Renault Kangoo III

Gepost door Joop Passchier 

zoals hierboven ook besproken.

Lees gewoon eens goed wat ik zei...

- bestelwagen
- personenbus
- MPV-versie

Dat zijn drie uitvoeringen. Bestelwagen spreekt voor zich, de rest lijkt me natuurlijk waar mensen kunnen zitten zoals de Kangoo Family. Wat is dan het verschil tussen een personenbus en MPV-versie?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2020 22:09 door MCDubbellU.
Re: Renault Kangoo III
26-11-2020 22:13
MCDubbellU

zoals hierboven ook besproken.

Lees gewoon eens goed wat ik zei...

- bestelwagen
- personenbus
- MPV-versie

Dat zijn drie uitvoeringen. Bestelwagen spreekt voor zich, de rest lijkt me natuurlijk waar mensen kunnen zitten zoals de Kangoo Family. Wat is dan het verschil tussen een personenbus en MPV-versie?

Lees gewoon eens goed wat ik zei, en wat eerder in het topic al is besproken. Ik had namelijk precies dezelfde vraag als jij. Conclusie uiteindelijk: Het worden een utilitaire en een luxe personenvariant. Zo'n onderscheid bestaat al bij allerlei andere personenbussen, waarvan ik een paar voorbeelden noemde. Ten overvloede: Die bussen zijn dus onder hun 'bestelwagennaam' verkrijgbaar als personenvariant, en als extra luxe MPV-variant.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2020 22:15 door MWH.
26-11-2020 22:15
En dat onderscheid bestaat bij Kangoo-achtigen ook al veel langer zoals ik eerder al uitlegde:

929V6
MWH
Volgens mij is dat onderscheid tussen eenvoudige en luxe personenversie nieuw voor deze klasse, maar daarin kan ik me vergissen.

Dat onderscheid is er al geweest zolang het ludospace-concept bestaat. De Berlingo was er in het begin ook al als doelmatige Combi en als luxueuze Multispace.
Wat is het verschil dan? Alleen mooiere materialen dashboard en hogere uitrusting of ook echt andere stoelen, mooie afwerking van het dak, raamstijlen ed?
Verwarring alom. smiling bouncing smiley

MWH
Conclusie uiteindelijk: Het worden een utilitaire en een luxe personenvariant. Zo'n onderscheid bestaat al bij allerlei andere personenbussen, waarvan ik een paar voorbeelden noemde. Ten overvloede: Die bussen zijn dus onder hun 'bestelwagennaam' verkrijgbaar als personenvariant, en als extra luxe MPV-variant.

Je bedoelt dan dat de Express (MPV) de meer utilitaire en de Kangoo (MPV) de luxe personenvariant is, toch? De Kangoo zelf is er toch niet in een duidelijk verschillende utilitaire en luxe personenwagenvariant?
27-11-2020 08:48
MWH
Barri
In de gedrukte AW stond weer dat de goedkoper personenversie wel naar NL komt. Vreemd...
Hoezo? Dat heeft AW vanaf het begin al gezegd hoor, ook in het digitale artikel.
Ah, had ik dat even gemist? Ik zie het nu hierboven, maar in het blad is het iets anders vermeld.
Renault geeft zelf in het persbericht aan dat de Express personenversie niet naar Europa komt, en ik las ook dat de Kangoo personenversie niet naar Nederland komt. Conclusie: geen 'geel kenteken' Kangoo/Express naar Nederland. Maar Autoweek zegt dus iets anders.
27-11-2020 09:15
Rutger DC
Verwarring alom. smiling bouncing smiley

MWH
Conclusie uiteindelijk: Het worden een utilitaire en een luxe personenvariant. Zo'n onderscheid bestaat al bij allerlei andere personenbussen, waarvan ik een paar voorbeelden noemde. Ten overvloede: Die bussen zijn dus onder hun 'bestelwagennaam' verkrijgbaar als personenvariant, en als extra luxe MPV-variant.

Je bedoelt dan dat de Express (MPV) de meer utilitaire en de Kangoo (MPV) de luxe personenvariant is, toch? De Kangoo zelf is er toch niet in een duidelijk verschillende utilitaire en luxe personenwagenvariant?

Nee. Hoe het met de huidige Kangoo zit weet ik niet, maar ik kan uit het artikel niets anders concluderen dan dat er zowel van de Express als van de Kangoo een (blijkbaar significant verschillende, anders was het tenslotte gewoon een uitrustingsverschil) luxe en een minder luxe personenvariant komen. Vier types dus. Hoe het werkelijk zit en wat de verschillen zijn zal alleen Renault weten in dit stadium...

