Tja, niks verrassends natuurlijk. Achterkant vind ik wat ongelukkig ogen met die ver naar beneden getrokken lampen.
Ik vind de huidige neus mooier. Verder is het net een uitgebreide facelift dus nog altijd wel een mooie auto. Ik ben alleen absoluut geen fan van de achterlampen bij Mercedes. Ik leg altijd de link met lelijke Amerikaanse auto's uit de jaren 90
Zo op het eerste gezicht vind ik het helemaal niets. Een uitgezakte achterkant, en dan dat interieur... nog steeds vind ik zo'n groot scherm en overal nachtclubverlichting een stuk minder luxe ogen dan een smaakvol ontworpen traditionele klokkenwinkel.
Prima voorzijde en net als zijn voorganger ook en profil fraai. De achterzijde? Tja, vanmiddag tijdens de persconferentie maar even goed bekijken...

Digital World Premiere of the new S-Class, Wed, 02 Sep 2020, 14:00:00 CEST
Ik word er niet warm of koud van. Niet mooi, maar ook niet lelijk.

Quote

nog steeds vind ik zo'n groot scherm en overal nachtclubverlichting een stuk minder luxe ogen dan een smaakvol ontworpen traditionele klokkenwinkel.

Eens. Maar ik ben bang dat dat wel de toekomst is.
Strakke zijkant, maar de neus noch achterkant kunnen me bekoren. Ik weet niet wat het is, volgens mij was het fraaier geweest als er een sterker verband was tussen de koplampen en overmaatse grille, die nu een beetje hun eigen weg volgen. Het dashboard oogt minder weldadig dan voorheen, maar ja, zo'n minimalistisch dashboard met enorme schermen is het nieuwe normaal.
Hele slechte fotograaf...... . Mercedes had vroeger een topfotograaf, deze maar meteen naar huis sturen.
Nette auto hoor, maar zo mooi als de huidige is deze niet. Lelijke achterlichten, maar dat hebben alle nieuwe bronzen, en het interieur, tja, maar eens in het echt bekijken, Tesla look a likes vind ik normaal erg lelijk














1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-09-2020 15:08 door Carfanatic.
Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.
Quote
R Wolters
Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.

Als je ieder maand €500 belegd heb je met een gemiddeld rendement van 7% (en 0,5% aan kosten) na 14 jaar een basis S-klasse (€135k) voor de deur.
Quote
Carfanatic
Quote
R Wolters
Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.

Als je ieder maand €500 belegd heb je met een gemiddeld rendement van 7% (en 0,5% aan kosten) na 14 jaar een basis S-klasse (€135k) voor de deur.

Klopt inderdaad (ff nagerekend) Garandeer jij die 7% rendement? cool smiley
Quote
De Schaduw
Quote
Carfanatic
Quote
R Wolters
Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.

Als je ieder maand €500 belegd heb je met een gemiddeld rendement van 7% (en 0,5% aan kosten) na 14 jaar een basis S-klasse (€135k) voor de deur.

Klopt inderdaad (ff nagerekend) Garandeer jij die 7% rendement? cool smiley

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar die 7% is een getal waar vaak mee gerekend wordt.
[www.thesimpledollar.com]
Je kunt best gelijk hebben hoor, maar ik ben al zo'n 25 jaar vrijwel dagelijks met beleggingen bezig en heb hier nog nooit van gehoord.
En achteraf is het ook mooi wonen. Het in het artikel genoemde rendement, precies over die en die periode en dan die index, mja…
Maar goed, we dwalen af. grinning smiley
De W116 is nog steeds toch de mooiste
Een paar details kunnen me op de foto niet bekoren, maar moet toch wel bekennen dat het een imposante auto.
Met name de 2D beelden (recht van voren, recht van achteren, complete zijkant) laten een auto zien met Uberhohlprestige. Perspectief foto’s soms wat vreemde proporties. Denk dat dit zo‘n auto is die je in het echt met zien om de proporties toch z‘n recht te laten komen.
Interieur... tsjaaaa an sich qua design taal met dat vleugje Jetsons/art deco vindt ik erg mooi. Het is echt wel een commando post. Mooi gedaan - jammer van de schermen
Hij ziet er beter uit dan de huidige S maar ook deze S vind ik absoluut niet mooi. Dat komt door de gebogen raamlijn, de hangende kont, het vreselijke front (een soort naar lucht happende vis) en de vreemde proporties. De achterkant is OK. Het interieur ziet er ook beter uit dan dat van de huidige met die enorme iPlank en kitscherige luchtroosters.

