Leaserijders kun je ook niet over één kam scheren. Velen kiezen hun auto op basis van km-kosten en/of bijtelling, maar mensen die voor een BMW of Mercedes kiezen (en dan bedoel ik geen 1-Serie of een A-Klasse maar een echte, een 3, 5, of C, E-Klasse) zijn liefhebbers. Die kiezen zo’n auto op basis van rij-eigenschappen en kwaliteit. En niemand (ook de leaserijdert niet) wil een kwalitatief slechte auto waarmee je om de haverklap langs de garage moet.
Dus élke leaserijder van een 3/5/C/E is een liefhebber? Maar je mag geen leaserijders over één kam scheren toch? grinning smiley

Dus élke leaserijder van een 3/5/C/E is een liefhebber?
Liefhebber? Die leasen toch zo'n wagen omdat ze er budget voor hebben en dat goed is voor hun ego/uitstraling?

Als we toch over één kam aan het scheren zijn big smile smiley
MCW
Dus élke leaserijder van een 3/5/C/E is een liefhebber? Maar je mag geen leaserijders over één kam scheren toch? grinning smiley

Ja, want anders kies je geen C-Klasse als je voor minder geld ook in een veel ruimere Passat of Talisman kunt stappen. En ik scheer niet over 1 kam, want ik gaf al aan dat er ook leaserijders zijn die op andere gronden hun keuze bepalen.
Sanoma

Dus élke leaserijder van een 3/5/C/E is een liefhebber?
Liefhebber? Die leasen toch zo'n wagen omdat ze er budget voor hebben en dat goed is voor hun ego/uitstraling?

Als we toch over één kam aan het scheren zijn big smile smiley

thumbs up
Sport Leicht
MCW

Ja, want anders kies je geen C-Klasse als je voor minder geld ook in een veel ruimere Passat of Talisman kunt stappen..

Ik meende juist dat de laatste jaren de 3 en C ongeveer even duur waren in de lease als een Passat of Talisman. Maar daar weet ik eerlijk gezegd het fijne niet van.
Dan nog zul je bij een 3 of C concessies moeten doen qua interieurruimte en/of uitvoering. Liefhebbers nemen dat voor lief, mensen die een auto puur als gebruiksvoorwerp zien zullen eerder voor een alternatief kiezen.
Gaan we het nu precies over mijn recente autoswitch hebben? grinning smiley
Je weet dat het D-segment sowieso op z'n gat ligt toch...? Maar je hebt gelijk, de meesten zullen een praktische SUV kiezen. Maar als je maar paar tientjes p/m bij hoeft te betalen voor een BMW of MB dan is de keuze ook wel vlot gemaakt. Status doet het altijd goed bij mensen
Sorry W212.... grinning smiley maar jij kunt die vraag van MCW over leasebedragen wel beantwoorden denk ik winking smiley

Overigens, ik beweer dus wel dat het liefhebbers zijn die voor een 3 of een C kiezen, waarmee ik dus NIET wil zeggrn dat wie voor een Passat kiest geen liefhebber is, dat moge duidelijk zijn smiling smiley.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 11:43 door Sport Leicht.
MCW
Als iets al goed werkt dan moet je dat gewoon blijven doen ipv weer te veranderen met alle risico's van dien

Ja LOL, laten we maar helemaal stoppen met innovatie inderdaadnut smiley

Zo werkt het dus niet. Zie bijvoorbeeld deze quote, in het Mercedes-Benz museum.
Sport Leicht
En ik scheer niet over 1 kam, want ik gaf al aan dat er ook leaserijders zijn die op andere gronden hun keuze bepalen.

Nee maar je scheert wel BMW/MB leaserijders over 1 kam want dat zijn allemaal liefhebbers, volgens jou smiling smiley
Over het algemeen (vanaf de 3-Serie of C-Klasse) wel ja, dat durf ik wel te stellen.
SportLeicht
Sorry W212.... grinning smiley maar jij kunt die vraag van MCW over leasebedragen wel beantwoorden denk ik winking smiley

Overigens, ik beweer dus wel dat het liefhebbers zijn die voor een 3 of een C kiezen, waarmee ik dus NIET wil zeggrn dat wie voor een Passat kiest geen liefhebber is, dat moge duidelijk zijn smiling smiley.

