ogen, een Hyundai Tucson is zonder meer markanter gelijnd (in- en exterieur). Ben benieuwd naar de specificaties van met name de e-Power. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:20 |
Past perfect in de vernieuwde Nissan design taal. Sterke voorzijde, fraaie flanken. Achterkant redelijk generiek. Interieur' modern maar (gelukkig) niet over the top |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:24 |
Plaatwerk vanaf B-stijl heeft 2008 (stance 3/4 van achter) en Captur (C-stijl / "zwevend" dak) trekjes Dat laatste zal de neef van de QQ - Kadjar - ook krijgen als ik de impressies mag geloven. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:39 |
Bron: [www.autoweek.nl] Met de Juke, Qashqai, X-Trail en Ariya heeft Nissan straks vier knappe crossovers, stuk voor stuk fraaier dan menig concurrent. Nu moet Nissan nog zorgen voor wat meer naamsbekendheid of een sprekender merkimago. Zo'n sterk imago als Toyota heeft Nissan hier bij lange na niet. Inzet op meer kwaliteit is ook wenselijk, want daar schortte het nog weleens aan bij bijvoorbeeld de Qashqai. Ook verdient de Juke meer motorenkeuze, want alleen een eenliter driecilinder is sneu voor een auto die er zo sportief uitziet. De verkoopaantallen stellen hier vooralsnog enigszins teleur. Wellicht de e-Power-aandrijflijn uit de Qashqai als sportief topmodel (Nismo?) en dan een minder vermogende versie (met 1,5-liter benzinemotor zonder de turbo of de aandrijflijnen van de Captur E-Tech 140 hybride en 160 PHEV) als concurrent voor de Yaris Cross 1.5h & C-HR 1.8h. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:48 |
Klopt. De Tucson is markanter gelijnd. Maar Hyundai presteert het om bij iedere nieuwe generatie een geheel nieuw model op de markt te brengen die in de verste verte niet meer lijkt op de vorige. Dat doet Nissan bij de QQ in mijn ogen toch beter. Modern en bij de tijd en toch direct herkenbaar als QQ. Zo blijft ook de vorige generatie een aantrekkelijke auto voor occasionkopers en stoot je de bezitters van de huidige QQ ook niet meteen voor het hoofd. Nissan blijft zijn designtaal trouw en dat is absoluut niet het geval bij Hyundai. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 11:52 |
Klopt. al vind ik de Tucson en profil nog best lijken op zijn voorganger maar dan uiteraard met meer lijnen e.d: [i.ytimg.com] Voor de liefhebbers; alle persfoto's in diverse formaten: [www.netcarshow.com] |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 12:56 |
![]() Oke.. hier staan wel álle persfoto's: [www.carscoops.com] |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 13:28 |
Gaaf, die koplampen. Als dit een variatie is op wat bv Citroen doet (DRL led boven, gewone koplampunits onder in de bunper verwekt), dan vind ik dit de meest geslaagde oplossing tot nu toe! |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 13:56 |
T.a.v. de populariteit van de QQ in Europa - jaren de best verkochte in zijn klasse: in de link de top 3 positie die de 'ouwe' in 2020 had. Knap, daar de grootste markt in Europa, Duitsland, de QQ min of meer negeert voor eigen volks waar. [carsalesbase.com] Ook in China is de QQ populair, zei het iets minder dan de Rogue / X-Trial (250.00 resp. 300.000 p/j) |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 18:37 |
Nette auto, maar ik wordt er niet hebberig van. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 22:24 |
Stevige prijs. Al is dit wel een erg luxe uitvoering. De huidige begint bij € 26.190 maar dan heb je 115pk en een basismodel. Ben erg benieuwd naar de overige prijzen. |
Re: Nissan Qashqai III 18-02-2021 23:44 |
De 115pk versie was al geschrapt en versies Visia/Acenta ook. De huidige kost als 140pk Premium Edition 38.890 euro. Het goedkoopste model de Access Edition kost 33 mille. |
Re: Nissan Qashqai III 19-02-2021 00:02 |
Geslaagd, zo op het eerste gezicht. Lekkere introductiekleur ook. ![]() |
Re: Nissan Qashqai III 19-02-2021 11:56 |
Live foto's:![]() ![]() ![]() ![]() Bron: [www.vroom.be] ![]() ![]() Meer foto's: [www.largus.fr] |
Re: Nissan Qashqai III 19-02-2021 15:49 |
