Dacia Sandero / Logan III

Gepost door Joop Passchier 
Lijkt nogal op de Renault Clio. Da's handig voor de markten waar Dacia niet actief is en de Sandero en Logan onder Renault-vlag worden aangeboden zoals in Zuid-Amerika en Rusland, maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van Renault. De Clio vind ik qua proporties en details overigens wel aanzienlijk mooier. De gewone Sandero en zo te zien ook de Logan zien er prima uit, maar de no nonsense-lijnen van de oude Sandero gingen beter samen met de Stepway-aankleding dan de nieuwe.
Ik vind het bijzonder dat de Sandero zoveel gelijkenis toont met het vorige model Clio.
Is het dan ook niet "gewoon" een gerecyclede oude Clio?
Wouter82
Is het dan ook niet "gewoon" een gerecyclede oude Clio?

Nee, hij komt op de nieuwste Clio V bodenplaat
Wat een geshopte foto's zeg grinning smiley Geen onaardige auto, mooi front
Zijn renders zelfs. Bijna geen enkele persfoto is 'echt'.
Ik vind 'm eigenlijk wel wat te veel op een Clio lijken. De vorige generaties hadden veel meer een eigen gezicht, vind ik. Met vooral de in het dak doorlopende portieren als kenmerkend stijlelement.
Dat is misschien wel meer een probleem voor de Clio dan voor de Dacia smiling smiley
Zullen weinig Dacia of Clio rijders in dezelfde doelgroep vallen.
Het is niet verkeerd om op een duurdere auto te lijken, maar ik denk dat het gunstiger was als de Sandero op bijvoorbeeld de 208 had geleken. Nu kan het afbreuk doen aan het imago en de verkopen van de Clio. Dacia-rijders zullen ongetwijfeld relatief vaak uit de Renault-hoek komen en dat de techniek van Dacia van Renault komt, is er toch aardig in geramd. Zonder die connectie was Dacia niet zo populair geweest in Frankrijk.
In deze video een deel van het dashboard!
video: [youtu.be]
Op deze site wordt gesproken over een mogelijke hybride versie en dat een Logan MCV wel in de planning ligt voor 2021.

Mogelijk hybride versie voor de Sandero

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2020 14:52 door MV84.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.