DS 4 | Vanaf € 35.450

Gepost door Wouter82 
Re: DS 4
23-02-2021 22:10
929V6
Fijn dat mijn bijdrage zo gewaardeerd wordt. thumbs down

Ook fout begrepen 929V6:
in het taalneuzelaarstopic juist aangegeven dat autojournalisten meestal niet van de meest ge_inspireerde 'journalisten' zijn. Als je een scherp opmerkingsvermogen hebt (en dito pen) is er m.i. dus weinig kans dat je autojournalist wordt.
De correctie slaat vooral op de mensen die zich van alcoholmisbruik beschuldigd voelden...ze hebben gewoon een minder scherpe blik (waar dat dan ook aan mag liggen) winking smiley
23-03-2021 20:07
DS 4 ‘La Première’

Alle foto's: [www.motor.es]

De DS 4 La Première is te herkennen aan de kleur ‘Glos Grey’ en de zwarte accenten. Met accenten bedoelen we dan het dak, de raamlijsten, de grille en de strip tussen de achterlichten. De wielen zijn 19 inch diamond cut-velgen. De La Première-editie is verder te herkennen aan het logootje met de ‘1’ op de neus. Ondergetekende vindt de vuilniszakkenkleur wel wat hebben, maar mocht het niet je ding zijn: deze uitvoering is er ook in Crystal Pearl. Dat is de parelmoerachtige kleur die je bij de introductie zag.

Bij een special edition als deze mag je verwachten dat de auto uitpuilt van de opties. De DS 4 La Première beschikt dan ook over nappalederen bekleding, voorstoelen met stoelverwarming en massagefunctie, een head-up display, gebarenbediening, Matrix Led-koplampen en de nodige rijhulpsystemen. Toch is deze DS 4 niet ‘FULL OPTION’. Voor 20 inch velgen, een panoramadak en een upgrade van de audio moet je alsnog bijlappen.

De DS 4 La Première is alleen te krijgen als E-Tense 225. Dit is topversie van het model, die 225 pk heeft en een plug-in hybride is, mocht dat nog niet duidelijk zijn geworden uit de naam. Bron: [www.autoblog.nl]
24-03-2021 08:33
De ontwerpers van DS zijn blijkbaar erg trots op dat grijs. Het is eens een wat ander grijs maar het blijft toch vooral een grauw grijs.
Doe mij maar een vrolijker kleurtje.
Ik heb ondertussen gehoord dat er zeven (metaal)kleuren beschikbaar zullen zijn.
Naast bovengenoemde alleszins de koperkleur van bij de onthulling.
Daarnaast heb ik al een rode metaalkleur gespot, zwart heb ik op het stalenpallet gezien, vermoedelijk een blanke aluminiumkleur en dan hoop ik dat het mooie 'bleu encre' de rij mag afsluiten.

Tot nu toe ook de mooiste van de compacte middenklassers die PSA, euh, Stellantis de laatste maanden gepresenteerd heeft. Ik ben benieuwd of hij de interesse in het merk kan doen opleven.
24-03-2021 09:27

Ik ben benieuwd of hij de interesse in het merk kan doen opleven.

Dat lijkt mij ook wel broodnodig voor DS.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2021 09:27 door Carfanatic.
24-03-2021 21:31
Ik vind dit een excentriek ontwerp dat mij zodanig aanspreekt, dat ik deze auto met zekerheid ga bekijken zodra deze bij de dealer staat. Dat duurt nog even zo te lezen.

En daarbij zeer benieuwd naar het prijskaartje van, met name, de Plug-in versie. Afhankelijk daarvan en het bekijken in het echter zou ik overwegen hem aan te schaffen. Er zijn genoeg redenen om er géén te kopen, zoals het hier eerder genoemde gebrek aan succes van het merk DS als geheel. Wat weer te denken geeft over de restwaarde. Een jong tweedehands is daarom wellicht verstandiger dan een nieuwe. Maarja, als 26-jarige in een wereld waarin we ontzettende inflatie hebben op de huizenmarkt en de verwachting dat het volgende kabinet net zo ambitieloos is als het vorige op dit gebied, is dit misschien juist een van de weinige haalbare, min of meer zinvolle bestedingen van de zuurverdiende spaarcenten.