De goedkoop ogende iPad achter het stuur van de nieuwe vind ik een complete aanfluiting en het middenconsole scherm is wel erg groot ( ik denk dat een deel van de oudere S-clientele al deze high tech too much gaat vinden). Ik ben geen liefhebben van al die schermen en de dashboardgraphics van Mercedes kunnen mij nog steeds niet bekoren. Het hout op het dashboard is wel weer erg fraai. Het geheel is totaal niet mijn smaak en dat ruitgestikte caramelkleurige leer in combinatie met die paarsblauwe ledstrips maken het tot een kermisbak.
Dat kermisgehalte vind ik altijd wel meevallen. Is alleen op persfoto's staat die LED-verlichting altijd aan en worden geaccentueerd. In het echt is het subtieler en sowieso kan je die ook uitschakelen. Plus je kan Mercedessen altijd naar eigen smaak aankleden. Van ordinair tot sportief tot chique

Dat losse scherm achter het stuur is wel erg goedkoop opgelost zo
Van buiten de mooiste S-klasse sinds de W126 wat mij betreft, een aangename verrassing. Heel strak en clean, daar houd ik van. Van die schermen in het interieur ben ik geen fan, van de moeite die men zich ooit getroostte om een mooi dashboard te ontwerpen blijft er weinig over op die manier, en het maakt het interieur ook minder gezellig.
Doe maar de BMW. Dan heb ik nog het idee in een auto te zitten in plaats van in de wachtkamer van de tandarts of in een Russisch restaurant.

Je vergeet er trouwens twee:







2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2020 15:59 door Wouter82.
De zetels in die BMW...beuh!
De Audi: een ergonomische ramp, tenzij hij autonoom kan rijden natuurlijk: dan kan je rustig de kelder induiken om die touchsreens te bedienen.
Dan toch maar deze:
Dat interieur van de Lexus valt wel op zeg, in negatieve zin.

Ik vind de S-klasse prachtig. Altijd een fan geweest van de 7-serie, en de S een ouwelullenbak gevonden. Dat is definitef over. Stijlvol, vooruitstrevend en elegant. Mercedes-Benz is goed bezig!
Quote
Joop 5528328
Dat interieur van de Lexus valt wel op zeg, in negatieve zin.

Dat is dan ook, afgezien van de Jaguar hierboven, de enige niet-studio/CGI-foto. Zo kan 't ook:



Wat de S betreft: ik vind het een smaakvolle verschijning, net iets subtieler dan de vorige maar ook iets minder speciaal. Dat interieur zal staan of vallen met de snelheid en het bedieningsgemak ervan. Waarschijnlijk zit dat nu wel snor, zie ook MBUX, maar bij de vorige S was het allemaal bijzonder traag.
Interessant, in de binnenspiegel zie je iets wat nog het meest lijkt op een geplofte airbag:



Maar dat moet een luxe kussentje voorstellen, al lijkt het op deze foto niet veel beter dan zo'n gratis dingetje dat je in een vliegtuig krijgt:

Hahaha, scherp gezien. Ik kan je vertellen: die kussentjes van Mercedes zijn zalig. Als ze die los zouden verkopen zetten ze geen S-Klasse meer weg.
Mooi die kussentjes, zitten ook in mijn 15 jaar oude 530i big smile smiley

AW forummers geven altijd commentaar op dingen waar de echte kopers echt niet over zullen vallen of wel het voordeel in zullen zien.. eye rolling smiley Misschien teveel schermen en teveel "kermis" maar als je eenmaal plaatsneemt in zo'n auto dan zie/voel/ruik je de luxe dat je wellicht niet op foto's ervaart.
Die kussentjes op de hoofdsteunen levert Mercedes in de huidige S-klasse ook al, niks nieuws.
Misschien niet echt mooi maar blijkbaar wel super comfortabel.
Precies, en bij BMW vind je ze ook in de 7-Serie...



Weliswaar alleen achterin, terwijl ze in de nieuwe S ook voorin leverbaar zijn.
Quote
MCDubbellU
AW forummers geven altijd commentaar op dingen waar de echte kopers echt niet over zullen vallen of wel het voordeel in zullen zien.. eye rolling smiley Misschien teveel schermen en teveel "kermis" maar als je eenmaal plaatsneemt in zo'n auto dan zie/voel/ruik je de luxe dat je wellicht niet op foto's ervaart.