Nu nog de foto's van de gewone uitvoeringen.... Op de Nissan-site is de QQ in andere kleuren te veranderen en ik moet zeggen dat de ontwerpdetails nog mooier tot zijn recht komen in parelwit met een zwart dak. Mooie auto. Wel boven mijn budget, maar dromen mag. Ik ben nog wel een tijdje tevreden met onze parelwitte, probleemloze en zeer ruime Nissan Pulsar. |
Re: Nissan Qashqai III 19-02-2021 17:08 |
![]() De Juke zou ik liever hebben want die vind ik echt supergaaf gelukt. Maar ja maar één slap motortje. |
Re: Nissan Qashqai III 20-02-2021 17:17 |
Roerend met je eens. De Juke 1.3 met 140 pk zou al een heel mooie variant zijn. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 17:18 door Mits2012. |
Re: Nissan Qashqai III 27-02-2021 01:02 |
Uitgebreide eerste indruk van de QQ: Ruimte, ergonomie en kwaliteit lijkt prima op orde. |
Re: Nissan Qashqai III 22-04-2021 20:17 |
Prijslijst nieuwe Nissan Qashqai Motor Vermogen Transmissie Uitvoering Vanafprijs Mild-Hybrid 140 1.3 DIG-T 140 pk Hand, 6 Visia € 33.540 Mild-Hybrid 140 1.3 DIG-T 140 pk Hand, 6 Acenta € 35.940 Mild-Hybrid 140 1.3 DIG-T 140 pk Hand, 6 N-Connecta € 37.990 Mild-Hybrid 140 1.3 DIG-T 140 pk Hand, 6 Tekna € 40.340 Mild-Hybrid 140 1.3 DIG-T 140 pk Hand, 6 Premiere Edition € 40.390 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Hand, 6 Acenta € 37.940 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Hand, 6 N-Connecta € 39.990 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Hand, 6 Tekna € 42.340 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Hand, 6 Tekna Plus € 45.840 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Xtronic-automaat Acenta € 39.940 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Xtronic-automaat N-Connecta € 41.990 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Xtronic-automaat Tekna € 44.340 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Xtronic-automaat Tekna Plus € 47.840 Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk Xtronic-automaat Premiere Edition € 44.390 [www.autoweek.nl] |
Re: Nissan Qashqai III 28-04-2021 14:41 |
![]() Nissan QQ Visia interieur ![]() Nissan QQ Acenta interieur ![]() Nissan QQ N-Connecta interieur |
Re: Nissan Qashqai III 28-04-2021 16:24 |
De hybride wordt waarschijnlijk de versie om voor te gaan, net als bij de Tucson, RAV4 en Kuga verwacht ik dat de verkopen van de uitvoeringen met benzinemotor in Nederland uiteindelijk marginaal zullen zijn, maar daar moet nog wel even op worden gewacht. De prijzen van de 1.3T-versies liggen volgens mij redelijk op het niveau van de concurrentie. |
Re: Nissan Qashqai III 05-05-2021 05:00 |
Spam Terence Autoweek moderator 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2021 20:01 door Terence. |
Re: Nissan Qashqai III 05-05-2021 18:54 |
Je vraagt naar lange termijn-ervaring met een auto die nog maar net leverbaar is? |
Re: Nissan Qashqai III 07-06-2021 22:10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Complete rij-impressie: [www.auto-motor-und-sport.de] Serieus mooie auto. Verfrissend strak. |
Re: Nissan Qashqai III 08-06-2021 18:30 |
Oei, wat breken die reflecties in de flanken lelijk. Verder wel aardig in het blauw. |
Re: Nissan Qashqai III 08-06-2021 20:59 |
zonder meer |
Re: Nissan Qashqai III 19-06-2021 09:37 |
Re: Nissan Qashqai III 30-06-2021 10:50 |
AutoWeek | Nieuwe Nissan Qashqai nu ook met vierwielaandrijving Nissan breidt het Nederlandse leveringsgamma van de nieuwe Qashqai uit met een vierwielaangedreven versie. AutoWeek heeft de prijzen. De nieuwe Nissan Qashqai is al te bestellen met een tweetal mild-hybride benzinemotoren. De prijslijst start met de €33.540 kostende Qashqai met 140 pk sterke mild-hybride DIG-T met een handgeschakelde zesbak. Voor meer pit zorgt de minimaal €37.940 kostende Qashqai met 158 pk sterke 1.3 DIG-T. Die krachtigere mild-hybride benzinemotor is naast met een handgeschakelde zesbak ook met een Xtronic-automaat te krijgen. Een vierwielaangedreven versie was al aangekondigd en is nu ook daadwerkelijk op de prijslijst gezet. Wie in de markt is voor een vierwielaangedreven Nissan Qashqai, heeft niet veel te kiezen. Nissan biedt namelijk alleen de 158 pk sterke versie van de mild-hybride 1.3 DIG-T aan met