AW
Bedrijfswagenversies in personentrim en als bestelauto
Ook hoogwaardiger uitgevoerde 'MPV'-versies van Kangoo en Express, maar niet voor Nederland

Maar ik begrijp niet helemaal hoe ik nu in de rol ben beland van degene die dit uit moet leggen, ik was juist de eerste die de vraag opwierp in dit topic. drinking smiley Volgens Joop is het heel logisch, maar dat valt niet uit de teksten van AW of Renault te halen...
De teksten van AW, daar valt een hoop van te vinden. smiling smiley

De huidige Kangoo was er als personenauto in zijn laatste jaren in Nederland slechts in elektrische vorm, verlengde uitvoering en met tweede zitrij, maar met grijs kenteken. Wellicht wordt er zoiets bedoeld.

( [www.autozine.nl] / [autovandaag.nl])
Het is niet zo moeilijk. Er was de Kangoo bestelversie, de Kangoo bestelversie met tweede zitrij (dus als het ware personenvervoer versie) en de family, de 'luxe' MPV. Dat is nog steeds hetzelfde, net zoals het ook bij 99% van alle andere bestelauto's iseye rolling smiley
Rutger DC

De teksten van AW, daar valt een hoop van te vinden. smiling smiley

Het lijkt er idd soms op dat men (LK) begint met typen, zonder de tekst goed te hebben overdacht.
27-11-2020 13:36
MCDubbellU
Wat is het verschil dan? Alleen mooiere materialen dashboard en hogere uitrusting of ook echt andere stoelen, mooie afwerking van het dak, raamstijlen ed?

Luxere uitrusting, mooiere bekleding en soms ook andere stoelen, getint glas, bumpers in carrosseriekleur, meer keuze in benzinemotoren en (metallic) lakkleuren, speciaal dak met raampjes en opbergvakken, achterklep met te openen ruit. Dat soort dingen allemaal.
De Volkswagen Caddy oogt moderner, vind ik. De Kangoo oogt een beetje alsof de auto vijf jaar op de planken heeft gelegen. Verder niets mis mee, overigens. Aan de andere kant oogt het ontwerp van de Kangoo wat verfijnder in bepaalde opzichten: de sleuf van de schuifdeuren is veel subtieler *edit: bij de bestelauto's is die bij beide modellen grof en de raampartij van de personenwagen vormt in tegenstelling tot bij de Caddy een geheel. De Express is duidelijk gewoon een facelift van de Dacia Dokker, de achterkant is op de achterlichtindeling na ongewijzigd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2021 16:52 door Rutger DC.
23-12-2020 19:39
De achterlampen van de Kangoo hebben dan weer wat weg van de Lodgy maar dan minder speels

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]

Waarom staat Express eigenlijk niet in de topictitel?
Overtuigende besteller.
En zonder twijfel een bestseller.
25-03-2021 00:21
Kangoo Van

Heel veel foto's, ook veel detailsfoto's van interieur voor de liefhebbers: [www.auto.cz]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 00:24 door MCW.
25-03-2021 00:23
foutje

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 00:23 door MCW.
Kangoo vs Berlingo:

1. Citroën Berlingo
2. Renault Kangoo

Vergelijkingstest: [www.largus.fr]

Kangoo vs Rifter:

1. Renault Kangoo
2. Peugeot Rifter

Vergelijkingstest: [www.caradisiac.com]

+ Moderne uitrusting
+ Ruimte optimaal te gebruiken
+ Verkrijgbaar als diesel, benzine en elektrische auto

- Open Sesame in Nederland niet toegestaan
- Telefoonhouder rammelt indien niet in gebruik
- CO2-uitstoot nauwelijks gedaald t.o.v. vorige generatie Kangoo

Rijtest: [www.autozine.nl]

Vreemd minpunt, wat kan de Kangoo daar aan doen?
28-05-2021 12:17
Joop 5528328

Vreemd minpunt, wat kan de Kangoo daar aan doen?

Niet relevant ook, want zowel de Kangoo als de Berlingo/Partner en consorten zijn in Frankrijk al jaren met dat systeem leverbaar. In NL is voor zover ik weet een vast tussenschot verplicht en is dat systeem dus niet als zodanig bruikbaar (misschien nog wel voor het vervoer van pakketjes e.d. naast de bestuurder maar niet voor het doorsteken van lading vanuit de laadruimte).
28-05-2021 18:11
autozine.nl heeft altijd vreemde minpunten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.