Jiangling Renault GSE (ook voor Europa!)

Gepost door Rutger DC 
De joint-venture JMEV van Jiangling Motors (50%) en Renault (50%) heeft de GSE gepresenteerd, die dit jaar op de Chinese én Europese markt wordt gelanceerd! De elektrische GSE, die in China Yi zal gaan heten, komt er in twee varianten: een met een 47 kWh accupakket, de ander met een 59 kWh accupakket, goed voor een actieradius van 400 respectievelijk 500 km volgens NEDC. Volgens diverse Chinese media moet de auto dit jaar in Europa via het Renault-dealernetwerk worden aangeboden. Optisch doet de auto me denken aan de Tesla Model 3, maar de auto wordt ongetwijfeld veel goedkoper, zeker gezien de veel mindere specificaties.

Bronnen:
[www.xchuxing.com]
[auto.sina.com.cn]
[3g.163.com]
Als ze die scherp kunnen aanbieden hebben ze een topper in handen
Hele fraaie auto, dit zou inderdaad een topper kunnen worden.
Verhoudingen en raampartij bijna identiek aan de Model 3. De rest wat andere frutseltjes.
Vinden jullie dit echt een fraaie auto, dat in een (West Europese) Renault showroom past???

Ik niet. Lichtunits beetje Prius idee, vind ik.

Wielbasis vreemd, wielkasten te groot voor de wielen, nee, proporties kloppen niet in mijn ogen.
Durashift
Vinden jullie dit echt een fraaie auto, dat in een (West Europese) Renault showroom past???

Wielbasis vreemd, wielkasten te groot voor de wielen, nee, proporties kloppen niet in mijn ogen.

Voor een EV vind ik het prima. Een Zoe heeft ook veel minder mooie proporties dan een Clio, blijkbaar geven kopers van een EV minder om de styling of ze hebben gewoon andere smaak.

De lichtunits vind ik zelf ook een beetje overstyled, maar ook dat lijkt bij Toyota geen of weinig invloed te hebben op de verkopen.
Voor de rest vind ik de proporties niet heel gek, doet me echt wel aan de Model 3 denken. En die te kleine wielen? Ja, ik zie het wel een klein beetje, maar niet storend. Het is niet zo erg als bij de meeste Chinese auto’s. De MG ZS heeft er bijvoorbeeld veel meer last van, en ook daar merk je er commercieel gezien weinig van. Die verkoopt boven verwachting voor een nieuw Chinees merk in NL en Europa.
Past hij in een Renault showroom qua huisstijl? Nee, dat niet. Maar ik vind hem ook niet Renault onwaardig.
Vind dat MB S klasse scherm voor je neus bij deze auto wél kunnen. Past beter bij de prijsklasse.
Lol, de grootte, plaatsing en oriëntatie is compleet anders. Er is totaal geen gelijkenis. Last van een gesloten Hans Anders?
Durashift

Eens Durashift.
Dit is in mijn ogen Renault onwaardig knip en plak werk, zoals nog steeds bijveel Chinese merken gebeurd.

Tegelijkertijd zijn er daar inmiddels ook fraaie modellen geintroduceerd.
Deze grove GSE is er daar niet een van.
Onder welke naam gaat deze hier verkocht worden dan? Ik zie er in ieder geval totaal geen Renault in...
D Elzinga
Onder welke naam gaat deze hier verkocht worden dan? Ik zie er in ieder geval totaal geen Renault in...

GSE?
Achterop de auto staat in het Chinees Leinuo (Renault) Jiangling Group en rechts (op het witte exemplaar) Yi, GSE zou de exportnaam zijn. De auto wordt dus echt als Renault verkocht in China.

Op het eerste gezicht bijzonder aangezien de auto geen wybertjes voor- en achterop heeft - alhoewel het logo van JMEV vast niet toevallig ook een soort ruitvorm heeft - en Renault vermoedelijk niet aan de ontwikkeling heeft bijgedragen. Renault ging pas in 2019 een joint-venture met Jiangling aan. Toyota en Mitsubishi verkopen echter ook al een elektrisch GAC-model onder eigen vlag, gewoon met GAC-logo's rondom, terwijl Ford en Jiangling eerder al besloten om Jiangling Yusheng SUV's voortaan als Ford te gaan verkopen in plaats van onder eigen vlag. De Chinese Ford-producten doen het vrij goed en waarschijnlijk veel beter en stabieler dan onder Jiangling Yusheng-vlag het geval geweest zou zijn.

Ik ben benieuwd of deze auto nu echt naar Europa komt, of dat het om misinterpretatie gaat van de woorden van Luca de Meo.

Dit artikel gaat in op de situatie van Renault in China. Renault heeft momenteel vier (!) joint-ventures in China, een heleboel voor een merk waarvan de verkopen vrijwel geheel zijn stilgevallen. Het gaat om Dongfeng Renault Automobile Co., Ltd. (produceerde tot begin 2020 de Captur II, Kadjar en Koleos, maar Renault heeft daar de stekker uit getrokken), Brilliance Renault Jinbei Automobile Co., Ltd. (moet bestelauto's gaan produceren, dus vermoedelijk Master en wellicht Trafic), eGT New Energy Automobile Co., Ltd. (van Dongfeng, produceert de City K-ZE en dus de Dacia Spring voor Europa) en Jiangling Group New Energy Automobile Co., Ltd. die deze elektrische auto moet gaan produceren. Op 14 januari jl. ontvouwt Luca de Meo de nieuwe strategische plannen, dus wellicht horen we dan meer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2021 22:50 door Rutger DC.
Daar staat ie, aangeduid als 'The Queen'

Durashift

Ik vind hem hoedanook stukken minder lelijk dan een (Tesla X of) Tesla 3 waar hij duidelijk op geïnspireerd is.
Als die GSE niet in een Europese showroom past, dan de Tesla al helemaal niet.
Wel benieuwd in hoeverre het Europese ontwerp van Renault hiervan zal afwijken. Ik kan me voorstellen dat er nog wat designers over het front en de achterlichten heen gaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.