Hyundai Tucson

Gepost door MCDubbellU 
Hyundai Tucson
15-09-2020 07:18

Alle foto's en info: [www.carscoops.com] & [www.netcarshow.com]

Prachtige auto. Lampenunits en proporties vind ik erg geslaagd, net als het zeer fraaie interieur. De zijkanten... tja tis heel veel maar ik denk dat het in het echt minder opvallend zal zijn dan op deze bewerkte foto's

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2020 07:21 door MCDubbellU.
Re: Hyundai Tucson
15-09-2020 08:31
zo zeg, fraaie auto! thumbs up

Die lijnen aan de zijkant zijn wel wat agressief, voorkant en achterkant zijn zeker uniek, heel gaaf. Ik was bang voor een opgepompte versie van de i20 maar dat is 't gelukkig niet geworden.
15-09-2020 11:58
Mooi in Rotterdam geschoten foto's wel. Klein beetje geshopt hier en daar, maar toch leuk om te zien!
15-09-2020 12:26
Nou die foto's zijn echt niet in Rotterdam gemaakt grinning smiley De achtergrond wel maar de Tucson is in een studio gefotografeerd, bewerkt en voor Rotterdam geplaatst
15-09-2020 13:02
Gaaf model voor het genre. Hyundai toont veel lef en dat waardeer ik wel. Alleen weer jammer van die zwarte kunststof wielkastranden, die slaan natuurlijk binnen de kortste keren wit uit.
MCDubbellU
Nou die foto's zijn echt niet in Rotterdam gemaakt grinning smiley De achtergrond wel maar de Tucson is in een studio gefotografeerd, bewerkt en voor Rotterdam geplaatst

De Tuscon is zelfs gewoon gerenderd, nooit op de foto gezet.

Wederom een druk en discutabel ontwerp van Hyundai. Aardige details, waaronder het Mercedes EQC front en de strakke achterlichten, maar bij elkaar een zooitje. Het profil bevat tientallen lijnen en hoeken teveel.
15-09-2020 15:04
Joop 5528328
MCDubbellU

De Tuscon is zelfs gewoon gerenderd, nooit op de foto gezet.

Wederom een druk en discutabel ontwerp van Hyundai. Aardige details, waaronder het Mercedes EQC front en de strakke achterlichten, maar bij elkaar een zooitje. Het profil bevat tientallen lijnen en hoeken teveel.

Het probleem is dat er zonder die tientallen lijnen en hoeken de zoveelste dertien-in-een-dozijn C-segment SUV stond. Met het concept zit je al aan een bepaalde carrosserievorm vast zonder dat het een al te lomp of onpraktisch geval wordt, dus om je te onderscheiden moet je er binnen die vorm wel wat aparts van zien te maken (ondanks de standaardelementen van tegenwoordig zoals het zwevende dak en de heckblende). Veel merken doen dat alsnog op dezelfde manier, maar Hyundai is er redelijk in geslaagd om de auto een eigen gezicht te geven. De gelijkenis met de EQC viel me in eerste instantie ook niet op, maar dat is ook weer een auto van een ander kaliber.
15-09-2020 15:25
Weer een fabrikant die over gaat naar touch bediening voor de HVAC. Zou bij de rechter verboden moeten worden om dat soort functies met een touch scherm te kunnen bedienen.
15-09-2020 15:32
KadettRT
Weer een fabrikant die over gaat naar touch bediening voor de HVAC. Zou bij de rechter verboden moeten worden om dat soort functies met een touch scherm te kunnen bedienen.
Het zijn zo te zien tiptoetsen, imo is dat niet hetzelfde als touch screen. En het zijn tenminste dedicated knoppen voor de 'HVAC' van een fatsoenlijk formaat. Je hoeft dus in ieder geval niet een menu in te duiken om wat te verstellen, en de kans bestaat dat je meteen de juiste knop indrukt winking smiley M.a.w., het kon slechter.
15-09-2020 17:23
Gewaagd, dat is zonneklaar! Door de scherpe lijnen en vouwen die op de computertekeningen extra geaccentueerd zijn, is het typisch een ontwerp dat je eerst in het echt moet zien voor een definitief oordeel. Voorlopig ben ik gematigd enthousiast. Het ontwerp borduurt aan de ene kant voort op zijn voorganger en is aan de andere kant betrekkelijk vernieuwend. De vormgeving van de koplampen/grille en de achterlichten met strip nog wel het meest, dat zijn toch wel erg bijzondere details! De tierelantijnen op de wielkastranden en chromen daklijnstrip vind ik een beetje onnodig en leiden een beetje af van het ontwerp, dat verder mijns inziens wel een organisch geheel vormt. Het dashboardontwerp oogt aan de ene kant qua vormgeving onderscheidend en geslaagd, aan de andere kant vind ik het materiaalgebruik op de foto's niet erg overtuigen. Ben benieuwd hoe het daarmee nu zit.