Ik weet de operational leaseprijzen niet, maar de Passat zal wel een stukje goedkoper zijn. In diesel zat er, vergelijkbaar uitgerust, in mijn geval toch zo'n € 20k prijsverschil in. Dat maakt de hogere restwaarde niet goed. En sowieso is die restwaarde een beetje een dingetje nu natuurlijk, van de diesels. Ik vond het prijsverschil nu niet meer te verantwoorden, maar ik merk zeker de verschillen tussen de C en de Passat, ook na 2500 km in de Passat al. En ik denk ook dat vooral "de autoliefhebber" die verschillen echt merkt. Ik heb veel plezier van mijn nieuwe passat (fijne motor!) maar de C is de betere auto. En mijn vorige MB (W212) helemaal. En als je de ervaring er niet mee hebt, of je waardeert kwaliteit minder, dan zegt het je inderdaad niks. Maar de verschillen zijn er. Legio.
Liefhebbers m'n reet.. Een van mijn managers least een E-klasse, die man weet niet eens het verschil tussen een bougie en een V-snaar. Gaat puur om status, niks anders.
Sinds wanneer moeten liefhebbers verstand van de techniek hebben?
Zadelsnuiver
Liefhebbers m'n reet.. Een van mijn managers least een E-klasse, die man weet niet eens het verschil tussen een bougie en een V-snaar. Gaat puur om status, niks anders.

Zo herken je dé liefhebber inderdaad! Smeer onder de nagels en bougies in de zaknut smiley.
SL, wat bedoel je nou eigenlijk precies?

1. Liefhebber van comfort en luxe?
2. Liefhebber van Mercedes?
3. Autoliefhebber?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 12:40 door MCW.
MCW
1. Liefhebber van comfort en luxe?
2. Liefhebber van Mercedes?
3. Autoliefhebber?

Ik ben alle drie.
Ik ook.
Goed samengevat zo MCW thumbs up
Ah je spreekt namens ALLE leaserijders.. drinking smiley
@ Zadelsnuiver: Herkenbaar. Die van mij denkt nog steeds dat hij 6 cilinders onder de motorkap heeft van zijn 525d.

@Joop + nr's: Innovatie is het zo kort mogelijke spoorstangetje als mogelijk ontwikkelen? Scheelt wel gewicht natuurlijk.

@W212: Dus jij was die andere oom die toch MB de rug toekeerde....

@ Overige: Het individu mag beslissen, betalen, ondergaan, lijden. Ieder zijn eigen keuze. Over een jaar of 6 a 10 zullen we weten of deze S een goede auto is of dat ze allemaal bekend staan om de technische problemen. Afwachten dus maar. Laten we terugkeren naar het topic!
MCW
Ah je spreekt namens ALLE leaserijders.. drinking smiley

Nee hoor, ik spreek puur voor mijzelf. Maar ik denk wel dat het overgrote merendeel der kopers of leaserijders van een traditionele Bimmer of Benz het met mij eens zullen zijn.
grinning smiley Ik wil ook zo naïef door het leven gaan
MCW

Dat lukt je toch ook?
MCW

Ik snap in ieder geval precies wat je bedoelt smiling smiley
2021 Mercedes S-Class Already Being Recalled Over Steering Problems
The Mercedes S-Class may be widely regarded as the “best car in the world,” but nothing is perfect. Daimler has invested a whopping €730 million ($888M) at its Factory 56 plant in Sindelfingen in Germany to get it ready for the W223, and yet its flagship is already being recalled only a few months after entering production.

How could this have happened? Business Insider is reporting the inner tie rods are the culprit, potentially leading to serious steering issues in a worst-case scenario. Owners are being urged to make an appointment with their local Mercedes service shop to check the inner tie rods and replace them if necessary, free of charge.

A company spokesperson told Business Insider that up to 1,400 cars delivered are being recalled, with the lettering informing owners about the hazard containing the word “immediately.” Mercedes explains the affected 2021 S-Class cars might not have the inner tie rods intended for this vehicle, in which case the connection to the steering rack might not “permanently withstand the stress of driving.” [www.motor1.com]
Oud nieuws, MCWwinking smiley

Pietzoveel
Joop, hoe kan dit nu? Waar is het kwaliteitslek? [www.autoweek.nl]
Héél oud zelfs, al meer dan een week geleden uitvoerig besproken hier. Nog niet wakker MCW?
Blijkbaar kun je ook voor een minder uitgebreide HUD kiezen, waarmee de bak achter het display een heel stuk kleiner uitvalt en niet uit het dashboard steekt.

De vorige S-klasse zag ik ook bijna alleen in het zwart. Staat altijd wel mooi icm chroom

Rijtest: [www.autozine.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.