Dus ja graag, mits:
- Met parelmoer witte kleur uit de introductiefoto's';
- Plug-in THP 225 automaat;
- Prijs zeker niet hoger dan 40k.
24-03-2021 21:41
ClioRougeflamme
Afhankelijk daarvan en het bekijken in het echter zou ik overwegen hem aan te schaffen.
Het wordt dus geen Clio?
[www.autoweek.nl]
24-03-2021 21:46
Wouter82
ClioRougeflamme
Afhankelijk daarvan en het bekijken in het echter zou ik overwegen hem aan te schaffen.
Het wordt dus geen Clio?
[www.autoweek.nl]

Leuk dat je het je nog herinnert. De in het betreffende topic genoemde Clio RS-line TCe 130 EDC heb ik gekocht in oktober, zie: [www.autoweek.nl]

Ben ik erg blij mee!
24-03-2021 21:58
ClioRougeflamme
Dus ja graag, mits:
40k is ongeveer op niveau kale Golf phev of aangeklede Leon phev. Ds'en zijn niet echt prijspakkers dus ben benieuwd, maar denk dat-ie wel boven die 40k zal zitten...
24-03-2021 22:04
DeeTwee
ClioRougeflamme
Dus ja graag, mits:
40k is ongeveer op niveau kale Golf phev of aangeklede Leon phev. Ds'en zijn niet echt prijspakkers dus ben benieuwd, maar denk dat-ie wel boven die 40k zal zitten...

Ik heb dit hele topic doorgelezen vanavond en zag meerdere voorspellingen en ben aan de hand daarvan gaan zoeken.

Ik denk niet dat het uitkomen die wens van onder de 40.000 euro nee spinning smiley sticking its tongue out
25-03-2021 11:26
Als je van de prijs van de DS7 PHEV 225 zo'n 4.000.- aftrekt, zak je nog niet onder de 40K (zelfs in België niet).
De Peugeot 308 is ook wel ineens als PHEV 180 aangekondigd. Hierbij wordt een 150 pk benzinekrachtbron ingebouwd, de elektrische aandrijving blijft onveranderd (110pk). Lijkt me dus geen slechte aanbieding.
Als DS die aandrijving ook zou aanbieden, lukt die 40K grens misschien nog.
25-03-2021 11:31
En om even terug te komen op mijn uitweiding over de kleurkeuze: daar zit minder kleur in dan ik hoopte:
- géén blauw (waarvan de overige DS-modellen trouwens telkens wel een erg mooie versie aanbieden)
- naast de koperkleur, het parelmoerwit en saaie grijs uit de presentaties: zwart, blank aluminium, Ardense grijs en rood.
Magertjes voor een 'premium' aanbieder maar voor een klein merk wel begrijpelijk aangezien 90% toch kiest voor een 'kleurloze' wagen in zwart, grijs of wit.
25-05-2021 18:37
25-05-2021 22:21
Franse prijzen...met enkele foutjes:
. Trocadéro HDi zou duurder zijn dan Trocadéro Cross
. Rivoli E-Tense zou duurder zijn dan Cross Rivoli

De configurator is trouwens ook online op de Franse website:DS Automibiles.fr DS4
25-05-2021 23:44
Bedankt

Wat opties:

26-05-2021 08:22
Hm, de DS 4 heeft m.i. de chromen strip onderaan de deuren wel nodig. Zonder ziet het er toch wat vreemd uit;

De tarieven lijken - aldus een snelle blik - trouwens zeer gelijkaardig met bijv. een Mercedes-Benz A;
[www.mercedes-benz.fr]
26-05-2021 17:52
Lichtmetaal zou eigenlijk ook gewoon standaard moeten zijn onder een auto in dit segment. Maar dat is bij een auto als de Audi A3 geloof ik niet anders.Die heeft ze dus wel. De instapper van de DS 4 zal dan vast niet vaak besteld worden. Kan ook nog best eens gebeuren dat hij in NL helemaal niet op de prijslijst komt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2021 18:13 door 929V6.
26-05-2021 19:46
der Magistrat
Hm, de DS 4 heeft m.i. de chromen strip onderaan de deuren wel nodig. Zonder ziet het er toch wat vreemd uit

Ik dacht dat zonder chroom de Cross was, maar je hebt dus kennelijk ook niet-Cross niet-chroom. Komt er ook Cross-met-chroom? nut smiley
26-05-2021 23:21
Wouter82
der Magistrat
Hm, de DS 4 heeft m.i. de chromen strip onderaan de deuren wel nodig. Zonder ziet het er toch wat vreemd uit