Ik durf de stelling aan dat 85% van de S-klasse-eigenaren 85% van de functies niet kent, niet gebruikt en niet zou missen. Mensen willen een S-klasse inderdaad vanwege de kwaliteit, het comfort, de rust en de uitstraling, niet vanwege alle elektronische poeha en het digitale vér plassen tussen de concurrenten. En ik vind die kussentjes in de nieuwe S goedkoop ogen, vergelijk maar bijvoorbeeld met die (oudere) BMW's, en die mening zal niet veranderen als ik voor zo'n auto in de markt was. Gelukkig zou dat ook niet de enige reden zijn smiling smiley
Quote
MCDubbellU
AW forummers geven altijd commentaar op dingen waar de echte kopers echt niet over zullen vallen of wel het voordeel in zullen zien.. eye rolling smiley Misschien teveel schermen en teveel "kermis" maar als je eenmaal plaatsneemt in zo'n auto dan zie/voel/ruik je de luxe dat je wellicht niet op foto's ervaart.

Kom op zeg, wat een kulargument. Ik heb een paar keer in een S mogen rijden. Het rijdt fantastisch en de afwerking is super. Maar ik vind die schermen en graphics niet mooi, ik vind fysieke knoppen prettiger. Ik vind al die gekleurde ledstrips een kermisuitstraling geven (zeker in bepaalde kleuren), ook bij andere merken overigens. Ik vind het oude S-interieur, en dat van praktisch alle huidige Benzen, nogal kitsch. Mercedes heeft gewoon niet het type luxe-uitstraling waar ik van hou.

Ondanks het feit dat ik geen geld heb om een S te kopen mag en kan ik er toch een mening over hebben. Er zijn nog steeds aardig wat klanten die een S kunnen betalen en toch besluiten om een ander merk te kopen. Die vallen er waarschijnlijk wel over.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2020 12:38 door MBdoubleyou.
Ik ben heel benieuwd naar de eerste testverslagen straks. Dan zal duidelijk worden hoe functioneel alles is en of alles handig werkt of juist niet. Veel functies zijn bijvoorbeeld te bedienen middels swipe-bewegingen, werkt dat handig of betekent dat dat het schuifdak ineens opent als de bestuurder onbedoeld een handgebaar maakt? Dat soort dingen kunnen de auto maken of breken. Maar hoewel resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst mogen we wel stellen dat Mercedes z’n zaakjes wat dat betreft altijd wel voor elkaar heeft, kijk maar naar de veel geprezen MBUX systemen.
Quote
SportLeicht
Maar hoewel resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst mogen we wel stellen dat Mercedes z’n zaakjes wat dat betreft altijd wel voor elkaar heeft, kijk maar naar de veel geprezen MBUX systemen.

De gemiddelde leeftijd van een A-klasse-rijder is zeg 40 jaar, dan heb je het over een hele andere referentie dan voor een S-klasse met een gemiddelde leeftijd (in Europa) van bijvoorbeeld 70 jaar. Inderdaad een goed voorbeeld van dat schuifdak, zo zijn er wel meer dingen te bedenken waarvan het heel voorstelbaar is dat de S-doelgroep er niet op zit te wachten.
Quote
SportLeicht
Precies, en bij BMW vind je ze ook in de 7-Serie...



Weliswaar alleen achterin, terwijl ze in de nieuwe S ook voorin leverbaar zijn.

Maar die zetels eye popping smiley, da't ziet er de ideale zetel uit voor in een woonzorgcentrum. Ik kies toch liever voor een frissere vormgeving.
Maar luxe wordt waarschijnlijk gemeten aan de hand van het aantal kilometers stikdraad dat in de zitting verwerkt zit. grinning smiley
Quote
Wouter82
Quote
SportLeicht
Maar hoewel resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst mogen we wel stellen dat Mercedes z’n zaakjes wat dat betreft altijd wel voor elkaar heeft, kijk maar naar de veel geprezen MBUX systemen.

De gemiddelde leeftijd van een A-klasse-rijder is zeg 40 jaar, dan heb je het over een hele andere referentie dan voor een S-klasse met een gemiddelde leeftijd (in Europa) van bijvoorbeeld 70 jaar. Inderdaad een goed voorbeeld van dat schuifdak, zo zijn er wel meer dingen te bedenken waarvan het heel voorstelbaar is dat de S-doelgroep er niet op zit te wachten.