vierwielaandrijving. Dan heb je ook direct de Xtronic-automaat. De vierwielaangedreven Qashqai heeft een vanafprijs van €44.990, al krijg je voor dat geld wel direct de N-Connecta-uitvoering. Hoger op de uitvoeringsladder staan de Tekna en Tekna Plus, versies die achtereenvolgens €47.540 en €51.290 kosten. De meerprijs ten opzichte van de 158 pk sterke Qashqai met automaat en voorwielaandrijving bedraagt over de gehele linie €3.000.Nissan Qashqai Nissan Qashqai De vierwielaangedreven Qashqai is met een wagengewicht van 1.480 kilo de zwaarte van de nieuwe Qashqai-familie. Ter vergelijking: de voorwielaangedreven versie met dezelfde 158 pk sterke krachtbron en de Xtronic-automaat legt 1.368 kilo in de schaal. De vierwielaangedreven SUV sprint in 9,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 198 km/h. Het gemiddeld verbruik is volgens Nissan vastgesteld op 6,9 l/100 km. Daarmee is hij iets dorstiger dan z'n gelijk gemotoriseerde voorwielaangedreven broertje (6,4 l/100 km). Bestellen kan per direct. In een later stadium brengt Nissan ook de innovatieve e-Power-aandrijflijn naar de Qashqai. |
Re: Nissan Qashqai III 30-06-2021 12:23 |
Re: Nissan Qashqai III 14-07-2021 12:45 |
Nissan Qashqai vs Peugeot 3008![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Notre choix : Peugeot 3008 Voilà un match pour le moins serré. Si le Nissan constitue sans doute le choix de la raison avec de solides arguments rationnels – plus habitable, plus sobre et jouissant d'un meilleur rapport prix-équipement–, le 3008 conserve son inaltérable cote d’amour. Doté d’un style toujours original, plus agréable à conduire, il fait également valoir une finition bien plus soignée. Dommage qu’il se laisse distancer du point de vue des technologies. Nissan Qashqai On aime Rapport prix-équipement Confort Habitabilité On regrette Transmission trop longue Détails de finition Hybridation légère peu bénéfique Peugeot 3008 On aime Présentation intérieure et extérieure Compromis routier toujours de haut vol Facilité de conduite On regrette Moteur un peu vibrant Consommation relativement élevée À-coups de transmission à basse vitesse Complete vergelijkingstest: [www.largus.fr] |
Re: Nissan Qashqai III 14-07-2021 18:20 |
Zou de Nissan kiezen, hoewel de 3008 een klasbak is. De Qashqai lijkt mij uitstekend en oogt hypermodern vandaar mijn voorkeur |
Re: Nissan Qashqai III 31-07-2021 12:55 |
Nissan Qashqai vs. Hyundai Tucson vs. Peugeot 3008![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() First place: Hyundai Tucson Thanks to its fantastic interior tech, brilliant practicality and class-leading comfort, the Tucson takes the overall win. Only the Peugeot comes close to competing with its interior design and quality in this class, while strong residual values translate into competitive monthly finance payments – making top-spec models significantly better value for money. Only a slightly rough engine lets it down; it’s otherwise close to faultless. Second place: Nissan Qashqai While the new Qashqai is accomplished, the family SUV class has moved on. Competitive monthly payments save it from last place here, but these rivals are more spacious, more refined and as cheap to run, yet both feel like a step up in terms of design and quality. The auto gearbox is worth avoiding, too. The Qashqai is far from a bad car – and it’s a big improvement over its predecessor – but it’s no class leader. Third place: Peugeot 3008 The 3008 brings up the rear, and unfortunately that’s down to its price – especially on monthly finance payments. If you’re willing to stretch the budget a little (or drive a hard bargain at a Peugeot dealer), it gets the nod over the Nissan – but not the Tucson. It’s a more desirable package than the Qashqai; inside it feels more expensive and is also more spacious. While it’s a little slower, it’s better to drive, too. Complete vergelijkingstest: [www.autoexpress.co.uk] |
Re: Nissan Qashqai III 31-07-2021 13:51 |
Toevallig donderdag al zo'n nieuwe QQ gespot, op NL kenteken. Is weer bij de tijd (van achterzijde) naar mijn mening. Alhoewel het uitgaande model ook nog prima oogt, naar mijn mening. |