Ik dacht dat zonder chroom de Cross was, maar je hebt dus kennelijk ook niet-Cross niet-chroom. Komt er ook Cross-met-chroom? nut smiley

Franse prijslijst

01-06-2021 09:07
Nederlandse prijzen

Motorversie Vermogen Transmissie Uitvoering Prijs
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Bastille+ € 35.450
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Trocadero € 38.950
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Trocadero Cross € 39.550
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Rivoli € 42.450
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Rivoli Cross € 43.050
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Performance Line € 37.950
PureTech 130 130 pk, 230 Nm Automaat (achttraps) Performance Line+ € 41.650

PureTech 180 180 pk, 250 Nm Automaat (achttraps) Trocadero € 42.850
PureTech 180 180 pk, 250 Nm Automaat (achttraps) Trocadero Cross € 43.450
PureTech 180 180 pk, 250 Nm Automaat (achttraps) Rivoli € 46.550
PureTech 180 180 pk, 250 Nm Automaat (achttraps) Rivoli Cross € 47.050
PureTech 180 180 pk, 250 Nm Automaat (achttraps) Performance Line € 42.050
PureTech 180 180 pk, 250 Nm Automaat (achttraps) Performance Line+ € 45.550

E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Bastille+ € 41.150
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Trocadero € 44.850
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Trocadero Cross € 45.250
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Rivoli € 48.350
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Rivoli Cross € 48.750
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Performance Line € 43.850
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) Performance Line+ € 47.350
E-Tense 225 (Plug-in hybride) 225 pk, 360 Nm Automaat (achttraps) La Première € 53.850

Na enkele jaren afwezigheid is de DS 4 terug. De nieuwe DS 4 en zijn iets avontuurlijker aangeklede DS 4 Cross-broertje zijn straks leverbaar in diverse uitvoeringen en met drie verschillende aandrijflijnen, waaronder de plug-in hybride E-Tense 225. De nieuwe DS 4 is per direct te bestellen en wordt omstreeks het eind van het jaar geleverd.

In februari dit jaar trok DS het doek van de nieuwe DS 4 en daarmee keert een modelnaam terug die in 2018 van de Nederlandse markt verdween. De DS 4 is na de DS 3 Crossback en DS 7 Crossback het derde model van de moderne DS-familie en nestelt zich tussen die twee. De nieuwe DS 4 is technisch gerelateerd aan de nieuwe Peugeot 308 en de nog te onthullen nieuwe Opel Astra. Onder de koets van de 4,4 meter lange hatchback gaat dan ook een gemoderniseerde versie van Stellantis' EMP2-platform schuil. DS levert de nieuwe DS 4 met twee conventionele benzinemotoren én met een plug-in hybride aandrijflijn. De goedkoopste variant wisselt vanaf €35.450 van eigenaar. De nieuwe DS 4 is per direct te bestellen.

De vanafprijs van €35.450 geldt voor de DS 4 met 130 pk sterke PureTech 130-benzinemotor. De altijd met een automaat uitgeruste DS 4 is in dat geval uitgevoerd als Bastille+. Een stap hoger op de DS-menukaart staat de Trocadero-uitvoering, een smaak die in combinatie met die 130 pk sterke benzinemotor €38.950 kost. Vanaf deze Trocadero-uitvoering is de DS 4 ook als Cross te krijgen. Voor de DS 4 Trocadero Cross ben je minstens €39.550 kwijt. De Cross herken je naast aan de Cross-badges aan zijn zwarte dakrails, zwarte raamomlijsting, speciale 19-inch lichtmetaal, zwarte grille, chroomkleurige DS Wings en speciale bumpers met zwarte accenten.

DS levert de nieuwe DS 4 ook als Rivoli, als Performance Line én als Performance Line+. De Rivoli-uitvoering is de tweede uitvoering die te combineren valt met het Cross-feestje. De DS 4 met 180 pk sterke PureTech-benzinemotor heeft een vanafprijs van €42.850. Let wel, dan krijg je direct de Trocadero-uitvoering. De 180 pk sterke PureTech-machine is net als z'n minder sterke broertje ook in de smaken Trocadero, Trocadero Cross, Rivoli, Rivoli Cross, Performance Line en Performance Line+ te krijgen.