Je doet hier een aantal (blijkbaar zelfbedachte) aannames. Ten eerste heeft MBUX inmiddels z’n weg gevonden naar het merendeel van de modellen, tot de GLE aan toe. Het heeft zich dus goed bewezen in nagenoeg alle leeftijdsgroepen.
En je denkt dat de S-Klasse het moet hebben van kopers van gemiddeld 70 jaar oud? Dat zal zeer zeker niet het geval zijn. Trek er maar minimaal 20 jaar vanaf. Mensen van boven de 60 gaan tegenwoordig al massaal voor een SUV, een jonger publiek (met genoeg geld) besteed het geld liever aan een mooie sedan als de BMW 7 of MB S, of als ruimte minder belangrijk is een Panamera.
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2020 13:57 door SportLeicht.
Ik heb de S-klasse-rijder schromelijk onderschat, excuus. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. uitpakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2020 19:16 door Wouter82.
Vanmiddag op A28 nog Mercedes S65...AMG voorbijgereden, ik 102, de AMG ongeveer 95 km/uur. Bestuurder van de AMG was denk ik toch echt 75+..... . Persoonlijk denk ik dat meeste clientèle van de S idd ouder is dan 60..., je moet ook wel miljonair zijn om zo'n wagen te bezitten en rijden lijkt mij. Jonge gasten pakken denk ik eerder een dikke Porsche, Audi etc. Tijd zal het leren. Vind de nieuwe overigens erg chique, net de autobild gekocht met uitgebreide beschrijving en foto's.
Geen doorgetrokken achterlicht gelukkig.
Het is gewoon een kwestie van de doelgroep bedienen. De meeste S-klasses zullen ergens in het Oosten geleverd gaan worden, aan mensen met téveel geld en weinig smaak. Hier in West-Europa zullen het inderdaad vooral de (semi)gepensioneerden zijn die na een succesvolle carrière zich een mooie Benz kado doen. We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep en logischerwijs valt deze auto (qua interieur) dan ook niet bij iedereen in de smaak. Of misschien ben ik de enige pauper op dit forum en heb ik er gewoon geen verstand van smiling smiley
Quote
Zadelsnuiver
We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep ....

Ik denk dat iedereen dat slechts voor zichzelf kan bepalen. Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen worden. Behoor ik dan niet tot de doelgroep?
Quote
SportLeicht
Quote
Zadelsnuiver
We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep ....

Ik denk dat iedereen dat slechts voor zichzelf kan bepalen. Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen worden. Behoor ik dan niet tot de doelgroep?

Als je niet nieuw koopt ben je imho niet de doelgroep. Maar eigenlijk had ik natuurlijk moeten zeggen dat IK niet de doelgroep ben smiling smiley
Quote
SportLeicht
Quote
Zadelsnuiver
We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep ....

Ik denk dat iedereen dat slechts voor zichzelf kan bepalen. Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen worden. Behoor ik dan niet tot de doelgroep?

Altijd verstandiger een wagen kopen met de kop eraf, afschrijving voor de eerste eigenaar en een S met 40k op teller oid is uiteraard ook nog nieuw, topwagens.
Quote
Zadelsnuiver
Het is gewoon een kwestie van de doelgroep bedienen. De meeste S-klasses zullen ergens in het Oosten geleverd gaan worden, aan mensen met téveel geld en weinig smaak. Hier in West-Europa zullen het inderdaad vooral de (semi)gepensioneerden zijn die na een succesvolle carrière zich een mooie Benz kado doen. We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep en logischerwijs valt deze auto (qua interieur) dan ook niet bij iedereen in de smaak. Of misschien ben ik de enige pauper op dit forum en heb ik er gewoon geen verstand van smiling smiley

Wat betreft Europa: ik denk dat een groot deel van S-klasses hier alleen voor zakelijk verkeer ingezet wordt. De chauffeurs daarvan zullen die gadgets vast waarderen. De rest zal inderdaad voornamelijk die groep (semi)gepensioneerden zijn die zo'n auto privé koopt. Ik denk dat die kopers minder op de high tech zitten te wachten. Je zou verwachten dat die clientèle ook een wat klassiekere, behoudende smaak heeft. De smaak in de het Midden-Oosten, Aziëen de VS is toch wat anders. En daar zit de grootste markt.
Quote
SportLeicht
Quote
Zadelsnuiver
We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep ....

Ik denk dat iedereen dat slechts voor zichzelf kan bepalen. Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen worden. Behoor ik dan niet tot de doelgroep?

Mercedes-Benz verkoopt geen S-Klasse aan jou, dus nee.

Amuserend dat sommigen hierboven beter denken te weten waar S-Klasse rijders op zitten te wachten dan Mercedes-Benz zelf. Waarom geven jullie dat niet 'even' door aan MB?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.