Hongqi E-QM5 (CN)

Gepost door Rutger DC 
Hongqi E-QM5 (CN)
07-01-2021 11:45
FAW's premiummerk Hongqi heeft de eerste foto's van de nieuwe elektrische sedan E111 vrijgegeven. Morgen wordt de auto gepresenteerd. Er is nog weinig informatie bekend, buiten dat de auto een wielbasis krijgt van 2990 mm. FAW haalt de elektrische SUV Hongqi E-HS9 naar Europa, in 2022 kunnen we die in Nederland verwachten.

Bron: [news.yiche.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 12:29 door Rutger DC.
Re: Hongqi E111 (CN)
07-01-2021 11:48
Rommelig. Heeft ook geen premium-uitstraling
Nu gelanceerd als Hongqi E-QM5 op de Haikou (de hoofdstad van het eiland Hainan) New Energy Auto Show.

Bron: [news.yiche.com]

Bron: [www.pcauto.com.cn]

De auto is wat mij betreft veel langer dan het uiterlijk en de uitstraling van zowel in- als exterieur doen vermoeden: 5040 mm lang, 1910 mm breed en 1569 mm hoog.
Ik waardeer de voorzijde nog wel, eigenlijk. Alleen is de achterzijde nogal suf t.o.v. die voorkant.
En inderdaad, meer dan 5 meter is een behoorlijk slagschip.
Ik kan ze in ieder geval niet ontzeggen dat ze wat betreft de voorkant onderscheidend en origineel bezig zijn geweest.
Re: Hongqi E-QM5 (CN)
08-01-2021 16:11
Dit doet me en profil een beetje denken aan de opgehoogde Ford Scorpio van Koningin Beatrix destijds...
Waarschijnlijk kan ze hier achterin ook haar hoed ophouden spinning smiley sticking its tongue out
14-01-2021 12:16
Leuke toekomstige auto's zoals de Nissan 400Z en vernieuwde Toyota Gt86 (om maar iets te noemen) en dan zijn er vast nog legio voorbeelden, komen niet meer naar ons land. In plaats daarvan krijgen we dit soort Chinese, elektrische rommel. Net zoals dat Airways of hoe je het ook noemt.... crying smilie. Wat zijn we toch diep gezonken...
14-01-2021 12:21
Maar een VW met keihard plastic, slechte ergonomie en softwareproblemen is ook rommel toch..?
Richie
Leuke toekomstige auto's zoals de Nissan 400Z en vernieuwde Toyota Gt86 (om maar iets te noemen) en dan zijn er vast nog legio voorbeelden, komen niet meer naar ons land. In plaats daarvan krijgen we dit soort Chinese, elektrische rommel. Net zoals dat Airways of hoe je het ook noemt.... crying smilie. Wat zijn we toch diep gezonken...

Wat een vergelijking. De Chinezen zijn niet verantwoordelijk voor het veranderende koopgedrag van de consument en de steeds strengere emissienormen in Europa. De kans lijkt me klein dat er veel overlap is tussen 370Z/GT86-rijders en Chinese, elektrische auto's. Overigens komt MG later dit jaar met een elektrische sportauto of GT, de E-motion.
14-01-2021 12:31
MCW
Maar een VW met keihard plastic, slechte ergonomie en softwareproblemen is ook rommel toch..?
Zeker winking smiley
In de laatste lichting nieuwe productiegoedkeuringen heeft Hongqi deze wagen geregistreerd met een enkele 100 kW motor, topsnelheid 130 km/u en een BYD LFP-accu van 55 kWh. Merkwaardige specs... Is het nu een S-klasse met bescheiden aandrijflijn of een Corsa van 5 meter lang?? confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.