Plug-in hybride
De DS 4 krijgt geen volledig elektrische versie, maar mist de elektrificatieboot niet volledig. DS voegt namelijk ook de plug-in hybride E-Tense 225-aandrijflijn aan het leveringsgamma van de DS 4 toe. Deze aandrijflijn bestaat uit de 180 pk sterke 1.6 PureTech-benzinemotor en een 110 pk krachtige elektromotor die in de achttraps automaat is verwerkt. Het systeemvermogen bedraagt 225 pk en 360 Nm. De DS 4 perst volgens de WLTP-methode tot 55 elektrische kilometers uit zijn 12,4 kWh accu. Wie die fabrieksopgave niet probeert te evenaren, moet de DS 4 E-Tense 225 in 7,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h kunnen jagen. De vanafprijs van de DS 4 E-Tense 225 bedraagt € 41.150. Net als bij de 130 pk sterke benzineversie is de instapuitvoering de Bastille+. De DS 4 E-Tense 225 is verder te krijgen in de smaken Trocadero, Trocadero Cross, Rivoli, Rivoli Cross, Performance Line en Performance Line+.

La Première
Zoals tegenwoordig gebruikelijk krijgt ook de nieuwe DS 4 een speciale introductieversie, een uitvoering die luistert naar de naam La Première. De La Première-uitvoering is alleen te krijgen in combinatie met de plug-in hybride E-Tense 225-aandrijflijn en kost €53.850. Daarmee is de La Première ruim 5 mille duurder dan de reguliere topuitvoering waarin je de DS 4 E-Tense 225 kunt krijgen: de €48.350 kostende Rivoli. Voor die €5.500 extra krijg je wel een afgeladen DS 4 afgeleverd. Zo heeft de La Première een in de kleur Criollo Brown Opera uitgevoerd interieur, het DS Iris System, DS Smart Touch, matrixledkoplampen, het van de DS 7 Crossback bekende Active Scan Suspension, Drive Assist én het immense head-up display dat DS Extended Head-up Display heet. Vanbuiten is de La Première-uitvoering te herkennen aan de zwarte grille met verchroomde 'puntjes' die geflankeerd worden door de in het zwart uitgevoerde 'DS Wings'. Her en der kom je speciale 1-badges tegen en tussen de achterlichten zit een zwarte versie van het DS-logo. De DS 4 La Première is leverbaar in twee kleuren.
[www.autoweek.nl]
Zeker geen koopje, maar anders dan de 3 Crossback niet uit de markt geprijsd. De DS 3 Crossback met dezelfde motor begint pas bij € 38.290.
Zoals ik al dacht is de Franse basisuitvoering zonder chroomstrip en met wieldoppen niet leverbaar in Nederland.
Leuk model, best mooi en zo te zien erg luxe. Wel flinke vanafprijs, wel meteen standaard Automaat ( waar wellicht niet iedereen op zit te wachten ) Benieuwd of het niet wat aan de te dure kant is voor dit segment.
929V6
Zoals ik al dacht is de Franse basisuitvoering zonder chroomstrip en met wieldoppen niet leverbaar in Nederland.
Op de Franse configurator heeft de Bastille+ ook geen chroomstrip op de flank, ziet er aan de buitenzijde identiek uit als de Bastille maar dan met lichtmetalen 17" velgen.
iDS
929V6
Op de Franse configurator heeft de Bastille+ ook geen chroomstrip op de flank, ziet er aan de buitenzijde identiek uit als de Bastille maar dan met lichtmetalen 17" velgen.

Inderdaad. Is ook niet zo'n punt want hij zal toch vast vooral in donkere kleuren besteld worden, dan valt dat zwarte kunststof ook niet zo op. De versie met wieldoppen lijkt me vooral geschikt voor het nonchalante type Parijzenaren die nog wel eens een stoeprandje meepakken en voor NL/BE niet interessant.
Geslaagd hoor. Mooiste DS sinds lange tijd.
Lijkt mij op alle vlakken een top product.
Benieuwd hoeveel er in Duistland jaarlijks van de band gaan rollen.
Succes in China is lastiger (geen hatchback markt)
Hij blijft vanuit alle hoeken mooi in balans. Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. En hopelijk kiezen we als Nederlanders voor wat mooie kleurtjes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2021 09:43 door Elaste.
08-06-2021 14:03
D Elzinga
Op een of andere manier vind ik hem haast wat Aziatisch hebben. Die vele hoeken en vouwen, dat zie je oa bij Lexus ook...
Inderdaad, dat ziet er erg snel gedateerd uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.