Toch bijzonder dat Hyundai in de Tucson dan weer de 1.6 T-GDI toepast en niet de nieuwe 1.5 T-GDI uit de opgefriste i30. Hopelijk zet Hyundai daarmee nu eens competitieve verbruikscijfers neer in verband met de BPM, maar Hyundai heeft aangetoond uiterst hardleers te zijn wat dat betreft, de huidige Tucson moet het immers nog steeds doen met een amechtige 1.6 GDI en de 1.6 T-GDI. De komst van (plug-in) hybrides zal de verkopen goed doen. Hopelijk geeft Hyundai de 230 pk 1.6 T-GDI hybride en 265 pk plug-in hybride ook een beetje competitieve prijzen, idealiter had Hyundai ook een minder vermogende en vast minder prijzige hybride gelanceerd.
15-09-2020 20:15
DeeTwee
KadettRT
Het zijn zo te zien tiptoetsen, imo is dat niet hetzelfde als touch screen. En het zijn tenminste dedicated knoppen voor de 'HVAC' van een fatsoenlijk formaat. Je hoeft dus in ieder geval niet een menu in te duiken om wat te verstellen, en de kans bestaat dat je meteen de juiste knop indrukt winking smiley M.a.w., het kon slechter.

Gaat erom dat je op gevoel alle bediening zou moeten kunnen doe . Ogen op de weg houden. Dat lukt echt niet zo.
15-09-2020 20:35
KadettRT
DeeTwee
KadettRT

Gaat erom dat je op gevoel alle bediening zou moeten kunnen doe . Ogen op de weg houden. Dat lukt echt niet zo.

De knopjes zitten op een vaste plaats, ik zie het probleem niet. Bij fysieke knopjes moet je de eerste keer ook zoeken.
15-09-2020 20:59
Geen lelijke auto maar de achterlichten (een geheel was mooier geweest) en de indeling van de voorbumper vind ik niet mooi (te grof en te lomp) Wel een prachtig interieur!
15-09-2020 21:03

De bovenste is bedoeld voor Europa en is 4500 mm lang met een wielbasis van 2680 mm. De onderste is voor andere markten zoals Noord-Amerika en vermoedelijk China en is 4630 mm lang met een wielbasis van 2755 mm. De blauwe is dus de Tucson die we hier op de weg gaan zien.
17-09-2020 22:54
Ik vind die vouwen een de zijkant eerlijk gezegd best wel lelijk. Ik zie eigenlijk niet zo gauw waarom ze dat gedaan hebben, behalve dan dat niemand anders het heeft. Het lijkt net of die wielkasten er op geplakt zijn.
17-09-2020 23:01
R Wolters
Ik vind die vouwen een de zijkant eerlijk gezegd best wel lelijk. Ik zie eigenlijk niet zo gauw waarom ze dat gedaan hebben, behalve dan dat niemand anders het heeft. Het lijkt net of die wielkasten er op geplakt zijn.

Ik denk dat dit in de praktijk wel meevalt, zoals Rutger al zei zijn de vouwen op deze digitale bewerkingen flink geaccentueerd.
Het is geen digitale bewerking. Gewoon een render.
18-09-2020 01:11
In dat geval neem ik al mijn woorden terug.
19-09-2020 15:28
Joop 5528328
Het is geen digitale bewerking. Gewoon een render.

Een render met potlood en papier dan? nut smiley

...gewoon een digitale bewerking dus.
De auto is digitaal gegenereerd, niet bewerkt. Dat is het verschil.
25-09-2020 22:40

Uitgebreid verslag, zowel van binnen als buiten
26-09-2020 15:12
Tucson L live @ Auto China Beijing:

Meer foto's: [info.xcar.com.cn]
10-10-2020 14:30
De Franse prijzen:

Voor de diesel moet worden gerekend op minimaal € 9.035 BPM, de 1.6 T-GDi € 6.402 (handbak) of € 5.782 (automaat) en de Hybrid € 3.054. De Hybrid wordt hier ongetwijfeld met afstand het populairst.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.