Hyundai Mistra (CN)

Gepost door Rutger DC 
Hyundai Mistra (CN)
20-11-2020 11:27
Hyundai heeft de tweede generatie Mistra voorgesteld, een speciaal voor China ontwikkelde sedan die tussen de Elantra en Sonata is gepositioneerd. De maten van de Mistra zijn als volgt: 4780 mm x 1815 mm x 1460 mm; de wielbasis is 2770 mm. De nieuwe Mistra komt met verbrandingsmotoren en als EV beschikbaar. Een 1.8 met 105 kW/143 pk staat aan de basis, tegen meerprijs is een 1.5T CVVD benzinemotor beschikbaar. De versie met elektromotor is 4815 mm lang, 10 mm hoger en levert 135 kW/184 pk en een rijbereik van 520 km volgens de Chinese testcyclus.

Bronnen:
[news.bitauto.com]
[news.bitauto.com]
[photo.xcar.com.cn]
[photo.xcar.com.cn]

Huidig model:

Misschien ben ik wel te conservatief maar ik vind al die gekke lampen maar een beetje afleiden van het verder best mooie ontwerp. Je had de huidige generatie al laten zien maar voor de facelift zag ie er in mijn ogen gewoon goed uit

Zonder al die poespas
Ik vind de nieuwe Mistra wel mooi. Zie er een i40 dan wel Sonata in. Zou niet misstaan in het Nederlandse straatbeeld. Achterkant lijkt veel op de S60/S90 van Volvo.
Opzich een nette sedan, maar aan de achterkant gaan ze een beetje de mist(ra) in. Daar is inderdaad een wat te hoog "we hebben goed naar Volvo gekeken"-gehalte.
Eens, de Mistra I pre facelift was het mooist. Ik heb er ook een vastgelegd:

Het zustermodel van Kia was de K4. Ik ben benieuwd of die ook een vervolg krijgt. Het modellenbeleid van Hyundai-Kia in China is totaal onnavolgbaar, dus het zou me ondanks het gebrek aan succes van de K4 (de Mistra scoorde in het begin wel goed) niet verbazen als er ook een nieuwe K4 komt.

De nieuwe Mistra oogt uiteindelijk zo slecht niet inderdaad. Van opzij vind ik het een beetje een Mercedes E-klasse. Net als die Mercedes heeft de Hyundai ook wel een behoorlijke set velgen nodig, anders stort het ontwerp een beetje in elkaar en vervalt het tot een nietszeggend ding. De achterkant is wat mij betreft over de grens van goede smaak en de (ontbrekende) grille van de EV staat 'm niet echt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2020 22:35 door Rutger DC.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.