Honda Civic

Gepost door Rutger DC 
Honda Civic
18-11-2020 11:52

Bron: [www.autoweek.nl]

Officieel is het nog een 'prototype', maar zoals wel vaker bij Honda en Acura is de auto eigenlijk productierijp. In tegenspraak met wat AutoWeek beweert, komt er geen nieuwe Coupé meer voor de Noord-Amerikaanse markt, het huidige type is daar al geschrapt. Er komen dus alleen nog maar een hatchback en sedan: of die laatste wederom ook voor (West-)Europa bedoeld is, is ook nog maar afwachten. Waarschijnlijk krijgt de Civic in Europa standaard een hybride-aandrijflijn, de gewone benzine- en dieselmotoren zullen worden geschrapt. Een uitzondering is natuurlijk de nieuwe Civic Type R, die waarschijnlijk weer een 2.0 Turbo benzinemotor onder de motorkap krijgt. Belangrijk is dat de productielocatie wordt gewijzigd: de hatchback rolt momenteel in het Verenigd Koninkrijk van de band en sedan in Turkije, maar Honda zal beide fabrieken sluiten en overschakelen op import van Japan naar Europa.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2020 11:54 door Rutger DC.
Re: Honda Civic
18-11-2020 11:56
Het kleurtje helpt, maar ik vind het een hele verbetering!
18-11-2020 12:12
Mooie strakke auto. In deze tijd waarin je bij veel merken steeds meer vormwil en andere gekkigheid ziet, juich ik zo'n strakke rechte vouw over de flank nog meer toe dan anders. Ook interieur vind ik veelbelovend, maar dat was bij de huidige ook al aardig in orde.

Ook de komst van een nieuwe civic hybrid stemt mij positief, ik denk nog altijd met veel plezier terug aan de HCH die ik van 2009 tm 2012 reed.
18-11-2020 12:43
Ziet er goed uit, maar goed de sedan is meestal een meer ingetogen ontwerp. De hatchback, dat is het model waar de ontwerpers eerst allerhande genotsmiddelen lijken te gebruiken en vervolgens helemaal los gaan.
18-11-2020 12:46
D Elzinga
Ziet er goed uit, maar goed de sedan is meestal een meer ingetogen ontwerp. De hatchback, dat is het model waar de ontwerpers eerst allerhande genotsmiddelen lijken te gebruiken en vervolgens helemaal los gaan.
Dus wat we hier zien is de sedan? Dat betekent dat het dus alsnog mis kan gaan... sad smiley
18-11-2020 12:47
DeeTwee
D Elzinga
Dus wat we hier zien is de sedan? Dat betekent dat het dus alsnog mis kan gaan... sad smiley

Ik meen een kont en geen derde deur te zien.
18-11-2020 12:54
De hatchback gaat er zo uitzien: [www.autoweek.nl]

Wat mij betreft is de sedan veel geslaagder. Wel jammer van die achterlichten, alsof Honda-ontwerpers erachter kwamen dat de lichtblokken toch wat te groot waren, maar er geen weg terug meer was, waardoor er nu hele zwarte vlakken zitten. De patenttekeningen versterken dat idee alleen maar...

18-11-2020 13:57
D Elzinga
DeeTwee
D Elzinga

Ik meen een kont en geen derde deur te zien.
Ja, je hebt gelijk hoor. Het artikel op de frontpage meldt het ook al.
18-11-2020 18:09
Hm van lelijk naar saai. Ik vind dit echt kraak noch smaak. Interieur oogt prima maar die 'doorlopende' roosters kennen we inmiddels bij zoveel merken al. Interieur mist identiteit.
18-11-2020 18:20
Van overdesign naar dertien in een dozijn eye rolling smiley

Rutger DC
overschakelen op import van Japan naar Europa.

En tot zover de hoop op aantrekkelijke prijzen...
18-11-2020 19:59
Saai hok geworden maar ja, hij is dan ook voor Amerika ontworpen. Blijf het merkwaardig vinden dat de Japanners zelf over het design gaan.
18-11-2020 21:47
Tsja, smaak enzo. Ik vind hem totaal niet saai, hij is alleen niet raar of gek, terwijl we dat de laatste tijd een beetje zijn gaan verwachten (bij veel andere merken). Bovendien zijn Honda's in mijn optiek nooit heel uitzinnig gestileerd geweest, op een aantal uitzonderingen na. Zeker in de VS niet, waar deze civic aardig aansluit op de overige modellen zoals de Accord aldaar. Geëvolueerd zoals BMW jarenlang deed en goed mee wegkwam.

Het interieur doet mij meteen denken aan Honda's van eind jaren'80/begin jaren '90, vooral de hoekigheid en de overkapping van de tellerbak. Tikkie retro dus, alleen dan wellicht niet meteen terugkijkend naar een voor de hand liggende periode. Een beetje dit idee, hopelijk stoppen ze er ook van die heerlijk zachte veloursbekleding in:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2020 21:48 door DeeTwee.
19-11-2020 10:17
Eindelijk weer eens een mooie, stijlvolle Honda. Prachtig interieur dat tenminste niet gedomineerd wordt door afzichtelijk grote schermen die je tot van alles verleiden, behalve veilig autorijden.
Nu maar hopen dat het prijskaartje ook aantrekkelijk wordt.
19-11-2020 16:05
Wat kunnen designers toch een hoop onzin uitkramen! "A breath of fresh air". Ja, dat mocht ook wel na de hysterisch overstylede hatchback.! Maar na de in mijn ogen zeer geslaagde sedan, is dit een zouteloze zucht lucht zonder enige frisheid. De designkoers van het merk Honda blijft een mysterie voor mij. Zeker wat betreft de Europese Civic heeft Honda een vreemde koers gevolgd. En met beperkt succes want de Europese Civic is geschiedenis. De laatste 8 jaar verkocht Honda zo'n 40.000 stuks per jaar in Europa.
19-11-2020 19:55
Op de achterlichten na zie ik amper enig verschil met de huidige Civic sedan.
19-11-2020 20:50
Uh je maak een grapje..?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 20:54 door MCDubbellU.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.